Ootteko huomannut, että lähes koko kesän sää on ollut epävakaa, sateinen, kylmä ja tuulinen?
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun olisikin,tulisi edes vähän..tukaluus on vittumaista.
Pierasin äsken jonkun naisen naamalle tossa kaupan edessä.
Mene takas Ylikselle. Siellä ne muutkin pröötit on.
Yöt on olleet harvinaisen viileitä, ja puuskainen tuuli poikkeuksellista erityisesti sisämaassa. Ei tämä mikään normaali, keskiverto alkukesä ole ollut. Keväällä oli niin kuivaa, että järvien ja jokien pinta tosi matalalla, eikä hyttysistä ole riesaa.
Kesäkuu on joka vuosi kurja, sateinen ja epävakainen, vasta heinäkuussa saattaa tulla lämmintä ja elokuussa ne kaksi hellepäivää
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuu on joka vuosi kurja, sateinen ja epävakainen, vasta heinäkuussa saattaa tulla lämmintä ja elokuussa ne kaksi hellepäivää
Eikö viime kesänä puolet elokuusta ollut +30 ja mulla hiki lenti perseestä kun haalarit päällä olin tehtaalla ulkohommissa.kyllä vitutti.
Oletko ap huomannut että asut Suomessa? Kesä sää on aina ollut täällä epävakaata ja vaihtelevaa. Se johtuu siitä että Suomi sijaitsee kohdassa missä pohjoisen arktinen ilmasto kohtaa Atlantin merellisen ilmaston ja Siperian mantereisen ilmaston. Asia opetettiin kaikille jo ihan peruskoulussa.
Helsingissä ainakin ollut ihan saatanan kuuma ja asunnossa +27 sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap huomannut että asut Suomessa? Kesä sää on aina ollut täällä epävakaata ja vaihtelevaa. Se johtuu siitä että Suomi sijaitsee kohdassa missä pohjoisen arktinen ilmasto kohtaa Atlantin merellisen ilmaston ja Siperian mantereisen ilmaston. Asia opetettiin kaikille jo ihan peruskoulussa.
En ole ap mutta haluan sanoa että olet näsäviisana pelle ja koulut ovat täyttä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap huomannut että asut Suomessa? Kesä sää on aina ollut täällä epävakaata ja vaihtelevaa. Se johtuu siitä että Suomi sijaitsee kohdassa missä pohjoisen arktinen ilmasto kohtaa Atlantin merellisen ilmaston ja Siperian mantereisen ilmaston. Asia opetettiin kaikille jo ihan peruskoulussa.
Suomessa on aina ollut vakaa sää. Lämpimät ja aurinkoiset kesät ja kylmät ja lumiset talvet. Nyt huolestuttaa kun talvet ovat leutoja ja kesällä sää vaihtelee ja on sateista. Se ei ole normaalia. Ja sinun kaltaiset näsäviisaat inisijät ja ilmastonmuutosdenialistit ette auta mitään ilmastoahdistukseen vaan ainoastaan pahennatte sitä.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ainakin ollut ihan saatanan kuuma ja asunnossa +27 sisällä.
Yöllä 15 ja nyt 17 astetta. Mitä sä pidät sisälämpötilan tunkkaisena 27, kun näillä asteilla viilenisi pelkällä ikkunan avaamisella hetkessä?
Minkälainen muisti ihmisellä on joka ei muista minkälainen sää vuosi sitten kesäkuussa oli? Seuraavaksi se ihmettelee joulukuussa, että onko jääkausi tulossa, kun ulkona sataa lunta Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap huomannut että asut Suomessa? Kesä sää on aina ollut täällä epävakaata ja vaihtelevaa. Se johtuu siitä että Suomi sijaitsee kohdassa missä pohjoisen arktinen ilmasto kohtaa Atlantin merellisen ilmaston ja Siperian mantereisen ilmaston. Asia opetettiin kaikille jo ihan peruskoulussa.
Suomessa on aina ollut vakaa sää. Lämpimät ja aurinkoiset kesät ja kylmät ja lumiset talvet. Nyt huolestuttaa kun talvet ovat leutoja ja kesällä sää vaihtelee ja on sateista. Se ei ole normaalia. Ja sinun kaltaiset näsäviisaat inisijät ja ilmastonmuutosdenialistit ette auta mitään ilmastoahdistukseen vaan ainoastaan pahennatte sitä.
Ei täällä mikään leuto talvi ollut tänä vuonna. Ihan järkky pakkaset. Autokaan ei inahtanut kun piti lähteä ostoksia hakemaan. Sitten piti myöhemmin tankata arktista dieseliä. Niin pitää ens talvenakin jo ajoissa alkaa tankkaamaan arktista dieseliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ainakin ollut ihan saatanan kuuma ja asunnossa +27 sisällä.
Yöllä 15 ja nyt 17 astetta. Mitä sä pidät sisälämpötilan tunkkaisena 27, kun näillä asteilla viilenisi pelkällä ikkunan avaamisella hetkessä?
Aika moni tuulettaa päivällä ja päästää samalla kuuman ilman sisälle ja laittaa yöksi ikkunat kiinni ja pitää viileän ilman ulkopuolella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap huomannut että asut Suomessa? Kesä sää on aina ollut täällä epävakaata ja vaihtelevaa. Se johtuu siitä että Suomi sijaitsee kohdassa missä pohjoisen arktinen ilmasto kohtaa Atlantin merellisen ilmaston ja Siperian mantereisen ilmaston. Asia opetettiin kaikille jo ihan peruskoulussa.
Suomessa on aina ollut vakaa sää. Lämpimät ja aurinkoiset kesät ja kylmät ja lumiset talvet. Nyt huolestuttaa kun talvet ovat leutoja ja kesällä sää vaihtelee ja on sateista. Se ei ole normaalia. Ja sinun kaltaiset näsäviisaat inisijät ja ilmastonmuutosdenialistit ette auta mitään ilmastoahdistukseen vaan ainoastaan pahennatte sitä.
Vakaa sää? Oletko ikinä kuullut siitä kuinka Suomessa lasketaan yksittäisissä päivissä niitä hellepäiviä? Heh. Enimmäkseen sataa jotain taivaalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuu on joka vuosi kurja, sateinen ja epävakainen, vasta heinäkuussa saattaa tulla lämmintä ja elokuussa ne kaksi hellepäivää
Eikö viime kesänä puolet elokuusta ollut +30 ja mulla hiki lenti perseestä kun haalarit päällä olin tehtaalla ulkohommissa.kyllä vitutti.
Ei ollut. Koko kesäkuun oli yöpakkasia, helteet alkoivat vasta heinäkuun lopulla
Nyt kannattaa pistää vaikka paperille ylös, että minkälainen sää täällä on, ettei tarvitse jatkossa ihmetellä, jos enimmäkseen sataa ja heinäkuun lopulla on hellettä
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap huomannut että asut Suomessa? Kesä sää on aina ollut täällä epävakaata ja vaihtelevaa. Se johtuu siitä että Suomi sijaitsee kohdassa missä pohjoisen arktinen ilmasto kohtaa Atlantin merellisen ilmaston ja Siperian mantereisen ilmaston. Asia opetettiin kaikille jo ihan peruskoulussa.
Tämän vuoksi sanotaan ettei kesällä pidä luottaa sääennustuksiin vaan ainoa tapa olla varma säästä on katsoa ikkunasta ulos.
Huono ja oikukas kesäsää on se normaali.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saaennusteesta-tuli-huti-pekka-pout…
Tosiaan katsoin 10pvän sään. Ei tule lämmintä kesäpäivää ei. Nyt esim. on 12,5 astetta lämmintä ulkona. Eihän tuo mitään hauskaa ole kun koko kesäkuun on ollut vähän pakko pitää takkiakin päällä ulkona. Siis t-paita ilmoja ei tule tänne ainakaan 10 päivään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ainakin ollut ihan saatanan kuuma ja asunnossa +27 sisällä.
Yöllä 15 ja nyt 17 astetta. Mitä sä pidät sisälämpötilan tunkkaisena 27, kun näillä asteilla viilenisi pelkällä ikkunan avaamisella hetkessä?
Aika moni tuulettaa päivällä ja päästää samalla kuuman ilman sisälle ja laittaa yöksi ikkunat kiinni ja pitää viileän ilman ulkopuolella
Varmaa aika moni helsinkiläinen.
täällä keskisuomessa osataan tollaiset perus asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ainakin ollut ihan saatanan kuuma ja asunnossa +27 sisällä.
Yöllä 15 ja nyt 17 astetta. Mitä sä pidät sisälämpötilan tunkkaisena 27, kun näillä asteilla viilenisi pelkällä ikkunan avaamisella hetkessä?
Aika moni tuulettaa päivällä ja päästää samalla kuuman ilman sisälle ja laittaa yöksi ikkunat kiinni ja pitää viileän ilman ulkopuolella
Varmaa aika moni helsinkiläinen.
täällä keskisuomessa osataan tollaiset perus asiat.
Noh muissakin maakunnissa on paikkoja, joissa ei tajuta sitä, että ovet ja ikkunat kiinni helteellä. Olin pöyristynyt, kun yhdessä hoivayksikössä pitivät 30 asteen helteellä ovea ulos parvekkeelle auki. Asukkaat läkähdyksissä sisäpuolella rakennuksessa.
Suomen kesän normaali lämpötila vaihtelee alueittain, mutta yleisesti ottaen kesäkuukausien (kesäkuu, heinäkuu, elokuu) keskilämpötila on noin 15 - 17 astetta. Etelä-Suomessa keskilämpötila on tyypillisesti hieman korkeampi kuin Pohjois-Suomessa.
Suomen kesäsää on tyypillisesti lämmin, mutta voi vaihdella paljonkin eri puolilla maata ja eri vuosina.
Kesäkuukaudet (kesäkuu, heinäkuu, elokuu) ovat yleensä aurinkoisia, ja lämpötilat voivat nousta jopa yli 30 asteen sisämaassa, mutta meren läheisyydessä on viileämpää.
Heinäkuu on usein kesän lämpimin kuukausi, ja keskilämpötilat vaihtelevat etelän noin 17 asteesta pohjoisen noin 15 asteeseen.