Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YH:t! Paljonko teillä jää rahaa elämiseen ja montako lasta

Vierailija
12.03.2012 |

Siis ihan mielenkiinnolla kysyisin, paljonko jää rahaa vuokran, sähkön ja veden (siis asumiskulujen jälkeen) käyttöön.



Minulla jää 2000€, lapsia kolme.



Jos tuosta vähentää vielä hoitomaksut ja työmatkakulut, niin käyttörahaa ruokaan yms. jää n. 1600€.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoitomaksuja eikä työmatkakuluja, mutta teinin menot aika erilaisia kuin lapsella.

Vierailija
2/24 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran, sähkön ja veden käyttömaksun jälkeen jää kaikista yhteenlasketuista kuukausituloista 470 € / kk käteen.

1 lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 1000 € asumiskulujen jälkeen. Lapsia kaksi alle 10-vuotiasta, eikä päivähoitomaksuja tai omia työmatkakuluja. Ruokaan tuosta menee n. 400 € ja loput sitten laskuihin (vakuutukset, netti, puhelin jne.), vaatteisiin, apteekkiin jne.

Vierailija
4/24 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta, eri-ikäiset lapset kuluttavat eritavalla, joten lasten iälläkin toki merkitystä.



Minulla lapset 10, 5 ja 2. Tuntuu, että rahaa ei oo ikinä, vaikka tuo 1600€ jääki käteen...

Vierailija
5/24 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta on ostettu jo satunnaisia vaatteita, kirjoja tms. loput laitan säästölilille

Vierailija
6/24 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainan, yhtiövastikkeen ja sähkönjälkeen käyttöön jää rahaa 800€. Siitä menee päivähoitomaksuun, työmatkoihin ja kännykkään/nettiin (20€) yhteensä 420€ eli niiden jälkeen jää muuhun käyttöön 380€. Ihan hyvin pärjätään. Sillä summalla ostetaan ruokaa ja vaatteita ja matkustellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käteen jää kk n 150-250 , joskus ei sitäkään.

En ymmärrä kuinka teille jää noin paljon ?

Vierailija
8/24 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan asuntolainaa, en vuokraa, ja lapsia 2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 1000, josta sitten maksetaan ruuat, vaatteet, harrastukset, puhelimet yms yms.

Ja lapsia minulla on 2.

Vierailija
10/24 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lastaja käteen jää kk n 150-250 , joskus ei sitäkään. En ymmärrä kuinka teille jää noin paljon ?


tai sitten on jotain muita ongelmia? 7 henkeä tuskin tulee toimeen 200 eurolla kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 1000e. Yksi lapsi, päiväkoti-ikäinen.

Vierailija
12/24 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainaan menee 600e, asumiseen 300e. Eli 1800e jää muuhun, 2 lasta 10-12v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset


Ei mun palkkatasoni ole kiinni kuin työtehtävistä / koulutuksesta, ei sitä määritellä sen mukaan, onko perheessä kaksi elättäjää.

Vierailija
14/24 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rahaa jää elämiseen asumiskulujen ja lainojen lyhennysten jälkeen n. 500 e aina ei edes sitäkään, mutta kyllä me pärjätään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

porvoosta en tod ole ja eipä meillä ongelmiakaan mielestäni ole, mutta rahaa ei silti jää tuon enempää, maksan vuokraa 1100kk, sähköä n.120, vesimaksut 75 ja vakuutukset, puhelinlaskut ym, niin ruokaan jää ton verran kuin kerroin.

Olen työttömänä ja vanhimman lapsen tulot 250kk, vähennetään minun asumistuestani, joten maksan hänen koulumaksunsa :/ , sossusta emme saa mitään, näin ollaan menty erosta lähtien muutama vuosi. Töissä ollessani jää se vähemmän käteen, koska asumistuki pienenee ,mutta matkakustannukset kasvaa

Vierailija
16/24 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumismenojen n.150e/kk jää, n. 4900€/kk, kaksi lasta.

Vierailija
17/24 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 1700, lapsia kolme, joista yksi tarhassa, eli aika sama tilanne kuin ap:lla. Mulla tosin menee säästöönkin, vaikka mulla on toi auto-niminen rahareikä?

Vierailija
18/24 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta.

Vierailija
19/24 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta.


Eli asumiskuluja ilman n-3500

Vierailija
20/24 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

porvoosta en tod ole ja eipä meillä ongelmiakaan mielestäni ole, mutta rahaa ei silti jää tuon enempää, maksan vuokraa 1100kk, sähköä n.120, vesimaksut 75 ja vakuutukset, puhelinlaskut ym, niin ruokaan jää ton verran kuin kerroin.

Olen työttömänä ja vanhimman lapsen tulot 250kk, vähennetään minun asumistuestani, joten maksan hänen koulumaksunsa :/ , sossusta emme saa mitään, näin ollaan menty erosta lähtien muutama vuosi. Töissä ollessani jää se vähemmän käteen, koska asumistuki pienenee ,mutta matkakustannukset kasvaa


Miten voi 6 lasta ja aikuinen elää 150-200 eurolla /kk? Eihän se riitä edes ruokaan, saati muihin menoihin.

Äkkipäätään laskettuna saat lapsilisää kuitenkin jotain tuhannen euron paikkeilla ja elareita vajaa 900 - eikö? Siis siltikin että saisit ne minimit.

Ja vaikka saisit peruspäivärahaa niin on sekin kai 400-500 euroa? Plus asumistuki. Jos ei teillä muita pakollisia menoja ole kuin vuokra, sähkö ja vakuutukset plus puhelin (paljonko siihen menee?) niin jäähän tuosta silti enemmän kuin 150 euroa ruokaan. Ei kai sen vanhimman lapsen opiskelu sentään montaa sataa kuussa maksa. Jos ette saa sossusta mitään niin kyllä teillä sitten on riittävät tulot. Melko iso reikä on kukkarossa jos ei ruokarahaa jää enempää kuin 150-200 kuussa SEITSEMÄLLE HENGELLE. Lapsethan näkee nälkää. Millä vaatteet ym hankit? Tulee tosiaan mieleen että jossain on nyt ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän