Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkällä ruokavaliolla laihtuneet!

Vierailija
22.09.2009 |

Olen ihminen joka inhoaa liikuntaa.

Aloin syömään n. 1000kaloria päivässä ja kaikki herkut pois. Ekalla viikolla lähti 2kg, sen jälkeen kilo viikossa:)

Miten muut saaneet kiloja pois, ilman liikuntaa?

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta ei laihduta, laihduttaessa hyvä lisä, mutta liikunta yksinään ei laihduta.

Väitteesi on perätön. Liikunta kuluttaa kaloreita, joka puolestaan laihduttaa. Ihan perusjuttuja.

liikunta kuluttaa kaloreita, mutta todella vähän loppujen lopuksi. Jos kävelet vaikka tunnin, niin kaloreita kuluu n. ruisleipäviipaleen verran. Käytännössä ei mitään. Ja kuten sanoin, liikuntaa kasvattaa ruokahalua, eli huomaamattaan syö enemmän kun liikkuu. Se ei tarvitse olla paljon, esim. juuri yksi ruisleipäpalanen tai yksi banaani, ja se hyöty menee siinä.

Minulla ainakin liikunta vähentää syömisen tarvetta. Olen sitä ihmistyyppiä, joka ihan tylsistyessä ja tekemisen puutteessa alkaa herkästi syömään, tulee muka nälkä. Liikunta ensinnäkin vie aikaa, ettei ole jääkaapilla tai miettimässä onko nälkä, ja tuo täyttymystä ja hyvää oloa. Sen rauhan ja hyvän olon saa siis jo liikunnasta, minkä yleensä hakisi jääkaapilta.

Tiedätkö mikä kellonaika ja päivämäärä on klo 17:28 | 22.9.2009? Ei kannata henkeä pidätellen odottaa, että joku vastaisi 14 vuotta vanhaan ketjuun. :D 

Vierailija
42/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälä taas läskit luulee ettei liikunta auta mihinkään. Jännä et ammattiurheilijat on hyvässä tikissä, tai et suurimmassa pudottajassa treenataan täysillä. Jos valaille liikunta on tunnin kävely niin ei sillä kyllä kauheesti laihdu. Nyt tarkotetaan oikeeta treeniä. Jos se ruokavalio on kunnossa, niin kunnon liikunta nopeuttaa laihtumista aika huimasti. 

Olet väärässä, laihtuminen tapahtuu syömällä.

Niin, jos haluaa laihduttaa itsestään laihan läskin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälä taas läskit luulee ettei liikunta auta mihinkään. Jännä et ammattiurheilijat on hyvässä tikissä, tai et suurimmassa pudottajassa treenataan täysillä. Jos valaille liikunta on tunnin kävely niin ei sillä kyllä kauheesti laihdu. Nyt tarkotetaan oikeeta treeniä. Jos se ruokavalio on kunnossa, niin kunnon liikunta nopeuttaa laihtumista aika huimasti. 

Olet väärässä, laihtuminen tapahtuu syömällä.

Niin, jos haluaa laihduttaa itsestään laihan läskin. 

Olet tuossakin väärässä.

Vierailija
44/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

liikunta auttaa painonhallinnassa, laihtumiseen sillä ei juurikaan ole vaikutusta, vaikka miten väittäisitte vastaan! Ellei sitten jaksa juosta 10km joka ilta! Muuten toki liikunta tekee hyvää.

Kyllä, laihduttamisen jälkeen mutta laihduttamisen aikana se kuitenkin vain lisää energiantarvetta ja nälkää ja vaikeuttaa entisestää normaalien annoskokojen oppimista.

Vierailija
45/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa liikunta ei ole kestävyysliikunta kuten aina kuvitellaan.Lihasharjoittelussa ei välttämättä edes hikoile,tämä sopivan dieetin kanssa on tehokkainta.

Vierailija
46/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut pätkäpaastolla viime syksystä 9 kiloa. Syön aikavälillä klo 10-18. Aamulla olen kyllä juonut kupillisen kahvia maidolla. En ole laskenut kaloreita, enkä kieltänyt itseltäni mitään. No karkkia tulee syötyä vähemmän kun ennen, mutta syön sitäkin edelleen.

Yhteensä paino on pudonnut puolessatoista vuodessa 21 kiloa. Alkuun lähti ihan syömisiä järkeistämällä (enemmän salaattia ym terveellistä), sitten pienensin annoskokoja ja syksyllä sitten pätkäpaasto kun paino alkoi jumittaa. Liikkunut en ole tänä aikana yhtään, nyt olen aloittanut varovaisen pyöräilyn.

Vierailija
47/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laihtunut pätkäpaastolla viime syksystä 9 kiloa. Syön aikavälillä klo 10-18. Aamulla olen kyllä juonut kupillisen kahvia maidolla. En ole laskenut kaloreita, enkä kieltänyt itseltäni mitään. No karkkia tulee syötyä vähemmän kun ennen, mutta syön sitäkin edelleen.

Yhteensä paino on pudonnut puolessatoista vuodessa 21 kiloa. Alkuun lähti ihan syömisiä järkeistämällä (enemmän salaattia ym terveellistä), sitten pienensin annoskokoja ja syksyllä sitten pätkäpaasto kun paino alkoi jumittaa. Liikkunut en ole tänä aikana yhtään, nyt olen aloittanut varovaisen pyöräilyn.

Et ole pätkäpaastolla, kun juot aamulla maitokahvia. Se katkaisee paaston.

Vierailija
48/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi jokainen miettiä kumpi on iäkkäämpänä tärkeämpää hoikkuus vain lihaskunto. Terveellinen ja tasapainoinen arki kostuu kolmesta asiasta, ruokavaliosta, liikunnasta ja levosta. Kenenkään ei pitäisi laihduttaa vaan kiinnittää huomiota elintapoihinsa ja muuttaa ne pysyvästi. 

Vierailija
49/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön vain ruokaa. Energian yksikkö on joule.

Vierailija
50/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi jokainen miettiä kumpi on iäkkäämpänä tärkeämpää hoikkuus vain lihaskunto. Terveellinen ja tasapainoinen arki kostuu kolmesta asiasta, ruokavaliosta, liikunnasta ja levosta. Kenenkään ei pitäisi laihduttaa vaan kiinnittää huomiota elintapoihinsa ja muuttaa ne pysyvästi. 

Minkälaisesta ruokavaliosta?

Vierailija
51/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön kolmesti päivässä, en koskaan aamuisin kun en vaan ole aamupala-ihminen.

Esimerkiksi eilen:

1 ruispalaviipale, tuorejuustoa, juustoa, kurkkua, paprikaa, kahvi maidolla.

Nuudeli-chili-parsakaali-hemapa-wokkia, tein pannullisen yhdestä pussillisesta nuudeleita, söin siitä setistä noin neljäsosan punajuuriviipaleiden kanssa. Lisää kahvia.

2 hapankorppua, juustoa, kurkkua, tomaattia ja raejuustoa päällä, ei levitettä. 1,5dl itsetehtyä banaanipirtelöä.

En varsinaisesti laske kaloreita, mutta eipä niitä älyttömästi kerry kun paino tippuu koko ajan :)

Kävelen koiran kanssa päivittäin vähintään kaksi tuntia plus siihen muu kävely päälle, en omista autoa enkä edes pyörää, mutta en ole huomannut sillä olevan mitään vaikutusta kun aina olen kävellyt paljon. Jos alkais juoksemaan niin se saattaisi jo vaikuttaakin 🤔

Vierailija
52/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän jokainen tajuaa, miten käy jos alkaa hulluna jumppailemaan ja juoksemaan ja lopettaa samalla syömisen.

Siinä käy niin, että tulee energiavaje eli kauhee nälkä ja heikotus, kylmä hiki ja illalla tuumaa että hitot, dieetti alkaa huomenna ja nyt syömään.

Dieetti ja liikkuminen kannattaa sijoittaa eri aikoihin.

Ensin pudottaa ne kilot ja alkaa sitten juoksemaan ja uimaan. On nivelillekin terveellisempää.

Vierailija
53/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä "kalorit" maistuu, väjakki olet

Vierailija
54/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, hyvin on toiminut silti 😁 ja paastoanhan sen noin 14 tuntia ennen kun juon aamulla kahvin.

Vierailija
55/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön kolmesti päivässä, en koskaan aamuisin kun en vaan ole aamupala-ihminen.

Esimerkiksi eilen:

Nuudeli-chili-parsakaali-hemapa-wokkia, tein pannullisen yhdestä pussillisesta nuudeleita, söin siitä setistä noin neljäsosan punajuuriviipaleiden kanssa. Lisää kahvia.

2 hapankorppua, juustoa, kurkkua, tomaattia ja raejuustoa päällä, ei levitettä. 1,5dl itsetehtyä banaanipirtelöä.

En varsinaisesti laske kaloreita, mutta eipä niitä älyttömästi kerry kun paino tippuu koko ajan :)

Kävelen koiran kanssa päivittäin vähintään kaksi tuntia plus siihen muu kävely päälle, en omista autoa enkä edes pyörää, mutta en ole huomannut sillä olevan mitään vaikutusta kun aina olen kävellyt paljon. Jos alkais juoksemaan niin se saattaisi jo vaikuttaakin 🤔

Sulle tulee kaloreita noin:

Aamupala 150

Lounas: en yiedä mitä on hemapa, mutta noin 200

Iltapala max 200

Eli noin 550 kaloria päivässä, noin sama kuin Nutrileteilla.

Tarkista raudansaanti, muutoinhan tuolla kyllä laihtuu.

Kauheesti en lähtisi juoksemaan noilla kaloreilla. Voi olla vaarallista.

Vierailija
56/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, hyvin on toiminut silti 😁 ja paastoanhan sen noin 14 tuntia ennen kun juon aamulla kahvin.

No sittenhän se on ok. Käsitin, että ennen aamukahvia syömättömyys oli vähempi aika kun et siitä maininnut.

Vierailija
57/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisesta ruokavaliosta?

Ruokavaliosta, josta saa tarpeeksi kuituja, vitamiineja, hyviä rasvanlähteitä sekä proteiinia ja hiilihydraatteja.

Vierailija
58/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vammautui jalka, ja oli kipsissä  varmaan vuoden yhteensä. Enpä siis juuri liikkunut, mutta söin itseni varsin pulleaksi.

Laihdutin sitten ihan  syömällä vähemmän. Liikunta on varmaan hyvää ja terveellistä, mutta ei ratkaiseva tekijä laihtumisessa.

Poissa ovat  liikakilot pysyneet jo 20 vuotta. Nyt  pystyn jo jonkun verran liikkumaankin, mutta koipi kipeytyy edelleenkin herkästi.

Suosittelen, että ei pelkäisi sitä, että pitää liikkua, jos haluaa laihtua ja luulisi, että on pakko jonnekin salille mennä, että laihtuisi. Jos on  kovin ylinpainoinen, ei pitäisi edes tärisyttävää liikuntaa harrastaa , kuten juoksua ja hyppyjä, koska siinä voi nivelet ylipainon kanssa vaurioitua loppuiäksi.

Liikkuminen helpottuu sitten laihtumisen myötä-

Vierailija
59/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös tuo toiminut. Aivan yhtä hyvin kuin silloin kun en laittanut aamukahviin maitoa. Aloin laittaa sitä vatsan närästysoireiden vuoksi. Auttoi hyvin. Käyn joskus aamukävelyn yhteydessä lähikuppilassa juomassa lattea. Tämä tietysti ilman sokeria.

Vierailija
60/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi eilen:

Sulle tulee kaloreita noin:

Aamupala 150

Lounas: en yiedä mitä on hemapa, mutta noin 200

Iltapala max 200

Eli noin 550 kaloria päivässä, noin sama kuin Nutrileteilla.

Tarkista raudansaanti, muutoinhan tuolla kyllä laihtuu.

Kauheesti en lähtisi juoksemaan noilla kaloreilla. Voi olla vaarallista.

Hemapan tiedolla ei mitään tee, vain urpot syövät sitä :)