Mistä niitä kunnon naisia löytää?
Olen nyt käynyt kolmilla nettitreffeillä, ja ikävää sanoa, mutta pelkkiä jakojäännöksiä on tullut vastaan.
Kommentit (107)
Vaan yritin valottaa käsitystäni kunnon naisesta. Ja sen verran olen suomen kieleen merkityksiin perehtynyt, että uskon valtaosan muistakin ihmisistä käsittävän 'kunnon naisen' vähän eri tavalla kuin sinä.
ja itse asiassa olen tyytyväinen, että tein sen, koska pystyn niiden muotoilemisen jälkeen suhtautumaan omiin tarpeisiini analyyttisemmin ja tarvittaessa muuttamaan niitä. Tästä on siis ollut minulle hyötyä.
En tosin tiedä onko analyyttinen metodi erityisesti naisille tyypillinen - ehkä on siis niin, että miehet tosiaan menevät parisuhteisiin vain tunteidensa vieminä. :D
Ehkä se onkin juuri tuo ap:n ongelma, että hän etsii naista naismaisesti :D Siis tekemällä kriteerilistoja. Ruksi kohtaan A, mutta ei ruksia kohtaan B -> hylätty! Minä ainakin tunnustan, että käytän tuon kaltaista metodia. Sulhaskandidaatteja on ollut melkein pilvin pimein, mutta kun ei sitä täydellistä yksilöä ole vastaan tullut, niin olen ilman. Ja marmatan av:lla...
Täällähän niitä hyviä kumppaninlöytämispaikkoja tosiaan mainitaan. Kokeiltu on kuntosalit ja lenkkipolut, mutta tuloksetta. Paljon kivempaa ja vähemmän stressaavaa on nyt, kun ei enää etsi mitään. Suosittelen tätä vaihtoehtoa sinullekin, hyvä ap :D
-62-
hyötyä siitä, mitä valtaosa ihmisistä erilaisista käsitteistä ajattelee.
Vaan yritin valottaa käsitystäni kunnon naisesta. Ja sen verran olen suomen kieleen merkityksiin perehtynyt, että uskon valtaosan muistakin ihmisistä käsittävän 'kunnon naisen' vähän eri tavalla kuin sinä.
Vaikutat ap tavallista miestä kielellisesti lahjakkaammalta, ainakin haluat antaa itsestäsi kuvan empaattisena älykkönä. Vaikka täytänkin mielestäni listasi vaatimukset, en silti lähtisi treffeille kanssasi. Mietin, miksi vaistoni on sinua vastaan. Koska olemme molemmat selvästi luonteeltamme väittelijöitä, nipottaisimme ja väittelisimme yhdessä asioista. Olet siis ehkä liian samanlainen kuin minä...ehkä samanlainen (pohdiskelija) kuin moni nainen.
Tästä viestistäsi ehkä selviää jotain sinusta. Haluat naisen joka ei vastaa loukkaukseen isommalla loukkauksella...oletko jäänyt alakynteen väittelyssä? Oletko siis itse ensin loukannut ja sitten ihmetellyt, kun sait tuplaten takaisin? Eikös terve ihminen ainakin silloin tällöin vastaa loukkaukseen loukkauksella.
Etsin nimenomaan ihmistä, joka pystyy vastavuoroisuuteen ja joka kykenee aikuisesti sovittelemaan ristiriitoja, eikä pelkästään vastaa loukkaukseen vain isommalla loukkauksella.
Luulen, että olisit erinomainen ystävä monelle naiselle, ja varmasti on olemassa sinulle sopivia kumppaneitakin (ehkä jostain yliopistopiireistä kannattaa sitten haeskella).
Itse olen kyllä ikionnellinen oman rakkaan duunarini kanssa joka halii ja puhuu ja pussaa, muttei ole mikään ylimielinen herra täydellisyys, eikä varsinkaan tullut mikään lista kädessä mulle juttelemaan.
Jos oikeasti olet mies (etkä maanantai-illan ratoksi provoileva nainen, kuten epäilen), ota nyt ihmeessä hiukan relampi ote elämään. Anteeksi nyt, mutta kuulostat melko paskantärkeältä ja huumorintajuttomalta kuivakkeelta. En jaksaisi lähteä kanssasi lomamatkallekaan, saati virittelisi minkäänlaisia pitempiaikaisia seurustelukuvioita. Korkkaa setä vaikka kalja.
Terveisin listan kohdat täyttävä nainen, vaikkakin hiukan alle ikähaarukan.
Jos oikeasti olet mies (etkä maanantai-illan ratoksi provoileva nainen, kuten epäilen), ota nyt ihmeessä hiukan relampi ote elämään. Anteeksi nyt, mutta kuulostat melko paskantärkeältä ja huumorintajuttomalta kuivakkeelta. En jaksaisi lähteä kanssasi lomamatkallekaan, saati virittelisi minkäänlaisia pitempiaikaisia seurustelukuvioita. Korkkaa setä vaikka kalja.
Terveisin listan kohdat täyttävä nainen, vaikkakin hiukan alle ikähaarukan.
Itsekin voisin tuollaiset "kriteerit" asettaa ja mielestäni myös ne täytän. Ikää tosin on vähemmän kuin 35v. Sitä olen ihmetellyt että mistä te niitä hörhöjä löydätte. Minä olen käynyt muutamilla nettitreffeillä ja vastassa on ollut ihan tavallisia, kunnollisia miehiä.
Mutta vaikka kriteerit täyttyvät niin ei se silti takaa että toinen kiinnostaa, "ihan kiva" ei riitä.
Et kai tosissasi luule, että olen niin idiootti, että alan luettelemaan sinulle mitä sinun pitää naiselta odottaa.
Annoin vain yhden teorian sille, miksi olet saanut tässä ketjussa niin paljon kritiikkiä osaksesi: Otsikkosi on ristiriidassa myöhempien viestiesi kanssa, ja se hämmentää lukijoita ja herättää kipakoita vastauksia.
Mutta nyt tämän viestisi myötä minunkin tekisi mieli neuvoa, että ehkä sinun olisi syytä kunnioittaa kanssaihmisiä ja kuunnella heitä tarkemmin ennen kuin alat syöttämään heidän suuhunsa sanoja, joita he eivät ole sanoneet eivätkä tarkoittaneet.
Jos sinulle tulee tosielämässäkin näin rajuja virhetulkintoja, niin ei ihme, ettei parisuhteen muodostaminen onnistu.
Tuskin tuosta kauheasti selviää, en usko. En usko olevani väittelijä, olen enemmänkin sovittelija. Olen kuitenkin myös näin aikuisena sitä mieltä, että kenenkään keskenkasvuisen henkiseksi kynnysmatoksi en ryhdy, jos viittaat aiempiin keskusteluihin.
En usko, että tuosta yksittäisestä kommentista on minun tai kenenkään muunkaan psyyken avaimeksi; minusta se on vain hyvä yleispätevä sääntö parisuhteisiin.
Pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin, enkä yritä antaa mitään vaikutelmaa, miksi yrittäisin? Tämä on nimetön nettifoorumi. Vastaan kuten ajattelen, hyvässä ja pahassa. :D
Tästä keskustelusta on kuitenkin ollut hyötyä. Samalla on tullut kommentoitua ja luettua muitakin viestejä, ja hyvin tähän on yksi ilta hurahtanut.
Vaikutat ap tavallista miestä kielellisesti lahjakkaammalta, ainakin haluat antaa itsestäsi kuvan empaattisena älykkönä. Vaikka täytänkin mielestäni listasi vaatimukset, en silti lähtisi treffeille kanssasi. Mietin, miksi vaistoni on sinua vastaan. Koska olemme molemmat selvästi luonteeltamme väittelijöitä, nipottaisimme ja väittelisimme yhdessä asioista. Olet siis ehkä liian samanlainen kuin minä...ehkä samanlainen (pohdiskelija) kuin moni nainen.
Tästä viestistäsi ehkä selviää jotain sinusta. Haluat naisen joka ei vastaa loukkaukseen isommalla loukkauksella...oletko jäänyt alakynteen väittelyssä? Oletko siis itse ensin loukannut ja sitten ihmetellyt, kun sait tuplaten takaisin? Eikös terve ihminen ainakin silloin tällöin vastaa loukkaukseen loukkauksella.Etsin nimenomaan ihmistä, joka pystyy vastavuoroisuuteen ja joka kykenee aikuisesti sovittelemaan ristiriitoja, eikä pelkästään vastaa loukkaukseen vain isommalla loukkauksella.
Luulen, että olisit erinomainen ystävä monelle naiselle, ja varmasti on olemassa sinulle sopivia kumppaneitakin (ehkä jostain yliopistopiireistä kannattaa sitten haeskella).
Itse olen kyllä ikionnellinen oman rakkaan duunarini kanssa joka halii ja puhuu ja pussaa, muttei ole mikään ylimielinen herra täydellisyys, eikä varsinkaan tullut mikään lista kädessä mulle juttelemaan.
AP
Et kai tosissasi luule, että olen niin idiootti, että alan luettelemaan sinulle mitä sinun pitää naiselta odottaa.
Annoin vain yhden teorian sille, miksi olet saanut tässä ketjussa niin paljon kritiikkiä osaksesi: Otsikkosi on ristiriidassa myöhempien viestiesi kanssa, ja se hämmentää lukijoita ja herättää kipakoita vastauksia.
Mutta nyt tämän viestisi myötä minunkin tekisi mieli neuvoa, että ehkä sinun olisi syytä kunnioittaa kanssaihmisiä ja kuunnella heitä tarkemmin ennen kuin alat syöttämään heidän suuhunsa sanoja, joita he eivät ole sanoneet eivätkä tarkoittaneet.
Jos sinulle tulee tosielämässäkin näin rajuja virhetulkintoja, niin ei ihme, ettei parisuhteen muodostaminen onnistu.
että ap:stä saa hänen viestiensä perusteella kuvan, että hän yrittää olla enemmän kuin mitä todellisuudessa on. Ja sitten kun löytää naisen, joka vastaa noita kriteereitä, niin joutuu pinnistelemään niin kovin, että alkaa pian tekemään virheitä. Ja kun huomaa itsekin, ettei oikein pärjää, niin sitten jättää naisen, ettei nainen vain ehdi ensin, ja ettei hän menetä kasvojaan.
Miksi joku kuvittelee, että se on kehumisen aihe, että häntä ei ole ikinä jätetty, vaan että hän on aina ollut jättäjänä. Minulle se ei kerro sanojasta yhtään mitään hyvää.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä - kriteereillä ei vielä pääse mihinkään, jos ei löydy kipinää.
En ole muuten törmännyt erityisiin "hörhöihin" - mutta naiset ovat kyllä olleet hieman erilaisia kuin ovat profiileissaan mainostaneet. Ehkä tämäkin on asia, joka nettideittailun suhteen tulee vain tiedostaa.
Ei mun mielestä tuossa listassa ole mitään ihmeellistä. Itsekin voisin tuollaiset "kriteerit" asettaa ja mielestäni myös ne täytän. Ikää tosin on vähemmän kuin 35v. Sitä olen ihmetellyt että mistä te niitä hörhöjä löydätte. Minä olen käynyt muutamilla nettitreffeillä ja vastassa on ollut ihan tavallisia, kunnollisia miehiä.
Mutta vaikka kriteerit täyttyvät niin ei se silti takaa että toinen kiinnostaa, "ihan kiva" ei riitä.
Itselläkin olisi samanlainen, jos alkaisin listata. Ja täältä löytyisi vaatimukset täyttävä nainen. Taidan olla vain vähän kaukana, kun täällä Oulun kupeessa asustellaan.
Oikeasti on todella vaikea löytää kumppania, joka olisi "kunnollinen". Olkaa onnellisia te, joilla on se hyvä kumppani ja hyvä parisuhde. Me loput "kunnolliset" täällä pimeydessä vaellamme etsien toisiamme... =)
Menepä setä omaan ketjuusi AP
Et kai tosissasi luule, että olen niin idiootti, että alan luettelemaan sinulle mitä sinun pitää naiselta odottaa. Annoin vain yhden teorian sille, miksi olet saanut tässä ketjussa niin paljon kritiikkiä osaksesi: Otsikkosi on ristiriidassa myöhempien viestiesi kanssa, ja se hämmentää lukijoita ja herättää kipakoita vastauksia. Mutta nyt tämän viestisi myötä minunkin tekisi mieli neuvoa, että ehkä sinun olisi syytä kunnioittaa kanssaihmisiä ja kuunnella heitä tarkemmin ennen kuin alat syöttämään heidän suuhunsa sanoja, joita he eivät ole sanoneet eivätkä tarkoittaneet. Jos sinulle tulee tosielämässäkin näin rajuja virhetulkintoja, niin ei ihme, ettei parisuhteen muodostaminen onnistu.
Haet muka työntekijää ja siinä pääset jo seulomaan jyviä akanoista.
Tilansteesi ei ole toivoton. Tosin Sinulla pitää myös olla tajottavaa. Olen huomannut, että raha menee rahan luokse ja kauniit ihmiset kauniiden luokse. Hyvät ja kunnolliset päätyvät usein hyvään ja kunnolliseen syliin.
Onnea etsinnöillesi. Syksyn tummenevat illat, sateiset aamut, lempeät sunnuntait - onni voi olla jo kulman takana. Ja ihan varmasti olet jo päivää lähempänä aarrettasi.
kirjoittama provoviesti. Kukaan mies ei tee tuollaisia listauksia, lähinnä se on naisten tapa:D
Miehet yleensä ihastuu naiseen kuin naiseen joka vaan on siedettävän näköinen, siedettävällä luonteella ja edes vähällä älyllä ja järjellä varustettu.
Miehille on tärkeintä ruoka, seksi ja urheilu. Muulla ei ole niin väliä:D
t. nainen
Keksiikö joku mihin perustuu se, että ap:stä saa hänen viestiensä perusteella kuvan, että hän yrittää olla enemmän kuin mitä todellisuudessa on. Ja sitten kun löytää naisen, joka vastaa noita kriteereitä, niin joutuu pinnistelemään niin kovin, että alkaa pian tekemään virheitä. Ja kun huomaa itsekin, ettei oikein pärjää, niin sitten jättää naisen, ettei nainen vain ehdi ensin, ja ettei hän menetä kasvojaan.
Miksi joku kuvittelee, että se on kehumisen aihe, että häntä ei ole ikinä jätetty, vaan että hän on aina ollut jättäjänä. Minulle se ei kerro sanojasta yhtään mitään hyvää.
En ole kehunut, vastasin vain vastaukseen, jossa todettiin, että tässä taas yksi jätetty surkea ruikuttaja, joka ei kelpaa. Sitä en ole.
Itse asiassa olen ollut kolmessa pitkässä parisuhteessa, joista kaksi on päättynyt minun aloitteestani, ja yksi naisen aloitteesta. Olen siis tullut jätetyksikin.
Touché! En garde!
että miten naiset ovat antaneet itsestään väärän kuvan? Suoranaisesti valehdelleet, vai jättäneet jotain kertomatta?
Se, jonka mielestä listasi oli normaali, pari viestiä sitten :D
Ja en todellakaan "anna" kenelle tahansa, vaikka minua jalkapallo kiinnostaakin.
Sikäli olet oikeassa, että kaverit joskus kutsuvat minua nimellä mr. No, koska olen heidän mielestään todistettavasti sanonut naiselle useammin ei kuin kyllä. :D
Tämä on jonkun naisen kirjoittama provoviesti. Kukaan mies ei tee tuollaisia listauksia, lähinnä se on naisten tapa:D
Miehet yleensä ihastuu naiseen kuin naiseen joka vaan on siedettävän näköinen, siedettävällä luonteella ja edes vähällä älyllä ja järjellä varustettu.
Miehille on tärkeintä ruoka, seksi ja urheilu. Muulla ei ole niin väliä:D
t. nainen
naista naismaisesti :D Siis tekemällä kriteerilistoja. Ruksi kohtaan A, mutta ei ruksia kohtaan B -> hylätty! Minä ainakin tunnustan, että käytän tuon kaltaista metodia. Sulhaskandidaatteja on ollut melkein pilvin pimein, mutta kun ei sitä täydellistä yksilöä ole vastaan tullut, niin olen ilman. Ja marmatan av:lla...
Täällähän niitä hyviä kumppaninlöytämispaikkoja tosiaan mainitaan. Kokeiltu on kuntosalit ja lenkkipolut, mutta tuloksetta. Paljon kivempaa ja vähemmän stressaavaa on nyt, kun ei enää etsi mitään. Suosittelen tätä vaihtoehtoa sinullekin, hyvä ap :D
-62-