Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka pettyneet katkerasti neuvolapalveluihin?

Vierailija
14.08.2009 |

Itselläni ei ole ollut muuta kuin huonoa palvelua ja kohtelua neuvolassa alkaen jo ensi soitosta. Terveydenhoitajan mukaan soitin liian myöhään viikkoihin nähden, ja ei kuulemma ehtisi käydä np-ultrassa. Voivotteli siinä langalla itsekseen, että mitäs me nyt tehdään. Asiakkaanko se ongelma pitäisi ratkaista? Valitus lähti esimiehelle.

Sitten nämä surullisenkuuluisat oma, nyt jo entinen terveydenhoitaja ja depressiohoitaja. Valitus on tehty esimiehelle. Lääninhallitus käsittelee asiaa.

Sitten lääkärintarkastuksen punnituksessa taas uusi terveydenhoitaja aloittaa jäpätyksen lapsen painosta. Kyllästyneenä tähän, teen jälleen valituksen esimiehelle.

Nyt on syytä uskoa, että minun ja lapseni terveystietoja on käynyt lukemassa ihmiset, joille ne eivät kuulu. Pitää ilmeisesti tehdä rikosilmoitus tietosuojalain rikkomisesta.

Eikö tämä koskaan lopu? Pitääkö lopettaa käynnit kokonaan, jotta saisi rauhan?

Kommentit (300)

Vierailija
41/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhaisuus on yksi sen merkkejä. Tiesitkö?

Tiesitkö, että diagnooseja saa tehdä vain lääkäri?

ap

Vierailija
42/300 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä, onko hoitajilla oikeutta konsultoida sellaista lääkäriä, joka ei hoida minua, olkoonkin ylilääkäriä. Enkä tiedä, saako mennä lukemaan sellaisen potilastietoja, jota ei hoida.

Sanokaapa te, kun asiasta niin tiedätte.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/300 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kantti kestä kertoa mitä "niitä näitä"?

Minua syytetään siitä, että olen täällä "koko ajan" ja sitten kun en olekaan, niin jo hermo pettää eräillä.

ap

Vierailija
44/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lastensuojelun perhetyöntekijä ja haluaisin kommentoida siihen kun sanoit että neuvolan terveydenhoitaja ei vapaa-ajallaan halunnut sinua tervehtiä vaan pakoili hyllyjen välissä. minä en koskaan mene tervehtimään asiakkaitani vapaa-ajalla oma-aloitteisesti, sen kuuluu itseasiassa ollakin näin. toki tervehdin jos asiakas tulee itse minun luokseni.

täytyy kyllä sanoa että joskus tulee itsellekin kiire kaupassa hävitä hyllyjen väliin jos tietyt asiakkaat ovat näköpiirissä. olen nimittäin joutunut kerran bussissa aikamoisen verbaalisen hyökkäyksen ja julkisen nöyryytyksen kohteeksi erään asiakkaani osalta. en väitä että sinä toimisit mitenkään näin, mutta ehkä neuvolan terveydenhoitajalla oli epäilys siitä miten reagoit häneen..

Vierailija
45/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lastensuojelun perhetyöntekijä ja haluaisin kommentoida siihen kun sanoit että neuvolan terveydenhoitaja ei vapaa-ajallaan halunnut sinua tervehtiä vaan pakoili hyllyjen välissä. minä en koskaan mene tervehtimään asiakkaitani vapaa-ajalla oma-aloitteisesti, sen kuuluu itseasiassa ollakin näin. toki tervehdin jos asiakas tulee itse minun luokseni.

täytyy kyllä sanoa että joskus tulee itsellekin kiire kaupassa hävitä hyllyjen väliin jos tietyt asiakkaat ovat näköpiirissä. olen nimittäin joutunut kerran bussissa aikamoisen verbaalisen hyökkäyksen ja julkisen nöyryytyksen kohteeksi erään asiakkaani osalta. en väitä että sinä toimisit mitenkään näin, mutta ehkä neuvolan terveydenhoitajalla oli epäilys siitä miten reagoit häneen..

Nimenomaan EN odottanut tervehdystä, vaan huvitti se lymyily siellä hyllyjen välissä. Jos tietää tehneensä oikein, niin ei liene tarvetta minkään sortin lymyilylle.

ap

Vierailija
46/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä "lymyilylle" on joskus aihetta vaikka itse ei olisi ammattilaisena mitään väärää tehnytkään. sitä ei vaan vapaa-ajallaan halua julkisella paikalla ruveta setvimään asioita vaikeiden asiakkaiden kanssa..

Vierailija
47/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teet seuraavan valituksen siitä, että hoitaja vainoaa sinua kaupassa.

Vierailija
48/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä "lymyilylle" on joskus aihetta vaikka itse ei olisi ammattilaisena mitään väärää tehnytkään. sitä ei vaan vapaa-ajallaan halua julkisella paikalla ruveta setvimään asioita vaikeiden asiakkaiden kanssa..

Ja erään asiakaspalvelun luennoitsijan mukaan ei ole olemassa vaikeita asiakkaita, vain huonoja asiakaspalvelutyöntekijöitä... no ei siitä sen enempää.

ap

Vierailija
49/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teet seuraavan valituksen siitä, että hoitaja vainoaa sinua kaupassa.

Ei ehkä ole kaikki ihan kotona tällä hoitajalla.

ap

Vierailija
50/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo oli hyvä kommentti ettei ole olemassa vaikeita asiakkaita vain huonoja asiakaspalvelutyöntekijöitä.. no ehkä olen huono perhetyöntekijä sitten kun jouduin vapaa-ajallani bussissa jossa lapseni istui vieressäni "mukavan" ja kaikinpuolin helpon asiakkaani hyökkäyksen kohteeksi.. mutta ei siitä sen enempää kun et voi ymmärtää näitä asioita..

Vierailija
51/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja erään asiakaspalvelun luennoitsijan mukaan ei ole olemassa vaikeita asiakkaita, vain huonoja asiakaspalvelutyöntekijöitä... no ei siitä sen enempää.

ap

Minkäs gurun luennolla olet ollut?

Asiakaspalvelutyöntekijänä (ja paljon asiaan koulutettuna) voin kertoa, että "helppojen" asiakkaiden lisäksi on olemassa haastavia, vaikeita ja mahdottomia asiakkaita.

Vierailija
52/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne, jotka osaavat, tekevät ja ne, jotka eivät työelämässä pärjää, ryhtyvät opettajiksi ja konsulteiksi.... että se siitä asiakaspalvelukouluttajasta.

Vierailija
53/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
54/300 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kun vain jonkun hatarabn tiedon kerrot jonka perusteella epäilet tietosuojaasi rikotuksi, niin vaikea siihen ottaa kantaa.

Konsultoida saa vaikka ketä, kunhan ei anna potilastietoja luettavaksi eikä mitenkään tule ilmi kenestä puhutaan. Omassa työssäni olen konsultoinut lastensuojelun sosiaalityöntekijää (pohtinut pitäisikö tehdä ilmoistus), puheterapeuttia ja toimintaterapeuttia. Niin ja psykologia. Joten siitä et voi tehdä rikosilmoitusta. Mistä epäilet että sinun potilastietojasi on lukenut joku ulkopuolinen? Sitä ei saa tehdä, ja epäilen kyllä hyvin vahvasti että joku terveydenhuollon ammattilainen olisi ottanut sellaisen riskin ja lukenut niitä. Kuulostaa ERITTÄIN epäuskottavalta.

Vierailija
55/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos neuvolahomma tökkii niin kovasti, niin eikö miehesi voi hoitaa ne kontaktit? Minua vieläkin ihmetyttää tämä np-ultran ajanvarausjuttu? Viitaten kokemaasi, niin ilmeisesti kyseisessä neuvolassa esimies tekee kaikki np-ultra-ajanvarausket koska viikko 6 on ihan normaali (tai jopa aikainen) aika ottaa yhteyttä neuvolaan ja terkka ei sanojesi ei kykene enää silloin aikaa varaamaan?!

Samoin "jäpittäminen" painosta; ennen valituksen tekoa sanoitko terkalle että mielummin tämän asian saa jättää väliin koska asia on jo hoidossa?

Vierailija
56/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko vielä tiedustella että kai se konsultti heitti vielä tämän perinteisen; "asiakas on aina oikeassa" =) tämäkin pätee "todella hyvin" esimerkiksi lastensuojeluun =)

se konsultti voisi tulla vähän silmiään avaamaan meille perhekeskukseen jossa kaikista "helpoimpia" asiakkaita tavataan vain poliisin (vartijat eivät riitä) seurassa..

taidat ap vain itseäsi lohdutella että sinussa ei ole pienintäkään syytä mihinkään vaan vika on AINA vain työntekijässä, niinpä niin..

Vierailija
57/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse ihan puhtaasta väärinkäsityksestä, esim. vko 5 tai 6 kuultiin/luultiin puhelimessa viikoksi 15 tai 16, joka tosiaan on liian myöhäinen aika np-ultralle. Ja hoitajalla oli jo ehkä valmiiksi puolustuskanta tai hämmennys/pelko päällä, kun kuuli, kuka soittaa.

Vierailija
58/300 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kun vain jonkun hatarabn tiedon kerrot jonka perusteella epäilet tietosuojaasi rikotuksi, niin vaikea siihen ottaa kantaa.

Konsultoida saa vaikka ketä, kunhan ei anna potilastietoja luettavaksi eikä mitenkään tule ilmi kenestä puhutaan. Omassa työssäni olen konsultoinut lastensuojelun sosiaalityöntekijää (pohtinut pitäisikö tehdä ilmoistus), puheterapeuttia ja toimintaterapeuttia. Niin ja psykologia. Joten siitä et voi tehdä rikosilmoitusta. Mistä epäilet että sinun potilastietojasi on lukenut joku ulkopuolinen? Sitä ei saa tehdä, ja epäilen kyllä hyvin vahvasti että joku terveydenhuollon ammattilainen olisi ottanut sellaisen riskin ja lukenut niitä. Kuulostaa ERITTÄIN epäuskottavalta.

Potilastietoni on annettu luettavaksi tai potilastietojani on kerrottu ylilääkärille, joka ei hoida minua. Itse asiassa Espoossa tuli juuri ilmi tapaus, jossa terveydenhuollon ammattilainen jäi kiinni luettuaan sellaisen henkilön potilastietoja, jota hän ei hoitanut. Aivan sama, kuulostaako sinusta epäuskottavalta, mutta tätäkin tapahtuu.

ap

Vierailija
59/300 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa?

Vierailija
60/300 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ilmiselvästi äitiyslomalla oleva neuvolan täti, jolla kaatuu seinät päälle ja joka keksii tällaista tuubaa viihdyttääkseen itseään.

Mikäs siinä ap, mekin viihdytään. :))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme