Miksi ihminen jolla ei ole Suomen kansalaisuutta saa Kelan tukia?
Tunnen ihmisen joka on asunut 25 vuotta Suomessa ja koko tämän ajan saanut Kelan tukia, vaikka hänellä ei ole kansalaisuutta.
Kommentit (207)
"Pitää sanoa rajalla taikasana ja kertoa että passi ja muut paperit hukkui matkalla."
Ei sillä kaikkia tukia saa. Pääsee vastaanottokeskuskseen siksi aikaa että asia käsitellään. Sitten jos saa oleskeluluvan niin sen jälkeen voi saada tukia. Jos ei saa niin joutuu lähtemään eikä tukia tule.
Moni myös saa tuet tuplana, eli kotimaasta nostaa tuet ja sitten vielä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä fiksaatiota kansalaisuuteen. Kansalaisuushan ei määritä sitä onko ihminen tälle maalle taloudellisesti hyödyllinen. Ymmärtäisin jos vaadittaisiin että on pitänyt ensin maksaa veroja jotta voi sitten myöhemmin saada myös tukia. Verothan ovat ne joilla kaikkien tuet maksetaan.
Jos ilman kansalaisuutta ei voisi saada tukia, silloin heidän verojaankin pitäisi alentaa koska eivät saa niille vastinetta.
Mitä helvetin veroja nämä maksaa? Vain länsimaalaiset ja aasialaiset tekee töitä.
Mitäs ap lasket näihin "kelan tukiin" mitä ei saisi maksaa kuin Suomen kansalaisille? Miten vaikka lapsilisät, vanhempainpäivärahat? Opiskelijan tuet?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä fiksaatiota kansalaisuuteen. Kansalaisuushan ei määritä sitä onko ihminen tälle maalle taloudellisesti hyödyllinen. Ymmärtäisin jos vaadittaisiin että on pitänyt ensin maksaa veroja jotta voi sitten myöhemmin saada myös tukia. Verothan ovat ne joilla kaikkien tuet maksetaan.
Jos ilman kansalaisuutta ei voisi saada tukia, silloin heidän verojaankin pitäisi alentaa koska eivät saa niille vastinetta.
Jaa että tämän pitäisi olla niin reilua kauppaa😂
Maksetaanhan tontistakin vuokraa, niin veroa maassa oleskelusta
Eri asia jos on vaikka sukulainen tai maan kansalainen
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.
Niinpä! Sehän kuulostaa ihan höperöltä!
Olin nuorena Saksassa vuoden opiskelemassa. En minä Saksalta mitään saanut, vaan ihan omasta kotimaasta tuli opintotuet sille ajalle. Toki yliopistolla oli meille kämpät varattuna, ja ne maksettiin ihan omalla rahalla eli sillä Suomen kelan tuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tukia saa kaikki jotka asuu vakituisesti Suomessa.
Tukia saa kaikki joilla on osoite Suomessa. HEKAn asunnoissa kävi käry, kuinka niissä asuvat ihmiset vuokraa niitä eteenpäin asuen itse ulkomailla. Täsäkin olisi niin paljon siivottavaa, mutta heti alkaa kauhea parku ihmisoikeuksista
Somput myös tekee niin että vuokraa rikollisille laittomuuksiin Kelan asuntoja ja menee itse asumaan kaverin luokse.
MOT -ohjelmassa viime oli tästä kun käyttivät huumeidenvarastoinriin jotain vuokra-asuntoa. Se ohjelma missä somaliäiti puhui.
Vierailija kirjoitti:
Lähden pois Suomesta. Palaan, kun ongelma korjaantuu.
Mitä me menetään, kun lähdet? Ei todennäköisesti yhtään mitään.
Ja saavat maksusitoumuksia vaikka koko asunnon kalustuksen ostamiseen tai uusien merkkivaatteiden ostoon. Erikoistahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.
Niinpä! Sehän kuulostaa ihan höperöltä!
Olin nuorena Saksassa vuoden opiskelemassa. En minä Saksalta mitään saanut, vaan ihan omasta kotimaasta tuli opintotuet sille ajalle. Toki yliopistolla oli meille kämpät varattuna, ja ne maksettiin ihan omalla rahalla eli sillä Suomen kelan tuella.
Ainiin, ja ihan saksaksi siellä asioitiin. Ei tullut tulkkeja mistään nurkan takaa auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on koko maailman sosiaalitoimisto.
Ei ole. Ei tukia muihin maihin maksella, ei edes kansalaisille. Niitä maksetaan, jotta jokaisella täällä olevalla on toimeentulo. Haluat vissiin että aletaan ryöstellä ja murhailla rikkaita tulojen tasaamiseksi, vai mitä? Kidnappailla heitä ja heidän lapsiaan, kiristää rahapulassa?
Olet ilmeisesti persu kun et ajattele nenääsi pitemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Lähden pois Suomesta. Palaan, kun ongelma korjaantuu.
et kuitenkaan lähde
PS ehdotti 2008 pientä muutosta.
Asuinpaikasta, kansalaisuuteen.
Tulos tai ulos
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ap lasket näihin "kelan tukiin" mitä ei saisi maksaa kuin Suomen kansalaisille? Miten vaikka lapsilisät, vanhempainpäivärahat? Opiskelijan tuet?
Kaikki. Ei ole meidän asiamme maksella tukiaisia, Suomessa on omalle kansalle ihan riittävästi menokohteita.
Tämän takia ei kannata osoittaa hyvää kansalaiskuntoa.
Koska valtion tavoitteena on tuhota Suomi ja suomalaiset.
Koska se on inhimillistä ja oikein.
PS:n tekemä fasismin lietsonta ja ihmisvihapolitiikka on törkeää. Siihen on ihan helvetin pahasti kyllästytty, kts. YLE ja laskeva kannatuksenne. Rydmanin pöljäily on viimeinen naula arkkuunne, mutta tehän typerinä hakkaatte lisää nauloja ensi huhtikuun vaaleihin saakka.
https://www.Cansalaisaloite.fi/fi/aloite/17364
C---> k
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.
No kyllähän me voidaan ihan samalla tavalla. Ilmaista asuntoa Suomessakaan saa ellei työnantaja maksa. Mä olen asunut jo monta vuotta ulkomailla enkä edes ajattele hakevani kansalaisuutta. Miksi hakisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.
Niinpä! Sehän kuulostaa ihan höperöltä!
Olin nuorena Saksassa vuoden opiskelemassa. En minä Saksalta mitään saanut, vaan ihan omasta kotimaasta tuli opintotuet sille ajalle. Toki yliopistolla oli meille kämpät varattuna, ja ne maksettiin ihan omalla rahalla eli sillä Suomen kelan tuella.
Olitko siis vaihto-opiskelijana vai ihan saksalaisessa opinahjossa opiskelijana? Varmaan riippuu tästä statuksesta se tukien maksajataho.
Voitko ottaa kaikki muutkin maaaaamuuuttaneita kadehtivat mukaasi.