Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihminen jolla ei ole Suomen kansalaisuutta saa Kelan tukia?

Vierailija
25.06.2026 |

Tunnen ihmisen joka on asunut 25 vuotta Suomessa ja koko tämän ajan saanut Kelan tukia, vaikka hänellä ei ole kansalaisuutta.

Kommentit (207)

Vierailija
61/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä Suomi rahoitti myös isis-teroja, kun nykyiset ulkomaiset sotaveteraanit kävivät sotimassa sotiaan samalla, kun kelaraha tuli säännöllisesti tilille.

Vierailija
62/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa Suomen perustuslaki. Se vastaa lähes kaikkiin kysymyksiin, joita päässäsi pyörii. Useimmat oikeistolaiset eivät ole koskaan tutustuneet siihen. laki määrittää, mikä Suomi on, millainen se on ja mitkä ovat JOKAISEN Suomessa olevan velvollisuudet ja oikeudet. Koskee myös persuja. Lue läpi ja sisäistä. Kunnioita sen verran isänmaatasi ja kansaasi, ettet toiste kysele noin typeriä.

 

https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/1999/731

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalaiset äänestävät SDP:tä, Vihreitä, Vasemmistoa, Keskustaa, Kokoomusta ja RKP:tä, jotka kaikki hyötyvät tavalla tai toisella tulijoista. Harva äänestäjä hyötyy.

Vierailija
64/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä fiksaatiota kansalaisuuteen. Kansalaisuushan ei määritä sitä onko ihminen tälle maalle taloudellisesti hyödyllinen. Ymmärtäisin jos vaadittaisiin että on pitänyt ensin maksaa veroja jotta voi sitten myöhemmin saada myös tukia. Verothan ovat ne joilla kaikkien tuet maksetaan.

Jos ilman kansalaisuutta ei voisi saada tukia, silloin heidän verojaankin pitäisi alentaa koska eivät saa niille vastinetta.

Mitä helvetin veroja nämä maksaa? Vain länsimaalaiset ja aasialaiset tekee töitä.

Niin mitä ne nämä taas olivatkaan?

Vierailija
65/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien pitäisi suorittaa ja läpäistä kansalaisuuskoe. Ei äänioikeutta eikä vaalioikeutta, ellet läpäise. Veikkaan, että yli puolet persuista ei koskaan saisi äänioikeutta.

Vain vasuri kirjoittaa näin älykkäästi,kerro ei velkoja tarvitse maksaa Paavolle terveisiä.

Vierailija
66/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kumppani on ulkomaalainen, ei Suomen kansalaisuutta. Tekee töitä Suomeen, maksaa veroja Suomeen. Muuttaessa sai pari kk työttömyystukea, kun etsi töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiekkapökäleet ja ruskeat pökäleet kotimatkalle.

Vierailija
68/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ap lasket näihin "kelan tukiin" mitä ei saisi maksaa kuin Suomen kansalaisille? Miten vaikka lapsilisät, vanhempainpäivärahat? Opiskelijan tuet?

Kaikki. Ei ole meidän asiamme maksella tukiaisia, Suomessa on omalle kansalle ihan riittävästi menokohteita.

Niinpä, pitää säästää massit siihen, että kelaelättipersustanilaisilla on rahaa ostaa kaljaa ja makkaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiekkapökäleet ja ruskeat pökäleet kotimatkalle.

Tollaset törkeät suomalaiset rasistit joutaisi ampua avaruuteen.

Vierailija
70/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuille, jotka on laiskoja ja huonoja lukijoita, riittänee tämä yksi perustuslain pykälä 6:

"Yhdenvertaisuus

Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään."

 

Huom! Sanamuoto on IHMISET. Ei "kansalaiset" vaan ihmiset. Suomi kohtelee kaikkia ihmisinä ja tämä pätee jokaiseen länsimaiseen oikeusvaltioon. jos ei tämä kelpaa, etsikää itsellenne uusi koti jostain, missä ihmisoikeudet on vain vauraalla eliittiin kuuluvalla miehellä. Saudeista voi löytyä sellainen paikka. Sinne tosin ei Kela maksa etuuksia vaan siellä joudutte sitten toimimaan kuten saarnasitte: elättämään itsenne ja noudattamaa sikäläistä lakia tai maasta pois. Ehkä kättä lyhyempänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maamu saa loppuiän eläkkeen parin vuoden oleskelulla Suomessa, samaan eläke summaan suomalainen joutuu tekemään 40 vuotta kokopäivätyötä.

SE ON VAIN REILUA.T,SDP

Vierailija
72/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä fiksaatiota kansalaisuuteen. Kansalaisuushan ei määritä sitä onko ihminen tälle maalle taloudellisesti hyödyllinen. Ymmärtäisin jos vaadittaisiin että on pitänyt ensin maksaa veroja jotta voi sitten myöhemmin saada myös tukia. Verothan ovat ne joilla kaikkien tuet maksetaan.

Jos ilman kansalaisuutta ei voisi saada tukia, silloin heidän verojaankin pitäisi alentaa koska eivät saa niille vastinetta.

Mitä helvetin veroja nämä maksaa? Vain länsimaalaiset ja aasialaiset tekee töitä.

Tuistakin maksetaan veroja. Usein vieläpä suuremmalla prosentilla kuin pienestä palkastasi sinäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luepa Suomen perustuslaki. Se vastaa lähes kaikkiin kysymyksiin, joita päässäsi pyörii. Useimmat oikeistolaiset eivät ole koskaan tutustuneet siihen. laki määrittää, mikä Suomi on, millainen se on ja mitkä ovat JOKAISEN Suomessa olevan velvollisuudet ja oikeudet. Koskee myös persuja. Lue läpi ja sisäistä. Kunnioita sen verran isänmaatasi ja kansaasi, ettet toiste kysele noin typeriä.

 

https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/1999/731

Onko sinulla litteä pää?

Vierailija
74/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuille, jotka on laiskoja ja huonoja lukijoita, riittänee tämä yksi perustuslain pykälä 6:

"Yhdenvertaisuus

Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään."

 

Huom! Sanamuoto on IHMISET. Ei "kansalaiset" vaan ihmiset. Suomi kohtelee kaikkia ihmisinä ja tämä pätee jokaiseen länsimaiseen oikeusvaltioon. jos ei tämä kelpaa, etsikää itsellenne uusi koti jostain, missä ihmisoikeudet on vain vauraalla eliittiin kuuluvalla miehellä. Saudeista voi löytyä sellainen paikka. Sinne tosin ei Kela maksa etuuksia vaan siellä joudutte sitten toimimaan kuten saarnasitte: elättämään itsenne ja noudattamaa sikäläistä lakia tai maasta pois. Ehkä kättä lyhyempänä.

Typerää paskaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähden pois Suomesta. Palaan, kun ongelma korjaantuu.

Ota sitten  menomaan kansalaisuus ja tule Suomeen kokeilemaan mitä Kelan etuja on tarjolla kaksoiskansalaisuuspaluumuuttoon. 

Vierailija
76/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä fiksaatiota kansalaisuuteen. Kansalaisuushan ei määritä sitä onko ihminen tälle maalle taloudellisesti hyödyllinen. Ymmärtäisin jos vaadittaisiin että on pitänyt ensin maksaa veroja jotta voi sitten myöhemmin saada myös tukia. Verothan ovat ne joilla kaikkien tuet maksetaan.

Jos ilman kansalaisuutta ei voisi saada tukia, silloin heidän verojaankin pitäisi alentaa koska eivät saa niille vastinetta.

Mitä helvetin veroja nämä maksaa? Vain länsimaalaiset ja aasialaiset tekee töitä.

Tuistakin maksetaan veroja. Usein vieläpä suuremmalla prosentilla kuin pienestä palkastasi sinäkin. 

Osaatko hengittää nenän kautta? Olet niin tyh mä.

Vierailija
77/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi saa paljon suuremman tuen kuin kantis,on relevantti kysymys.

Vierailija
78/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiekkamiehille sandaalit jalkaan ja lento kohti Lähi-itää.

Vierailija
79/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuille, jotka on laiskoja ja huonoja lukijoita, riittänee tämä yksi perustuslain pykälä 6:

"Yhdenvertaisuus

Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään."

 

Huom! Sanamuoto on IHMISET. Ei "kansalaiset" vaan ihmiset. Suomi kohtelee kaikkia ihmisinä ja tämä pätee jokaiseen länsimaiseen oikeusvaltioon. jos ei tämä kelpaa, etsikää itsellenne uusi koti jostain, missä ihmisoikeudet on vain vauraalla eliittiin kuuluvalla miehellä. Saudeista voi löytyä sellainen paikka. Sinne tosin ei Kela maksa etuuksia vaan siellä joudutte sitten toimimaan kuten saarnasitte: elättämään itsenne ja noudattamaa sikäläistä lakia tai maasta pois. Ehkä kättä lyhyempänä.

Tarkoittaako se että pikimustalla miehellä on samat oikeudet?

Vierailija
80/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ap lasket näihin "kelan tukiin" mitä ei saisi maksaa kuin Suomen kansalaisille? Miten vaikka lapsilisät, vanhempainpäivärahat? Opiskelijan tuet?

Kaikki. Ei ole meidän asiamme maksella tukiaisia, Suomessa on omalle kansalle ihan riittävästi menokohteita.

Niinpä, pitää säästää massit siihen, että kelaelättipersustanilaisilla on rahaa ostaa kaljaa ja makkaraa.

Valtion rahanmeno alkaa kiinnostaa itseäsikin viimeistään  siinä vaiheessa jos sairastut vakavasti tai alat miettiä pääsetkö ikinä eläkkeelle ja onko ylipäänsä varaa maksaa mitään eläkkeitä. Et sinä ole tositilanteessa valmis terveydenhuoltoon nigerialaistyyliin jossa olet täysin omillasi esimerkiksi saatuasi syövän, koska hoitoa ei rahoita kukaan.

On helppoa olla solidaarinen niin kauan kuin itseltä ei sen takia viedä konkreettisesti mitään pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän