Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihminen jolla ei ole Suomen kansalaisuutta saa Kelan tukia?

Vierailija
25.06.2026 |

Tunnen ihmisen joka on asunut 25 vuotta Suomessa ja koko tämän ajan saanut Kelan tukia, vaikka hänellä ei ole kansalaisuutta.

Kommentit (207)

Vierailija
1/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tukia saa kaikki jotka asuu vakituisesti Suomessa.

Vierailija
2/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tukia saa kaikki jotka asuu vakituisesti Suomessa.

Eivät he asuisi vakituisesti jos Kela ei maksaisi siihen asuntoa missä asua. Etkä vastannut kysymykseen miksi kuka tahansa voi tulla pötköttämään ilman kansalaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on koko maailman sosiaalitoimisto.

Vierailija
4/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.

Vierailija
5/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tukia saa kaikki jotka asuu vakituisesti Suomessa.

Tukia saa kaikki joilla on osoite Suomessa. HEKAn asunnoissa kävi käry, kuinka niissä asuvat ihmiset vuokraa niitä eteenpäin asuen itse ulkomailla. Täsäkin olisi niin paljon siivottavaa, mutta heti alkaa kauhea parku ihmisoikeuksista 

Vierailija
6/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.

Olishan se hulppeeta. Päivät pitkät harrastelisi uimarannoilla ja kahviloissa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tukia saa kaikki jotka asuu vakituisesti Suomessa.

Tukia saa kaikki joilla on osoite Suomessa. HEKAn asunnoissa kävi käry, kuinka niissä asuvat ihmiset vuokraa niitä eteenpäin asuen itse ulkomailla. Täsäkin olisi niin paljon siivottavaa, mutta heti alkaa kauhea parku ihmisoikeuksista 

Somput myös tekee niin että vuokraa rikollisille laittomuuksiin Kelan asuntoja ja menee itse asumaan kaverin luokse.

Vierailija
8/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tukia saa kaikki jotka asuu vakituisesti Suomessa.

Eivät he asuisi vakituisesti jos Kela ei maksaisi siihen asuntoa missä asua. Etkä vastannut kysymykseen miksi kuka tahansa voi tulla pötköttämään ilman kansalaisuutta.

Terkkuja täältä Kela-kuplan ulkopuolelta, ihminen voi myös käydä töissä ja maksaa itse asuntonsa. Kaikki eivät ole samanlaisia pötköttelijöitä kuin sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heti ruotuun ja itku pois!

Vierailija
10/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.

Olishan se hulppeeta. Päivät pitkät harrastelisi uimarannoilla ja kahviloissa 

Uimataidottomana vielä ja valittelisi että se on rasismia ettei jonka paikassa ei ole uimavalvojaa vahtimassa ettet huku vesileikeissäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.

Miksi meidän pitäisi voida, kun ei kukaan muukaan voi.

Vierailija
12/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etkä vastannut kysymykseen miksi kuka tahansa voi tulla pötköttämään ilman kansalaisuutta."

 

Eihän kuka vaan voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.

Joku voisi perustella miksi tänne tuleville maksetaan kaikki, mutta suomalaisen pitää itse maksaa majoitus ruokakaupat ja muut jos matkustaa. Miksi?

Vierailija
14/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden pois Suomesta. Palaan, kun ongelma korjaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oikeus on sidottu kotikuntaan, eikä siis ole kansalaisuuteen perustuva. Kotikuntalaista löytyy kriteerit, että kuka on oikeutettu.

Vierailija
16/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.

Voit kyllä, mars matkaan.

Vierailija
17/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Etkä vastannut kysymykseen miksi kuka tahansa voi tulla pötköttämään ilman kansalaisuutta."

 

Eihän kuka vaan voi.

Pitää sanoa rajalla taikasana ja kertoa että passi ja muut paperit hukkui matkalla.

Vierailija
18/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.

Joku voisi perustella miksi tänne tuleville maksetaan kaikki, mutta suomalaisen pitää itse maksaa majoitus ruokakaupat ja muut jos matkustaa. Miksi?

Ai nytkö täällä muka jo maksetaan turisteille kaikki, vai miksi vertaat siihen, jos suomalainen matkustaa. 

Vierailija
19/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä fiksaatiota kansalaisuuteen. Kansalaisuushan ei määritä sitä onko ihminen tälle maalle taloudellisesti hyödyllinen. Ymmärtäisin jos vaadittaisiin että on pitänyt ensin maksaa veroja jotta voi sitten myöhemmin saada myös tukia. Verothan ovat ne joilla kaikkien tuet maksetaan.

Jos ilman kansalaisuutta ei voisi saada tukia, silloin heidän verojaankin pitäisi alentaa koska eivät saa niille vastinetta.

Vierailija
20/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinkuvailematonta touhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan