Itsepuolustus tositilanteessa
Heti alkuun pahoittelen, jos tulee kirjoitusvirheitä tms. sillä kirjoitan puhelimella.
Eli asiaan, oletteko koskaan joutuneet tilanteeseen jossa olette joutuneet puolustamaan joko itseänne tai jotain muuta ihmistä/eläintä/omaisuutta? Mitä olette tehneet tässä tilanteessa?
Katsoin tuossa elokuvaa ja tappelukohtauksessa tuli mieleen että onko esimerkiksi minulla, suht hoikalla naisella, jolla ei lihaksia löydy nimeksikään ja itsevarmuuskin varmasti häväisi tuhka tuuleen jos joku jääkaappi-pakastin-yhdistelmän kokoinen ukko kävisi liian tuttavalliseksi vaikkapa klo 3 aikaan yöllä baari-illan jälkeen? Onko siinä vaiheessa enää mitään tehtävissä?
Äitini on opettanut että jos joku käy päälle niin potkaisu polveen tai klassisesti haaroväliin tai todella pahassa tilanteessa sormet silmiin.
Olen miettinyt jonkun kamppailulajin aloittamista, jo pelkästään hartiavaivojen vuoksi. Esim potkunyrkkeily kuulemma auttaa hartia ja niskavaivoihin, mutta opiskelijana rahatilanne on sellainen että ihan hetkeen ei ole varaa siihen.
Myönnän sen että viimeaikoina on tullut hieman turvaton olo jo pelkästään asuinalueen vuoksi. Tilannetta "helpottaa" se että omistan koiran joka on jo rodultaan varautunut oudosti käyttäytyviä ihmisiä kohtaan ja heti reagoi jos itse jännityn.
Kommentit (171)
Se ahdistelija voi olla myös esim. kännissä.
Lukkolajit kannattaa naisten sulkea kokonaan pois jos IP haluaa oppia. Treenaan itse brassia ja ei vaan toimi. Meillä on kilpailevia pitkän linjan naisia jotka ei pärjää muutaman kk treenanneille miehille. Voimatasot on niin eri luokkaa.
Lyö jotta luu näkyy ja veri roiskuu. Tilaisuuden tullen ruuvaa hyökkääjän pään irti !
Minulla on ruskea vyö ju-jutsussa ja suosikkimuuvini on
- puhejudo - keskustelu tavalla jossa uhoava kännikala luulee että suhtaudun häneen oikeasti toverillisesti ja kunnioittavasti eikä niinkään pelokkaasti. Juoppo tai hullu kiihtyy nollasta sataan sekunnissa, siksi se kannattaa houkutella kaveriksi. Pyri kääntämään tilanne huumoriksi mutta kunnioitus mukana - älä koskaan tee juoposta tai sekopäästä. naurunalaista
- 100m juoksu. Se, että pakenet on usein riittävää. Rosvo ei mielellään lähde perään jos pingot lujaa ja tavallaan rosvo tuntee iloa siitä että hän on pelätty.
-jos on pakko ruveta tappelulle, yritän torjua ja väistellä. Hyvin tähdätty lyönti saattaa kaataa hyökkääjän. Hampaat ovat kalliita ja pään kolauttaminen voi tappaa. Etenkin jos toisella pn alkoholia veressä. Älä käytä kovaa väkivaltaa ellei tilanteessa ole esim ampuma-ase jossa on on hyökkääjän sormenjäljet.
Vierailija kirjoitti:
Lukkolajit kannattaa naisten sulkea kokonaan pois jos IP haluaa oppia. Treenaan itse brassia ja ei vaan toimi. Meillä on kilpailevia pitkän linjan naisia jotka ei pärjää muutaman kk treenanneille miehille. Voimatasot on niin eri luokkaa.
+ Mitä hittoa sä teet lukolla. Pidät sitä 30min että apu saapuu?
No olen ollut uhkaavissa tilanteissa mutta en ole juuri välittänyt muhun kohdistuneesta uhasta. Olen vain kävellyt pois tilanteesta.
Kerran jouduin riuhtaisemaan itseni irti kun joku tyyppi tuli uhoilemaan ja otti mun paidasta kiinni ja uhkasi lyödä. Riuhtaisun jälkeen kävelin rauhallisesti pois.
Kerran tuli useampi uhoamaan jotain kun olin polkupyörän kanssa puistossa. Siirryin tilanteesta pois n. 20m päähän puiston penkille.
Kerran olin kävelykadulla ja joku tyyppi tuli mua vastaan ja pysäytti mut ravintolan kohdalla. Sillä oli 1,5litran pullo jossa oli jotain alkoholisekoitusta. Se sanoi mulle että pidä tätä (pulloa) ja sitten pidin pulloa ja se löi mua täysiä nyrkillä naamaan ja sillä oli vielä iso sormus sen käden sormessa joka muhun osui.
Iskun voimasta menin pari askelta taaksepäin jonka jälkeen sen ravintolan portsari tuli siihen ja alkoi jotain painii sen lyöjän kanssa. Lähdin sitten tilanteesta pois sen lyöjän pullon kanssa.
Nykyään mulla lapsia niin jos lapsiin kohdistuisi uhkaa niin toimisin eri tavalla eli muuttaisin todella vaaralliseksi uhan aiheuttajaa kohtaan.
Kerran Kaisaniemen puistossa tuli kahdeksan "ei alkuperäiskansalaista" aluksi pummaamaan tupakkaa ja kun kierroksen tarjosin, niin sen jälkeen olisi vielä pitänyt antaa rahaa, kengät jalasta ja uusi takkinikin heitä kiinnosti puhelimesta puhumattakaan.
Tilanne alkoi mennä uhkaavaksi ja sanonkin heille, että jos ette nyt lopeta, niin alkaa liha tummumaan...
Kovasti heitä sanomiseni nauratti ehkä siksi, että heidän naama oli lunnostaan kuin nokisutarilla.
Päällehän ne yritti käydä, mutta kaivoin povaristani jatimaticin ja laskin niistä ilmat pihalle.
Poliisit saapuivat tuota pikaa paikalle, ja tutkittuaan asiaa totesivat, etteivät ole koskaan nähneet moista joukkoitsaria. Kuulema yksikin oli ampunut itseään päähän neljä kertaa.
Tämän jälkeen he sitten soittivat paikallisen jätehuollon paikalle, ja matka kohti bio-jäteastiaa saattoi alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerran Kaisaniemen puistossa tuli kahdeksan "ei alkuperäiskansalaista" aluksi pummaamaan tupakkaa ja kun kierroksen tarjosin, niin sen jälkeen olisi vielä pitänyt antaa rahaa, kengät jalasta ja uusi takkinikin heitä kiinnosti puhelimesta puhumattakaan.
Tilanne alkoi mennä uhkaavaksi ja sanonkin heille, että jos ette nyt lopeta, niin alkaa liha tummumaan...
Kovasti heitä sanomiseni nauratti ehkä siksi, että heidän naama oli lunnostaan kuin nokisutarilla.
Päällehän ne yritti käydä, mutta kaivoin povaristani jatimaticin ja laskin niistä ilmat pihalle.
Poliisit saapuivat tuota pikaa paikalle, ja tutkittuaan asiaa totesivat, etteivät ole koskaan nähneet moista joukkoitsaria. Kuulema yksikin oli ampunut itseään päähän neljä kertaa.
Tämän jälkeen he sitten soittivat paikallisen jätehuollon paikalle, ja matka kohti bio-jäteastiaa saattoi alkaa.
Sitten heräsit ja tarjosit itsellesi aamiaiseksi kahvia ja pullaa
Vierailija kirjoitti:
Hokutoryu ju-Jutsu on hyvä moni puoliset, tekniikat jotka ei perustu suureen voimaan.vaan taitoon tekniikkaan sisältää lyöntejä potkuja, heittoja erilaisia lukko otteita jota myös suomen poliisille. opetetaan tätä heitojen ja lukko oteiden osalta itselläni on kolmannen asteen musta vyö ,ja olen puolisolleni opettanut joitain helpoja perus lyöntejä ja heittoja ja lukko otteita. varmuuden vuoksi kun itse on halunnut.😀😃
Mutta suomenkieli ei taivu vuosienkaan jälkeen? Olet ilmeisesti kaupallisen dojon mainostaja.
Laillinen sokaiseva spray on hyvä olla mukana, tehokkain apu.
Olen päässyt rais kaajaa pakoon, lähinnä siksi että poikatyttönä tappelin pienenä isoveljeni kaverien, isompikokoisten poikien kanssa ja osaan siksi irrottautua erilaisista oudoistakin otteista + olen hyvä juoksemaan. Irrottautumisessa kannattaa yleensä olla mukana kipua, joka saa kiinnipitäjän vaistomaisesti irrottamaan otteensa.