Raakaöljy maksaa 70$ barrelilta
Öljyn hinta on luisunut jo yli kuukauden alaspäin. Nyt hinta lähenee jo 70 dollarin tynnyrihintaa. Öljyn hinta saattoi ennen sotaakin käydä välillä 70 dollarissa, ja silti bensa oli paljon halvempaa. Kyllä tässä jotain epäilyttävää on. Sodan alkupäivinä, salmen kiinni menemisen jälkeen hinnat olivat normaaleita muutamasta päivästä viikkoon, jonka jälkeen nousivat heti rajusti. Nyt on kuukauden verran hinnat laskeneet, mutta silti bensan hinta pysyy ylhäällä. Taitaa nyt yritykset koijata oikein huolella...
Kommentit (6)
Aina kun kallistuu niin ne on juuri ostanut varaston täyteen kallista öljyä ja ei voi myydä halvemmalla. Sitten kun öljy halpenee niin varastossa on kuulemma runsaasti kalliilla ostettua eikä voi myydä halvemmalla.
Kremlissä ollaan jännän äärellä milläs vi tulla sotaa nyt maksetaan.
Näyttää tuo sentään olevan pääosin alle kahden euron, paitsi ei tietenkään abc:llä. Ei toki haittaa, koska tankkaan lähtökohtaisesti vain kotimaassa tuotettua polttoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Trump!
Niin no kiitos Trumpin aivottoman sodankäynnin Irania vastaan öljyn hinta ampaisi taivaisiin.
Vähän kuin kiittäisi terroristia että lopetti terrorismin. Tosin onhan siitäkin kiitelty, ihan Nobelin palkintoa myöten Jasser Arafatille.
Miljardien öljy barrelien vaje aasiassa. Öljyä menee ensin sinne 2-4kk ja sitten muualle.
Tankkereita ei riitä kun matkat pitkiä...