Kolesteroli alas ilman lääkkeitä-haaste
Mitä jätit pois ja kolesteroli laski? Onko Norjassa lääkkeet vasta 6-7 pinnalla? Onko syynä se, että ovat vähemmän alttiita kansakuntana sydän- ja verisuonisairauksille? Onko niin, että suomalaisille taso 5-6 on jo hengenvaarallinen, jos jatkuu vuodesta toiseen?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Jokin ei vaan täsmää tässä suomalaisessa kolesterolihypetykessä. Vaikka lähes kaikki yli 50 v. syövät statiineja, ei sydäntapahtumat ole vähentyneet. Dementia, diabetes, lihavuus ovat rajusti lisääntyneet kaikissa ikäluokissa. Miksi käypä hoito ottaa vain LDL kolesterolin huomioon eikä laita mitään painoa Hdl ja triglyihin? Miksi näin?
Eräs ulkomaalainen sydänlääkäri sanoi että hdl on nyt todettu vähän hyödyttömäksi ja että ldl on se kaikkein tärkein luku. Sitten kun lukee muualta niin saa toisenlaista tietoa. Vähän ristiriitaista.
Jokin ei vaan täsmää tässä suomalaisessa kolesterolihypetykessä. Vaikka lähes kaikki yli 50 v. syövät statiineja, ei sydäntapahtumat ole vähentyneet. Dementia, diabetes, lihavuus ovat rajusti lisääntyneet kaikissa ikäluokissa. Miksi käypä hoito ottaa vain LDL kolesterolin huomioon eikä laita mitään painoa Hdl ja triglyihin? Miksi näin?