Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös työterveyden alasajosta on puhuttu. Kiitos, ei ole itsellä enää tarvetta pian käydä töissä.
Työpaikallani on työterveyshuoltoa lain vaatima minimi. Nyt on mielenkiintoinen tilanne, kun työnantaja halusi kohdallani työkyvyn arvioinnin ja passitti minut työterveyshoitajalle, jolla käynti hänen mielestään on riittävä. No, tt-hoitaja laittoi minut labraan, työfysioterapeutille sekä työterveyslääkärille. Lääkäri laittoi lähetteen jatkotutkimuksiin ja nyt on huuto päällä siitä että minun tehtäväni on tehdä selvitys työkunnostani eikä työterveyshuollon - että näin...
:DDD
Vierailija kirjoitti:
Miksi työssäkäyviä halutaan kurittaa koko ajan? Ei tässä jumaliste jaksa loputtomiin venyä ja joustaa, palkkakaan ei ole vuosiin noussut. Arvon yrittäjät voisivat palkata lisää väkeä eikä repiä kaikkea pienen duunariluokan selkänahasta. Viekää nyt ne pienetkin kevennykset tässä raatamisen keskellä niin kiitän tiputtamalla työtehoni puoleen.
Minä olen sen jo tehnyt. Olen tekevinäni. Eihän tässä ole enää mitään järkeä. Nek kejä kyllä hyysätään. Vierasperhe saa 80 000 vuodessa, tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.
Mutta voitot keräävät taskuunsa.
Se lienee yrittämisen perusajatus joo. Ja kantavat tappioriskin. Kommunismiako kaipaat?
No vittuako sitten valittavat jos riskin ovat valinneet?
Olisit varmaan onnellisempi jos yrityksiä olisi puolet vähemmän ja työttömiä moninkertaisesti enemmän vai miten kuvittelit yhteiskunnan pyörivän?
Yrittäjävastaisuus on yksi Suomen isoja ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka enää pyhittää pyhäpäivän kun kaupat, yms on ovat auki 24/7?
Aivan. Pyhien luonne on muuttunut totaalisesti vaikkapa 1970 luvusta jolloin kaikki olisivat vastanneet "en halua tehdä sunnuntaina töitä". Nyt sunnuntait ovat kauppakeskuksissa vilkkaita päiviä, työntekijätkin ovat siellä mielellään. Itse varaisin kuitenkin uskovaisille oikeuden edelleen pyhittää lepopäivä, eli kieltäytyä sunnuntaivuoroista.
Oikeasti lauantai on alkujaan lepopäivä, sapatti.
Vierailija kirjoitti:
Minun puolesta saa otta pois kaikki. Olen uskomattoman närkästynyt, miten innokkaita suomalaiset ovat luopumaan juhannuksen ja joulun vietosta "turhina pyhinä" joten antaa mennä vaan...
Sarkasmi on taitolaji, ja myös sen hoksaaminen.
Mutta joo yksinasujana ei noi joulut ja juhannukset paljoa nyrjäytä, mutta vapaata tarttee olla töistä, muuten ei jaksa. Ja palkan pitää olla hyvä, muuten kannattaa jättäytyä työttömäksi.
Tosin joulu ja juhannus tuovat osalle yrittäjistä huipputulot, joten tuskin ne noista juhlapyhistä luopuvat. Ja oikeasti joku arkipyhäkin voi olla erittäin voittoisa yrityksille, kun tulee pitkät vapaat, ja ihmiset shoppaa innolla. Että joku pelaa nyt pokeria, väitän.
Kun eläkeläisten sukupolvi oli töissä sai kaupoissa täydet työtunnit ja kaupat olivat sunnuntait ja juhlapyhät kiinni.
Sama takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka enää pyhittää pyhäpäivän kun kaupat, yms on ovat auki 24/7?
Aivan. Pyhien luonne on muuttunut totaalisesti vaikkapa 1970 luvusta jolloin kaikki olisivat vastanneet "en halua tehdä sunnuntaina töitä". Nyt sunnuntait ovat kauppakeskuksissa vilkkaita päiviä, työntekijätkin ovat siellä mielellään. Itse varaisin kuitenkin uskovaisille oikeuden edelleen pyhittää lepopäivä, eli kieltäytyä sunnuntaivuoroista.
Oikeasti lauantai on alkujaan lepopäivä, sapatti.
Vain juutalaisilla. Kaikilla muilla sunnuntai on se pyhä.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjävastaisuus on yksi Suomen isoja ongelmia.
Ei ole. Jokaisella normaalilla ihmisellä on sukulaisissa ja/tai tuttavissa yrittäjiä, ja heitä ymmärretään oikein hyvin. Ne on nää isot porsastelijat, EK:t ja yrittäjäjärjestöt ja kokoomuslaiset, joita inhotaan, orjaehdotustensa takia. Ei missään muissa länsimaissa enää nykyaikana kehdata puhua tuohon malliin.
Nämä lisää suomalaisten ostovoimaa entisestään. Vaikuttaa suoraan yrittäjien tulojen pienenemiseen. Myös osakkeenomistajien
Vierailija kirjoitti:
Kun eläkeläisten sukupolvi oli töissä sai kaupoissa täydet työtunnit ja kaupat olivat sunnuntait ja juhlapyhät kiinni.
Sama takaisin.
Taasko suuret ikäluokat ovat syyllisiä sinun ahdistukseesi. Menisit nyt alkuun vaikka töihin, niin keskustellaan aiheesta uudestaan sen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjävastaisuus on yksi Suomen isoja ongelmia.
Ei ole. Jokaisella normaalilla ihmisellä on sukulaisissa ja/tai tuttavissa yrittäjiä, ja heitä ymmärretään oikein hyvin. Ne on nää isot porsastelijat, EK:t ja yrittäjäjärjestöt ja kokoomuslaiset, joita inhotaan, orjaehdotustensa takia. Ei missään muissa länsimaissa enää nykyaikana kehdata puhua tuohon malliin.
Suurin osa yrittäjistä on kokoomuslaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on freelancerin elämä jo ennestään. Ei työaikaa, ei palkallisia vapaita, ei työterveyshuoltoa eikä muitakaan työsuhde-etuja. Tervetuloa todellisuuteen.
Samaa olen usein miettinyt. Olen ollut yrittäjänä kohta 30 vuotta ja itse asiassa ihan hyvin pärjännyt, vaikka kukaan ei ole maksanut pyhätöistä ekstraa ja itse on pitänyt terveyhdenhoitokin maksaa. Ei se nyt niin kamalaa ole. Enkä tosiaankaan ole mikään isotuloinen, ihan päinvastoin, yrittäjänä en ole koskaan saanut töistäni lisiä taikka ekstroja, töitä tehnyt arkena ja sunnuntaina ilman kelan osittain maksamia lomia tai sairaspäiviä. Ainoa kerta kun olen saanut kelasta mitään on ollut kahden lapsen äitiyspäivärahat, joista tietenkin olen kiitollinen. Mutta en tajua miten surkeat elämänhallintataidot palkansaajilla on, kun eivät osaa sen vertaa järjestellä talouttaan, että pystyisivät itse maksamaan vaikkapa lomansa ja pyhävapaansa.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjävastaisuus on yksi Suomen isoja ongelmia.
Totta. Miksi pitäisi maksaa palkkoja. Työntekijät ovat vain rasite yrittäjille. Kalanpääsoppa riittää ja homeinen huone.
Vierailija kirjoitti:
Kun eläkeläisten sukupolvi oli töissä sai kaupoissa täydet työtunnit ja kaupat olivat sunnuntait ja juhlapyhät kiinni.
Sama takaisin.
Ihan mieluusti tekisin 9-17-viikkoakin. Kun olisi täydet tunnit. Ja työkokemusta on niin monista työtehtävistä, että sekään ei olisi ongelma, että joutuisi monelle eri osastolle tai moniin eri työtehtäviin hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun eläkeläisten sukupolvi oli töissä sai kaupoissa täydet työtunnit ja kaupat olivat sunnuntait ja juhlapyhät kiinni.
Sama takaisin.
Taasko suuret ikäluokat ovat syyllisiä sinun ahdistukseesi. Menisit nyt alkuun vaikka töihin, niin keskustellaan aiheesta uudestaan sen jälkeen
Kauppaan 1300 netto palkalla ja vuorotyötä 30 h joka viikko. Tosta sunnuntailisät ja iltalisät pois.
Perikuntien asuntoja ei osta tällä hetkellä kukaan mikä on todella hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka enää pyhittää pyhäpäivän kun kaupat, yms on ovat auki 24/7?
Aivan. Pyhien luonne on muuttunut totaalisesti vaikkapa 1970 luvusta jolloin kaikki olisivat vastanneet "en halua tehdä sunnuntaina töitä". Nyt sunnuntait ovat kauppakeskuksissa vilkkaita päiviä, työntekijätkin ovat siellä mielellään. Itse varaisin kuitenkin uskovaisille oikeuden edelleen pyhittää lepopäivä, eli kieltäytyä sunnuntaivuoroista.
Oikeasti lauantai on alkujaan lepopäivä, sapatti.
Vain juutalaisilla. Kaikilla muilla sunnuntai on se pyhä.
Olet väärässä. Alkujaan oli Jeesuksen aikaan lauantai mutta siirretty myöhemmin sunnuntaiksi erään kuninkaan johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!
Todella harvoin tulee vastaan asiakasta, joka on valmis maksamaan siitä, että homma saadaan nopeasti valmiiksi
Olet vain väärällä alalla.
Enpä usko. Palvelen yksityisasiakkaita. Näitä samoja, joille pitää lisiä maksaa, mutta eivät itse niitä maksa. Paljon kuitenkin kysellään ilta ja viikonloppuhommien perään, mutta kun kuullaan, että siitä pitäisi maksaa enemmän, koska maassa maksetaan näitä lisiä ei ketään kiinnostakaan. Paitsi yhtä 11 vuoden aikana ja maksoi myös!
Hintapyynnöt asunnoista naurettavia tällä hetkellä. Ei kukaan sellaisia maksa : pätkätyötä, osa-aikatyötå, nolla-sopimuksia, palkkatukitöitä ja työkokeilua. Ei noista eläkeläisten asunnoista mitåän makseta. Jäävät riesaksi perikunnille.
Minun puolesta saa otta pois kaikki. Olen uskomattoman närkästynyt, miten innokkaita suomalaiset ovat luopumaan juhannuksen ja joulun vietosta "turhina pyhinä" joten antaa mennä vaan...