Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkällä ruokavaliolla laihtuneet!

Vierailija
22.09.2009 |

Olen ihminen joka inhoaa liikuntaa.

Aloin syömään n. 1000kaloria päivässä ja kaikki herkut pois. Ekalla viikolla lähti 2kg, sen jälkeen kilo viikossa:)

Miten muut saaneet kiloja pois, ilman liikuntaa?

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi jokainen miettiä kumpi on iäkkäämpänä tärkeämpää hoikkuus vain lihaskunto. Terveellinen ja tasapainoinen arki kostuu kolmesta asiasta, ruokavaliosta, liikunnasta ja levosta. Kenenkään ei pitäisi laihduttaa vaan kiinnittää huomiota elintapoihinsa ja muuttaa ne pysyvästi. 

Minkälaisesta ruokavaliosta?

Ruokavaliosta, josta saa tarpeeksi kuituja, vitamiineja, hyviä rasvanlähteitä sekä proteiinia ja hiilihydraatteja.

Mitä ovat ne hyvät rasvanlähteet?

Vierailija
62/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi jokainen miettiä kumpi on iäkkäämpänä tärkeämpää hoikkuus vain lihaskunto. Terveellinen ja tasapainoinen arki kostuu kolmesta asiasta, ruokavaliosta, liikunnasta ja levosta. Kenenkään ei pitäisi laihduttaa vaan kiinnittää huomiota elintapoihinsa ja muuttaa ne pysyvästi. 

No mistäs hitosta sitä kukaan muu tietää, mikä sopii juuri sinulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliosta, josta saa tarpeeksi kuituja, vitamiineja, hyviä rasvanlähteitä sekä proteiinia ja hiilihydraatteja.

Mitä ovat ne hyvät rasvanlähteet?

Ensimmäinen on monityydyttyneet rasvahapot eli välttämättömät rasvahapot (kuten omega-3 tai omega-6). 

Toinen rasvanlähde on tyydyttyneet rasvahapot, kuten voi ja eläinperäiset rasvat.

Kolmas rasvanlähde on tyydyttymättömät rasvahapot, kuten oliiviöljy.

Jokaista rasvanlähdettä olisi hyvä saada suhteessa 1/3.

Vierailija
64/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laihtunut pätkäpaastolla viime syksystä 9 kiloa. Syön aikavälillä klo 10-18. Aamulla olen kyllä juonut kupillisen kahvia maidolla. En ole laskenut kaloreita, enkä kieltänyt itseltäni mitään. No karkkia tulee syötyä vähemmän kun ennen, mutta syön sitäkin edelleen.

Yhteensä paino on pudonnut puolessatoista vuodessa 21 kiloa. Alkuun lähti ihan syömisiä järkeistämällä (enemmän salaattia ym terveellistä), sitten pienensin annoskokoja ja syksyllä sitten pätkäpaasto kun paino alkoi jumittaa. Liikkunut en ole tänä aikana yhtään, nyt olen aloittanut varovaisen pyöräilyn.

Et ole pätkäpaastolla, kun juot aamulla maitokahvia. Se katkaisee paaston.

No, hyvin on toiminut silti 😁 ja paastoanhan sen noin 14 tuntia ennen kun juon aamulla kahvin.

Minulla myös tuo toiminut. Aivan yhtä hyvin kuin silloin kun en laittanut aamukahviin maitoa. Aloin laittaa sitä vatsan närästysoireiden vuoksi. Auttoi hyvin. Käyn joskus aamukävelyn yhteydessä lähikuppilassa juomassa lattea. Tämä tietysti ilman sokeria.

Olen sitä mieltä, että jokainen ruokavalio toimii, JOS sitä käytetään oikein ja oikealle henkilölle. Kaikki ei käy kaikille, joten täytyy ottaa yksilölliset tarpeet huomioon.

Vierailija
65/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laihtunut pätkäpaastolla viime syksystä 9 kiloa. Syön aikavälillä klo 10-18. Aamulla olen kyllä juonut kupillisen kahvia maidolla. En ole laskenut kaloreita, enkä kieltänyt itseltäni mitään. No karkkia tulee syötyä vähemmän kun ennen, mutta syön sitäkin edelleen.

Yhteensä paino on pudonnut puolessatoista vuodessa 21 kiloa. Alkuun lähti ihan syömisiä järkeistämällä (enemmän salaattia ym terveellistä), sitten pienensin annoskokoja ja syksyllä sitten pätkäpaasto kun paino alkoi jumittaa. Liikkunut en ole tänä aikana yhtään, nyt olen aloittanut varovaisen pyöräilyn.

Et ole pätkäpaastolla, kun juot aamulla maitokahvia. Se katkaisee paaston.

No, hyvin on toiminut silti 😁 ja paastoanhan sen noin 14 tuntia ennen kun juon aamulla kahvin.

No sittenhän se on ok. Käsitin, että ennen aamukahvia syömättömyys oli vähempi aika kun et siitä maininnut.

Eka viestissä mainitsin, että syön aikavälillä 10-18. Illalla klo 18 jälkeen en siis syö mitään ennen seuraavaa aamukymmentä. Aamukahvin juon joskus klo 8 maissa.

Vierailija
66/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on saanut apua siitä, että syö niin, että yhdistää aterialle vain kasviksia ja eläinkunnan tuotteita. Tai kasviksia ja hiilihydraatteja. Eli pitää hiilarit ja proteiinit erossa aterialla.

Esim.: 1. broileria tai muuta lihaa tai proteiinia ja siihen kylkeen kasviksia tuoreena ja kypsinä eri muodoissa. Mutta ei sille aterialle sitten leipää, eikä muutakaan hiilihydraattia. Tai 2. hiilihydraattipitoista ja kasviksia. Muta ei sitten proteiinia sille aterialle.

Ja sitten tietysti ne annoskoot ratkaisevat myös. Jos mättää itsensä ähkyksi, voi tervellinenkin ruoka alkaa lihottamaan. Pienet ateriat usein on siis tärkeä avain. Isot ateriat harvoin siis lihottavat.

Vierailija
67/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 1300-1500 kaloria, läskiä lähti melkein 30 kiloa vuodessa. Nykyään syön noin 1600-1800 kaloria ja sillä paino on pysynyt samana. Kävelen lisäksi tunnin pari päivässä mikä polttanee noin 200-300 kaloria. Alussa oli nälkä mutta siihen tottui nopeasti. Suosittelen sitä liikuntaa, koska se on hyväksi keuhkoille, sydämelle ja päänupille. Mun mummi käveli kaksi tuntia joka päivä ja eli 96-vuotiaaksi, vaikka sairasti diabetesta viisikymppisestä (jolloin se laihdutti läskit ja alkoi liikkua. Mummin kuuri oli kyllä kova, kaalisoppadieetti paistijauhelihalla....). 

Kalorinlaskuriohjelma kännykässä. Olen etätöissä, niin aika lailla helppoa säätää mitä syön. Varon tarkasti valkoisia jauhoja, sokeria, riisiä ja perunaa ja syön kasviksia, marjoja ja jonkun verran protskua ja rasvaa. Ruisleipää. Kuituja pitäisi saada yli 20 gr päivässä, ja tuo kalorinlaskuriohjelma on siitä hyvä, että se kertoo sulle sun ruokavaliosi ravinnollisen koostumuksen. 

En osta kotiin mitään herkkuja enkä vierasvaraa, pysyy houkutukset kaukana. 

Sen voin sanoa, että vointi on paljon parempi ja virkeämpi kuin niitä kiloja mukana roudatessa. 

Vierailija
68/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen todella lämpimästi jokaiselle dieettiä aloittavalle kehonkoostumusmittausta ennen projektin aloittamista. Sitten voi muutaman kuukauden jälkeen katsoa, mistä ne kilot ovat lähteneet. Ilman liikuntaa äärimmäisen tiukalla kitukuurilla keho pyrkii sopeuttamaan kulutustaan polttamalla lihaksia energiaksi ja siten alentamalla tulevaa energian kulutusta. Tämä tuskin on kovinkaan monen laihduttajan tavoitteena. 

Vierailija
69/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön kolmesti päivässä, en koskaan aamuisin kun en vaan ole aamupala-ihminen.

Esimerkiksi eilen:

1 ruispalaviipale, tuorejuustoa, juustoa, kurkkua, paprikaa, kahvi maidolla.

Nuudeli-chili-parsakaali-hemapa-wokkia, tein pannullisen yhdestä pussillisesta nuudeleita, söin siitä setistä noin neljäsosan punajuuriviipaleiden kanssa. Lisää kahvia.

2 hapankorppua, juustoa, kurkkua, tomaattia ja raejuustoa päällä, ei levitettä. 1,5dl itsetehtyä banaanipirtelöä.

En varsinaisesti laske kaloreita, mutta eipä niitä älyttömästi kerry kun paino tippuu koko ajan :)

Kävelen koiran kanssa päivittäin vähintään kaksi tuntia plus siihen muu kävely päälle, en omista autoa enkä edes pyörää, mutta en ole huomannut sillä olevan mitään vaikutusta kun aina olen kävellyt paljon. Jos alkais juoksemaan niin se saattaisi jo vaikuttaakin 🤔

Sulle tulee kaloreita noin:

Aamupala 150

Lounas: en yiedä mitä on hemapa, mutta noin 200

Iltapala max 200

Eli noin 550 kaloria päivässä, noin sama kuin Nutrileteilla.

Tarkista raudansaanti, muutoinhan tuolla kyllä laihtuu.

Kauheesti en lähtisi juoksemaan noilla kaloreilla. Voi olla vaarallista.

No, itsehän olen sitä mieltä että varmasti tulee enemmän kaloreita kuin 550, mutta samapa tuo. Ei tarvitse tarkistaa raudan saantia kun hemoglobiini on melkein 150. Ja ihan hyvin voisin lähteä juoksemaan jos vain viitsisin, vaarallista ja kissanpaskat. Olohan on mitä mainioin ja energisin.

Niin ja hemapa=herne-maissi-paprika.

Vierailija
70/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ei yksinään laihduta, mutta on sillä vaikutusta, ja se kiinteyttää. Sen huomaa siitä, että olin kova urheilemaan ja vammauduin pidemmäksi aikaa. Lihakset alkoivat "sulaa" ja kroppa löllöytyä. Ei se ruualla tai ruuattomuudella pysy kuosissa, lopputulos on sitten laihaläski, tosi terveellistä.

On myös hyvä huomata, että jos juoksee loputtomasti vain samaa 10km lenkkiä, se kuluttaa aluksi enemmän (=nälkä), mutta lopulta kunnon kasvaessa kulutus ei ole enää niin suurta.

Täällä jokunen sanonut, että liikunta ei kuluta niin paljon kuin useimmat luulee ja toisaalta, että kun liikkuu, on nälkäisempi ja laihtuminen hankalampaa. Ristiriitaista, mistä se nälkä sitten tulee?

Vierailija
71/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutin "Pariisilainen dieetti" kirjan ohjeiden mukaan. Ekaan 30 kiloon en edes pystynyt juuri liikkumaan vaikean lihavuuden ja sen aiheuttamien vaivojen takia. Hyvin lähti paino. Tuossa oli motivoivaa se, että alkuun vedettiin ensin 10 päivän tehokuuri jolla lähti jotain 7 kg (kirjassa sanottiin 3,5-5 kg, mutta kun mä olin tosi iso, niin lähti enemmän), sitten 3 viikoksi vähän rennommalle mutta edelleen hyvin vähäkaloriselle dieetille, jolla lähti toiset 7 kg. Mulle oli tosi tärkeä tämä alun pikapudotus, koska olo parani ja ruokariippuvuudet esim. hiilareihin katkesi. Ja se oli kuitenkin vain se 10 pv + 3 viikkoa, sen jaksaa vaikka päällään seisten. Eikä se edes ollut kovin vaikeaa. 

Sitten tuon jälkeen tuli "gourmetvaihe" eli niiden ranskalaistyyppisten ruokatapojen opettelu. Syömistä vain 3 kertaa päivässä ilman välipaloja, mutta ihan kunnon ruokaa niin että kaloreita tuli noin 1500. Minulta lähti tosi hyvin painoa noinkin, alkuun kilo viikossa, loppua kohti vähemmän. Ja minä noudatan niitä ranskalaisen syömisen periaatteita vieläkin, 4 vuotta sen jälkeen kun pudotin painon 125 kg:sta 64 kiloon.

Vierailija
72/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta ei yksinään laihduta, mutta on sillä vaikutusta, ja se kiinteyttää. Sen huomaa siitä, että olin kova urheilemaan ja vammauduin pidemmäksi aikaa. Lihakset alkoivat "sulaa" ja kroppa löllöytyä. Ei se ruualla tai ruuattomuudella pysy kuosissa, lopputulos on sitten laihaläski, tosi terveellistä.

On myös hyvä huomata, että jos juoksee loputtomasti vain samaa 10km lenkkiä, se kuluttaa aluksi enemmän (=nälkä), mutta lopulta kunnon kasvaessa kulutus ei ole enää niin suurta.

Täällä jokunen sanonut, että liikunta ei kuluta niin paljon kuin useimmat luulee ja toisaalta, että kun liikkuu, on nälkäisempi ja laihtuminen hankalampaa. Ristiriitaista, mistä se nälkä sitten tulee?

Onhan se ihan loogista, että keholla on mekanismeja, jotka kertoo että kun tankista on kulutettu energiaa, niin se alkaa muistutella että pitäisi hankkia ravinnosta lisää energiaa. Toisilla ihmisillä tämä mekanismi on voimakkaampi kuin toisilla. Itse en pystynyt laihduttaessa reipasta kävelyä rajumpaa liikuntaa harrastamaan, koska muuten repsahtelin ahmimaan. 

Vierailija
73/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ihan loogista, että keholla on mekanismeja, jotka kertoo että kun tankista on kulutettu energiaa, niin se alkaa muistutella että pitäisi hankkia ravinnosta lisää energiaa. Toisilla ihmisillä tämä mekanismi on voimakkaampi kuin toisilla. Itse en pystynyt laihduttaessa reipasta kävelyä rajumpaa liikuntaa harrastamaan, koska muuten repsahtelin ahmimaan. 

Huoh...

Sinun olisi tietenkin pitänyt ottaa se liikunta huomioon niissä syömisissä ja syödä terveellisesti riittävästi ettet sorru ahmimaan.

Vierailija
74/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön kolmesti päivässä, en koskaan aamuisin kun en vaan ole aamupala-ihminen.

Esimerkiksi eilen:

Nuudeli-chili-parsakaali-hemapa-wokkia, tein pannullisen yhdestä pussillisesta nuudeleita, söin siitä setistä noin neljäsosan punajuuriviipaleiden kanssa. Lisää kahvia.

2 hapankorppua, juustoa, kurkkua, tomaattia ja raejuustoa päällä, ei levitettä. 1,5dl itsetehtyä banaanipirtelöä.

En varsinaisesti laske kaloreita, mutta eipä niitä älyttömästi kerry kun paino tippuu koko ajan :)

Kävelen koiran kanssa päivittäin vähintään kaksi tuntia plus siihen muu kävely päälle, en omista autoa enkä edes pyörää, mutta en ole huomannut sillä olevan mitään vaikutusta kun aina olen kävellyt paljon. Jos alkais juoksemaan niin se saattaisi jo vaikuttaakin 🤔

Aamupala 150

Iltapala max 200

No, itsehän olen sitä mieltä että varmasti tulee enemmän kaloreita kuin 550, mutta samapa tuo. Ei tarvitse tarkistaa raudan saantia kun hemoglobiini on melkein 150. Ja ihan hyvin voisin lähteä juoksemaan jos vain viitsisin, vaarallista ja kissanpaskat. Olohan on mitä mainioin ja energisin.

Tuo dieetti yhdistettynä liikkumattomuuteen vie sinulta viimeisetkin lihakset, mutta jos tavoitteena on 90-luvun heroine chic -lookki, niin eihän siihen lihakset kuulu...

Vierailija
75/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen todella lämpimästi jokaiselle dieettiä aloittavalle kehonkoostumusmittausta ennen projektin aloittamista. Sitten voi muutaman kuukauden jälkeen katsoa, mistä ne kilot ovat lähteneet. Ilman liikuntaa äärimmäisen tiukalla kitukuurilla keho pyrkii sopeuttamaan kulutustaan polttamalla lihaksia energiaksi ja siten alentamalla tulevaa energian kulutusta. Tämä tuskin on kovinkaan monen laihduttajan tavoitteena. 

Minkähän takia porukka miinustaa ajatusta kehonkoostumusmittauksesta? Se on erittäin fiksusti käytetyt pari kymppiä, koska silloin saa raakaa dataa siitä, miten se elämäntapamuutos toimii. Jos esimerkiksi paino laskee, mutta rasvaprosentti nousee, se tarkoittaa, että kehosta lähtee lihasta nopeammin kuin rasvaa ja silloin olisi hyvä herätä pohtimaan, miten ruokavaliota kannattaisi muokata. 

Vierailija
76/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi eilen:

Aamupala 150

Iltapala max 200

Tuo dieetti yhdistettynä liikkumattomuuteen vie sinulta viimeisetkin lihakset, mutta jos tavoitteena on 90-luvun heroine chic -lookki, niin eihän siihen lihakset kuulu...

No kyllä niitä lihaksia sitten saa treenaamalla takaisin. Itse laihdutin alkuun ihan lääkärin määräyksestä sairaalan painonhallintaryhmässä VLCD-kuurilla eli pussipirtelöillä 550 kcal / päivässä ekat 35 kg. Varmaan joo meni lihastakin, mutta eipä tuosta mitään haittaa ole ollut. Liikunnan aloittelin vähitellen sitten, kun sain painon alle 100 kilon. Mun ainakin oli helpompi aluksi keskittyä vain saamaan se vaarallisen korkea paino alas, eikä murehtia liikunnasta samalla. Sitten erikseen liikuntaan liittyvien tapojen muuttaminen.

Vierailija
77/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia porukka miinustaa ajatusta kehonkoostumusmittauksesta? Se on erittäin fiksusti käytetyt pari kymppiä, koska silloin saa raakaa dataa siitä, miten se elämäntapamuutos toimii. Jos esimerkiksi paino laskee, mutta rasvaprosentti nousee, se tarkoittaa, että kehosta lähtee lihasta nopeammin kuin rasvaa ja silloin olisi hyvä herätä pohtimaan, miten ruokavaliota kannattaisi muokata. 

Miinustajat pelkää sitä, koska se data tosiaan voi olla melko raakaa. Mukavampi pitää pää pensaassa..

Vierailija
78/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laihdutin "Pariisilainen dieetti" kirjan ohjeiden mukaan. Ekaan 30 kiloon en edes pystynyt juuri liikkumaan vaikean lihavuuden ja sen aiheuttamien vaivojen takia. Hyvin lähti paino. Tuossa oli motivoivaa se, että alkuun vedettiin ensin 10 päivän tehokuuri jolla lähti jotain 7 kg (kirjassa sanottiin 3,5-5 kg, mutta kun mä olin tosi iso, niin lähti enemmän), sitten 3 viikoksi vähän rennommalle mutta edelleen hyvin vähäkaloriselle dieetille, jolla lähti toiset 7 kg. Mulle oli tosi tärkeä tämä alun pikapudotus, koska olo parani ja ruokariippuvuudet esim. hiilareihin katkesi. Ja se oli kuitenkin vain se 10 pv + 3 viikkoa, sen jaksaa vaikka päällään seisten. Eikä se edes ollut kovin vaikeaa. 

Sitten tuon jälkeen tuli "gourmetvaihe" eli niiden ranskalaistyyppisten ruokatapojen opettelu. Syömistä vain 3 kertaa päivässä ilman välipaloja, mutta ihan kunnon ruokaa niin että kaloreita tuli noin 1500. Minulta lähti tosi hyvin painoa noinkin, alkuun kilo viikossa, loppua kohti vähemmän. Ja minä noudatan niitä ranskalaisen syömisen periaatteita vieläkin, 4 vuotta sen jälkeen kun pudotin painon 125 kg:sta 64 kiloon.

Kiinnostaa tuo 'Pariisilainen dietti'. Onko se joku kirja? Olen käynyt useasti Pariisissa ja kyllä ne ihmiset olivat enimmäkseen hyvän näköisiä. (Turistit ja muista maanosista tulevat joskus poikkeus.) Aina ihmettelin kun pariisilaiset söivät aika myöhään iltaisin ravintoloissa isoja ruoka-annoksia. Itsekin totuin siihen. Ja aamuisin tuoretta patonkia, joka on siellä aivan erityisen hyvää. Juustot, suklaa, leivonnaiset käsittämättömän hyviä. Oikeaa voita lisäksi. Ja näiden herkkujen ääressä istuvat ihmiset olivat solakoita, pirteän näköisiä.

Vierailija
79/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinaan Cambridge-valmentajana vuosia, ennen kuin lopetin koska näin liian monen ko. metodin jälkeen lihovan entistä isommaksi. Siinä seurattiin myös kehonkoostumusta, joskin vain sitä mittaavalla vaa'alla, joka ei ole järin tarkka, mutta kuitenkin kehityssuunnan trendit antaa viitteitä mitä kehossa tapahtuu. Cambridgessahan se alkuvaihe on sitä ääridieettaamista, pelkkiä Cambridge-valmisteita ja ketoosissa alhaisilla kaloreilla. En nähnyt kenelläkään, että lihaksen osuus olisi pienentynyt kun laihtuu. Osalla se jopa kasvoi, kun rasvakudosta paloi, suurimmalla osalla pysyi ennallaan suhteessa kehonpainoon. Absoluuttisesti varmasti lihaksen määrä toki väheni, koska kehokin keveni. 

Sittemmin olen lukenut, että se tosiaan onkin yleensä niin, että jos sitä painoa on ihan kunnolla ylipainoa, niin keho luovuttaa sen lähinnä rasvasta ja vain pieni osuus lihaksesta. Varastoiksi nälän varallehan ne rasvat on tarkoitettukin. Sen sijaan jos vaikka normaalipainoinen tai juuri vähän yli alkaa Cambridgelle, keho luovuttaa enemmän lihaksista koska rasvavarastot ei ole suuret, ja silloin näitä ongelmia tulee. Anorektikkojen tapauksessa jopa sydänlihas voi kärsiä, kun jo ennestään liian laihana aletaan laihduttaa.

Vierailija
80/97 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi eilen:

Aamupala 150

Iltapala max 200

No kyllä niitä lihaksia sitten saa treenaamalla takaisin. Itse laihdutin alkuun ihan lääkärin määräyksestä sairaalan painonhallintaryhmässä VLCD-kuurilla eli pussipirtelöillä 550 kcal / päivässä ekat 35 kg. Varmaan joo meni lihastakin, mutta eipä tuosta mitään haittaa ole ollut. Liikunnan aloittelin vähitellen sitten, kun sain painon alle 100 kilon. Mun ainakin oli helpompi aluksi keskittyä vain saamaan se vaarallisen korkea paino alas, eikä murehtia liikunnasta samalla. Sitten erikseen liikuntaan liittyvien tapojen muuttaminen.

Huvittavia nämä pussikuureilla laihduttajat.  Raukat luulee, että se on jotenkin tervettä kun ihan LÄÄKÄRI suosittelee :D:D:D

Voi laittaa omat aivot narikkaan.