Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia

Vierailija
23.06.2026 |

Mahtavaa, vai mitä?

Kommentit (416)

Vierailija
401/416 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.

Yrittäjän kannattaakin tehdä ne vuorot itse. 

T. Ex-yrittäjä

Yrittäjähän voi maksaa itselleen kuusinkertaisen palkan pyhätöistä.

Miten? 

Laittaa firman tililtä omalleen kuusinkertaisen summan?

Mistä sinne firman tilille tulee rahaa? Asiakkaalta! Pienen yrityksen kateprosentti on 3-10 prossaa. Eli mistä se raha tulee sinne firman tilille?

Te yrittäjät, jotka ruikutatte koko ajan kuinka katetta ei tule yhtään eikä palkkaa voi maksaa itselleen niin lopettakaa valehtelu. 
Vai millä te maksatte elämisenne, asumisenne, ruokanne, autonne? 

Vierailija
402/416 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.

Yrittäjän kannattaakin tehdä ne vuorot itse. 

T. Ex-yrittäjä

Yrittäjähän voi maksaa itselleen kuusinkertaisen palkan pyhätöistä.

Miten? 

Laittaa firman tililtä omalleen kuusinkertaisen summan?

Mistä sinne firman tilille tulee rahaa? Asiakkaalta! Pienen yrityksen kateprosentti on 3-10 prossaa. Eli mistä se raha tulee sinne firman tilille?

Te yrittäjät, jotka ruikutatte koko ajan kuinka katetta ei tule yhtään eikä palkkaa voi maksaa itselleen niin lopettakaa valehtelu. 
Vai millä te maksatte elämisenne, asumisenne, ruokanne, autonne? 

Iso osa yrittäjistä on tukiloisia yritystukineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/416 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli halutaan syntyvyys romahtamaan aivan täysin nollaab ja ostovoima tuhotaan myös niin että kukaan ei kuluta?

Vierailija
404/416 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on freelancerin elämä jo ennestään. Ei työaikaa, ei palkallisia vapaita, ei työterveyshuoltoa eikä muitakaan työsuhde-etuja. Tervetuloa todellisuuteen.

Näin tapahtuu suunilleen Orwellin kirjassa vain.

Vierailija
405/416 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni palkkaisia jatkossa niin paljon että turha haaveilla perheestä ja lapsista

Parempi olla yksin vaan pienellä palkalla

Vierailija
406/416 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.

Yrittäjän kannattaakin tehdä ne vuorot itse. 

T. Ex-yrittäjä

Yrittäjähän voi maksaa itselleen kuusinkertaisen palkan pyhätöistä.

Miten? 

Laittaa firman tililtä omalleen kuusinkertaisen summan?

Mistä sinne firman tilille tulee rahaa? Asiakkaalta! Pienen yrityksen kateprosentti on 3-10 prossaa. Eli mistä se raha tulee sinne firman tilille?

No jos on noin kannatamaton yritys, niin kannattaa varmaan panna pillit pussiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
407/416 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjiltä eIämisoikeus pois. Antaa yrittäjien yrittää. Eivät onnistu.

Vierailija
408/416 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarallisia kaavailuita,heille itselleen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
409/416 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa kahdenlaisia yrittäjiä.  

Ensimmäisessä ryhmässä ovat yrittäjät jotka näkevät työntekijänsä arvokkaana resurssina ja tuloksen mahdollistajana. Nämä yrittäjät yleensä maksavat kohtuullista palkkaa ja tarjoavat työsuhde-etuja. 

Toisessa ryhmässä ovat yrittäjät joiden mielestä työntekijä on pakollinen paha ja kuluerä, ei resurssi eikä ainakaan ihminen. Nämä yrittäjät maksavat niin huonoa palkkaa kuin laki ja sopimukset sallivat ja työsuhde-etuja ei ole eikä tipu. 

On olemassa kahdenlaisia työntekijöitä.

Ensimmäisessä ryhmässä ovat ne harvat jotka tuottavat enemmän kuin maksavat, osallistuvat yrityksen sisäisiin asioihin ja tuovat muutakin hyötyä kuin pelkän työpanoksen.

Toisessa ryhmässä ovat työntekijät, jotka eivät ymmärrä tai välitä työstä konseptitasolla. Suuri osa heistä maksaa yritykselle enemmän kuin heistä on hyötyä. Mikään muu kuin ensimmäisen ryhmän työ ei maksa erotusta. Näistä tulee hankkiutua eroon mahdollisimman nopeasti. Muussa tapauksessa ensimmäinen ryhmä siirtyy kilpailijalle, jolla on vähemmän perässä vedettäviä.

Ilman muiden maksamia tukia, myös toinen ryhmä kiinnostuisi työstä, miksi sitä tehdään ja millainen tuloksen on pakko olla. Ilman ei ole ruokaa, juomaa, lämpöä tai edes valoa. Kaikilla on, jotkut maksavat. Se on väärin.

Vierailija
410/416 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassusti asiat alkaa vääntymään. Järjestelmä on olemassa ihmisiä varten , pikku hiljaa kääntymään et ihmiset on järjestelmää varten

Nytkö vasta hokasit, että koko Suomi on tänään sellainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
411/416 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on meidän suomalaisten. Jos suomalaiset lait ei käy yrittäjille, niin menkää muualle yrittämään! Hittojako sitä meidän nuorten tarttee aina lähteä muualle töihin.

Ai, eikö onnistu? Ei varmaan, kun puuvillapellotkin muutti diktatuureihin.

Suomi on julkisen sektorin vanki. Yrittäjät murtautuvat siitä vapaaksi muuttamalla itsensä ja yrityksensä muualle. Ettekö te huomaa, miten Suomesta on vuosikymmenten saatossa tullut tytäryhtiötalous? Mitä muita yrityksiä kuin valtion nykyisiä ja entisiä yrityksiä Suomessa on, joilla on myös omistus Suomessa?

Ole onnellinen, sinua on kuultu ja menty muualle. Eikö se olekin mahtavaa?

Vierailija
412/416 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntai-iltana , juhannusreissulta palatessani, ärsytti  kun mikään ravintola Helsinginkeskustassa ei tuntunut olevan auki. Pitserioita, hampurilaispaikkoja ja etnisiä oli kylläkin, mutta ne ei kesäiltana olleet vaihtoehtoina.  Tulin kotiin syömään.

TOTUUS: Sunnuntaina ei vaan ole ravintoloilla tarpeeksi asiakkaita. Ei kannata pitää auki muutamaan kokooomuslaisen takia. Normityöläiset valmistautuvat jo sunnuntaina tulevaan työviikkoon, ja rauhoittuvat kotiinsa tai menevät enintään äitinsä luokse syömään. Kyllähän kaupatkin on sunnuntaina auki tuplaliksoilla. Ravintoloiden ei kannata olla, koska ei ole tarpeeksi asiakkaita, ja kohta on vielä vähemmän työn halpuutuksen vuoksi. Se on kokoomuslaistenkin opittava pois orja- ja piikayhteiskunnasta. Sitä ei tule ennen kuin robotit kehittyvät tarpeeksi. 

Eikö kannata edes kesällä, kun on paljon turisteja liikkeellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
413/416 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en oo muutenkaan oo ymmärtänyt tuota sunnuntain tuplapalkkaa. Itse tekisin sunnuntaisin ihan mielelläni töitä, ei se ole mulle mikään erityispäivä. Mieluummin otan arkivapaita jolloin pääsee hoitamaan juoksevia asioita. 

Sitten voit vaihtaa vuorotyöhön, elämä on valintoja. 

Jouluaatto iltavuorossa on myös näihin kuuluva työvuoro.


Näitä ihan hyvin voi sunnuntailta poistaa lisät ihmisiä on lähes aina pelkkää arkityötä tehneet. Itse nyt päivätyössä ja todellakin pyhälisät kuuluu saada.

Juuri näin. Itse olin aiemmin kaupan alalla töissä ja vaikka erikoisliike olikin, niin työvuoroihin sisältyi näitä epämukavia vuoroja. Siis iltoja, lauantaita, sunnuntaita. Lähdin opiskelemaan lisää ja vaihdoin toiseen työhön, jossa työpäiviä ovat ma-pe ja työaika loppuu viimeistään klo 16. Ja noi paskat työajat olivat iso motivaattori opiskelulle, eikä ne mun tapauksessa edes olleet niin huonot kuin vaikka hoitoalalla tai poliiseilla. Kannattaa käydä tekemässä vuorotyötä ennen kuin väittää ettei siinä ole mitään eroa virka-aikaan. On siinä.

Vierailija
414/416 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaukana ollaan niistä ajoista, kun 70-luvulla menin ensimmäiseen työpaikkaani. Silloin työntekijöitä pidettiin firman tärkeänä voimavarana, nyt työntekijät ovat enää se pakollinen paha. Onneksi pääsen itse ensi vuonna eläkkeelle ja pois nykyisestä läpimädästä työelämästä, mutta sääliksi käy nuoria, joilla työelämä on vasta alussa.

Onnittelut. Taidat olla osa sitä sukupolvea joka sai tehdä samassa firmassa eläkkeeseen asti. Ei enää koskaan tapahdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
415/416 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, kun suomalaiset valittavat eivätkä halua tehdä jota työtä kuten vaikka sunnuntaivuoroa ilman lisiä kaupassa, niin pian ilmaantuu jostain ulkomaalaistaustaisia, jotka ovat valmiita ottamaan ne sunnuntaivuorot ja vaikka ilman lisiäkin.  Ulkomaalaistaustaiset valtaavat kohta kaikki palvelualan työpaikat tai perustavat itse palvelualan yrityksiä ja pärjäävätkin yrittäjinä hyvin koska ovat valmiita palvelemaan vaikka 7 päivänä viikossa jos on kysyntää.

Vierailija
416/416 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kai tämä ketään yllättänyt, ensin haluttiin ajaa alas ammattiyhdistykset koska nämä ovat juurikin nämä meidän kaikki edut meille hankkineet vuosikymmenien kuluessa. On ollut aikoinaan yleislakkoa ja muutakin lakkoa. Siksi meille on tullutlomarahat, lakisäteiset vuosilomat, pyhäpäivien lisät, n 40h työviikko, työterveys ym nyky-ihmiselle itsestään selvyydet.

Verovähennysoikeus ammattiyhdisys jäsenmaksuista poistettiin viime vuonna  ja lyhytnäköiset minäminä ihmiset riensivät eroamaan omista järjestöistään. Yksityispuolella ay-n jjärjestäytyneitä jäseniä on vain noin 38%. sen sijaan esim Lääkäriliittoon ja OAJhin kuuluu 80-90% jäsenistä. Ja kyllä , he ovat onnistuneet edunvalvonnassaan edelleen melko hyvin.

Vain ja ainoastaan joukkovoimalla on mahdollisuus vastustaa näitä nykyheikennyksiä. Tämän päivän julistus on suora seuraus siitä kun saatiin hallituksen suosiollisella myötävaikutuksella ajettua alas ihmisten kuuluminen omiin ammattiliittoihinsa. Jokainen normaalijärkinen tajusi että mihin tuo "uudistus" tähtäisi. Paluuta 30-luvulla jollon tehtiin työtä lauantaitkin ,sosiaalitukia ei ollut, jokainen selvisi omillaan ja yksikin poikkipuolinen sana esimiehelle tiesi potkua persiiseen.

Tähänkö haluatte ihan oikeasti palata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi