Helsingissä kadonnut intialainen nuori miesopiskelija
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012091255.html
"Iltapäivällä maanantaina 4. toukokuuta opiskelija lähetti tekstiviestin äidilleen. Hän kysyi, saisiko käyttää tämän luottokortilta rahaa ystävien kanssa syömiseen.
Opiskelija oli käyttänyt Suomessa äitinsä pankkitiliin liitettyä luottokorttia. Hän oli vielä koti-Intiasta lähtiessään alaikäinen ja täytti kahdeksantoista maaliskuussa.
– Hän kiitti ja lupasi soittaa äidilleen vielä saman päivän iltana. Hän ei soittanut, Reddy kertoo.
Seuraavana päivänä siskonpoika ei enää vastannut puhelimeen. Reddyn mukaan luottokortin tilitapahtumia ja puhelimen sijaintisovelluksen lokitietoja yhdistelemällä siskonpojan liikkeistä muodostui kokonaiskuva.
Bussilippu Lahdessa, junalippu Lahden juna-asemalla, osto hampurilaispaikassa Helsingissä ja osto ruokakaupassa noin iltakahdeksalta.
Myöhemmin poliisi on julkaissut kaupan valvontakamerakuvan. Poliisin kuvasta ei selviä, milloin tai missä kaupassa kuva on otettu.
Viimeisenä sijaintina oli Saaristolaivastonkadun pääty Helsingin Kruunuvuorenrannassa noin kolme tuntia myöhemmin.
Sinne sijaintisovellus Find My iPhonen lokikirjaus siskonpojan puhelimen sijainnista näyttää noin iltayhdentoista aikaan 5. toukokuuta."
Kommentit (215)
Lahti vai Lappeenranta vai onko Lahti jokin Lappeenrannan sivutoimipiste. Oudon erilaisia paikkakuntatietoja, osaako perhe edes kertoa asioita oikein "Mr. Manideep is a first-year engineering student at LUT University in Lappeenranta, a city in southeastern Finland near the Russian border. He had moved there from Hyderabad to pursue higher studies and was reportedly staying in student accommodation facility." (< www.thehindu.com/news/cities/Hyderabad/over-45-days-on-hyderabad-studen… >),
"Herra Manideep on ensimmäisen vuoden tekniikan opiskelija LUT-yliopistossa Lappeenrannassa, kaupungissa Kaakkois-Suomessa lähellä Venäjän rajaa. Hän oli muuttanut sinne Hyderabadista jatkamaan korkeakouluopintojaan ja asui tiettävästi opiskelija-asunnossa.".
Vierailija kirjoitti:
Lahti vai Lappeenranta vai onko Lahti jokin Lappeenrannan sivutoimipiste. Oudon erilaisia paikkakuntatietoja, osaako perhe edes kertoa asioita oikein "Mr. Manideep is a first-year engineering student at LUT University in Lappeenranta, a city in southeastern Finland near the Russian border. He had moved there from Hyderabad to pursue higher studies and was reportedly staying in student accommodation facility." (< www.thehindu.com/news/cities/Hyderabad/over-45-days-on-hyderabad-studen… >),
"Herra Manideep on ensimmäisen vuoden tekniikan opiskelija LUT-yliopistossa Lappeenrannassa, kaupungissa Kaakkois-Suomessa lähellä Venäjän rajaa. Hän oli muuttanut sinne Hyderabadista jatkamaan korkeakouluopintojaan ja asui tiettävästi opiskelija-asunnossa.".
LUT-yliopisto toimii kahdella kampuksella, Lappeenrannassa ja Lahdessa. Tämän lisäksi meillä on alueyksiköt Mikkelissä ja Kouvolassa.
Miksi perheen tarina muuttuu. Missä leipomossa, siis Lahdessa. Nyt olikin leipomossa eikä sanallakaan kerrota minnekään muualle menemisestä "According to his parents, Manideep had informed his mother that he was at a bakery and would return to his accommodation shortly" ("Vanhempiensa mukaan Manideep oli ilmoittanut äidilleen olevansa leipomossa ja palaavansa pian majoituspaikkaansa" < www.thehindu.com/news/cities/Hyderabad/over-45-days-on-hyderabad-studen… >.).
Jos noin 50 euron lainaaminen ei viittaisikaan välittömään kavereiden keskitsemiseen.
Joidenkin sukulaisten kerrotaan matkustaneen Suomeen ollakseen yhteydessä Suomen viranomaisiin: "The family’s relatives have said they travelled to Finland and met officials involved in the search effort.". Eikö sentään pitäisi antaa tutkintarauha.
"Perheen sukulaiset ovat kertoneet matkustaneensa Suomeen ja tavanneensa etsintöihin osallistuneita viranomaisia." (22.6.2026 < www.thehindu.com >).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahti vai Lappeenranta vai onko Lahti jokin Lappeenrannan sivutoimipiste. Oudon erilaisia paikkakuntatietoja, osaako perhe edes kertoa asioita oikein "Mr. Manideep is a first-year engineering student at LUT University in Lappeenranta, a city in southeastern Finland near the Russian border. He had moved there from Hyderabad to pursue higher studies and was reportedly staying in student accommodation facility." (< www.thehindu.com/news/cities/Hyderabad/over-45-days-on-hyderabad-studen… >),
"Herra Manideep on ensimmäisen vuoden tekniikan opiskelija LUT-yliopistossa Lappeenrannassa, kaupungissa Kaakkois-Suomessa lähellä Venäjän rajaa. Hän oli muuttanut sinne Hyderabadista jatkamaan korkeakouluopintojaan ja asui tiettävästi opiskelija-asunnossa.".LUT-yliopisto toimii kahdella kampuksella, Lappeenrannassa ja Lahdessa. Tämän lisäksi meillä on alueyksiköt Mikkelissä ja Kouvolassa.
Kadonnut siis kuitenkin asui lahdessa/ko, varmaan ensimmäiset tiedot tietysti ovat oikein, kuten kuva Lahden R-kioskiltakin ja matkasta (kuka sen on tehnytkään) Lahdesta Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahti vai Lappeenranta vai onko Lahti jokin Lappeenrannan sivutoimipiste. Oudon erilaisia paikkakuntatietoja, osaako perhe edes kertoa asioita oikein "Mr. Manideep is a first-year engineering student at LUT University in Lappeenranta, a city in southeastern Finland near the Russian border. He had moved there from Hyderabad to pursue higher studies and was reportedly staying in student accommodation facility." (< www.thehindu.com/news/cities/Hyderabad/over-45-days-on-hyderabad-studen… >),
"Herra Manideep on ensimmäisen vuoden tekniikan opiskelija LUT-yliopistossa Lappeenrannassa, kaupungissa Kaakkois-Suomessa lähellä Venäjän rajaa. Hän oli muuttanut sinne Hyderabadista jatkamaan korkeakouluopintojaan ja asui tiettävästi opiskelija-asunnossa.".LUT-yliopisto toimii kahdella kampuksella, Lappeenrannassa ja Lahdessa. Tämän lisäksi meillä on alueyksiköt Mikkelissä ja Kouvolassa.
Kai näille ulkomaan elävillekin on pienryhmäohjaustoimintaa ja siten kotouttamista, tietysti, jos tästä huolimatta on vain istunut oppilaitospäivien jälkeen asunnollaan tietokoneellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahti vai Lappeenranta vai onko Lahti jokin Lappeenrannan sivutoimipiste. Oudon erilaisia paikkakuntatietoja, osaako perhe edes kertoa asioita oikein "Mr. Manideep is a first-year engineering student at LUT University in Lappeenranta, a city in southeastern Finland near the Russian border. He had moved there from Hyderabad to pursue higher studies and was reportedly staying in student accommodation facility." (< www.thehindu.com/news/cities/Hyderabad/over-45-days-on-hyderabad-studen… >),
"Herra Manideep on ensimmäisen vuoden tekniikan opiskelija LUT-yliopistossa Lappeenrannassa, kaupungissa Kaakkois-Suomessa lähellä Venäjän rajaa. Hän oli muuttanut sinne Hyderabadista jatkamaan korkeakouluopintojaan ja asui tiettävästi opiskelija-asunnossa.".LUT-yliopisto toimii kahdella kampuksella, Lappeenrannassa ja Lahdessa. Tämän lisäksi meillä on alueyksiköt Mikkelissä ja Kouvolassa.
Kai näille ulkomaan elävillekin on pienryhmäohjaustoimintaa ja siten kotouttamista, tietysti, jos tästä huolimatta on vain istunut oppilaitospäivien jälkeen asunnollaan tietokoneellaan.
Jos on vaikka masentunut ja vieraassa maassa, ei voi tietää taustoja.
Voi kun löytyisi, tuo on hirveä tilanne läheisille.
Aiheen vierestä, mutta minulle oli iso yllätys kun luin, että valkoisia turisteja kohdellaan Intiassa kuin kuninkaallisia. Luulin pitkään, että intialaiset inhoavat länsimaalaisia ja varsinkin valkoihoisia. Niin huonot kokemukset minulla heistä on.
Vierailija kirjoitti:
Aiheen vierestä, mutta minulle oli iso yllätys kun luin, että valkoisia turisteja kohdellaan Intiassa kuin kuninkaallisia. Luulin pitkään, että intialaiset inhoavat länsimaalaisia ja varsinkin valkoihoisia. Niin huonot kokemukset minulla heistä on.
Intialaiset suhtautuvat länsimaisiin turisteihin yleensä lämpimän vieraanvaraisuuden, luonnollisen uteliaisuuden ja huvittuneisuuden yhdistelmällä. Vaikka paikalliset ovat innokkaita jakamaan kulttuuriaan ja ovat usein avuliaita, jotkut pitävät tiettyjä länsimaisten turistien tapoja – kuten paikallisten pukukoodien tietämättömyyttä – liian rentoina tai jopa epäkunnioittavina.
Intialainen pukukoodi (tarkistamaton tieto) viittaa tyypillisesti vaatimattomaan, kulttuurisesti kunnioittavaan arkipukeutumiseen tai juhlavaan etniseen pukeutumiseen. Siihen kuuluu hartioiden ja polvien peittäminen, liian tiukkojen vaatteiden välttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheen vierestä, mutta minulle oli iso yllätys kun luin, että valkoisia turisteja kohdellaan Intiassa kuin kuninkaallisia. Luulin pitkään, että intialaiset inhoavat länsimaalaisia ja varsinkin valkoihoisia. Niin huonot kokemukset minulla heistä on.
Intialaiset suhtautuvat länsimaisiin turisteihin yleensä lämpimän vieraanvaraisuuden, luonnollisen uteliaisuuden ja huvittuneisuuden yhdistelmällä. Vaikka paikalliset ovat innokkaita jakamaan kulttuuriaan ja ovat usein avuliaita, jotkut pitävät tiettyjä länsimaisten turistien tapoja – kuten paikallisten pukukoodien tietämättömyyttä – liian rentoina tai jopa epäkunnioittavina.
Intialainen pukukoodi (tarkistamaton tieto) viittaa tyypillisesti vaatimattomaan, kulttuurisesti kunnioittavaan arkipukeutumiseen tai juhlavaan etniseen pukeutumiseen. Siihen kuuluu hartioiden ja polvien peittäminen, liian tiukkojen vaatteiden välttäminen.
No nuo länsimaissa asuvat intialaiset taitaa olla sitten aika eri porukkaa, ilmeisesti huomattavasti rikkaampia kuin tavallinen perusintialainen. 99 % he ovat tekemisissä vain muiden intialaisten kanssa, ovat yleensä leuhkia, ylimielisiä, tylyjä ja hyvin oman arvonsa tuntevia. Yleensä myös huippukoulutettuja. Jos Rillit huurussa-sarja olisi totuudenmukainen, niin tämä intialainen hahmo Rajesh Koothrapali ei olisi niin hyvissä väleissä valkoisten kavereidensa kanssa, vaan seurustelisi muiden intialaisten kanssa. Olen lukenut myös, että keskiluokan/ylemmän keskiluokan intialaiselle tavallisen ruumiillisen työn tekijä( esim.siivooja, tarjoilija jne) ei ole edes ihminen ja heitä kohdellaan melkeinpä kuin jotakin saastaa. Edes sairaanhoitajia ei kunnioiteta Intiassa ollenkaan, vaikka heillä on kuitenkin korkea koulutus. Ikävää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheen vierestä, mutta minulle oli iso yllätys kun luin, että valkoisia turisteja kohdellaan Intiassa kuin kuninkaallisia. Luulin pitkään, että intialaiset inhoavat länsimaalaisia ja varsinkin valkoihoisia. Niin huonot kokemukset minulla heistä on.
Intialaiset suhtautuvat länsimaisiin turisteihin yleensä lämpimän vieraanvaraisuuden, luonnollisen uteliaisuuden ja huvittuneisuuden yhdistelmällä. Vaikka paikalliset ovat innokkaita jakamaan kulttuuriaan ja ovat usein avuliaita, jotkut pitävät tiettyjä länsimaisten turistien tapoja – kuten paikallisten pukukoodien tietämättömyyttä – liian rentoina tai jopa epäkunnioittavina.
Intialainen pukukoodi (tarkistamaton tieto) viittaa tyypillisesti vaatimattomaan, kulttuurisesti kunnioittavaan arkipukeutumiseen tai juhlavaan etniseen pukeutumiseen. Siihen kuuluu hartioiden ja polvien peittäminen, liian tiukkojen vaatteiden välttäminen.No nuo länsimaissa asuvat intialaiset taitaa olla sitten aika eri porukkaa, ilmeisesti huomattavasti rikkaampia kuin tavallinen perusintialainen. 99 % he ovat tekemisissä vain muiden intialaisten kanssa, ovat yleensä leuhkia, ylimielisiä, tylyjä ja hyvin oman arvonsa tuntevia. Yleensä myös huippukoulutettuja. Jos Rillit huurussa-sarja olisi totuudenmukainen, niin tämä intialainen hahmo Rajesh Koothrapali ei olisi niin hyvissä väleissä valkoisten kavereidensa kanssa, vaan seurustelisi muiden intialaisten kanssa. Olen lukenut myös, että keskiluokan/ylemmän keskiluokan intialaiselle tavallisen ruumiillisen työn tekijä( esim.siivooja, tarjoilija jne) ei ole edes ihminen ja heitä kohdellaan melkeinpä kuin jotakin saastaa. Edes sairaanhoitajia ei kunnioiteta Intiassa ollenkaan, vaikka heillä on kuitenkin korkea koulutus. Ikävää..
^ Kyllä, Euroopassa ja Yhdysvalloissa asuvat intialaiset ovat keskimäärin huomattavasti (tarkistamaton tieto) koulutetumpia kuin näiden länsimaiden syntyperäinen väestö. Tämä johtuu pääasiassa siitä, että länsimaiden maahanmuuttopolitiikka (tarkistamaton tieto) valikoi tiukasti korkeasti koulutettuja, taloudellisesti vakaita ammattilaisia ja yliopisto-opiskelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahti vai Lappeenranta vai onko Lahti jokin Lappeenrannan sivutoimipiste. Oudon erilaisia paikkakuntatietoja, osaako perhe edes kertoa asioita oikein "Mr. Manideep is a first-year engineering student at LUT University in Lappeenranta, a city in southeastern Finland near the Russian border. He had moved there from Hyderabad to pursue higher studies and was reportedly staying in student accommodation facility." (< www.thehindu.com/news/cities/Hyderabad/over-45-days-on-hyderabad-studen… >),
"Herra Manideep on ensimmäisen vuoden tekniikan opiskelija LUT-yliopistossa Lappeenrannassa, kaupungissa Kaakkois-Suomessa lähellä Venäjän rajaa. Hän oli muuttanut sinne Hyderabadista jatkamaan korkeakouluopintojaan ja asui tiettävästi opiskelija-asunnossa.".LUT-yliopisto toimii kahdella kampuksella, Lappeenrannassa ja Lahdessa. Tämän lisäksi meillä on alueyksiköt Mikkelissä ja Kouvolassa.
Kai näille ulkomaan elävillekin on pienryhmäohjaustoimintaa ja siten kotouttamista, tietysti, jos tästä huolimatta on vain istunut oppilaitospäivien jälkeen asunnollaan tietokoneellaan.
Jos on vaikka masentunut ja vieraassa maassa, ei voi tietää taustoja.
Voi kun löytyisi, tuo on hirveä tilanne läheisille.
No voi kyynel
Tuntuu että poliisi ei tutki näitä katoamisia kunnolla.Alkaa olemaan liian arkista ,tällaiset.Jotain on poliisissa vialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheen vierestä, mutta minulle oli iso yllätys kun luin, että valkoisia turisteja kohdellaan Intiassa kuin kuninkaallisia. Luulin pitkään, että intialaiset inhoavat länsimaalaisia ja varsinkin valkoihoisia. Niin huonot kokemukset minulla heistä on.
Intialaiset suhtautuvat länsimaisiin turisteihin yleensä lämpimän vieraanvaraisuuden, luonnollisen uteliaisuuden ja huvittuneisuuden yhdistelmällä. Vaikka paikalliset ovat innokkaita jakamaan kulttuuriaan ja ovat usein avuliaita, jotkut pitävät tiettyjä länsimaisten turistien tapoja – kuten paikallisten pukukoodien tietämättömyyttä – liian rentoina tai jopa epäkunnioittavina.
Intialainen pukukoodi (tarkistamaton tieto) viittaa tyypillisesti vaatimattomaan, kulttuurisesti kunnioittavaan arkipukeutumiseen tai juhlavaan etniseen pukeutumiseen. Siihen kuuluu hartioiden ja polvien peittäminen, liian tiukkojen vaatteiden välttäminen.No nuo länsimaissa asuvat intialaiset taitaa olla sitten aika eri porukkaa, ilmeisesti huomattavasti rikkaampia kuin tavallinen perusintialainen. 99 % he ovat tekemisissä vain muiden intialaisten kanssa, ovat yleensä leuhkia, ylimielisiä, tylyjä ja hyvin oman arvonsa tuntevia. Yleensä myös huippukoulutettuja. Jos Rillit huurussa-sarja olisi totuudenmukainen, niin tämä intialainen hahmo Rajesh Koothrapali ei olisi niin hyvissä väleissä valkoisten kavereidensa kanssa, vaan seurustelisi muiden intialaisten kanssa. Olen lukenut myös, että keskiluokan/ylemmän keskiluokan intialaiselle tavallisen ruumiillisen työn tekijä( esim.siivooja, tarjoilija jne) ei ole edes ihminen ja heitä kohdellaan melkeinpä kuin jotakin saastaa. Edes sairaanhoitajia ei kunnioiteta Intiassa ollenkaan, vaikka heillä on kuitenkin korkea koulutus. Ikävää..
Eikä millään tavallisella intialaisella ole varaa maksaa lukukausimaksuja Suomessa. Ovat vähintään 10 000 euroa lukuvuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Voi miksi te menette toisten koteihin kun ette edes tunne kunnolla...
Emakot menee sinne mistä munaa saavat.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että poliisi ei tutki näitä katoamisia kunnolla.Alkaa olemaan liian arkista ,tällaiset.Jotain on poliisissa vialla.
Aikamoinen olettamus sinulla, mikä perustuu muutaman tapauksen heikkoon uutisointiin. Vaikka miten digitalisaatio ja valvontakamerat yleistyneet, niin varsin vähän apuja poliisilla on yksittäisen ihmisen tekemisiä selvittää tai lähteä hakemalla hakemaan jotakuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että poliisi ei tutki näitä katoamisia kunnolla.Alkaa olemaan liian arkista ,tällaiset.Jotain on poliisissa vialla.
Aikamoinen olettamus sinulla, mikä perustuu muutaman tapauksen heikkoon uutisointiin. Vaikka miten digitalisaatio ja valvontakamerat yleistyneet, niin varsin vähän apuja poliisilla on yksittäisen ihmisen tekemisiä selvittää tai lähteä hakemalla hakemaan jotakuta.
Pollisissa on aivan liian vähän työvoimaa ja alueellista epätasa-arvoakin jopa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen paikka https://www.google.fi/maps/place/Saaristolaivastonkatu
Miten niin erikoinen. Uutta asuntoaluetta.
Google katunäkymässä ja kuvissa on jättömaan näköistä aluetta vieressä ja vanhoja rakennusten jämiä ym. Joku öljysäiliökin, jonka katolle pääsee.
mitä vanhoja rakennuksen jämiä?
täysin uusi (noin 15v sitten alettu rakentamaan) asuinalue. Tuo googlen kuvakin on pari vuotga vanha. Tänä aikana sinne rakentunut lisää taloja ja infraa.
Lisäksi tuo mainitesema öljysäiliö (niitä on kaksi) on valotaideteos vnhsta öljysäiliöstä tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheen vierestä, mutta minulle oli iso yllätys kun luin, että valkoisia turisteja kohdellaan Intiassa kuin kuninkaallisia. Luulin pitkään, että intialaiset inhoavat länsimaalaisia ja varsinkin valkoihoisia. Niin huonot kokemukset minulla heistä on.
Intialaiset suhtautuvat länsimaisiin turisteihin yleensä lämpimän vieraanvaraisuuden, luonnollisen uteliaisuuden ja huvittuneisuuden yhdistelmällä. Vaikka paikalliset ovat innokkaita jakamaan kulttuuriaan ja ovat usein avuliaita, jotkut pitävät tiettyjä länsimaisten turistien tapoja – kuten paikallisten pukukoodien tietämättömyyttä – liian rentoina tai jopa epäkunnioittavina.
Intialainen pukukoodi (tarkistamaton tieto) viittaa tyypillisesti vaatimattomaan, kulttuurisesti kunnioittavaan arkipukeutumiseen tai juhlavaan etniseen pukeutumiseen. Siihen kuuluu hartioiden ja polvien peittäminen, liian tiukkojen vaatteiden välttäminen.No nuo länsimaissa asuvat intialaiset taitaa olla sitten aika eri porukkaa, ilmeisesti huomattavasti rikkaampia kuin tavallinen perusintialainen. 99 % he ovat tekemisissä vain muiden intialaisten kanssa, ovat yleensä leuhkia, ylimielisiä, tylyjä ja hyvin oman arvonsa tuntevia. Yleensä myös huippukoulutettuja. Jos Rillit huurussa-sarja olisi totuudenmukainen, niin tämä intialainen hahmo Rajesh Koothrapali ei olisi niin hyvissä väleissä valkoisten kavereidensa kanssa, vaan seurustelisi muiden intialaisten kanssa. Olen lukenut myös, että keskiluokan/ylemmän keskiluokan intialaiselle tavallisen ruumiillisen työn tekijä( esim.siivooja, tarjoilija jne) ei ole edes ihminen ja heitä kohdellaan melkeinpä kuin jotakin saastaa. Edes sairaanhoitajia ei kunnioiteta Intiassa ollenkaan, vaikka heillä on kuitenkin korkea koulutus. Ikävää..
Eikä millään tavallisella intialaisella ole varaa maksaa lukukausimaksuja Suomessa. Ovat vähintään 10 000 euroa lukuvuodessa.
Koskee yleensä vain noin 40 %, parhaat saavat jonkun stipendin (tarkistamaton tieto). Muille ehkä noin 12000 €.
Kun menee Helsinkiin vaikka sieltä Lahesta niin on todennäköisesti suurimmaksi osaksi aina meren läheisyydessä koska HELSINKI ON MERENRANTAKAUPUNKI.