Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jotain haittaa, jos 3viikon ikäisen vauvan antaa nukkua läpi yön, vaikka

Vierailija
01.09.2009 |

on periaatteessa käsketty herättelemään syömään 3tunnin välein? Vauvan paino oli siis laitokselta lähdettäessä 4päivän ikäisenä 1850g, syntyi täysiaikaisena, mutta pienipainoisena. Viikossa hälle tulee painoa n. 100g tai vähän yli ja nyt vielä viimeiselläkin punnituskerralla sanottiin, että pitää herätellä 3tunnin välein syömään. Tyttö kuitenkin nukkuisi yöllä jo pidempiä pätkiä. Olen muutaman kerran antanut nukkua ja herätä itse syömään kun on nälkä niin nukkuu 5-6tuntia yleensä ja herää syömään. Pari kertaa nukkui jopa läpi yön, tämä siis ihan tässä lähipäivinä.

Olen myös huomannut, että kun tyttöä herättelee kesken unien ja syöttää niin hän ei nukahda unille takaisin enää niin helposti kun jos itse herää syömään ja jatkaa uniaan sen jälkeen.

Tiedän, että pitäisi luottaa neuvolan täteihin, että on heräteltävä 3tunnin välein, mutta koituuko tuosta jotain haittaa, jos en tyttöä herättele. Päivällä tyttö syö tiheämmin, mutta yöllä ei siis herää kauhean tiheään syömään.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tunnin välein noin pienen vauvan syömään näin alkuvaiheessa. Kun paino lähestyy 3 kiloa, voit pidentää välejä vauvantahtisiksi. Älä edes mieti muuta.

T: vastasyntyneitä työssään hoitava kätilö

Vierailija
42/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

herättää yöllä syömään, vaikka lapsi olisi viikon ikäinen! Meillä ainakin tyttö nukkui 6-7 tunnin unipätkiä heti laitokselta kotiuduttuamme ja kun kerroin tästä neuvolassa, niin terkkari totesi vaan, että "ole onnellinen, kun saat itsekin nukkua!". Ja olinhan minä... Kuuden viikon iässä tyttö alkoi nukkua 10-12 tunnin yöunia.

Se että kaikki vauvat pitää herättää yöllä syömään ettei maito lopu taitaa olla kateellisten panettelua. Jos vauva syö hyvin ja paino nousee hyvin ja paino on täysin käyrillä, niin hulluhan sitä pitäisi olla että laittaa kellon soimaan ja herättää hyvin nukkuvan vauvan. Jos vauva nukkuu hyvin, niin mikään ei ole kivempaa äidille että saa itsekin nukuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitä en ole herätellyt ja hyvin ovat kasvaneet. Sinulla on vauva kovin pieni, joten kyllä sinuna noudattaisin neuvolan ohjetta.

Vierailija
44/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monessa sairaalassa tuota vanhaa sääntöä: Alle tiettyjen raskausviikkojen ja/tai alle 2500g. Ja sga luokitellaan myös keskoseksi ainakin mikäli on alle tuon 2500g.