Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolesteroli alas ilman lääkkeitä-haaste

Vierailija
24.01.2025 |

Mitä jätit pois ja kolesteroli laski? Onko Norjassa lääkkeet vasta 6-7 pinnalla? Onko syynä se, että ovat vähemmän alttiita kansakuntana sydän- ja verisuonisairauksille? Onko niin, että suomalaisille taso 5-6 on jo hengenvaarallinen, jos jatkuu vuodesta toiseen?

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin ei vaan täsmää tässä suomalaisessa kolesterolihypetykessä. Vaikka lähes kaikki yli 50 v. syövät statiineja, ei sydäntapahtumat ole vähentyneet. Dementia, diabetes, lihavuus ovat rajusti lisääntyneet kaikissa ikäluokissa. Miksi käypä hoito ottaa vain LDL kolesterolin huomioon eikä laita mitään painoa Hdl ja triglyihin? Miksi näin? 

Vierailija
102/102 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin ei vaan täsmää tässä suomalaisessa kolesterolihypetykessä. Vaikka lähes kaikki yli 50 v. syövät statiineja, ei sydäntapahtumat ole vähentyneet. Dementia, diabetes, lihavuus ovat rajusti lisääntyneet kaikissa ikäluokissa. Miksi käypä hoito ottaa vain LDL kolesterolin huomioon eikä laita mitään painoa Hdl ja triglyihin? Miksi näin? 

Eräs ulkomaalainen sydänlääkäri sanoi että hdl on nyt todettu vähän hyödyttömäksi ja että ldl on se kaikkein tärkein luku. Sitten kun lukee muualta niin saa toisenlaista tietoa. Vähän ristiriitaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla