Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka pettyneet katkerasti neuvolapalveluihin?

Vierailija
14.08.2009 |

Itselläni ei ole ollut muuta kuin huonoa palvelua ja kohtelua neuvolassa alkaen jo ensi soitosta. Terveydenhoitajan mukaan soitin liian myöhään viikkoihin nähden, ja ei kuulemma ehtisi käydä np-ultrassa. Voivotteli siinä langalla itsekseen, että mitäs me nyt tehdään. Asiakkaanko se ongelma pitäisi ratkaista? Valitus lähti esimiehelle.

Sitten nämä surullisenkuuluisat oma, nyt jo entinen terveydenhoitaja ja depressiohoitaja. Valitus on tehty esimiehelle. Lääninhallitus käsittelee asiaa.

Sitten lääkärintarkastuksen punnituksessa taas uusi terveydenhoitaja aloittaa jäpätyksen lapsen painosta. Kyllästyneenä tähän, teen jälleen valituksen esimiehelle.

Nyt on syytä uskoa, että minun ja lapseni terveystietoja on käynyt lukemassa ihmiset, joille ne eivät kuulu. Pitää ilmeisesti tehdä rikosilmoitus tietosuojalain rikkomisesta.

Eikö tämä koskaan lopu? Pitääkö lopettaa käynnit kokonaan, jotta saisi rauhan?

Kommentit (300)

Vierailija
281/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai anna olla, tilaa myös aika tutkituttamaan pääs

ap

Vierailija
282/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi ollut gynellä jo heti raskauden todettuaan

Np-ultran kanssa tullut jokin väärinymmärrys joka ei ole selvinnyt koska ap hermostunut ennen sitä. lapsen vointia seurataan erityisen tarkkaan psykiatrisen ongelman vuoksi. Näin monta valitusta samalta henkilöltä kertoo kyllä omaa karua kieltään..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajasi eivät kestä sinua, eikä kukaan ota sinua tosissaan. Katso nyt hyvä ihminen peiliin ja mieti, olisiko omassa käytöksessäsi jotain parantamisen varaa. Itselläni ei koskaan ole ollut ongelmia neuvolassa tai terveyspalveluiden suhteen. Päinvastoin, Suomessa myös julkinen terveydenhuoltojärjestelmä toimii hyvin moneen muuhun maahan verrattuna. Ongelmana ovat useimmiten ylihysteeriset äidit ja kaikenmaailman jonninjoutavat valittajat, joiden omassa päässä on vikaa ja käytöksessä.

Käyttäydy mukavasti th;ta kohtaan ja mieti saisitko asiasi järjestymään paremmin sen jälkeen. Ihmisiä hekin ovat eivätkä sinun palvelijoitasi, heillä on muitakin hoidettavana kuin sinä!

ei minullakaan ole mitään velvollisuuksia käyttäytyä mukavasti. Olen kaikki kontaktit aloittanut asiallisesti, mutta ammattitaidottomat neuvolan tädit ovat ihan itse osanneet sössiä asiat.

ap

Vierailija
284/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen ei syytä kaikkia ammattitaidottomiksi ja tee kokoajan valituksia.

Entäs jos oma asenteesi on asiaton?

Vierailija
285/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin vaikea uskoa tätä todeksi, niin älä lue enempää. Täytyy olla harvinaisen tapahtumaköyhä ja tylsä elämä, jos tällaisia asioita luulee provoiksi

ap

Vierailija
286/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen ei syytä kaikkia ammattitaidottomiksi ja tee kokoajan valituksia.

Entäs jos oma asenteesi on asiaton?

Enkä tee koko ajan valituksia, vaan silloin kun on aihetta siihen.

ap

Vierailija
287/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin vaikea uskoa tätä todeksi, niin älä lue enempää. Täytyy olla harvinaisen tapahtumaköyhä ja tylsä elämä, jos tällaisia asioita luulee provoiksi ap

Provoilen itsekin, joten haistan kaltaiseni kyllä kaukaa

Vierailija
288/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsisit itse helpommalla, kun et vetäisi hernettä nenään ihan joka asiasta?

Totta kai jokaisella menee joskus sukset ristiin asiakaspalvelijan kanssa, mutta sinulla sitä tapahtuu poikkeuksellisen usein. Ymmärrätkö, ettei vika voi silloin olla yksin muissa?

Ja jos se neuvolassa käyminen on noin vaikeaa, niin lopeta ihmeessä.

Vierailija
289/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti minun kohdallani asiat eivät menneet täysin hyvin. Sain raskausmyrkytyksen, oireena ainoastaan valkuaista virtsassa ja hieman koholla oleva verenpaine. Koko raskauteni ajan olin totaalisen väsynyt fyysisesti, pahoinvointini oli rajua ja kesti yli rv 12. Terveydenhoitaja passitti minut töihin, vaikka oli huomannut yllä kirjatut oireet. Ei ole kuulemma mitään hätää. Reilu viikko tästä, olin pienikokoisen keskosvauvan äiti. Luulen, että olin ko. terveydenhoitajan kohdalla ensimmäinen rajun raskausmyrkytyksen saanut äiti. Kokemus oli henkisesti raskas, eikä erikoissairaanhoidossa annetut hoitopäivät yhteiskunnallekaan tulleet halvaksi :(

Vierailija
290/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunne ap:n taustoja, hänen valitusten ja konfliktien täyttämää neuvolahoitaja-depressiohoitaja-problematiikkaansa ja neuvolasta tehtyä lastensuojeluilmoitusta (joka niistä lähtökohdista oli aivan aiheellinen: masentunut äiti, joka kieltäytyi perhetyöntekijästä kun ei päässyt haluamaansa vuorovaikutusryhmään, masentunut äiti ja syömisongelmainen, vaisu, alipainoinen lapsi) täällä on pohdittu aikaisemminkin ja ap on myös ihmetellyt, kun hänen tekemänsä valituksen kohteena ollut hoitaja ei ollut iloisesti leperrellyt hänen vauvalleen kerhossa eikä ollut kaupassa hymyillyt iloisesti valitusprosessin kesken ollessa... mikä yllätys...Että tätä rataa.

Vierailija
291/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunne ap:n taustoja, hänen valitusten ja konfliktien täyttämää neuvolahoitaja-depressiohoitaja-problematiikkaansa ja neuvolasta tehtyä lastensuojeluilmoitusta (joka niistä lähtökohdista oli aivan aiheellinen: masentunut äiti, joka kieltäytyi perhetyöntekijästä kun ei päässyt haluamaansa vuorovaikutusryhmään, masentunut äiti ja syömisongelmainen, vaisu, alipainoinen lapsi) täällä on pohdittu aikaisemminkin ja ap on myös ihmetellyt, kun hänen tekemänsä valituksen kohteena ollut hoitaja ei ollut iloisesti leperrellyt hänen vauvalleen kerhossa eikä ollut kaupassa hymyillyt iloisesti valitusprosessin kesken ollessa... mikä yllätys...Että tätä rataa.

Ilmoitus oli aiheeton. Kieltäydyin perhetyöntekijästä, koska minua kiristettiin neuvolassa. Joko otat perhetyöntekijän tai teemme ilmoituksen. Kävelin vauvan kanssa ulos vastaanotolta. En ole koskaan alistunut kiristykseen enkä tule koskaan alistumaankaan. Lapsi ei ole vaisu eikä alipainoinen, menee kylläkin miinuskäyrällä ja on todella vilkas!

Kyseisessä kerhossa neuvola oli yksi järjestäjäosapuoli. Hoitaja leikitti kaikkia muita vauvoja, mutta ei minun lastani. Minusta on harvinaisen ammattitaidotonta kostaa lapselle aikuisten väliset ristiriidat. Ja huom. hänelle maksettiin palkkaa vauvojen leikittämisestä, joten se siitä.

Kaupassa en odottanut mitään hymyilyä, pikemminkin itseäni hymyilytti, kun hoitaja yritti lymyillä leikkelehyllyllä.

Että tätä rataa menee sinun tulkintasi.

ap

Vierailija
292/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

48

Vierailija
293/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

48

ap

Vierailija
294/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ap tietoinen siitä, että viranomaisella on velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus jos hänellä on syytä olla huolissaan lapsen hyvinvoinnista? Ja huom, pelkkä epäily riittää. Viranomaisen ei tarvitse tietää onko tilanne OIKEASTI lapsen kannalta hälyttävä, mutta häntä voidaan syyttää virkavirheestä jos jättää ilmoituksen tekemättä vaikka onkin huomannut puutteita lapsen hoidossa.

Kuulostat erittäin lapselliselta, kun sanot että kävelit ulos vastaanotolta ja että kieltäydyit perhetyöntekijästä siksi ettet alistu kiristykseen. Taisit itsekin tietää ettei kaikki ole kotonasi hyvin, kun jääräpäisesti vain päätit kieltäytyä ettet kokisi itseäsi alistetuksi. Huolehdi lapsestasi ja lopeta tämä valitus.

Vierailija
295/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijät kävivät ja näkivät asioiden oikean laidan.

ap

Vierailija
296/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä rataa keskustelu ap:n kanssa kiertää, aina ja ikuisesti. Persoonapatologiaa toki onkin vaikea korjata, koska itse ei näe käytöksessään mitään vikaa, koskaan. Jostain kummasta syystä kaikki kontaktit menevät vikaan samalla tavalla ja aina vika on siinä vastapuolessa.

Vierailija
297/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä rataa keskustelu ap:n kanssa kiertää, aina ja ikuisesti. Persoonapatologiaa toki onkin vaikea korjata, koska itse ei näe käytöksessään mitään vikaa, koskaan. Jostain kummasta syystä kaikki kontaktit menevät vikaan samalla tavalla ja aina vika on siinä vastapuolessa.

ap

Vierailija
298/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tehdään viikolla 12 jos soittaa neuvolaan ollessaan viikolla 6? Jos tälläinen paikka on tosiaan olemassa niin se on ihan mediajulkisuuden arvoinen juttu!

Vierailija
299/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tehdään viikolla 12 jos soittaa neuvolaan ollessaan viikolla 6? Jos tälläinen paikka on tosiaan olemassa niin se on ihan mediajulkisuuden arvoinen juttu!

Ja tietysti kerkisin käydä! Mutta aika piti hommata terveydenhoitajan esimiehen avustuksella, kun ei se itse terkkarilta tahtonut onnistua.

ap

Vierailija
300/300 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sitten lapsuuden asioinut terveyskeskuksissa tms. vaan käynyt vain yksityisellä lääkärillä, jos on ollut tarvis. Olen kuvitellut, että palvelu julkisella puolella on surkeaa, mutta onnekseni olen ollut täysin väärässä. Neuvolan palvelut ovat olleet aivan loistavia! Vauvani on nyt 6 kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän