Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauvan lämmönsäätely ei toimi.. ollenkaan?

Vierailija
21.08.2009 |

1kk vauvalla on kokoajan sormet, varpaat ja posket kylmät/viileät. niska ok, ei hikinen. sisällä on pakko pitää tumppuja ja sukkia vaatteiden päällä ja peitto kaksinkerroin. kun vaihtaa vaippaa poika saattaa alkaa täristä, kylvyn jälkeen muuttuu kädet ja jalat siniseksi ja tärisee.. onko ihan normaalia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä on lämmintä sisällä?

Vierailija
2/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauvan kädet ja jalat kylmät, koska kun sulattaa ruokaa, niin kaikki veri kiertää mahassa. Siis suunnille tuohon malliin asia minulle aikoinaan selitettiin, kun ihmettelin kylmiä jalkoja ja käsiä.

Mittaa vauva lämpö pyllystä. Pitäisi olla 36,5-37,5. Jos alle 36,5 normaalivaatteissa, niin sitten ongalmia lämmönsäätelyssä. Meillä tokalla (ennenaikainen) oli alussa ongelmaa lämpöjen kanssa,mutta vain eka viikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lämpö oli viimeks 36,8.

-ap

Vierailija
4/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken karkasi...

Siis alussa vauvan kädet ja jalat oli aina kylmät ja tärisi vaippaa vaihdettaessa. Yritin laittaa aina jonkin vaatekappaleen lämmikkeeksi (siis esim riisutun paidan mahan päälle tms.). Minä uskoin siihen, että vastasyntyneen ja lähes vastasyntyneen kädet kuuluukin olla kylmät, enkä tosiaankaan ruvennut tumppaamaan vaatteita niin paljon, että olisi saanut kädet lämpimiksi - kai se sitten muuten olisi ollut ihan hikinen.

Jossain vaiheessa ne kädet sitten alkoivat olla yhtä lämpimät kuin muukin vartalo, eli asia tulee normaaliksi kasvun myötä - uskoisin, että sinunkin vauvallasi pian.

Alkuun noidatin ohjetta "yksi kerros enemmän kuin itselle" ja nyt 3kk iässä vauvalla on päällä suurinpiirtein yhtä paljon kuin itsellänikin.

Vierailija
5/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pidin tumppuja ja paksuja sukkia (äitiyspakkauksessa olleet) vauvalla sen aikaa, kunnes huomasin, että pysyy lämpiminä.

onhan sairaalassakin lääkärintarkastuksessa pöydän päällä lämmitin, ettei vauvoilla ole siinä tutukimuksen aikana kylmä, kun ei lmmönsäätely toimi.

tsemppiä tuoreelle äidille

Vierailija
6/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalla liian kuuma, ja aina vähemmän vaatteita kuin minulla.

Olen saanut tiedoksi, että monet palelevat niin kuin myös hikistyvät ovat saaneet avun Ruskovillan villatuotteista. Ne siis laitetaan paljaalle iholle ja sitten tavalliset vaatteet. Meillä on ollut käytössä silkkikypärä ja on pitänyt pään kuivemman tuntuisena kuin puuvilla. Villa olisi tietysti vielä parempaa.