Heh, ystävä kysyi onko häissämme lapsille erikseen ruoka...
Tosta ABC-lehtijutusta ilmeisesti innostuneena ystäväni kysyi minulta onko meidän häissämme varattu erikseen ruokaa lapsille. No ei ole, en todellakaan ymmärrä miksi pitäisi? En halua tukea tätä nakit ja ranskalaiset- linjaa. Samaa hyvää laadukasta ruokaa lapsille kuin aikuisillekin, niin kehittyy makupaletti!
Kommentit (102)
Onpa outoa meillä oli ainakin puffetissa piltti purkkeja vaikka mitä makua ja korvikepurkkeja ihan vauvasta kolmevuotiaaseen.
joo, kirkuville kakaroille erikseen vielä ruoat. huhhuh.
Siis tarkennettakoon että hän kysyi sen nimenomaan sillä oletuksella että meillä on lapsille erikseen ruokaa... Olin ennen kesätöissä paikassa jossa oli buffet-ruokailu päivittäin ja sai aina kuunnella samaa kysymystä "Mitä ruokaa on lapsille?". Ja paikassa oli siis ihan perusjuttuja, lihakeittoa, kanaa ja riisiä... Ap.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:40"]
joo, kirkuville kakaroille erikseen vielä ruoat. huhhuh.
[/quote]Joo ei kaikilla ole rahaa järjestää kunnollisia häitä, silloin mennään sillä mihin on varaa
No meillä ei todellakaan ollut! Lapset syö mitä niille annetaan.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:40"]
joo, kirkuville kakaroille erikseen vielä ruoat. huhhuh.
[/quote]Joo ei kaikilla ole rahaa järjestää kunnollisia häitä, silloin mennään sillä mihin on varaa
[/quote]
miten se on rahasta kiinni jos ei halua tarjota lapsille erikseen ruokaa?
eiköhän se "aikusten ruoka" ole kalliimpaa?
toki jos syötät kakaroillesi nakkeja ja ranskiksia niin ymmärrän jos lotta-oskari
kiukuttelee normaali ruoan kanssa. olet hyvä äiti?
Jotta voin arvioida oliko ystäväsi kysymys aiheellinen, pitäisi tietää mitä ruokaa tarjoatte? Kovin mausteiset ruoat esim, ei sovellu lapsille.. Mut juu, en minä ole koskaan ollut häissä joissa olisi ollut lastenpöytä erikseen. Karjalanpaistia, kanaa, kasviksia, salaatteja jne. tavallisia ruokia on ollut ne käy hyvin lapsillekin 1vee-ylöspäin.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:40"]
joo, kirkuville kakaroille erikseen vielä ruoat. huhhuh.
[/quote]Joo ei kaikilla ole rahaa järjestää kunnollisia häitä, silloin mennään sillä mihin on varaa
[/quote]
miten se on rahasta kiinni jos ei halua tarjota lapsille erikseen ruokaa?
eiköhän se "aikusten ruoka" ole kalliimpaa?
toki jos syötät kakaroillesi nakkeja ja ranskiksia niin ymmärrän jos lotta-oskari
kiukuttelee normaali ruoan kanssa. olet hyvä äiti?
[/quote]Yleensä kaikki tyhjätaskut naamioi sen, ettei ole rahaa sanomalla "emme halua".
No sitten teillä ei ole lapsille eri ruokaa. Onko tarkoitus nyt jotenkin tuomita heidät, joilla on ns. lasten ruokaa tarjolla, vai mitä?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:41"]
Siis tarkennettakoon että hän kysyi sen nimenomaan sillä oletuksella että meillä on lapsille erikseen ruokaa... Olin ennen kesätöissä paikassa jossa oli buffet-ruokailu päivittäin ja sai aina kuunnella samaa kysymystä "Mitä ruokaa on lapsille?". Ja paikassa oli siis ihan perusjuttuja, lihakeittoa, kanaa ja riisiä... Ap.
[/quote]
Olen ollut paikassa, jossa lounaspaikassa vanhemmat alkoivat vaatia, että heidän lapsilleen tehtäisiin erikseen ranskalaisia siihen lounaspöytään (seisova pöytä). Eivät tietenkään olisi maksaneet mitään ekstraa. Leikki-ikäiset kakarat kiljuivat kurkku suorana etteivät suostu syömään muuta kuin ranskalaisia. Siellä oli tosi nautinnollista istua asiakkaana... Onneksi lounaspaikan henkilökunta ei suostunut.
Huh huh. Onneksi meille tulee lapsettomat häät.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:44"]
miten se on rahasta kiinni jos ei halua tarjota lapsille erikseen ruokaa?
eiköhän se "aikusten ruoka" ole kalliimpaa?
toki jos syötät kakaroillesi nakkeja ja ranskiksia niin ymmärrän jos lotta-oskari
kiukuttelee normaali ruoan kanssa. olet hyvä äiti?
[/quote]
no maksaahan se perustaa ihan oma menu lapsille. Tilaa sitä aikuisten ruokaa jonkun verran enemmän, niin tulee paljon halvemmaksi.
Ei kakaroita tarvitse huomioida häissä! Ei semmosia huutavia porsaita edes tarvita siellä.
HAHHAHAHHAHAAA! Onko joku joskus ollut häissä, joissa lapsille on omat ruoat? Mitä nämä ruoat ovat sitten olleet?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:44"]
miten se on rahasta kiinni jos ei halua tarjota lapsille erikseen ruokaa?
eiköhän se "aikusten ruoka" ole kalliimpaa?
toki jos syötät kakaroillesi nakkeja ja ranskiksia niin ymmärrän jos lotta-oskari
kiukuttelee normaali ruoan kanssa. olet hyvä äiti?
[/quote]
no maksaahan se perustaa ihan oma menu lapsille. Tilaa sitä aikuisten ruokaa jonkun verran enemmän, niin tulee paljon halvemmaksi.
[/quote]
juu. ranskanperunat ja nakit onkin tosi kalliita. luitko edes aloituksen?
jos itse kasvatat lapsesi kieroon , ällä oleta että muut tukevat sinua tai tarjoavat häissään roskaa.
No meidän häissämme ruoka oli varsin aikuiseen makuun, joten lapsille varattiin sitten sellaista omaa ja helpompaa syömistä. Ja näkyi lapsille kelpaavan nuo omatr ruuat, vaikka aikuistenkin ruokia maistelivat. Ei ole mielestäni minun tehtävä ruveta häissäni kehittämään kaikkien kummin kaimojen lasten makupalettia.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:47"]
No sitten teillä ei ole lapsille eri ruokaa. Onko tarkoitus nyt jotenkin tuomita heidät, joilla on ns. lasten ruokaa tarjolla, vai mitä?
[/quote]Tietysti. Ei niille saa omaa ruokaa tarjota koska joku ravintoasiantuntija vetää siitä herneen nekkuun. Nimenomaan ne serkkutytön häät on just se oikea paikka jossa lapset tulee opettaa syömään outoja ruokalajeja.
Makupaletti.
Sen sanan täytyy olla vähintään laatuajan pikkuserkku.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:52"]
HAHHAHAHHAHAAA! Onko joku joskus ollut häissä, joissa lapsille on omat ruoat? Mitä nämä ruoat ovat sitten olleet?
[/quote]
Nauravia nakkeja, HAHHAHAHHAHAAA!
Aha. Monissa häissä tämä on tehty, ystäväsi kysyi vaan sun toimenpiteitä.