Miksi ihminen jolla ei ole Suomen kansalaisuutta saa Kelan tukia?
Tunnen ihmisen joka on asunut 25 vuotta Suomessa ja koko tämän ajan saanut Kelan tukia, vaikka hänellä ei ole kansalaisuutta.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Koska tukia saa kaikki jotka asuu vakituisesti Suomessa.
Eivät he asuisi vakituisesti jos Kela ei maksaisi siihen asuntoa missä asua. Etkä vastannut kysymykseen miksi kuka tahansa voi tulla pötköttämään ilman kansalaisuutta.
Suomi on koko maailman sosiaalitoimisto.
Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska tukia saa kaikki jotka asuu vakituisesti Suomessa.
Tukia saa kaikki joilla on osoite Suomessa. HEKAn asunnoissa kävi käry, kuinka niissä asuvat ihmiset vuokraa niitä eteenpäin asuen itse ulkomailla. Täsäkin olisi niin paljon siivottavaa, mutta heti alkaa kauhea parku ihmisoikeuksista
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.
Olishan se hulppeeta. Päivät pitkät harrastelisi uimarannoilla ja kahviloissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tukia saa kaikki jotka asuu vakituisesti Suomessa.
Tukia saa kaikki joilla on osoite Suomessa. HEKAn asunnoissa kävi käry, kuinka niissä asuvat ihmiset vuokraa niitä eteenpäin asuen itse ulkomailla. Täsäkin olisi niin paljon siivottavaa, mutta heti alkaa kauhea parku ihmisoikeuksista
Somput myös tekee niin että vuokraa rikollisille laittomuuksiin Kelan asuntoja ja menee itse asumaan kaverin luokse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tukia saa kaikki jotka asuu vakituisesti Suomessa.
Eivät he asuisi vakituisesti jos Kela ei maksaisi siihen asuntoa missä asua. Etkä vastannut kysymykseen miksi kuka tahansa voi tulla pötköttämään ilman kansalaisuutta.
Terkkuja täältä Kela-kuplan ulkopuolelta, ihminen voi myös käydä töissä ja maksaa itse asuntonsa. Kaikki eivät ole samanlaisia pötköttelijöitä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.
Olishan se hulppeeta. Päivät pitkät harrastelisi uimarannoilla ja kahviloissa
Uimataidottomana vielä ja valittelisi että se on rasismia ettei jonka paikassa ei ole uimavalvojaa vahtimassa ettet huku vesileikeissäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.
Miksi meidän pitäisi voida, kun ei kukaan muukaan voi.
"Etkä vastannut kysymykseen miksi kuka tahansa voi tulla pötköttämään ilman kansalaisuutta."
Eihän kuka vaan voi.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.
Joku voisi perustella miksi tänne tuleville maksetaan kaikki, mutta suomalaisen pitää itse maksaa majoitus ruokakaupat ja muut jos matkustaa. Miksi?
Lähden pois Suomesta. Palaan, kun ongelma korjaantuu.
Se oikeus on sidottu kotikuntaan, eikä siis ole kansalaisuuteen perustuva. Kotikuntalaista löytyy kriteerit, että kuka on oikeutettu.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.
Voit kyllä, mars matkaan.
Vierailija kirjoitti:
"Etkä vastannut kysymykseen miksi kuka tahansa voi tulla pötköttämään ilman kansalaisuutta."
Eihän kuka vaan voi.
Pitää sanoa rajalla taikasana ja kertoa että passi ja muut paperit hukkui matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.
Joku voisi perustella miksi tänne tuleville maksetaan kaikki, mutta suomalaisen pitää itse maksaa majoitus ruokakaupat ja muut jos matkustaa. Miksi?
Ai nytkö täällä muka jo maksetaan turisteille kaikki, vai miksi vertaat siihen, jos suomalainen matkustaa.
En ymmärrä tätä fiksaatiota kansalaisuuteen. Kansalaisuushan ei määritä sitä onko ihminen tälle maalle taloudellisesti hyödyllinen. Ymmärtäisin jos vaadittaisiin että on pitänyt ensin maksaa veroja jotta voi sitten myöhemmin saada myös tukia. Verothan ovat ne joilla kaikkien tuet maksetaan.
Jos ilman kansalaisuutta ei voisi saada tukia, silloin heidän verojaankin pitäisi alentaa koska eivät saa niille vastinetta.
Koska tukia saa kaikki jotka asuu vakituisesti Suomessa.