Miksi ihminen jolla ei ole Suomen kansalaisuutta saa Kelan tukia?
Tunnen ihmisen joka on asunut 25 vuotta Suomessa ja koko tämän ajan saanut Kelan tukia, vaikka hänellä ei ole kansalaisuutta.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä fiksaatiota kansalaisuuteen. Kansalaisuushan ei määritä sitä onko ihminen tälle maalle taloudellisesti hyödyllinen. Ymmärtäisin jos vaadittaisiin että on pitänyt ensin maksaa veroja jotta voi sitten myöhemmin saada myös tukia. Verothan ovat ne joilla kaikkien tuet maksetaan.
Jos ilman kansalaisuutta ei voisi saada tukia, silloin heidän verojaankin pitäisi alentaa koska eivät saa niille vastinetta.
Jaa että tämän pitäisi olla niin reilua kauppaa😂
Maksetaanhan tontistakin vuokraa, niin veroa maassa oleskelusta
Eri asia jos on vaikka sukulainen tai maan kansalainen
Käyttävät täällä teitä, infrastruktuuria yms. nauttivat maamme luonnosta ja kauneudesta, jättävät päästöjä
Onhan se väärin. Sitten joku ottaa kuvan, kun ulkomaalaiset ovat nauttimassa maamme luonnosta ja kauneudesta, pistää sen paheksuen someen, ja sitten persustanilaiset kuorossa kotisohviltaan kitisevät, että nyt nuo saatanat ovat tuolla nauttimassa meidän luonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi saa paljon suuremman tuen kuin kantis,on relevantti kysymys.
Niin kuka saa ja missä? Te rasistit vaan luulette, että maahanmuuttajat saa jättitukia. Missä teidät todisteet on?
Vierailija kirjoitti:
Maamu saa loppuiän eläkkeen parin vuoden oleskelulla Suomessa, samaan eläke summaan suomalainen joutuu tekemään 40 vuotta kokopäivätyötä.
Takuueläkkeen saa asuttuaan täällä vakituisesti kolme vuotta, ja sen saman takuueläkkeen saa myös suomalainen, joka ei ole tehnyt sekuntiakaan työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen nepalilaisen perhee, joka on täysin suomalaistunut. He eivät voi hakea kansalaisuutta, koska silloin he menettäisivät Nepalin kansalaisuuden ja heillä on siellä suuri suku. Sensijaan heillä on pysyvä oleskelulupa ja he ovat äänioikeutettuja muissa paitsi valtiollisissa vaaleissa.
Kumpikin vanhemmista on töissä, mies tekee useaa työtä. Lapset täysin suomalaisia ja koulussa, esikoispoika luokkansa priimus.
Mikä ongelma ap:lla on, paitsi oikeistotyypillinen tyhmyys ja kyvyttömyys hankkia tietoa ja käsitellä sitä?
Aasialaiset on tuollaisia. Hiekkakkuukkerit eivät ole noin hyviä, vaan pelkkiä hyväksikäyttäjiä.
Lähi-itä on Aasiaa.
Oleskeluluvan saanut on Suomessa oikeutettu tukiin. Ongelmana siis ne perusteet joilla tuo pysyvä tai väliaikainen oleskelulupa myönnetään.
Jos haluatte muutosta asiaan niin oleskeluluvan myöntämisen perusteita olisi kiristettävä, jolloin vähenee myös takuueläkkeen perässä Suomeen muuttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä fiksaatiota kansalaisuuteen. Kansalaisuushan ei määritä sitä onko ihminen tälle maalle taloudellisesti hyödyllinen. Ymmärtäisin jos vaadittaisiin että on pitänyt ensin maksaa veroja jotta voi sitten myöhemmin saada myös tukia. Verothan ovat ne joilla kaikkien tuet maksetaan.
Jos ilman kansalaisuutta ei voisi saada tukia, silloin heidän verojaankin pitäisi alentaa koska eivät saa niille vastinetta.
Mitä helvetin veroja nämä maksaa? Vain länsimaalaiset ja aasialaiset tekee töitä.
Tuistakin maksetaan veroja. Usein vieläpä suuremmalla prosentilla kuin pienestä palkastasi sinäkin.
Osaatko hengittää nenän kautta? Olet niin tyh mä.
Sullahan tässä happi tuntuu vähän huonosti päässä kierrävän kun kyselet mitä veroja ihmiset maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi saa paljon suuremman tuen kuin kantis,on relevantti kysymys.
Niin kuka saa ja missä? Te rasistit vaan luulette, että maahanmuuttajat saa jättitukia. Missä teidät todisteet on?
Miten Kelasta voi saada paljon rahaa? Jättituet puhuttavat - Ilta-Sanomat
Esimerkkinä 9 lapsen somaliperhe saa Helsingissä noin 10 000€/kk Kelan tukia.
Vierailija kirjoitti:
Yleisestihän on tiedossa, pakolaiset käyvät kotimaassaan lomalla ja samalla kelaraha juoksee mukavasti tilille. Kelan maksama asunto tietenkin vuokrataan pimeästi toiselle niin saa lisää lonarahaa.
Eihän sultakaan kelarahaa katkaista, kun käyt Tallinnassa hakemassa viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä fiksaatiota kansalaisuuteen. Kansalaisuushan ei määritä sitä onko ihminen tälle maalle taloudellisesti hyödyllinen. Ymmärtäisin jos vaadittaisiin että on pitänyt ensin maksaa veroja jotta voi sitten myöhemmin saada myös tukia. Verothan ovat ne joilla kaikkien tuet maksetaan.
Jos ilman kansalaisuutta ei voisi saada tukia, silloin heidän verojaankin pitäisi alentaa koska eivät saa niille vastinetta.
Mitä helvetin veroja nämä maksaa? Vain länsimaalaiset ja aasialaiset tekee töitä.
Tuistakin maksetaan veroja. Usein vieläpä suuremmalla prosentilla kuin pienestä palkastasi sinäkin.
Osaatko hengittää nenän kautta? Olet niin tyh mä.
Sullahan tässä happi tuntuu vähän huonosti päässä kierrävän kun kyselet mitä veroja ihmiset maksaa.
Mitään helvetin väliä ole veroilla jotka otetaan tukirahasta. Se on pelkkä muodollisuus. Sä varmaan luulet että valtio rikastuu sillä että maksetaan tukia ja niistä saadaan veroa.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä Suomi rahoitti myös isis-teroja, kun nykyiset ulkomaiset sotaveteraanit kävivät sotimassa sotiaan samalla, kun kelaraha tuli säännöllisesti tilille.
Suomi rahoitti teroja myös silloin, kun Atte Kaleva meni Jemeniin ja järjesti miljoonia al-Qaidalle.
Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla.
Vierailija kirjoitti:
Hiekkapökäleet ja ruskeat pökäleet kotimatkalle.
Ja paskapökäleet pois hallituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi saa paljon suuremman tuen kuin kantis,on relevantti kysymys.
Niin kuka saa ja missä? Te rasistit vaan luulette, että maahanmuuttajat saa jättitukia. Missä teidät todisteet on?
Miten Kelasta voi saada paljon rahaa? Jättituet puhuttavat - Ilta-Sanomat
Esimerkkinä 9 lapsen somaliperhe saa Helsingissä noin 10 000€/kk Kelan tukia.
Ei mulla maksullista lehteä ole, eikä tule.
Kerro, mitä tukia ihmiset saavat? Mitä tukia kuuluu 10 000 euroon kuukaudessa? Saako niitä tukia pelkän somalitaustan perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuille, jotka on laiskoja ja huonoja lukijoita, riittänee tämä yksi perustuslain pykälä 6:
"Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään."
Huom! Sanamuoto on IHMISET. Ei "kansalaiset" vaan ihmiset. Suomi kohtelee kaikkia ihmisinä ja tämä pätee jokaiseen länsimaiseen oikeusvaltioon. jos ei tämä kelpaa, etsikää itsellenne uusi koti jostain, missä ihmisoikeudet on vain vauraalla eliittiin kuuluvalla miehellä. Saudeista voi löytyä sellainen paikka. Sinne tosin ei Kela maksa etuuksia vaan siellä joudutte sitten toimimaan kuten saarnasitte: elättämään itsenne ja noudattamaa sikäläistä lakia tai maasta pois. Ehkä kättä lyhyempänä.
Typerää paskaa
Isäm maallisen mielestä Suomen perustuslaki on typerää paskaa. Sillä lailla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla.
Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiekkapökäleet ja ruskeat pökäleet kotimatkalle.
Ja paskapökäleet pois hallituksesta.
= Eli kaikki nykyiset sontiaiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ap lasket näihin "kelan tukiin" mitä ei saisi maksaa kuin Suomen kansalaisille? Miten vaikka lapsilisät, vanhempainpäivärahat? Opiskelijan tuet?
Kaikki. Ei ole meidän asiamme maksella tukiaisia, Suomessa on omalle kansalle ihan riittävästi menokohteita.
Niinpä, pitää säästää massit siihen, että kelaelättipersustanilaisilla on rahaa ostaa kaljaa ja makkaraa.
Valtion rahanmeno alkaa kiinnostaa itseäsikin viimeistään siinä vaiheessa jos sairastut vakavasti tai alat miettiä pääsetkö ikinä eläkkeelle ja onko ylipäänsä varaa maksaa mitään eläkkeitä. Et sinä ole tositilanteessa valmis terveydenhuoltoon nigerialaistyyliin jossa olet täysin omillasi esimerkiksi saatuasi syövän, koska hoitoa ei rahoita kukaan.
On helppoa olla solidaarinen niin kauan kuin itseltä ei sen takia viedä konkreettisesti mitään pois.
Kyllä mua valtion rahanmeno kiinnostaa. Ihan oikeasti eikä sillai populistisesti.
Siinäpä se! Miksi? Voisiko joku sdpläinen, vassari tai vihreä tähän vastata. Miksi haluatte tänne Kela-tuelle ihmisiä, vaikka omiakin on riittävästi? Oletteko hyväntekijöitä muka? Ette te ole, koska mielummin autatte muualta tulleita kuin suomalaisia. Vasemmistolaisuus on maailmanlaajuinen hyväksi*käyttö organisastio.
Vierailija kirjoitti:
Oleskeluluvan saanut on Suomessa oikeutettu tukiin. Ongelmana siis ne perusteet joilla tuo pysyvä tai väliaikainen oleskelulupa myönnetään.
Jos haluatte muutosta asiaan niin oleskeluluvan myöntämisen perusteita olisi kiristettävä, jolloin vähenee myös takuueläkkeen perässä Suomeen muuttaminen.
Niitä on kyllä juuri tänä vuonna kiristetty.
Hyvin te ootte perillä asioista.
Ei pääni muoto on yhtä Jalo kuin palefacella