Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä kadonnut intialainen nuori miesopiskelija

Vierailija
21.06.2026 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012091255.html
"Iltapäivällä maanantaina 4. toukokuuta opiskelija lähetti tekstiviestin äidilleen. Hän kysyi, saisiko käyttää tämän luottokortilta rahaa ystävien kanssa syömiseen.

Opiskelija oli käyttänyt Suomessa äitinsä pankkitiliin liitettyä luottokorttia. Hän oli vielä koti-Intiasta lähtiessään alaikäinen ja täytti kahdeksantoista maaliskuussa.

– Hän kiitti ja lupasi soittaa äidilleen vielä saman päivän iltana. Hän ei soittanut, Reddy kertoo. 

 

Seuraavana päivänä siskonpoika ei enää vastannut puhelimeen. Reddyn mukaan luottokortin tilitapahtumia ja puhelimen sijaintisovelluksen lokitietoja yhdistelemällä siskonpojan liikkeistä muodostui kokonaiskuva. 

 

Bussilippu Lahdessa, junalippu Lahden juna-asemalla, osto hampurilaispaikassa Helsingissä ja osto ruokakaupassa noin iltakahdeksalta.

Myöhemmin poliisi on julkaissut kaupan valvontakamerakuvan. Poliisin kuvasta ei selviä, milloin tai missä kaupassa kuva on otettu. 

 

Viimeisenä sijaintina oli Saaristolaivastonkadun pääty Helsingin Kruunuvuorenrannassa noin kolme tuntia myöhemmin.

Sinne sijaintisovellus Find My iPhonen lokikirjaus siskonpojan puhelimen sijainnista näyttää noin iltayhdentoista aikaan 5. toukokuuta."

Kommentit (215)

Vierailija
181/215 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

We thought that he would come back and do well in a good job,” the mother said.

 

Paineita kotoa? 

 

He never really socialised. His day began with college and ended at the living quarters

 

Ei ystäviä? 

 

he travelled for over 100 kilometres by bus and reached Helsinki, Finnish police found. The reason for the journey remains a mystery.

 

Oli etsinyt kartalta sopivan merenrannan? 

Ensinnäkään kukaan ei tule Lahdesta Helsinkiin bussilla. Juna on se kätevin joukkoliikenneväline tuolla välillä.

Toiseksi, miksi kukaan lähtisi merta edemmäksi kalaan, eli Lahdessa on runsaasti vesistöjä, joihin voi hukuttautua, mikäli sellainen aie olisi. Ei siihen merta tarvita.

Ne Lahden vesistöt on aika rakennettuja ja rannat matalia. Intialaiselle todennäköisemmin meri kuulostaa sellaiselta jonne voi kadottaa itsensä. 

 

Mikä sun teoria sitten on miksi hakeutui Lahdesta Helsinkiin meren ääreen? 

Kun menee Helsinkiin vaikka sieltä Lahesta niin on todennäköisesti suurimmaksi osaksi aina meren läheisyydessä koska HELSINKI ON MERENRANTAKAUPUNKI.

Vierailija
182/215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti vai Lappeenranta vai onko Lahti jokin Lappeenrannan sivutoimipiste. Oudon erilaisia paikkakuntatietoja, osaako perhe edes kertoa asioita oikein "Mr. Manideep is a first-year engineering student at LUT University in Lappeenranta, a city in southeastern Finland near the Russian border. He had moved there from Hyderabad to pursue higher studies and was reportedly staying in student accommodation facility." (< www.thehindu.com/news/cities/Hyderabad/over-45-days-on-hyderabad-studen… >),

"Herra Manideep on ensimmäisen vuoden tekniikan opiskelija LUT-yliopistossa Lappeenrannassa, kaupungissa Kaakkois-Suomessa lähellä Venäjän rajaa. Hän oli muuttanut sinne Hyderabadista jatkamaan korkeakouluopintojaan ja asui tiettävästi opiskelija-asunnossa.".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahti vai Lappeenranta vai onko Lahti jokin Lappeenrannan sivutoimipiste. Oudon erilaisia paikkakuntatietoja, osaako perhe edes kertoa asioita oikein "Mr. Manideep is a first-year engineering student at LUT University in Lappeenranta, a city in southeastern Finland near the Russian border. He had moved there from Hyderabad to pursue higher studies and was reportedly staying in student accommodation facility." (< www.thehindu.com/news/cities/Hyderabad/over-45-days-on-hyderabad-studen… >),

"Herra Manideep on ensimmäisen vuoden tekniikan opiskelija LUT-yliopistossa Lappeenrannassa, kaupungissa Kaakkois-Suomessa lähellä Venäjän rajaa. Hän oli muuttanut sinne Hyderabadista jatkamaan korkeakouluopintojaan ja asui tiettävästi opiskelija-asunnossa.".

LUT-yliopisto toimii kahdella kampuksella, Lappeenrannassa ja Lahdessa. Tämän lisäksi meillä on alueyksiköt Mikkelissä ja Kouvolassa.

Vierailija
184/215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perheen tarina muuttuu. Missä leipomossa, siis Lahdessa. Nyt olikin leipomossa eikä sanallakaan kerrota minnekään muualle menemisestä "According to his parents, Manideep had informed his mother that he was at a bakery and would return to his accommodation shortly" ("Vanhempiensa mukaan Manideep oli ilmoittanut äidilleen olevansa leipomossa ja palaavansa pian majoituspaikkaansa" < www.thehindu.com/news/cities/Hyderabad/over-45-days-on-hyderabad-studen… >.).

Jos noin 50 euron lainaaminen ei viittaisikaan välittömään kavereiden keskitsemiseen.

Vierailija
185/215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin sukulaisten kerrotaan matkustaneen Suomeen ollakseen yhteydessä Suomen viranomaisiin: "The family’s relatives have said they travelled to Finland and met officials involved in the search effort.". Eikö sentään pitäisi antaa tutkintarauha.

"Perheen sukulaiset ovat kertoneet matkustaneensa Suomeen ja tavanneensa etsintöihin osallistuneita viranomaisia." (22.6.2026 < www.thehindu.com >).

Vierailija
186/215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahti vai Lappeenranta vai onko Lahti jokin Lappeenrannan sivutoimipiste. Oudon erilaisia paikkakuntatietoja, osaako perhe edes kertoa asioita oikein "Mr. Manideep is a first-year engineering student at LUT University in Lappeenranta, a city in southeastern Finland near the Russian border. He had moved there from Hyderabad to pursue higher studies and was reportedly staying in student accommodation facility." (< www.thehindu.com/news/cities/Hyderabad/over-45-days-on-hyderabad-studen… >),

"Herra Manideep on ensimmäisen vuoden tekniikan opiskelija LUT-yliopistossa Lappeenrannassa, kaupungissa Kaakkois-Suomessa lähellä Venäjän rajaa. Hän oli muuttanut sinne Hyderabadista jatkamaan korkeakouluopintojaan ja asui tiettävästi opiskelija-asunnossa.".

LUT-yliopisto toimii kahdella kampuksella, Lappeenrannassa ja Lahdessa. Tämän lisäksi meillä on alueyksiköt Mikkelissä ja Kouvolassa.

Kadonnut siis kuitenkin asui lahdessa/ko, varmaan ensimmäiset tiedot tietysti ovat oikein, kuten kuva Lahden R-kioskiltakin ja matkasta (kuka sen on tehnytkään) Lahdesta Helsinkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahti vai Lappeenranta vai onko Lahti jokin Lappeenrannan sivutoimipiste. Oudon erilaisia paikkakuntatietoja, osaako perhe edes kertoa asioita oikein "Mr. Manideep is a first-year engineering student at LUT University in Lappeenranta, a city in southeastern Finland near the Russian border. He had moved there from Hyderabad to pursue higher studies and was reportedly staying in student accommodation facility." (< www.thehindu.com/news/cities/Hyderabad/over-45-days-on-hyderabad-studen… >),

"Herra Manideep on ensimmäisen vuoden tekniikan opiskelija LUT-yliopistossa Lappeenrannassa, kaupungissa Kaakkois-Suomessa lähellä Venäjän rajaa. Hän oli muuttanut sinne Hyderabadista jatkamaan korkeakouluopintojaan ja asui tiettävästi opiskelija-asunnossa.".

LUT-yliopisto toimii kahdella kampuksella, Lappeenrannassa ja Lahdessa. Tämän lisäksi meillä on alueyksiköt Mikkelissä ja Kouvolassa.

Kai näille ulkomaan elävillekin on pienryhmäohjaustoimintaa ja siten kotouttamista, tietysti, jos tästä huolimatta on vain istunut oppilaitospäivien jälkeen asunnollaan tietokoneellaan.

Vierailija
188/215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahti vai Lappeenranta vai onko Lahti jokin Lappeenrannan sivutoimipiste. Oudon erilaisia paikkakuntatietoja, osaako perhe edes kertoa asioita oikein "Mr. Manideep is a first-year engineering student at LUT University in Lappeenranta, a city in southeastern Finland near the Russian border. He had moved there from Hyderabad to pursue higher studies and was reportedly staying in student accommodation facility." (< www.thehindu.com/news/cities/Hyderabad/over-45-days-on-hyderabad-studen… >),

"Herra Manideep on ensimmäisen vuoden tekniikan opiskelija LUT-yliopistossa Lappeenrannassa, kaupungissa Kaakkois-Suomessa lähellä Venäjän rajaa. Hän oli muuttanut sinne Hyderabadista jatkamaan korkeakouluopintojaan ja asui tiettävästi opiskelija-asunnossa.".

LUT-yliopisto toimii kahdella kampuksella, Lappeenrannassa ja Lahdessa. Tämän lisäksi meillä on alueyksiköt Mikkelissä ja Kouvolassa.

Kai näille ulkomaan elävillekin on pienryhmäohjaustoimintaa ja siten kotouttamista, tietysti, jos tästä huolimatta on vain istunut oppilaitospäivien jälkeen asunnollaan tietokoneellaan.

Jos on vaikka masentunut ja vieraassa maassa, ei voi tietää taustoja. 

Voi kun löytyisi, tuo on hirveä tilanne läheisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä, mutta minulle oli iso yllätys kun luin, että valkoisia turisteja kohdellaan Intiassa kuin kuninkaallisia. Luulin pitkään, että intialaiset inhoavat länsimaalaisia ja varsinkin valkoihoisia. Niin huonot kokemukset minulla heistä on. 

Vierailija
190/215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheen vierestä, mutta minulle oli iso yllätys kun luin, että valkoisia turisteja kohdellaan Intiassa kuin kuninkaallisia. Luulin pitkään, että intialaiset inhoavat länsimaalaisia ja varsinkin valkoihoisia. Niin huonot kokemukset minulla heistä on. 

Intialaiset suhtautuvat länsimaisiin turisteihin yleensä lämpimän vieraanvaraisuuden, luonnollisen uteliaisuuden ja huvittuneisuuden yhdistelmällä. Vaikka paikalliset ovat innokkaita jakamaan kulttuuriaan ja ovat usein avuliaita, jotkut pitävät tiettyjä länsimaisten turistien tapoja – kuten paikallisten pukukoodien tietämättömyyttä – liian rentoina tai jopa epäkunnioittavina.

Intialainen pukukoodi (tarkistamaton tieto) viittaa tyypillisesti vaatimattomaan, kulttuurisesti kunnioittavaan arkipukeutumiseen tai juhlavaan etniseen pukeutumiseen. Siihen kuuluu hartioiden ja polvien peittäminen, liian tiukkojen vaatteiden välttäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheen vierestä, mutta minulle oli iso yllätys kun luin, että valkoisia turisteja kohdellaan Intiassa kuin kuninkaallisia. Luulin pitkään, että intialaiset inhoavat länsimaalaisia ja varsinkin valkoihoisia. Niin huonot kokemukset minulla heistä on. 

Intialaiset suhtautuvat länsimaisiin turisteihin yleensä lämpimän vieraanvaraisuuden, luonnollisen uteliaisuuden ja huvittuneisuuden yhdistelmällä. Vaikka paikalliset ovat innokkaita jakamaan kulttuuriaan ja ovat usein avuliaita, jotkut pitävät tiettyjä länsimaisten turistien tapoja – kuten paikallisten pukukoodien tietämättömyyttä – liian rentoina tai jopa epäkunnioittavina.

Intialainen pukukoodi (tarkistamaton tieto) viittaa tyypillisesti vaatimattomaan, kulttuurisesti kunnioittavaan arkipukeutumiseen tai juhlavaan etniseen pukeutumiseen. Siihen kuuluu hartioiden ja polvien peittäminen, liian tiukkojen vaatteiden välttäminen.

No nuo länsimaissa asuvat intialaiset taitaa olla sitten aika eri porukkaa, ilmeisesti huomattavasti rikkaampia kuin tavallinen perusintialainen. 99 % he ovat tekemisissä vain muiden intialaisten kanssa, ovat yleensä leuhkia, ylimielisiä, tylyjä ja hyvin oman arvonsa tuntevia. Yleensä myös huippukoulutettuja. Jos Rillit huurussa-sarja olisi totuudenmukainen, niin tämä intialainen hahmo Rajesh Koothrapali ei olisi niin hyvissä väleissä valkoisten kavereidensa kanssa, vaan seurustelisi muiden intialaisten kanssa. Olen lukenut myös, että keskiluokan/ylemmän keskiluokan intialaiselle tavallisen ruumiillisen työn tekijä( esim.siivooja, tarjoilija jne) ei ole edes ihminen ja heitä kohdellaan melkeinpä kuin jotakin saastaa. Edes sairaanhoitajia ei kunnioiteta Intiassa ollenkaan, vaikka heillä on kuitenkin korkea koulutus. Ikävää..

Vierailija
192/215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheen vierestä, mutta minulle oli iso yllätys kun luin, että valkoisia turisteja kohdellaan Intiassa kuin kuninkaallisia. Luulin pitkään, että intialaiset inhoavat länsimaalaisia ja varsinkin valkoihoisia. Niin huonot kokemukset minulla heistä on. 

Intialaiset suhtautuvat länsimaisiin turisteihin yleensä lämpimän vieraanvaraisuuden, luonnollisen uteliaisuuden ja huvittuneisuuden yhdistelmällä. Vaikka paikalliset ovat innokkaita jakamaan kulttuuriaan ja ovat usein avuliaita, jotkut pitävät tiettyjä länsimaisten turistien tapoja – kuten paikallisten pukukoodien tietämättömyyttä – liian rentoina tai jopa epäkunnioittavina.

Intialainen pukukoodi (tarkistamaton tieto) viittaa tyypillisesti vaatimattomaan, kulttuurisesti kunnioittavaan arkipukeutumiseen tai juhlavaan etniseen pukeutumiseen. Siihen kuuluu hartioiden ja polvien peittäminen, liian tiukkojen vaatteiden välttäminen.

No nuo länsimaissa asuvat intialaiset taitaa olla sitten aika eri porukkaa, ilmeisesti huomattavasti rikkaampia kuin tavallinen perusintialainen. 99 % he ovat tekemisissä vain muiden intialaisten kanssa, ovat yleensä leuhkia, ylimielisiä, tylyjä ja hyvin oman arvonsa tuntevia. Yleensä myös huippukoulutettuja. Jos Rillit huurussa-sarja olisi totuudenmukainen, niin tämä intialainen hahmo Rajesh Koothrapali ei olisi niin hyvissä väleissä valkoisten kavereidensa kanssa, vaan seurustelisi muiden intialaisten kanssa. Olen lukenut myös, että keskiluokan/ylemmän keskiluokan intialaiselle tavallisen ruumiillisen työn tekijä( esim.siivooja, tarjoilija jne) ei ole edes ihminen ja heitä kohdellaan melkeinpä kuin jotakin saastaa. Edes sairaanhoitajia ei kunnioiteta Intiassa ollenkaan, vaikka heillä on kuitenkin korkea koulutus. Ikävää..

^ Kyllä, Euroopassa ja Yhdysvalloissa asuvat intialaiset ovat keskimäärin huomattavasti (tarkistamaton tieto) koulutetumpia kuin näiden länsimaiden syntyperäinen väestö. Tämä johtuu pääasiassa siitä, että länsimaiden maahanmuuttopolitiikka (tarkistamaton tieto) valikoi tiukasti korkeasti koulutettuja, taloudellisesti vakaita ammattilaisia ​​ja yliopisto-opiskelijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahti vai Lappeenranta vai onko Lahti jokin Lappeenrannan sivutoimipiste. Oudon erilaisia paikkakuntatietoja, osaako perhe edes kertoa asioita oikein "Mr. Manideep is a first-year engineering student at LUT University in Lappeenranta, a city in southeastern Finland near the Russian border. He had moved there from Hyderabad to pursue higher studies and was reportedly staying in student accommodation facility." (< www.thehindu.com/news/cities/Hyderabad/over-45-days-on-hyderabad-studen… >),

"Herra Manideep on ensimmäisen vuoden tekniikan opiskelija LUT-yliopistossa Lappeenrannassa, kaupungissa Kaakkois-Suomessa lähellä Venäjän rajaa. Hän oli muuttanut sinne Hyderabadista jatkamaan korkeakouluopintojaan ja asui tiettävästi opiskelija-asunnossa.".

LUT-yliopisto toimii kahdella kampuksella, Lappeenrannassa ja Lahdessa. Tämän lisäksi meillä on alueyksiköt Mikkelissä ja Kouvolassa.

Kai näille ulkomaan elävillekin on pienryhmäohjaustoimintaa ja siten kotouttamista, tietysti, jos tästä huolimatta on vain istunut oppilaitospäivien jälkeen asunnollaan tietokoneellaan.

Jos on vaikka masentunut ja vieraassa maassa, ei voi tietää taustoja. 

Voi kun löytyisi, tuo on hirveä tilanne läheisille.

No voi kyynel

Vierailija
194/215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että poliisi ei tutki näitä katoamisia kunnolla.Alkaa olemaan liian arkista ,tällaiset.Jotain on poliisissa vialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheen vierestä, mutta minulle oli iso yllätys kun luin, että valkoisia turisteja kohdellaan Intiassa kuin kuninkaallisia. Luulin pitkään, että intialaiset inhoavat länsimaalaisia ja varsinkin valkoihoisia. Niin huonot kokemukset minulla heistä on. 

Intialaiset suhtautuvat länsimaisiin turisteihin yleensä lämpimän vieraanvaraisuuden, luonnollisen uteliaisuuden ja huvittuneisuuden yhdistelmällä. Vaikka paikalliset ovat innokkaita jakamaan kulttuuriaan ja ovat usein avuliaita, jotkut pitävät tiettyjä länsimaisten turistien tapoja – kuten paikallisten pukukoodien tietämättömyyttä – liian rentoina tai jopa epäkunnioittavina.

Intialainen pukukoodi (tarkistamaton tieto) viittaa tyypillisesti vaatimattomaan, kulttuurisesti kunnioittavaan arkipukeutumiseen tai juhlavaan etniseen pukeutumiseen. Siihen kuuluu hartioiden ja polvien peittäminen, liian tiukkojen vaatteiden välttäminen.

No nuo länsimaissa asuvat intialaiset taitaa olla sitten aika eri porukkaa, ilmeisesti huomattavasti rikkaampia kuin tavallinen perusintialainen. 99 % he ovat tekemisissä vain muiden intialaisten kanssa, ovat yleensä leuhkia, ylimielisiä, tylyjä ja hyvin oman arvonsa tuntevia. Yleensä myös huippukoulutettuja. Jos Rillit huurussa-sarja olisi totuudenmukainen, niin tämä intialainen hahmo Rajesh Koothrapali ei olisi niin hyvissä väleissä valkoisten kavereidensa kanssa, vaan seurustelisi muiden intialaisten kanssa. Olen lukenut myös, että keskiluokan/ylemmän keskiluokan intialaiselle tavallisen ruumiillisen työn tekijä( esim.siivooja, tarjoilija jne) ei ole edes ihminen ja heitä kohdellaan melkeinpä kuin jotakin saastaa. Edes sairaanhoitajia ei kunnioiteta Intiassa ollenkaan, vaikka heillä on kuitenkin korkea koulutus. Ikävää..

Eikä millään tavallisella intialaisella ole varaa maksaa lukukausimaksuja Suomessa. Ovat vähintään 10 000 euroa lukuvuodessa.

Vierailija
196/215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi miksi te menette toisten koteihin kun ette edes tunne kunnolla... 

Emakot menee sinne mistä munaa saavat.

Vierailija
197/215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että poliisi ei tutki näitä katoamisia kunnolla.Alkaa olemaan liian arkista ,tällaiset.Jotain on poliisissa vialla.

Aikamoinen olettamus sinulla, mikä perustuu muutaman tapauksen heikkoon uutisointiin. Vaikka miten digitalisaatio ja valvontakamerat yleistyneet, niin varsin vähän apuja poliisilla on yksittäisen ihmisen tekemisiä selvittää tai lähteä hakemalla hakemaan jotakuta.

Vierailija
198/215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että poliisi ei tutki näitä katoamisia kunnolla.Alkaa olemaan liian arkista ,tällaiset.Jotain on poliisissa vialla.

Aikamoinen olettamus sinulla, mikä perustuu muutaman tapauksen heikkoon uutisointiin. Vaikka miten digitalisaatio ja valvontakamerat yleistyneet, niin varsin vähän apuja poliisilla on yksittäisen ihmisen tekemisiä selvittää tai lähteä hakemalla hakemaan jotakuta.

Pollisissa on aivan liian vähän työvoimaa ja alueellista epätasa-arvoakin jopa.

Vierailija
199/215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen paikka https://www.google.fi/maps/place/Saaristolaivastonkatu

Miten niin erikoinen. Uutta asuntoaluetta. 

Google katunäkymässä ja kuvissa on jättömaan näköistä aluetta vieressä ja vanhoja rakennusten jämiä ym. Joku öljysäiliökin, jonka katolle pääsee.

mitä vanhoja rakennuksen jämiä?

 

täysin uusi (noin 15v sitten alettu rakentamaan) asuinalue. Tuo googlen kuvakin on pari vuotga vanha. Tänä aikana sinne rakentunut lisää taloja ja infraa. 

 

Lisäksi tuo mainitesema öljysäiliö (niitä on kaksi) on valotaideteos vnhsta öljysäiliöstä tehty. 

Vierailija
200/215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheen vierestä, mutta minulle oli iso yllätys kun luin, että valkoisia turisteja kohdellaan Intiassa kuin kuninkaallisia. Luulin pitkään, että intialaiset inhoavat länsimaalaisia ja varsinkin valkoihoisia. Niin huonot kokemukset minulla heistä on. 

Intialaiset suhtautuvat länsimaisiin turisteihin yleensä lämpimän vieraanvaraisuuden, luonnollisen uteliaisuuden ja huvittuneisuuden yhdistelmällä. Vaikka paikalliset ovat innokkaita jakamaan kulttuuriaan ja ovat usein avuliaita, jotkut pitävät tiettyjä länsimaisten turistien tapoja – kuten paikallisten pukukoodien tietämättömyyttä – liian rentoina tai jopa epäkunnioittavina.

Intialainen pukukoodi (tarkistamaton tieto) viittaa tyypillisesti vaatimattomaan, kulttuurisesti kunnioittavaan arkipukeutumiseen tai juhlavaan etniseen pukeutumiseen. Siihen kuuluu hartioiden ja polvien peittäminen, liian tiukkojen vaatteiden välttäminen.

No nuo länsimaissa asuvat intialaiset taitaa olla sitten aika eri porukkaa, ilmeisesti huomattavasti rikkaampia kuin tavallinen perusintialainen. 99 % he ovat tekemisissä vain muiden intialaisten kanssa, ovat yleensä leuhkia, ylimielisiä, tylyjä ja hyvin oman arvonsa tuntevia. Yleensä myös huippukoulutettuja. Jos Rillit huurussa-sarja olisi totuudenmukainen, niin tämä intialainen hahmo Rajesh Koothrapali ei olisi niin hyvissä väleissä valkoisten kavereidensa kanssa, vaan seurustelisi muiden intialaisten kanssa. Olen lukenut myös, että keskiluokan/ylemmän keskiluokan intialaiselle tavallisen ruumiillisen työn tekijä( esim.siivooja, tarjoilija jne) ei ole edes ihminen ja heitä kohdellaan melkeinpä kuin jotakin saastaa. Edes sairaanhoitajia ei kunnioiteta Intiassa ollenkaan, vaikka heillä on kuitenkin korkea koulutus. Ikävää..

Eikä millään tavallisella intialaisella ole varaa maksaa lukukausimaksuja Suomessa. Ovat vähintään 10 000 euroa lukuvuodessa.

Koskee yleensä vain noin 40 %, parhaat saavat jonkun stipendin (tarkistamaton tieto). Muille ehkä noin 12000 €.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän