Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En millään jaksaisi enää matkustella..

Vierailija
23.06.2026 |

Tosi outo ongelma. Olen yh ja rahasta ei ole kiinni. Ollaan käyty tämä kesänä jo yhdellä pitkällä matkalla ja olen edelleen siitä reissusta niin puhki ettei tosikaan. Kaikki se ennakkovalmistelu, selvittäminen, googlailu ja asioiden hoito. Huh ja huh! Ja sitten reissussa se ruuan määrä, koko ajan pitää maksaa ja ostaa ja ostaa ja maksaa. (Omatoimi reissu)

Nyt lapset haluaisi vielä ainakin Tallinnaan. En millään jaksaisi enää. Laivalla hinnat tapissa, maissa taas minä johdan joukkoa ja maksan ja ostan. Ollaan matkusteltu kaukomatkoillakin ja nyt kun ikää melki 50v. niin tuntuu, että joku matkustelun glamour on poissa. Ei huvittaisi alkaa selvittämään mitään, säätään ja sohlaan. 

Mitä tää nyt on? Olen ihmeissäni itsekin, enkä enää jaksa vai mistä kyse?

Haluisin mennä yksin jonnekin ja vaan katsella ihmisten kulkemista ja istahtaa ja nauttia. Mutta lasten kanssa vaikka he ovat tosi hyviä matkakavereita ja joustavia, joutuu koko ajan miettimään onko kaikilla kaikki hyvin jne. 

Omatoimimatka ei tunnu enää lomalta, kun se on koko ajan yhtä selvittämistä. Pitääkö kokeilla välillä all inclusiveä, jotta vois itsekin vähän levähtää?

Kokemuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat väsyneeltä. Ehkä joku rantaloma puolihoidolla olisi hyvä.

Vierailija
2/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, alla inclusive laadukkaassa hotellissa voi olla hyvä kokemus. Mutta ei sen välttämättä tarvitse olla edes all inclusive, koska hotellissa voi tilailla ruoat huoneen laskuun ja maksaa pois kerralla sitten kun lähtee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on lomailu muuttunut kun on ikää tullut. Ei enää kiinnosta omatoimiset lomat niin että on vaan lennot varattuna ja loput herran haltuun, majapaikka etsittiin jostain kun päästiin paikan päälle. Nykyään halutaan helppoutta, pakettimatkat on kivoja. 

Vierailija
4/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ruuhkavuosina järjestin helpoimman ja yhden parhaista matkoistani niin, että jossain konferenssin lyhyellä välitauolla tartuin luuriin ja kilautin Aurinkomatkoille. (ei ole mainos, voi se muukin matkatoimisto olla) Muutamassa minuutissa minulla ja lapsilla oli varattuna tosi hyvä loma. Ilman säätöjä. 

Vierailija
5/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en matkustele,koska se on vaivanloista. Kotona on mukavampaa. 

Vierailija
6/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kertoa, että elämä on liian helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot vaan laiska pska.

Vierailija
8/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, alla inclusive laadukkaassa hotellissa voi olla hyvä kokemus. Mutta ei sen välttämättä tarvitse olla edes all inclusive, koska hotellissa voi tilailla ruoat huoneen laskuun ja maksaa pois kerralla sitten kun lähtee. 

Minä myös ihmettelen tuota että pitää koko ajan maksaa ja ostaa. Jos asuu Airbnb:ssä ja kokkaa ruoat itse, niin ihan samalla tavalla se tapahtuu kuin kotonakin, mutta ei siihen sen enempää tarvita ostamista ja maksamista kuin kotonakaan. Hotellissa voi ostaa aamiaiset ainakin valmiiksi ja tilata muuta ruokaa tarpeen mukaan, jos ei kaikkea halua ostaa etukäteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää yks matka lomalle. Lapselle matkustaminen ei ole vastuun kantamista niinkuin aikuiselle. Mutta oma jaksaminen edellä, ei lasten tahto. 

Vierailija
10/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu on stressaavaa, lentäminen ja juuri tuo asioiden selvittely eri maissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on lomailu muuttunut kun on ikää tullut. Ei enää kiinnosta omatoimiset lomat niin että on vaan lennot varattuna ja loput herran haltuun, majapaikka etsittiin jostain kun päästiin paikan päälle. Nykyään halutaan helppoutta, pakettimatkat on kivoja. 

Minä en oikein kestä pakettimatkoja, liian tylsää ja valmiiksi pureskeltua. Mutta varaan kyllä majoitukset etukäteen, niin että lentokentällä on antaa taksille osoite, mihin mennään. N63

Vierailija
12/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu harrastuksena on 2020-luvulla niiin so laast season. Olet vain ajanhermolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi lasten kannalta. Koita kuitenkin jaksaa heidän takiaan. Äkkiä tulee aika, kun heillä on oma elämä eivätkä enää pääse reissuun sinun kanssa ainakaan kovin helposti ja usein. Minkä ikäisiä lapset ovat? Mietin, että varmaan jo isoja sinun iästä päätellen.

Itsekin olen neljän lapsen yh, tosin kaksi asuu jo omillaan. Olen 46. Olen lähdössä vielä pariin reissuun nuorempien lasten kanssa. 

Vierailija
14/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä sitten matkustele saatana. Matkustelkoot lapsesi yksin sitten kun ovat sen ikäisiä. Hesarissa oli tänään artikkeli lapsiperheköyhyydestä. Kaikilla ei ole varaa edes syödä jäätelöä kioskilla. Sinulla on mutta kun et JAKSA olla omien lastesi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks mä annan kun lapsille rahat kouraan ja menevät vaikka lintsille,minä saan relata kotona. Mun lapset ei edes halua mun kanssa laivalle. Haluavat mielummin, et heillä on kavereita mukana sit siellä,mut sellasta mä en järkkää. Olen lähdössä työkaverin kans kahdestaan laivalle. Ainakin saa juoda,kun ei ole lapset mukana.

Vierailija
16/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap matkustele, jos ei huvita. Ikääsi et kertonut, mutta ei se sitä aina välttämättä katso.

Nuorempana kävin sinkkumiehenä aina sukulaisten luona (pyydettynä, en tuppautunut). Sitten äiti sairastui, samaan aikaan tädin mies sai aivoinfarktin; äitiä jouduin käymään katsomassa, hoitamassa asioita, jos jotain oli. Hän sitten palvelutaloon ja se "matkustelu" väheni.

Sitten sairastui isä, ei ottanut esim. ruokapalveluakaan vastaan, piti käydä joka vkl. katsomassa ja ostamassa pakastin. Siihen vaan kypsähti. Lopulta hänkin nukkui pois.

Nyt ei kiinnosta pätkääkään minkäänlainen matkustelu. Ainoa, et g-mapsista joskus "ajan" googlen autolla, kiinnostaa, miten maisemat on niissä paikoissa muuttuneet, mitä teitä joskus tuli "hinkattua".

Vierailija
17/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on lomailu muuttunut kun on ikää tullut. Ei enää kiinnosta omatoimiset lomat niin että on vaan lennot varattuna ja loput herran haltuun, majapaikka etsittiin jostain kun päästiin paikan päälle. Nykyään halutaan helppoutta, pakettimatkat on kivoja. 

Minä en oikein kestä pakettimatkoja, liian tylsää ja valmiiksi pureskeltua. Mutta varaan kyllä majoitukset etukäteen, niin että lentokentällä on antaa taksille osoite, mihin mennään. N63

Meille se helppous on nykyään ykkönen, nuorena tuli ihan riittävästi laukattua pitkin maailmaa jahtaamassa niitä ainutlaatuisia/harvinaisia kokemuksia ja paikkoja. Nyt riittää että on hyvä hotelli ja lähellä joku nätti vanhakaupunki jossa hyviä ruokapaikkoja ja shoppailumahdollisuuksia. Eikä enää jaksa edes pitkiä lentomatkoja, Espanjan lennot alkaa olla aika maksimia mitä enää viitsii istua koneessa, puhumattakaan koneen vaihdoista.

Vierailija
18/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on lomailu muuttunut kun on ikää tullut. Ei enää kiinnosta omatoimiset lomat niin että on vaan lennot varattuna ja loput herran haltuun, majapaikka etsittiin jostain kun päästiin paikan päälle. Nykyään halutaan helppoutta, pakettimatkat on kivoja. 

Minä en oikein kestä pakettimatkoja, liian tylsää ja valmiiksi pureskeltua. Mutta varaan kyllä majoitukset etukäteen, niin että lentokentällä on antaa taksille osoite, mihin mennään. N63

Just näin. Voi lomailla laadukkaasti ja mukavasti muutenkin kuin pakettimatkalla. Kyllä matkatoimistosta saa myös räätälöityjä reissuja, kun kysyy. Anna ammattilaisten järjestää. 

Vierailija
19/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on lomailu muuttunut kun on ikää tullut. Ei enää kiinnosta omatoimiset lomat niin että on vaan lennot varattuna ja loput herran haltuun, majapaikka etsittiin jostain kun päästiin paikan päälle. Nykyään halutaan helppoutta, pakettimatkat on kivoja. 

Minä en oikein kestä pakettimatkoja, liian tylsää ja valmiiksi pureskeltua. Mutta varaan kyllä majoitukset etukäteen, niin että lentokentällä on antaa taksille osoite, mihin mennään. N63

Mikä siinä on valmiiksi pureskeltua? Samalla tavalla siinä on lento ja hotelli, kuin itse varattunakin, ainoa ero on että lennot on charter-lentoja.

Vierailija
20/29 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt vaan, mutta jos olet totuttanut lapsesi lomailemaan matkustamalla aina jonnekin he eivät silloin tiedä muusta. He peilaavat sinun tapojasi, arvomaailmaasi tietämättä mistään muusta. Tai vaikka tietävätkin matkat symbolisoivat heille perheonnea, yhdessä olemista, sinun antamaa turvaa, yhteistä aikaa jne. Et kertonut minkä ikäisiä lapsesi ovat, mutta jos he yhä tarvitsevat sinua tekemään asioita heidän eteensä olet vielä melkoisessa vastuussa heistä heidän viihtyvyydestään lomilla. 
Oletko ajatellut vuokrata mökkiä? Jos ei muuta, niin menkää Tallinnan kautta vaikka Pärnuun ja varaa sieltä mökki tai hotellista täyshoito teille kaikille.  Tai lomakylä, jossa lapset osaavat itsekin käydä ostamassa jäätelönsä ja karkkinsa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi