Milloin Suomen vasemmisto (vas. + SDP) erkani työväenliikkeestä?
Veikkaukseni: Neuvostoliiton kaatuessa 1991. NKP:n vaikutusvallan loppuessa suomalainen vasemmisto palasi henkiseen kotiinsa eurokommunismiin
Kommentit (27)
Ei ole erkaantuneet.
Milloin PS erkaantui todellisuudesta?
Homosaunassa Saarijärven Kalmarissa 1994. Siihen oli viinalla paljon osuutta.
Milloin Purra vetäytyy irti Orpon munasta?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole erkaantuneet.
Milloin PS erkaantui todellisuudesta?
Homosaunassa Saarijärven Kalmarissa 1994. Siihen oli viinalla paljon osuutta.
Kylläpä homoilu taas pyörii vassarilöa mielessä
Hohhoijaa.
Vihervassarit ja demarit ajavat nykyään vain rikollisten ma mujen asiaa. Siksi he haluavat tuhota Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Milloin Purra vetäytyy irti Orpon munasta?
On kaunista tekstiä tyyliin vasurin tähän osaaminen riittää.
Proletariaatin diktatuuri ei toimi Suomessa. Vasemmistoeliitin ylhäältä johtama amis-duunareiden ja maalaisjunttien (työläiset +talonpojat) johtama diktatuuri on vain mahdoton yhtälö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole erkaantuneet.
Milloin PS erkaantui todellisuudesta?
Homosaunassa Saarijärven Kalmarissa 1994. Siihen oli viinalla paljon osuutta.
Kylläpä homoilu taas pyörii vassarilöa mielessä
Hohhoijaa.
Vassaripaskoilla on kyllä ihmeellinen fixaatio noihin kulleihin ja perseenreikiin.
Sen porukan kun tuntee ja tietää, niin se asettuukin jo ihan normaali olotila-kontekstiin.
Mutta vähemmän tuota kupparisakkia tunteville aiheuttaa ihmetystä.
90-luvulla vasemmisto lopetti olemasta työtätekevien puolua ja alkoi ajamaan uutta agendaa.
Vasemmisto nuolee nykyään muslimien mokkakikkeleitä
Työn tekeminen on tylsää. Lämpimät porkkanat ja rikastus on kivempaa!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole erkaantuneet.
Milloin PS erkaantui todellisuudesta?
Homosaunassa Saarijärven Kalmarissa 1994. Siihen oli viinalla paljon osuutta.
Aika huonosti taitelijat ja yliopistoihmiset edustavat työväenluokkaa, jota tämän tästä junteiksi ja rasisteiksi pilkkaavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole erkaantuneet.
Milloin PS erkaantui todellisuudesta?
Homosaunassa Saarijärven Kalmarissa 1994. Siihen oli viinalla paljon osuutta.
Kylläpä homoilu taas pyörii vassarilöa mielessä
Hohhoijaa.
Mene yhteiskunnan elöttämä runkkari vetämöön itsesi narun jatkoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin Purra vetäytyy irti Orpon munasta?
On kaunista tekstiä tyyliin vasurin tähän osaaminen riittää.
Onhan tuokin pätevä argumentti keskustelussa. Alatyylisellä heitolla voi helposti peittää oman tietämättömyytensä ja noukkia irtopisteet vielä tyhmemmiltä kannattajiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Rividuunarit erkanivat demareista Kesäradan jauhobileiden jälkeen. "Valoa, iloa ja Olavia" on kaukana vapaudesta, veljeydestä ja varsinkin tasa-arvosta.
Kesäradan? Tarkoitit varmaankin Kehäradan? Kysypä, maksaako KELA sinulle lukulasit?
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto nuolee nykyään muslimien mokkakikkeleitä
öhö öhö öhö öhö..... mokkakikkeleitä? v:ttu että sulla leikkaa? Siis mä re - pe - sin!!!!!! Varsinainen palstan ismoleikola? Ooksä ikinä ollut sirkuksessä töissä? Kannattais tarjoutua?
Vasemmistoliitto ja demarit erkanivat työväenliikkeestä hieman sen jälkeen kun Vihreät olivat irtisanoutuneet luonnonsuojelusta.
Otsikon kysymys on tosi hyvä!
En osaa vastata, mutta havaitsen kyllä oikeistodemareiden kadonneen Suomesta. Tanskassa ja Ruotsissa niitä esiintyy.
Milloin terve järki kaikkosi Kokkareilta?
Persuillahan tuota ei tainnut koskaan edes olla.
Ensimmäinen naula työväenliikkeen arkkuun tuli silloin, kun SAK:n johtaja Pertti Viinanen kilisteli shampanjalasia sen kunniaksi, että AY-liikkeiden edustajat pääsivät kapitalismin paalupaikalle, eli eläkevakuutusyhtiöiden hallituksiin.
Pikkuhiljaa AY-liikekin oivalsi, että kapitalismissa on tulevaisuus ja alkoi harjoittamaan pörssissä sijoitustoimintaa ja ostamaan yrityksiä.
Rinteen aikana ehti olla sekä postilaisten ja sähkömiesten lakot, joissa kummassakin oli sovittu työehtoihin liittyvät asiat, mutta lakot jatkuivat ja jatkuivat, koska AY-liikkeet taistelivat toisiaan vastaan.
Rividuunarit erkanivat demareista Kesäradan jauhobileiden jälkeen. "Valoa, iloa ja Olavia" on kaukana vapaudesta, veljeydestä ja varsinkin tasa-arvosta.