Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia

Vierailija
23.06.2026 |

Mahtavaa, vai mitä?

Kommentit (410)

Vierailija
1/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Vierailija
2/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös työterveyden alasajosta on puhuttu. Kiitos, ei ole itsellä enää tarvetta pian käydä töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Todella harvoin tulee vastaan asiakasta, joka on valmis maksamaan siitä, että homma saadaan nopeasti valmiiksi

Vierailija
4/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Todella harvoin tulee vastaan asiakasta, joka on valmis maksamaan siitä, että homma saadaan nopeasti valmiiksi

Olen ollut 11 vuotta yrittäjänä ja vain kerran on asiakas ollut halukas maksamaan nopeutetusta työstä

Vierailija
5/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukana ollaan niistä ajoista, kun 70-luvulla menin ensimmäiseen työpaikkaani. Silloin työntekijöitä pidettiin firman tärkeänä voimavarana, nyt työntekijät ovat enää se pakollinen paha. Onneksi pääsen itse ensi vuonna eläkkeelle ja pois nykyisestä läpimädästä työelämästä, mutta sääliksi käy nuoria, joilla työelämä on vasta alussa.

Vierailija
6/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen orjuus on palannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellinen orjuus on palannut.

Miten niin palannut? Kokonaisveroaste on Suomessa 42,5 prossaa. Se on orjuutta. Melkein puolet vuodesta tehdään ilmaiseksi töitä; talkoina

Vierailija
8/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa ammattiliitoista kaikki loputkin.

Lääkärit ja opettajat eivät eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on freelancerin elämä jo ennestään. Ei työaikaa, ei palkallisia vapaita, ei työterveyshuoltoa eikä muitakaan työsuhde-etuja. Tervetuloa todellisuuteen.

Vierailija
10/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en oo muutenkaan oo ymmärtänyt tuota sunnuntain tuplapalkkaa. Itse tekisin sunnuntaisin ihan mielelläni töitä, ei se ole mulle mikään erityispäivä. Mieluummin otan arkivapaita jolloin pääsee hoitamaan juoksevia asioita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tän hihhelipentikäisen mielestä on siis ok teettää pyhätyötä, muttei ole ok korvata sitä?

Jopas on taas lessulla mielenkiintoiset tulkinnat Jeesuksen opetuksista ja lähimmäisenrakkaudesta.

Pentikäisellä on kaksi tuntomerkkiä, joista voi päätellä, ettei hän ole mikään älykkö:

1. oikeistolaisuus

2. uskovaisuus

Kumpikin korreloi keskimääräistä matalamman älykkyyden kanssa.

Vierailija
12/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en oo muutenkaan oo ymmärtänyt tuota sunnuntain tuplapalkkaa. Itse tekisin sunnuntaisin ihan mielelläni töitä, ei se ole mulle mikään erityispäivä. Mieluummin otan arkivapaita jolloin pääsee hoitamaan juoksevia asioita. 

Sitten voit vaihtaa vuorotyöhön, elämä on valintoja. 

Jouluaatto iltavuorossa on myös näihin kuuluva työvuoro.


Näitä ihan hyvin voi sunnuntailta poistaa lisät ihmisiä on lähes aina pelkkää arkityötä tehneet. Itse nyt päivätyössä ja todellakin pyhälisät kuuluu saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on freelancerin elämä jo ennestään. Ei työaikaa, ei palkallisia vapaita, ei työterveyshuoltoa eikä muitakaan työsuhde-etuja. Tervetuloa todellisuuteen.

Olet yrittäjä. Ihan eri asia.

Vierailija
14/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämän ankeuttajat ja motivaation tappajat iskivät jälleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko avioliitto meni keskeytymätöntä kolmivuorotyötä tehneen puolison tahdissa. Jouluaatot, joulut, juhannukset, viikonloput ilta/yövuoro/aamua. Harvoin sattui joulukaan vapaaksi.

Yö/ilta/pyhäkorvaukset sentään näkyi korvauksena palkassa.

Vierailija
16/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käsittämätöntä on tämä yrittäjien viha työntekijöitä kohtaan. 

Vierailija
17/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin. Kannattaa jatkossakin äänestää Kokoomusta ja Persuja, noita EK:n ja työnantajaliiton sätkynukkeja 😁👍

Vierailija
18/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.

Vierailija
19/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä porukka on tyytyväinen vasta kun työväki on orjia vailla oikeuksia ja niitä voi raipalla ohjata kuin karjaa, vaikka karjaa kyllä suojeleekin eläinsuojelulaki.

Vierailija
20/410 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös työterveyden alasajosta on puhuttu. Kiitos, ei ole itsellä enää tarvetta pian käydä töissä.

Käytkö töissä palkan vai työterveyden takia? 

Sinänsä ei ole pelkoa että työterveys mihinkään katoaisi. Muistelisin kuitenkin, että tuo sama vaatimus on ollut myös vasemmistoliiton listoissa, koska se eriarvoistaa kuulemma ihmisiä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi