Jos rakastan puolisoani, miksi haluaisin saattaa hänet raskaaksi? Sehän tuottaa hänelle kipua, enkä halua sitä.
En halua, että puolisoni joutuu kärsiä. Raskaus ja synnytys tuottavat kärsimystä ja kipua naiselle.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Isäsi ei siis rakastanut äitiäsi.
Ok
Typerä tapa ajatella lapsen hankkimista.
Siinä pitää haluta se lapsi, ei raskautta eikä edes vauvaa, koska molemmat kestävät vain pikkuhetken. Se lapsi on parinkymmenen vuoden projekti.
Onhan tässä eettinen ongelma olemassa, koska vastakkain on rakkaus ja toisessa vaakakupissa velvollisuus pidättäytyä kivun tuottamisesta toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Typerä tapa ajatella lapsen hankkimista.
Siinä pitää haluta se lapsi, ei raskautta eikä edes vauvaa, koska molemmat kestävät vain pikkuhetken. Se lapsi on parinkymmenen vuoden projekti.
Et vastannut kysymykseen. Sanot vain "typerää" etkä perustele. Sinähän olet tässä typerä, kun et perustele.
Totta. Mulle tuli synnyttämisen jälkeen lapsivuodepsykoosi. Mulla oli susijuliste seinällä ja näin kun toisen suden pää kääntyi ovea kohti,a
Vierailija kirjoitti:
Typerä tapa ajatella lapsen hankkimista.
Siinä pitää haluta se lapsi, ei raskautta eikä edes vauvaa, koska molemmat kestävät vain pikkuhetken. Se lapsi on parinkymmenen vuoden projekti.
Ehkä voi olla 18v projekti, jos on syntyessään terve, ja muuttaa heti omilleen, ei vaadi tukea, rahaa sen jälkeen jne, ja vanhemmat potkii heti 18v ikäisenä ulos omasta lapsuudenkodista.
Kaikki lapset eivät synny niin onnekkaina, vaan on sairauksia, asuvat aikuisenakin vanhempien nurkissa jne Vamhemmuus ja huoli lapsesta jatkuu läpi elämän.
Isäsi ei siis rakastanut äitiäsi.