Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia

Vierailija
23.06.2026 |

Mahtavaa, vai mitä?

Kommentit (217)

Vierailija
21/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Todella harvoin tulee vastaan asiakasta, joka on valmis maksamaan siitä, että homma saadaan nopeasti valmiiksi

Olen ollut 11 vuotta yrittäjänä ja vain kerran on asiakas ollut halukas maksamaan nopeutetusta työstä

Oletko prostituoitu?

Vierailija
22/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Todella harvoin tulee vastaan asiakasta, joka on valmis maksamaan siitä, että homma saadaan nopeasti valmiiksi

Olet vain väärällä alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin. Kannattaa jatkossakin äänestää Kokoomusta ja Persuja, noita EK:n ja työnantajaliiton sätkynukkeja 😁👍

Penttilä ei edusta EKta, vaan yrittäjä-järjestöä, joka taas edustaa pienyrityksiä 

Kannattaisi nyt laittaa ensin edes faktat kuntoon ennen kuin huutaa sitä joka päiväistä EKta apuun 

Vierailija
24/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa. Työtä tehdään vain sen verran, kun palkkaan nähden on sopivaa. Jos palkka laskee, työtahti vähenee. Jos palkka ei nouse ja inflaatio rullaa, tahti vähenee myös.

Kirjoitettu palkalliselta puolentunnin paskatauolta.

Vierailija
25/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnellinen orjuus on palannut.

Miten niin palannut? Kokonaisveroaste on Suomessa 42,5 prossaa. Se on orjuutta. Melkein puolet vuodesta tehdään ilmaiseksi töitä; talkoina

Pitäähän yh äideillä olla bile rahaa ja lomamatkoja.

Vierailija
26/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Työnantaja puhuu juhlapuheisss työelämän olevan yhteistyötä ja osaavan henkilöstön olevan tärkeä resurssi josta halutaan pitää kiinni, mutta tämä on se todellisuus niiden pönötys diibadaabojen takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tän hihhelipentikäisen mielestä on siis ok teettää pyhätyötä, muttei ole ok korvata sitä?

Jopas on taas lessulla mielenkiintoiset tulkinnat Jeesuksen opetuksista ja lähimmäisenrakkaudesta.

Pentikäisellä on kaksi tuntomerkkiä, joista voi päätellä, ettei hän ole mikään älykkö:

1. oikeistolaisuus

2. uskovaisuus

Kumpikin korreloi keskimääräistä matalamman älykkyyden kanssa.

Sivusta : en tiedä hänen mensa tulostaan tai jos ei ole käynyt niin mihin mahdollisesti yltäisi. Vaikutelma on "yliopistotasoa". MUTTA: se on ladultaan juuri sellaista jota liike-elämässä kaivataan. Aly yhdistettynä vahvaan tavoitteellisuuteen. Kvanttimekaniikan tulkinnat saavat "levätä rauhassa".

Vierailija
28/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.

Yrittäjä hinnoittelee kokonaiskuluilla myymänsä tuotteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös työterveyden alasajosta on puhuttu. Kiitos, ei ole itsellä enää tarvetta pian käydä töissä.

Eihän työterveydestä enää mitään apua saakaan. Kehottavat kääntymään lääkärin puoleen.

Vierailija
30/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en oo muutenkaan oo ymmärtänyt tuota sunnuntain tuplapalkkaa. Itse tekisin sunnuntaisin ihan mielelläni töitä, ei se ole mulle mikään erityispäivä. Mieluummin otan arkivapaita jolloin pääsee hoitamaan juoksevia asioita. 

No ota. Mitä täällä kitiset. Se on vain ammatinvaihdosta kiinni. Pääset (jos edes pääset) pienipalkkaiseen ammattiin, jonka palkalla ei hoidella mitään asioita. Sunnuntailisät on ainoa, mikä sut erottaa työttömistä, niin ja känsät käsissä ja jalkapohjissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Ongelma ratkaistu! Yrittäjä itse tekee ne sunnuntait ja muut pyhäpäivät.

Vierailija
32/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.

Yrittäjä hinnoittelee kokonaiskuluilla myymänsä tuotteen. 

Ja jos henkilöstökulua saa pienemmäksi niin oma voittomarginaali nousee. Asiakkaan suuntaan palvelun tai tuotteen hinta ei laske.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka enää pyhittää pyhäpäivän kun kaupat, yms on ovat auki 24/7?

Vierailija
34/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en oo muutenkaan oo ymmärtänyt tuota sunnuntain tuplapalkkaa. Itse tekisin sunnuntaisin ihan mielelläni töitä, ei se ole mulle mikään erityispäivä. Mieluummin otan arkivapaita jolloin pääsee hoitamaan juoksevia asioita. 

Sama täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa. Työtä tehdään vain sen verran, kun palkkaan nähden on sopivaa. Jos palkka laskee, työtahti vähenee. Jos palkka ei nouse ja inflaatio rullaa, tahti vähenee myös.

Kirjoitettu palkalliselta puolentunnin paskatauolta.

Jonot on oven takana valmiina, kiitos duunaripuolue SDPn, joka haluaa lisää "työperäistä" mmuuttoa 

Vierailija
36/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös työterveyden alasajosta on puhuttu. Kiitos, ei ole itsellä enää tarvetta pian käydä töissä.

Eihän työterveydestä enää mitään apua saakaan. Kehottavat kääntymään lääkärin puoleen.

Tämä. Meillä työterveys on jo poljettu niin alas, että sinne ei saa enää edes ottaa yhteyttä ilman esimiehen lupaa.

Vierailija
37/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.

Mutta voitot keräävät taskuunsa. 

Vierailija
38/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihan on olleet poissa jo ajat sitten. Joskus ysärinä on kuulemma ollut omilla vanhemmilla. Myöskään työterveyttä ja vakuutuksia ei ole työntekijöitä varten ikinä ollut. 

 

Siksi se töihin lähtö on aina ollut niin takkuisaa ja en minä mielellään tee myöskään niden palkkojen takia. Tosi pienet siihen nähden että kehoon tulee kulumaa ja ei ole varaa hoidattaa niitä. Minullakin on potentiaalinen lonkka kuluma ja olkapäässä samaa jo alle viisikymppisenä, niin en mielellään mene töihin ja ota lisää vaivoja itselleni, kun töistä ei jää rahaa säästöön. Parempi elää kuluttamatta itseään terveenä. Työkaverit ja yhteisö on ihan jees aina, mutta ei siihenkään kannata koukuttua, koska työnteon pitäisi elättää ihmisen ja tarjota turva tulevaisuudelle. Älkää menkö tekemään huonoja töitä hyvät ihmiset!

Vierailija
39/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös työterveyden alasajosta on puhuttu. Kiitos, ei ole itsellä enää tarvetta pian käydä töissä.

Eihän työterveydestä enää mitään apua saakaan. Kehottavat kääntymään lääkärin puoleen.

Työterveyden palvelut ovat tänä päivänä; näkö, kuulo, pituus, paino. Jos vaatimalla vaadit, lähettävät ehkä verikokeisiin.

Vierailija
40/217 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehköön ne suunnunaina töitä joita kiinnostaa ja lauantaina. Minulle kelpaisi joka päivä noin parituntia tai viidesti viikossa neljä tuntia aamupäivästä töitä. Sen jälkeen olen kaikkeni antanut. Mielellään se kolme päivää viikossa 6t työpällä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi