Miksi ihminen jolla ei ole Suomen kansalaisuutta saa Kelan tukia?
Tunnen ihmisen joka on asunut 25 vuotta Suomessa ja koko tämän ajan saanut Kelan tukia, vaikka hänellä ei ole kansalaisuutta.
Kommentit (207)
Kaikkien pitäisi suorittaa ja läpäistä kansalaisuuskoe. Ei äänioikeutta eikä vaalioikeutta, ellet läpäise. Veikkaan, että yli puolet persuista ei koskaan saisi äänioikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.
Joku voisi perustella miksi tänne tuleville maksetaan kaikki, mutta suomalaisen pitää itse maksaa majoitus ruokakaupat ja muut jos matkustaa. Miksi?
Ai nytkö täällä muka jo maksetaan turisteille kaikki, vai miksi vertaat siihen, jos suomalainen matkustaa.
Määrittele turisti, etkö? Ole hyvä
substantiivi
henkilö, joka vierailee jossakin paikassa vapaa-ajan vieton tai huvittelun vuoksi
Henkilö, joka matkustaa vieraassa paikassa, usein lomatarkoituksessa.
Etymologia
Lainasana englannin sanasta 'tourist', joka tulee verbistä 'tour', merkityksessä 'matkustaa'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on koko maailman sosiaalitoimisto.
Ei ole. Ei tukia muihin maihin maksella, ei edes kansalaisille. Niitä maksetaan, jotta jokaisella täällä olevalla on toimeentulo. Haluat vissiin että aletaan ryöstellä ja murhailla rikkaita tulojen tasaamiseksi, vai mitä? Kidnappailla heitä ja heidän lapsiaan, kiristää rahapulassa?
Olet ilmeisesti persu kun et ajattele nenääsi pitemmälle.
Olet tyypillinen moraaliton vassari. Suomi on ollut sotien jälkeen hyvin köyhä maa, siltikään täällä ei ole ollut sosialistimaiden ominaisuuksiin olennaisesti kuuluvaa kulttuuria että kaikki varastetaan mitä irti lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ap lasket näihin "kelan tukiin" mitä ei saisi maksaa kuin Suomen kansalaisille? Miten vaikka lapsilisät, vanhempainpäivärahat? Opiskelijan tuet?
Ainakin asumistuki, toimeentulotuki, työttömystuki/yleistuki, eläkkeet.
On kyllä vaikea käsittää miksi työttömille jaetaan rahaa vuodesta toiseen ilman että nämä saatanat ovat töissä päivääkään missään vaiheessa. Puoli miljoonaa loispaskaa vaan lomailee koko ajan. Voi kun eliukat painuisivat vttuun Suomesta niin tämä maa olisi parempi paikka elää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien pitäisi suorittaa ja läpäistä kansalaisuuskoe. Ei äänioikeutta eikä vaalioikeutta, ellet läpäise. Veikkaan, että yli puolet persuista ei koskaan saisi äänioikeutta.
Hui kauheeta että oikeen kansalaisuuskoe. Vitsikästä että näitä kokeita teetetään vaan valkoihoisille.
Tunnen nepalilaisen perhee, joka on täysin suomalaistunut. He eivät voi hakea kansalaisuutta, koska silloin he menettäisivät Nepalin kansalaisuuden ja heillä on siellä suuri suku. Sensijaan heillä on pysyvä oleskelulupa ja he ovat äänioikeutettuja muissa paitsi valtiollisissa vaaleissa.
Kumpikin vanhemmista on töissä, mies tekee useaa työtä. Lapset täysin suomalaisia ja koulussa, esikoispoika luokkansa priimus.
Mikä ongelma ap:lla on, paitsi oikeistotyypillinen tyhmyys ja kyvyttömyys hankkia tietoa ja käsitellä sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä fiksaatiota kansalaisuuteen. Kansalaisuushan ei määritä sitä onko ihminen tälle maalle taloudellisesti hyödyllinen. Ymmärtäisin jos vaadittaisiin että on pitänyt ensin maksaa veroja jotta voi sitten myöhemmin saada myös tukia. Verothan ovat ne joilla kaikkien tuet maksetaan.
Jos ilman kansalaisuutta ei voisi saada tukia, silloin heidän verojaankin pitäisi alentaa koska eivät saa niille vastinetta.
Jaa että tämän pitäisi olla niin reilua kauppaa😂
Maksetaanhan tontistakin vuokraa, niin veroa maassa oleskelusta
Eri asia jos on vaikka sukulainen tai maan kansalainen
Käyttävät täällä teitä, infrastruktuuria yms. nauttivat maamme luonnosta ja kauneudesta, jättävät päästöjä
Kela kiinni niin lähtee tukipummielukat suksimaan hiiteen Suomesta. Mtä noita saatanan loisia elättämään. Kukaan ei jää kaipaamaan toisten rahoilla eläviä saastoja.
Maamu saa loppuiän eläkkeen parin vuoden oleskelulla Suomessa, samaan eläke summaan suomalainen joutuu tekemään 40 vuotta kokopäivätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen nepalilaisen perhee, joka on täysin suomalaistunut. He eivät voi hakea kansalaisuutta, koska silloin he menettäisivät Nepalin kansalaisuuden ja heillä on siellä suuri suku. Sensijaan heillä on pysyvä oleskelulupa ja he ovat äänioikeutettuja muissa paitsi valtiollisissa vaaleissa.
Kumpikin vanhemmista on töissä, mies tekee useaa työtä. Lapset täysin suomalaisia ja koulussa, esikoispoika luokkansa priimus.
Mikä ongelma ap:lla on, paitsi oikeistotyypillinen tyhmyys ja kyvyttömyys hankkia tietoa ja käsitellä sitä?
Aasialaiset on tuollaisia. Hiekkakkuukkerit eivät ole noin hyviä, vaan pelkkiä hyväksikäyttäjiä.
Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.
Japani-esimerkki on edelleen aika hyvä. Oikein mielelläni muuttaisin, mutta kieli on vaikea lukea ja puhua. Jos menisi tuolla lainauksen mentaliteetillä, kauanko luulette että sitä siellä katseltaisi? Ei taitais päästä edes maahan sisään.
Ainakin pitkäaikaistyöttömät ja narkomaanit voisi uunittaa yleisen edun nimissä. Miksi näin ei tehdä??
Meillä on jo velkajarru päätetty puolueiden kesken. Nyt pitää päättää ma- mutusjarru jonka tarkoituksena on palauttaa kielitaidottomat ja matalapalkkaiset kehitysmaalaiset takaisin kotimaihinsa. Heidän matalista palkoista ei makseta yhdenkään suomalaisen eläkkeitä.
Tarvitsemme ulkomaalaisia, jotka kotoutuvat ilman kalliita kursseja ja kotouttamisia.
Koska ihmiset saavat asua missä haluavat. Suomi ei ole Pohjois-Korea, joka lienee tällä hetkellä ainut maa maailmassa, joka pitää väkisin kansalaisensa aidatulla alueella.
PS:n Ville Vähämäki ja Juho Eerola ovat veljeilleet ahkerasti Pohjois-Korean kanssa, Eerola lisäksi kiinalaisten kanssa. Niikko ja Vähämäki taas toimivat Kiinan valtionyhtiöiden bulvaaneina PRH:ssa.
PS:n väellä on kiinteät yhteydet sekä Venäjään että näihin muihin totalitarioihin.
Miettikää, miksi. Ja mitä siitä maksetaan heille vastineeksi?
https://www.Cansalaisaloite.fi/fi/aloite/17364
C--->k
Vierailija kirjoitti:
Suomi on koko maailman sosiaalitoimisto.
Ikävää mutta totta kun touhua katselee tästä hulluudesta on päästävä irti.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.
Eihän mikään estä sinua muuttamasta Intiaan, Kiinaan, Turkkiin tai mihinkään muuhunkaan maahan.
Yleisestihän on tiedossa, pakolaiset käyvät kotimaassaan lomalla ja samalla kelaraha juoksee mukavasti tilille. Kelan maksama asunto tietenkin vuokrataan pimeästi toiselle niin saa lisää lonarahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.
Eihän mikään estä sinua muuttamasta Intiaan, Kiinaan, Turkkiin tai mihinkään muuhunkaan maahan.
Niin, omilla rahoilla ja omalla toimeentulolla. Sama pitäisi olla täälläkin, että he itse maksavat omat laskunsa eikä Kela.
Ei valtion vaan PS:n ja muiden fasistipuolueiden, joita lietsoo ja rahoittaa V. Putin.