Helsingissä kadonnut intialainen nuori miesopiskelija
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012091255.html
"Iltapäivällä maanantaina 4. toukokuuta opiskelija lähetti tekstiviestin äidilleen. Hän kysyi, saisiko käyttää tämän luottokortilta rahaa ystävien kanssa syömiseen.
Opiskelija oli käyttänyt Suomessa äitinsä pankkitiliin liitettyä luottokorttia. Hän oli vielä koti-Intiasta lähtiessään alaikäinen ja täytti kahdeksantoista maaliskuussa.
– Hän kiitti ja lupasi soittaa äidilleen vielä saman päivän iltana. Hän ei soittanut, Reddy kertoo.
Seuraavana päivänä siskonpoika ei enää vastannut puhelimeen. Reddyn mukaan luottokortin tilitapahtumia ja puhelimen sijaintisovelluksen lokitietoja yhdistelemällä siskonpojan liikkeistä muodostui kokonaiskuva.
Bussilippu Lahdessa, junalippu Lahden juna-asemalla, osto hampurilaispaikassa Helsingissä ja osto ruokakaupassa noin iltakahdeksalta.
Myöhemmin poliisi on julkaissut kaupan valvontakamerakuvan. Poliisin kuvasta ei selviä, milloin tai missä kaupassa kuva on otettu.
Viimeisenä sijaintina oli Saaristolaivastonkadun pääty Helsingin Kruunuvuorenrannassa noin kolme tuntia myöhemmin.
Sinne sijaintisovellus Find My iPhonen lokikirjaus siskonpojan puhelimen sijainnista näyttää noin iltayhdentoista aikaan 5. toukokuuta."
Kommentit (215)
Oisko se houkuteltu jotenkin tonne? Ketä ne kaverit oli? Mistä kaupasta kuva on?
Vierailija kirjoitti:
Se on merenpohjassa. Jos äidilleen soitellut ja jo seuraavastakin soitosta sopinut ja 6-7 viikkoon kuulu mitään, niin mitään muuta mahdollisuutta ei ole olemassa.
No kunnes löytyy, niin onhan tässä vielä pieni mahdollisuus olemassa, että on elossa mutta omasta halustaan kadonnut esimerkiksi perheensä tavoittamattomiin, ja heittänyt puhelimensa rantaan harhautuksen vuoksi.
Joskus vanhemmat eivät tiedä lapsistaan juuri mitään, ja joskus perheet ovat jopa sellaisia, että niitä haluaa paeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M-infosta näin tällaista: "Facebookin Kadonneet Ihmiset -ryhmän mukaan kadonneen viimeisin tiedetty sijainti on ollut Kruunuvuorenrannan lauttalaiturin läheisyydessä (Koirasaarentie/Saaristolaivastonkatu)."
En ole ikinä käynyt tuolla, mutta jos netistä löytämäni kuvat ovat todenmukaisia/oikeasta paikasta, niin ei tuo kyllä näytä kovin turvalliselta paikalta liikuskella iltahämärässä.
https://niilotoivonen.fi/wp-content/uploads/2023/01/Lautta-kesa-2022.jpg
mikä tuosta tekee tuevattoman? kuva otettu yhteysaluksen (lautan) laiturista. onko laiturit nykyään turvattomia? ei kai sitten pidä liikkua enää rannoilla…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen paikka https://www.google.fi/maps/place/Saaristolaivastonkatu
Miten niin erikoinen. Uutta asuntoaluetta.
Google katunäkymässä ja kuvissa on jättömaan näköistä aluetta vieressä ja vanhoja rakennusten jämiä ym. Joku öljysäiliökin, jonka katolle pääsee.
On tosiaan voinut pudota öljysäiliöön. Onko öljysäiliöt laskettu tyhjäksi ja käyty läpi??
voi herran jumala! ottakaa nyt edes asioista selvää. ko. säiliö on valotaideteos, jonka katolle ei pääse. sisältä se ontto ja siellä on järjestetty tapahtumiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kruunuvuorenranta ei todellakaan ole mikään ghetto, missä ei hämärällä uskalla liikkua, vaan siisti ja eläväinen keskiluokkaisten ja cityvihreiden lapsiperheiden suosima asuinalue.
Ei kai kukaan sitä täällä ole ghetoksi sanonutkaan. Tuon laiturin ympäristö (missä kai puhelimen signaali on viimeksi havaittu) sen sijaan vaikuttaa vähän vaaralliselta kallioiselta maastolta kulkea illan hämärässä.
siinä on kävelytiet vieressä ja ei todellakaan ole hengenvaarallista kallioista aluetta 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kruunuvuorenranta ei todellakaan ole mikään ghetto, missä ei hämärällä uskalla liikkua, vaan siisti ja eläväinen keskiluokkaisten ja cityvihreiden lapsiperheiden suosima asuinalue.
Ei kai kukaan sitä täällä ole ghetoksi sanonutkaan. Tuon laiturin ympäristö (missä kai puhelimen signaali on viimeksi havaittu) sen sijaan vaikuttaa vähän vaaralliselta kallioiselta maastolta kulkea illan hämärässä.
siinä on kävelytiet vieressä ja ei todellakaan ole hengenvaarallista kallioista aluetta 😁
No ei kai kukaan nyt kuvittelekaan, että kävelytieltä lentää veteen. Kai siihen sisältyi ajatus, että menee kallioille toikkaroimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo Kruununvuorenranta kyllä vaikuta parhaalta mahdolliselta paikalta liikkua iltahämärässä. En tiedä kuinka keskeneräistä siellä vielä on, mutta jos on esim. oikaissut rakenteilla olevan alueen läpi veden äärellä, niin todella helposti on voinut kompastua ja käydä huonosti.
häh? rauhallinen uusi asuinalue, jossa kovanrahan asuntoja.
Mihin oikaissut? meri ympäröi aluetta.
kannattaisko olla keskustelematta asioista, joissa ei ole mitään hajuakaan?
Jep, kylläpä onkin epäilyttävä paikka. :D
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot?cardType=100&locations=%5B%…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo Kruununvuorenranta kyllä vaikuta parhaalta mahdolliselta paikalta liikkua iltahämärässä. En tiedä kuinka keskeneräistä siellä vielä on, mutta jos on esim. oikaissut rakenteilla olevan alueen läpi veden äärellä, niin todella helposti on voinut kompastua ja käydä huonosti.
häh? rauhallinen uusi asuinalue, jossa kovanrahan asuntoja.
Mihin oikaissut? meri ympäröi aluetta.
kannattaisko olla keskustelematta asioista, joissa ei ole mitään hajuakaan?
No sehän se pointti juuri oli, että jos hämärässä liikkuu meren lähellä tuntemattomalla alueella, niin voi vahingossa päätyä veteen. Niin on käynyt lukemattomia kertoja aiemminkin.
Alueen rauhattomuudesta en ole väittänyt yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M-infosta näin tällaista: "Facebookin Kadonneet Ihmiset -ryhmän mukaan kadonneen viimeisin tiedetty sijainti on ollut Kruunuvuorenrannan lauttalaiturin läheisyydessä (Koirasaarentie/Saaristolaivastonkatu)."
En ole ikinä käynyt tuolla, mutta jos netistä löytämäni kuvat ovat todenmukaisia/oikeasta paikasta, niin ei tuo kyllä näytä kovin turvalliselta paikalta liikuskella iltahämärässä.
https://niilotoivonen.fi/wp-content/uploads/2023/01/Lautta-kesa-2022.jpg
mikä tuosta tekee tuevattoman? kuva otettu yhteysaluksen (lautan) laiturista. onko laiturit nykyään turvattomia? ei kai sitten pidä liikkua enää rannoilla…
Pimeällä tuntematon paikka kulkijalle. Eihän se päivänvalossa turvaton ole tietenkään. Ei olisi ensimmäinen joka horjahtaa veteen laiturilta. Kaikkea voi sattua. Enemmän voisi tosin ihmetellä että kaikista merenrantapaikoista Helsingissä menee juuri tuonne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on merenpohjassa. Jos äidilleen soitellut ja jo seuraavastakin soitosta sopinut ja 6-7 viikkoon kuulu mitään, niin mitään muuta mahdollisuutta ei ole olemassa.
No kunnes löytyy, niin onhan tässä vielä pieni mahdollisuus olemassa, että on elossa mutta omasta halustaan kadonnut esimerkiksi perheensä tavoittamattomiin, ja heittänyt puhelimensa rantaan harhautuksen vuoksi.
Joskus vanhemmat eivät tiedä lapsistaan juuri mitään, ja joskus perheet ovat jopa sellaisia, että niitä haluaa paeta.
Ei taida olla todennäköisintä, että olisi elossa tai omaehtoisesti matkustanut Viroon tai johonkin toiseen maahan. Missä passi on, poliisi tietänee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on merenpohjassa. Jos äidilleen soitellut ja jo seuraavastakin soitosta sopinut ja 6-7 viikkoon kuulu mitään, niin mitään muuta mahdollisuutta ei ole olemassa.
No kunnes löytyy, niin onhan tässä vielä pieni mahdollisuus olemassa, että on elossa mutta omasta halustaan kadonnut esimerkiksi perheensä tavoittamattomiin, ja heittänyt puhelimensa rantaan harhautuksen vuoksi.
Joskus vanhemmat eivät tiedä lapsistaan juuri mitään, ja joskus perheet ovat jopa sellaisia, että niitä haluaa paeta.
Ei taida olla todennäköisintä, että olisi elossa tai omaehtoisesti matkustanut Viroon tai johonkin toiseen maahan. Missä passi on, poliisi tietänee.
Ei todennäköisintä tietenkään - sanoinkin, että "vielä pieni mahdollisuus".
Mieluummin toki niin kuin että jotain pahaa olisi sattunut. Noin nuorikin vielä.
Olisko uutta siltaa tullut katsomaan. Toivottavasti ei sillalta alas.
Asun lähellä Saaristolaivastonkatua. Viimeinen kadonneesta julkaistu kuva on otettu Saaristolaivastonkadun bussipysäkiltä eli hän lienee tullut tänne bussilla. Tämä hämmentää minua, koska tänne ei niin vain päädytä Helsingin keskustasta, siltaa pitkin saapumisen olisin ehkä voinut ymmärtää vaikkei sekään ole kävellen erityisen nopea reitti. Uutisessa sanotaan hänen olleen Kruunuvuorenrannassa klo 23 aikaan. Tämä kellonaika hämmentää ehkä eniten, täällä on muutama ravintola ja yksi pieni kauppa, ne kaikki menevät kiinni 23 aikoihin. Tuohon aikaan toukokuun alussa oli jo hämärää joten Kruunusiltojen ihastelukin kuulostaa hieman erikoiselta. Jos hän oli päiväreissulla Helsingissä niin mitä ihmettä hän teki Kruunuvuorenrannassa tuohon aikaan, luulisi että 23 aikoihin hän olisi jo matkalla takaisin Lahteen. Tässä ei tunnu olevan yhtään mitään järkeä.
Valitettavasti ainoa mieleen tuleva syy saapumiselle Kruunuvuorenrantaan onkin mielestäni itsetuhoiset ajatukset. Täällä on vesistöä ja metsää eikä tuohon kellonaikaan arkisin juurikaan enää ihmisiä liikuskele.
Toivottavasti poika löytyy, käyn tuossa iltalenkillä tähyilemässä vesistöjä.
Vierailija kirjoitti:
Asun lähellä Saaristolaivastonkatua. Viimeinen kadonneesta julkaistu kuva on otettu Saaristolaivastonkadun bussipysäkiltä eli hän lienee tullut tänne bussilla. Tämä hämmentää minua, koska tänne ei niin vain päädytä Helsingin keskustasta, siltaa pitkin saapumisen olisin ehkä voinut ymmärtää vaikkei sekään ole kävellen erityisen nopea reitti. Uutisessa sanotaan hänen olleen Kruunuvuorenrannassa klo 23 aikaan. Tämä kellonaika hämmentää ehkä eniten, täällä on muutama ravintola ja yksi pieni kauppa, ne kaikki menevät kiinni 23 aikoihin. Tuohon aikaan toukokuun alussa oli jo hämärää joten Kruunusiltojen ihastelukin kuulostaa hieman erikoiselta. Jos hän oli päiväreissulla Helsingissä niin mitä ihmettä hän teki Kruunuvuorenrannassa tuohon aikaan, luulisi että 23 aikoihin hän olisi jo matkalla takaisin Lahteen. Tässä ei tunnu olevan yhtään mitään järkeä.
Valitettavasti ainoa mieleen tuleva syy saapumiselle Kruunuvuorenrantaan onkin mielestäni itsetuhoiset ajatukset. Täällä on vesistöä ja metsää eikä tuohon kellonaikaan arkisin juurikaan enää ihmisiä liikuskele.
Toivottavasti poika löytyy, käyn tuossa iltalenkillä tähyilemässä vesistöjä.
Pitääkö matkustaa Lahdesta Helsinkiin hypätäkseen mereen. Eikö vettä olisi lähempänäkin. Helpompiko mereen kuin järveen.
häh? rauhallinen uusi asuinalue, jossa kovanrahan asuntoja.
Mihin oikaissut? meri ympäröi aluetta.
kannattaisko olla keskustelematta asioista, joissa ei ole mitään hajuakaan?