Muita, jotka pettyneet katkerasti neuvolapalveluihin?
Itselläni ei ole ollut muuta kuin huonoa palvelua ja kohtelua neuvolassa alkaen jo ensi soitosta. Terveydenhoitajan mukaan soitin liian myöhään viikkoihin nähden, ja ei kuulemma ehtisi käydä np-ultrassa. Voivotteli siinä langalla itsekseen, että mitäs me nyt tehdään. Asiakkaanko se ongelma pitäisi ratkaista? Valitus lähti esimiehelle.
Sitten nämä surullisenkuuluisat oma, nyt jo entinen terveydenhoitaja ja depressiohoitaja. Valitus on tehty esimiehelle. Lääninhallitus käsittelee asiaa.
Sitten lääkärintarkastuksen punnituksessa taas uusi terveydenhoitaja aloittaa jäpätyksen lapsen painosta. Kyllästyneenä tähän, teen jälleen valituksen esimiehelle.
Nyt on syytä uskoa, että minun ja lapseni terveystietoja on käynyt lukemassa ihmiset, joille ne eivät kuulu. Pitää ilmeisesti tehdä rikosilmoitus tietosuojalain rikkomisesta.
Eikö tämä koskaan lopu? Pitääkö lopettaa käynnit kokonaan, jotta saisi rauhan?
Kommentit (300)
Hän kirjoitti vastineessa sellaisia asioita, joita on voinut saada vain lukemalla potilastietojani.
ap
Ylilääkäri oli tehnyt oman vastineensa tekemääni kanteluun lääninhallitukseen
Hän kirjoitti vastineessa sellaisia asioita, joita on voinut saada vain lukemalla potilastietojani. ap
Sulle riittää tiedoksi "niitä näitä", koeta nyt vain hyväksyä se.
ap
Sulle riittää tiedoksi "niitä näitä", koeta nyt vain hyväksyä se. ap
Kerrot vaan oman vinksahtaneen versiosi ja lukijoilla ei ole mitään mahdollisuutta tietää mikä on totuus asioista. Löisinpä vaikka satkusta vetoa, että ylilääkärin "niitä näitä" sisältää kipeää tekeviä totuuksia mielenterveydestäsi ja vuorovaikutussuhteestasi vauvaasi.
niin tietysti hänen on täytynyt tutustua siihen, mistä valituksessa on kyse. Miten muuten hän voi vastineen antaa?
Tämä on surkein farssi mitä olen ikinä lukenut. Ihminen tekee valituksen lääninhallituksen ja tekee vastineen johdosta rikosilmoituksen! Miten ajattelit neuvolan voivan antaa oman version tapahtumista jos he eivät voi käyttää heillä olevia tietoja tapahtumista???
ja hänen tehtävänsä on vastata yksikkönsä toiminnasta. Siksi hän tekee vastineen. Samalla tavalla kuin päätoimittaja vastaa lehden sisällöstä vaikkei ole itse niitä kirjoittanut.
niin tietysti hänen on täytynyt tutustua siihen, mistä valituksessa on kyse. Miten muuten hän voi vastineen antaa?
Tämä on surkein farssi mitä olen ikinä lukenut. Ihminen tekee valituksen lääninhallituksen ja tekee vastineen johdosta rikosilmoituksen! Miten ajattelit neuvolan voivan antaa oman version tapahtumista jos he eivät voi käyttää heillä olevia tietoja tapahtumista???
tehnyt mitään valitusta minnekään. Aihetta kyllä taitaisi olla, sillä en usko, että ylilääkäri voi tuosta noin vain lukea potilastietoja.
Yhtään rikosilmoitusta en ole tehnyt, koeta nyt rauhoittua.
Miksi ylilääkäri oman version tapahtumista, kun hän ei ole koskaan minua tavannutkaan?
ap
Sitten voit tehdä poliisista rikosilmoituksen, jos poliisi kehtaa tutustua juttusi asiakirjoihin :DDDD.
sillä hän on ylilääkäri. Kenties vastuussa kaltaisistasi tapauksista. Hän teki vain työtään.
ja hänen tehtävänsä on vastata yksikkönsä toiminnasta. Siksi hän tekee vastineen. Samalla tavalla kuin päätoimittaja vastaa lehden sisällöstä vaikkei ole itse niitä kirjoittanut.
vaan lääkärikunnan esimies. Neuvolan esimiehenä toimii ylihoitaja tms. hoitotieteen tutkinnon suorittanut. Pitäisi kuulua yleissivistykseen tämän asian tietäminen.
ap
sillä hän on ylilääkäri. Kenties vastuussa kaltaisistasi tapauksista. Hän teki vain työtään.
Ei hän ole neuvolan esimies.
ap
Sitten voit tehdä poliisista rikosilmoituksen, jos poliisi kehtaa tutustua juttusi asiakirjoihin :DDDD.
että siellä poliisiasemallakin vain juttua tutkivat poliisit saavat tutustua asiakirjoihin.
ap
Neuvolan esimiehenä toimii ylihoitaja tms. hoitotieteen tutkinnon suorittanut. Pitäisi kuulua yleissivistykseen tämän asian tietäminen. ap
Potilastiedot ovat salassa pidettäviä eikä niitä saa näyttää tai muutoin luovuttaa sivullisille. Tiedot on myös velvollisuus suojata sivullisilta. Sivullisia ovat saman yksikönkin sisällä sellaiset työntekijät, jotka eivät osallistu asiakkaan tai potilaan palveluun tai hoitoon.
Ikävä kyllä, ylilääkäri on rikkonut henkilötietolakia, jos ei osallistu ap:n palveluun tai hoitoon. Muuten en ota tähän asiaan kantaa.
t. lakimies
Milloinkahan tämä asia menee av-mammojen kaaliin?? Meidän esimiehemme on ylihoitaja, joka on hoitotieteiden maisteri.
sh
jos halutaan jostain lausunto? Kai tämmösissä valitustapauksissa tarvitaan ylennsä jotain konsultointia tapauksen ulkopuolisilta?
jos halutaan jostain lausunto? Kai tämmösissä valitustapauksissa tarvitaan ylennsä jotain konsultointia tapauksen ulkopuolisilta?
Ketä ulkopuolista meinasit konsultoida? Neuvolan siivoojaako?
t. lakimies
ap