Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihminen jolla ei ole Suomen kansalaisuutta saa Kelan tukia?

Vierailija
25.06.2026 |

Tunnen ihmisen joka on asunut 25 vuotta Suomessa ja koko tämän ajan saanut Kelan tukia, vaikka hänellä ei ole kansalaisuutta.

Kommentit (207)

Vierailija
21/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähden pois Suomesta. Palaan, kun ongelma korjaantuu.

Voitko ottaa kaikki muutkin maaaaamuuuttaneita kadehtivat mukaasi.

Vierailija
22/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitää sanoa rajalla taikasana ja kertoa että passi ja muut paperit hukkui matkalla."

 

Ei sillä kaikkia tukia saa. Pääsee vastaanottokeskuskseen siksi aikaa että asia käsitellään. Sitten jos saa oleskeluluvan niin sen jälkeen voi saada tukia. Jos ei saa niin joutuu lähtemään eikä tukia tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni myös saa tuet tuplana, eli kotimaasta nostaa tuet ja sitten vielä Suomessa.

Vierailija
24/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä fiksaatiota kansalaisuuteen. Kansalaisuushan ei määritä sitä onko ihminen tälle maalle taloudellisesti hyödyllinen. Ymmärtäisin jos vaadittaisiin että on pitänyt ensin maksaa veroja jotta voi sitten myöhemmin saada myös tukia. Verothan ovat ne joilla kaikkien tuet maksetaan.

Jos ilman kansalaisuutta ei voisi saada tukia, silloin heidän verojaankin pitäisi alentaa koska eivät saa niille vastinetta.

Mitä helvetin veroja nämä maksaa? Vain länsimaalaiset ja aasialaiset tekee töitä.

Vierailija
25/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ap lasket näihin "kelan tukiin" mitä ei saisi maksaa kuin Suomen kansalaisille? Miten vaikka lapsilisät, vanhempainpäivärahat? Opiskelijan tuet?

Vierailija
26/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä fiksaatiota kansalaisuuteen. Kansalaisuushan ei määritä sitä onko ihminen tälle maalle taloudellisesti hyödyllinen. Ymmärtäisin jos vaadittaisiin että on pitänyt ensin maksaa veroja jotta voi sitten myöhemmin saada myös tukia. Verothan ovat ne joilla kaikkien tuet maksetaan.

Jos ilman kansalaisuutta ei voisi saada tukia, silloin heidän verojaankin pitäisi alentaa koska eivät saa niille vastinetta.

Jaa että tämän pitäisi olla niin reilua kauppaa😂

Maksetaanhan tontistakin vuokraa, niin veroa maassa oleskelusta

Eri asia jos on vaikka sukulainen tai maan kansalainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.

Niinpä! Sehän kuulostaa ihan höperöltä!

Olin nuorena Saksassa vuoden opiskelemassa. En minä Saksalta mitään saanut, vaan ihan omasta kotimaasta tuli opintotuet sille ajalle. Toki yliopistolla oli meille kämpät varattuna, ja ne maksettiin ihan omalla rahalla eli sillä Suomen kelan tuella.

Vierailija
28/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tukia saa kaikki jotka asuu vakituisesti Suomessa.

Tukia saa kaikki joilla on osoite Suomessa. HEKAn asunnoissa kävi käry, kuinka niissä asuvat ihmiset vuokraa niitä eteenpäin asuen itse ulkomailla. Täsäkin olisi niin paljon siivottavaa, mutta heti alkaa kauhea parku ihmisoikeuksista 

Somput myös tekee niin että vuokraa rikollisille laittomuuksiin Kelan asuntoja ja menee itse asumaan kaverin luokse.

MOT -ohjelmassa viime oli tästä kun käyttivät huumeidenvarastoinriin jotain vuokra-asuntoa. Se ohjelma missä somaliäiti puhui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähden pois Suomesta. Palaan, kun ongelma korjaantuu.

Mitä me menetään, kun lähdet? Ei todennäköisesti yhtään mitään.

Vierailija
30/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saavat maksusitoumuksia vaikka koko asunnon kalustuksen ostamiseen tai uusien merkkivaatteiden ostoon. Erikoistahan se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.

Niinpä! Sehän kuulostaa ihan höperöltä!

Olin nuorena Saksassa vuoden opiskelemassa. En minä Saksalta mitään saanut, vaan ihan omasta kotimaasta tuli opintotuet sille ajalle. Toki yliopistolla oli meille kämpät varattuna, ja ne maksettiin ihan omalla rahalla eli sillä Suomen kelan tuella.

Ainiin, ja ihan saksaksi siellä asioitiin. Ei tullut tulkkeja mistään nurkan takaa auttamaan.

Vierailija
32/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on koko maailman sosiaalitoimisto.

Ei ole. Ei tukia muihin maihin maksella, ei edes kansalaisille. Niitä maksetaan, jotta jokaisella täällä olevalla on toimeentulo. Haluat vissiin että aletaan ryöstellä ja murhailla rikkaita tulojen tasaamiseksi, vai mitä? Kidnappailla heitä ja heidän lapsiaan, kiristää rahapulassa?

Olet ilmeisesti persu kun et ajattele nenääsi pitemmälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähden pois Suomesta. Palaan, kun ongelma korjaantuu.

et kuitenkaan lähde

Vierailija
34/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS ehdotti 2008 pientä muutosta. 

Asuinpaikasta, kansalaisuuteen. 

Tulos tai ulos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ap lasket näihin "kelan tukiin" mitä ei saisi maksaa kuin Suomen kansalaisille? Miten vaikka lapsilisät, vanhempainpäivärahat? Opiskelijan tuet?

Kaikki. Ei ole meidän asiamme maksella tukiaisia, Suomessa on omalle kansalle ihan riittävästi menokohteita.

Vierailija
36/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia ei kannata osoittaa hyvää kansalaiskuntoa.

Vierailija
37/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska valtion tavoitteena on tuhota Suomi ja suomalaiset.

Vierailija
38/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on inhimillistä ja oikein.

PS:n tekemä fasismin lietsonta ja ihmisvihapolitiikka on törkeää. Siihen on ihan helvetin pahasti kyllästytty, kts. YLE ja laskeva kannatuksenne. Rydmanin pöljäily on viimeinen naula arkkuunne, mutta tehän typerinä hakkaatte lisää nauloja ensi huhtikuun vaaleihin saakka.

 

https://www.Cansalaisaloite.fi/fi/aloite/17364

C---> k

Vierailija
39/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.

No kyllähän me voidaan ihan samalla tavalla. Ilmaista asuntoa Suomessakaan saa ellei työnantaja maksa. Mä olen asunut jo monta vuotta ulkomailla enkä edes ajattele hakevani kansalaisuutta. Miksi hakisin? 

Vierailija
40/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.

Niinpä! Sehän kuulostaa ihan höperöltä!

Olin nuorena Saksassa vuoden opiskelemassa. En minä Saksalta mitään saanut, vaan ihan omasta kotimaasta tuli opintotuet sille ajalle. Toki yliopistolla oli meille kämpät varattuna, ja ne maksettiin ihan omalla rahalla eli sillä Suomen kelan tuella.

Olitko siis vaihto-opiskelijana vai ihan saksalaisessa opinahjossa opiskelijana? Varmaan riippuu tästä statuksesta se tukien maksajataho.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi