Mies, laittaisitko naiselle viestiä mesessä yhden lyhyen juttelutuokion vuoksi?
Etsisitkö hänet fb:stä? Sii jos olisit kiinnostunut.
Kommentit (27)
Miksi ottaa yhteys facen kautta? Jotkut ei ole facessa. Ja face nimikin pitäisi tietää. Jos kiinnostuu niin numero kysytään siinä paikan päällä.
En lähtisi ketään stalkkaamaan mistään FBstä tai muusta somesta, paitsi ehkä jos nainen olisi ihan ekspisiittisesti pyytänyt estimään hänet käsiinsä tms. Vaikka olisi kuinka mukava juttutuokio, pitää muistaa että toinen on hyvin voinut pitää sitä ihan vaan mukavana mutta platonisena keskusteluna. Ihminen tulkitsee niin herkästi väärin jos itse on tuntenut perhosia vatsassa: sitä lähtee löytämään signaaleja toisen sanoista, katseista, ihan mistä vaan, joka vaan tukee sitä omaa toivetta.
Mahdollisesti voisin ajatella että jos kyseinen nainen itse postaa jotain johonkin ryhmään (sanotaan vaikka että tapasimme harrastuksessa X jossain tapahtumassa, ja hän on kommentoinut jotain yleistä siihen liittyen), voisin vastata hänen kommenttiin, toiveena että juttelu jatkuisi siinä ja johtaisi sitten kuin varkain siihen että siirrytään privaviesteihin.
Ymmärsin että AP tässä kuitenkin tarkoittaa tilannetta jossa kaksi ennestään toisilleen tuntematonta ihmistä kohtaa, juttelee ja viihtyy, mutta sitten tiet erkanevat ennen kuin kumpikaan ehtii antaa yhteystietojaan tai edes ehdottaa että olisi mukava joskus jatkaa keskustelua. En minä näe että siinä tilanteessa olisi mitään järkevää ja kohteliasta tapaa lähteä somea tutkimaan ja lähettämään kaveripyyntöjä sitten jälkeenpäin. Ei sitä saa mitenkään selitettyä normaaliksi kiinnostukseksi, vaan heilahtaa kyllä ahdistelun puolelle äärimmäisen helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi. Kiinnostunut nainen kyllä laittaa viestiä.
Jos nainenkin ajattelee että kiinnostunut mies kyllä laittaa viestiä, niin kumpikaan ei laita. Onko asiassa merkitystä sillä, kumpi aloitti juttelun?
Ei sillä muuten ole väliä kumpi aloittaa, mutta pitää muistaa että pääsääntöisesti naisen tekemä aloita ei tunnu miehestä pelottavalta tai ahdistavalta vaikka se olisi ei-toivottu. Naiset uskovat herkemmin ettei kiinnosta, plus että normaali kokoero jo tekee tilanteesta ei-uhkaavan miehelle (noin yleensä). Toisin päin taas miehen on syytä olettaa että ei-toivottu viesti voi olla hyvinkin ahdistava naiselle. Ei siksi että juuri kyseinen mies olisi ahdistelija tai ei osaisi hyväksyä pakkeja, vaan sen takia että naisella on todennäköisesti paljon vanhoja, ikäviä kokemuksia siitä, eikä mukaan fiksu mies halua lisätä toisen ahdistusta.
Näistä syistä on aina parempi että aloitteen tekee nainen. Onhan niitä online-deittisovelluksiakin tehty jossa nimenomaan naisen pitää tehdä aloite. Se on varsin järkevä lähtökohta tänä päivänä.
Minä tein tuolla tavalla kerran. Mietin asiaa yhden viikonlopun ja tulin siihen tulokseen, että pakko olla rehellinen. Laitoin viestin, ja kirjoitin suoraan, että tämä on varmaan tosi noloa ja kiusallista, mutta minulle jäi niin mukava fiilis meidän tapaamisesta, että päätin laittaa viestiä. Olisi mukavaa jatkaa juttua joskus, mutta en odota mitään. Onneksi olin tulkinnut naisen huumorintajun oikein, ja siitä viestistä alkoi tutustuminen.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein tuolla tavalla kerran. Mietin asiaa yhden viikonlopun ja tulin siihen tulokseen, että pakko olla rehellinen. Laitoin viestin, ja kirjoitin suoraan, että tämä on varmaan tosi noloa ja kiusallista, mutta minulle jäi niin mukava fiilis meidän tapaamisesta, että päätin laittaa viestiä. Olisi mukavaa jatkaa juttua joskus, mutta en odota mitään. Onneksi olin tulkinnut naisen huumorintajun oikein, ja siitä viestistä alkoi tutustuminen.
Tässä aloituksen tapauksessa nainen aloitti juttelun sen jälkeen kun mies antoi lämpimällä pidempään kestäneellä hymyllään signaalin, jonka nainen tulkitsi - ilmeisesti oikein sillä juttutuokio oli mukava ja vastavuoroinen. Tätä oli edeltänyt jonkin aikaa kestänyt katseiden vaihto. Oisko pallo nyt kuitenkin miehellä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein tuolla tavalla kerran. Mietin asiaa yhden viikonlopun ja tulin siihen tulokseen, että pakko olla rehellinen. Laitoin viestin, ja kirjoitin suoraan, että tämä on varmaan tosi noloa ja kiusallista, mutta minulle jäi niin mukava fiilis meidän tapaamisesta, että päätin laittaa viestiä. Olisi mukavaa jatkaa juttua joskus, mutta en odota mitään. Onneksi olin tulkinnut naisen huumorintajun oikein, ja siitä viestistä alkoi tutustuminen.
Tässä aloituksen tapauksessa nainen aloitti juttelun sen jälkeen kun mies antoi lämpimällä pidempään kestäneellä hymyllään signaalin, jonka nainen tulkitsi - ilmeisesti oikein sillä juttutuokio oli mukava ja vastavuoroinen. Tätä oli edeltänyt jonkin aikaa kestänyt katseiden vaihto. Oisko pallo nyt kuitenkin miehellä?
Ap
Tässä ei ehkä ole niinkään kyse siitä kenellä se pallo nyt on, vaan enemmän siitä, miten epätoivoisen potkun sillä voi tehdä. Eli oli seuraavan siirron tekijä kumpi tahansa, kysymys on siitä mitä voi hyväksyttävästi tehdä ilman että toiselle tulee ahdistunut olo. Jos tapaatte uudestaan jossain, on varmasti selvää että kumpi tahansa voi hakeutua toisen seuraan jatkamaan juttelua.
Jos sen sijaan kyse on siitä että toisen pitäisi lähteä umpimähkään tutkimaan someja ja lähettämään kaveripyyntöjä.. se menee mielestäni liian pitkälle. Vaikka pallo sinänsä kuinka olisi miehellä.
En.