Helsingissä kadonnut intialainen nuori miesopiskelija
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012091255.html
"Iltapäivällä maanantaina 4. toukokuuta opiskelija lähetti tekstiviestin äidilleen. Hän kysyi, saisiko käyttää tämän luottokortilta rahaa ystävien kanssa syömiseen.
Opiskelija oli käyttänyt Suomessa äitinsä pankkitiliin liitettyä luottokorttia. Hän oli vielä koti-Intiasta lähtiessään alaikäinen ja täytti kahdeksantoista maaliskuussa.
– Hän kiitti ja lupasi soittaa äidilleen vielä saman päivän iltana. Hän ei soittanut, Reddy kertoo.
Seuraavana päivänä siskonpoika ei enää vastannut puhelimeen. Reddyn mukaan luottokortin tilitapahtumia ja puhelimen sijaintisovelluksen lokitietoja yhdistelemällä siskonpojan liikkeistä muodostui kokonaiskuva.
Bussilippu Lahdessa, junalippu Lahden juna-asemalla, osto hampurilaispaikassa Helsingissä ja osto ruokakaupassa noin iltakahdeksalta.
Myöhemmin poliisi on julkaissut kaupan valvontakamerakuvan. Poliisin kuvasta ei selviä, milloin tai missä kaupassa kuva on otettu.
Viimeisenä sijaintina oli Saaristolaivastonkadun pääty Helsingin Kruunuvuorenrannassa noin kolme tuntia myöhemmin.
Sinne sijaintisovellus Find My iPhonen lokikirjaus siskonpojan puhelimen sijainnista näyttää noin iltayhdentoista aikaan 5. toukokuuta."
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Moni opiskelija kärsii nykyään masennuksesta.
Hallitus petti Marinin antamat lupaukset eli hallituksen syyy………….
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kammottavaa. Katoamisesta on jo kauan. Huonosti on varmaan käynyt.
Taas pisti silmään tuo, että tämän opiskelijan Usassa asuva sukulainen oli kertonut hänelle, että Suomi on erittäin turvallinen maa. Tuohan ei enää pidä paikkaansa.
Suomi on erittäin turvallinen maa. Pitää paikkansa edelleen. Nämähän on erittäin harvinaisia tapauksia.
Kannattaa myös muistaa, että jos joku katoaa laivalla tai kotimatkalla pimeässä vesistön ohi, tilastojen varjossa todennäköisintä on, että ihminen on itse horjahtanut veteen, eikä joutunut jonkun sarjahukuttajan uhriksi.
Myöskin silloin, kun joku matkustaa varta vasten johonkin omituiseen paikkaan ja katoaa siellä, todennäköisintä on itsem*rha, eikä se, että jokin m*rhaajajengi on houkutellut paikalle.
Suomi voi näyttäytyä säälimättömältä ja suorituskeskeiseltä, yksin pärjäämisen yhteiskuntana kun tänne muuttaa.
Yhteissöllisyyttä ei juurikaan ole muuta kuin omissa vertaisryhmissä jos sellaisen onnistuu löytämään jostain.
Kaikki eivät kestä sitä.
Esimerkiksi tapaus Nela Utkina, miksi hän, menestynyt kaunis nuori nainen, väsyi elämään?
OT, mutta kerran tapasin Tinderissä erään intialaisen miehen. Koska en ole ollenkaan kiinnostunut intialaisista, niin ei tavattu eikä mitään, vaan vähän juteltiin. Ja muutenkin intialaiset miehet seurustelee/ menee naimisiin vaan oman maan ja kulttuuritaustan omavan naisen kanssa. Kuitenkin vähän juteltiin arkisista aiheista ja hän kertoi, miten yksinäinen on Suomessa, miten huonosti viihtyy täällä ja miten kylmiä ihmiset yleensä ovat . Oli töissä yliopistolla tutkijana, mutta aikoi lähteä takaisin Intiaan heti kuin mahdollista. Joten ei kannata luulla, että joku Suomi olisi kaikille ulkomaalaisille paratiisi.
Paskaa puhut, intialaiset kyllä seurustelee ja avioituu myös muiden kun oman maan kansalaisten kanssa ja Suomessa on paljon intialaisia, jotka ovat oikein tyytyväisiä asumiseensa täällä ja hyvissä työpaikoissa.
Tämä on toki sinun näkemyksesi aiheesta, kerron vaan sen mitä tämä intialainen mies minulle kertoi. Koska oltiin molemmat ulkomaalaisia Suomessa, niin hän varmaan uskalsi kertoa minulle rehellisesti miltä tuntuu.
En tiennytkään tällaisesta katoamistapauksesta. Asun Kruunuvuorenrannassa, joten voisin käydä kävelyllä/ katselemassa rannassa ja lähiympäristössä. Tuskin siitä haittaakaan on.
Mennyt veteen. Nuori poika kaukana yksin maailmalla. Jos tulee masennus, iso pettymys tms. ei ole ketään läheistä tukemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
We thought that he would come back and do well in a good job,” the mother said.
Paineita kotoa?
He never really socialised. His day began with college and ended at the living quarters
Ei ystäviä?
he travelled for over 100 kilometres by bus and reached Helsinki, Finnish police found. The reason for the journey remains a mystery.
Oli etsinyt kartalta sopivan merenrannan?
Ensinnäkään kukaan ei tule Lahdesta Helsinkiin bussilla. Juna on se kätevin joukkoliikenneväline tuolla välillä.
Toiseksi, miksi kukaan lähtisi merta edemmäksi kalaan, eli Lahdessa on runsaasti vesistöjä, joihin voi hukuttautua, mikäli sellainen aie olisi. Ei siihen merta tarvita.
Ne Lahden vesistöt on aika rakennettuja ja rannat matalia. Intialaiselle todennäköisemmin meri kuulostaa sellaiselta jonne voi kadottaa itsensä.
Mikä sun teoria sitten on miksi hakeutui Lahdesta Helsinkiin meren ääreen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Reddyn mukaan siskonpoika on sellainen, joka viettää paljon aikaa sisällä huoneessaan ja katsoo animea. Kesäksi tämä oli kuitenkin kertonut etsivänsä osa-aikatyötä.*
Intialaiselle kielitaidottomalle mahdotonta saada kesätöitä kun ei suomalaisetkaan opiskelijat saa.
Intialaiset puhuvat englantia.
Mitä se auttaa, kun suomalaisiakin halukkaita kesätöihin pilvin pimein. Tietysti otetaan mieluiten suomea ja englantia puhuva nuori.
Suomalaisetkin puhuu englantia ja lisäksi suomea ja jotkut myös ruotsia ja jotkut vielä jotain muutakin kieltä
Yksin ja onnela ei tippunut taivaasta
Se on varmaan hypännyt Heseteissä johonkin satama-altaaseen kun on katsonut että vesi on yhtä likaista kuin kotona Gangesissa.
Vierailija kirjoitti:
Mennyt veteen. Nuori poika kaukana yksin maailmalla. Jos tulee masennus, iso pettymys tms. ei ole ketään läheistä tukemassa.
Jep. Jos ei löydy töitä tai opiskelut eivät ole edenneet halutulla tavalla. Silloin voi epätoivo iskeä. Tai sitten vielä perinteisempi, että toikkaroinut humalassa itsensä jorpakkoon ja sinne jäänyt. Käsittääkseni yllättävän harva intialainen osaa uida, koska uimakelpoisia sisävesiä on maan kokoon nähden suhteellisen vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kammottavaa. Katoamisesta on jo kauan. Huonosti on varmaan käynyt.
Taas pisti silmään tuo, että tämän opiskelijan Usassa asuva sukulainen oli kertonut hänelle, että Suomi on erittäin turvallinen maa. Tuohan ei enää pidä paikkaansa.
Suomi on erittäin turvallinen maa. Pitää paikkansa edelleen. Nämähän on erittäin harvinaisia tapauksia.
Kannattaa myös muistaa, että jos joku katoaa laivalla tai kotimatkalla pimeässä vesistön ohi, tilastojen varjossa todennäköisintä on, että ihminen on itse horjahtanut veteen, eikä joutunut jonkun sarjahukuttajan uhriksi.
Myöskin silloin, kun joku matkustaa varta vasten johonkin omituiseen paikkaan ja katoaa siellä, todennäköisintä on itsem*rha, eikä se, että jokin m*rhaajajengi on houkutellut paikalle.
Suomi voi näyttäytyä säälimättömältä ja suorituskeskeiseltä, yksin pärjäämisen yhteiskuntana kun tänne muuttaa.
Yhteissöllisyyttä ei juurikaan ole muuta kuin omissa vertaisryhmissä jos sellaisen onnistuu löytämään jostain.
Kaikki eivät kestä sitä.
Esimerkiksi tapaus Nela Utkina, miksi hän, menestynyt kaunis nuori nainen, väsyi elämään?
OT, mutta kerran tapasin Tinderissä erään intialaisen miehen. Koska en ole ollenkaan kiinnostunut intialaisista, niin ei tavattu eikä mitään, vaan vähän juteltiin. Ja muutenkin intialaiset miehet seurustelee/ menee naimisiin vaan oman maan ja kulttuuritaustan omavan naisen kanssa. Kuitenkin vähän juteltiin arkisista aiheista ja hän kertoi, miten yksinäinen on Suomessa, miten huonosti viihtyy täällä ja miten kylmiä ihmiset yleensä ovat . Oli töissä yliopistolla tutkijana, mutta aikoi lähteä takaisin Intiaan heti kuin mahdollista. Joten ei kannata luulla, että joku Suomi olisi kaikille ulkomaalaisille paratiisi.
Paskaa puhut, intialaiset kyllä seurustelee ja avioituu myös muiden kun oman maan kansalaisten kanssa ja Suomessa on paljon intialaisia, jotka ovat oikein tyytyväisiä asumiseensa täällä ja hyvissä työpaikoissa.
Tämä on toki sinun näkemyksesi aiheesta, kerron vaan sen mitä tämä intialainen mies minulle kertoi. Koska oltiin molemmat ulkomaalaisia Suomessa, niin hän varmaan uskalsi kertoa minulle rehellisesti miltä tuntuu.
Ainakin Suomessa pysyvät tiukasti omissa ryhmissään ja naiset välttelevät romanttisia kontakteja suomalaisten miesten kanssa. Kyllä siellä oletus on, että naimisiin mennään intialaisen ja intialaislähtöisen henkilön kanssa. Siis oman kulttuurillisen viiteryhmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Reddyn mukaan siskonpoika on sellainen, joka viettää paljon aikaa sisällä huoneessaan ja katsoo animea. Kesäksi tämä oli kuitenkin kertonut etsivänsä osa-aikatyötä.*
Intialaiselle kielitaidottomalle mahdotonta saada kesätöitä kun ei suomalaisetkaan opiskelijat saa.
Intialaiset puhuvat englantia.
Mitä se auttaa, kun suomalaisiakin halukkaita kesätöihin pilvin pimein. Tietysti otetaan mieluiten suomea ja englantia puhuva nuori.
Jos olisi ollut eksynyt, olisi voinut englanniksi kysyä tietä tai apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko lukukausi jo loppunut. Ellei olisi saanut kesätöitä, miten aikoi turvata toimeentulonsa. Miten usein aikoi käydä vanhempiensa luona, milloin oli tarkoitus käydä seuraavaksi ja milloin oli käynyt viimeksi.
Miksi ihmeessä ei voinut opiskella jossain lähempänä perhettään. No, Suomihan on niin edullinen maa, opiskelukustannuksineen ja elinkustannuksineen, opiskelijaetuineen.Huoh. Onks porukka todella noin tietämätöntä? Eihän ulkomaalaiselle opiskelijalle Suomi ole edullinen. Ei-EU maasta tuleva maksaa lukukausimaksun ja elämisensä itse. Saa ateriatuen, siinä se on.
Suomi taitaa markkinoida, onko aivan järkevää, aktiivisesti korkeakoulutusta ja opiskelumahdollisuuksia Intiassa. Markkinoinnista vastaa ennen kaikkea Opetus- ja kulttuuriministeriön ja sen Opetushallituksen alainen Education Finland -verkosto yhdessä Business Finlandin kanssa. Intialaisille opiskelijoille suunnataan tietoa muun muassa virallisen Study in Finland -portaalin ja sosiaalisen median kampanjoiden kautta (siihen niitä verorahojamme ja täysin satunnaisesti menee, onko sen arvoista). Suomi ja Intia ovat edistäneet koulutus- ja työmobiiliuden tiivistämistä, mikä tekee Suomessa opiskelusta ja valmistumisen jälkeisestä työllistymisestä entistä suoraviivaisempaa, < www.edu-live.com/posts/finland-and-india-move-toward-formal-mobility-ag… >.
Vaikka tässä perhe selittikin, että pojan piti palata valmistuttuaan.
Todennäköisesti lähtenyt muualle eu:n alueelle pimeisiintöihin.
Kai tämä nyt kyetään selvittämään keistä on kyse, sähköisesti varmaan sovittu tapaaminen, jos sellaista siis onkaan, ellei raha ollut tarkoitus käyttää johonkin aivan muuhun, nämä tyypit tulisi kaivaa esiin:
"rahaa ystävien kanssa syömiseen".
Onko perhe varmasti ymmärtänyt oikein (tai rehellinen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kammottavaa. Katoamisesta on jo kauan. Huonosti on varmaan käynyt.
Taas pisti silmään tuo, että tämän opiskelijan Usassa asuva sukulainen oli kertonut hänelle, että Suomi on erittäin turvallinen maa. Tuohan ei enää pidä paikkaansa.
Ei vesi täällä ole yhtään sen enempää tai vähempää vaarallista kuin aiemminkaan tai missään muuallakaan. Aivan varmasti on jotenkin onnistunut putoamaan veteen tuosta viimeisestä sijainnista päätellen.
Mutta mitä olisi tehnyt siellä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Moni opiskelija kärsii nykyään masennuksesta.
Ei sitä voi hoitaa kun yhteiskunnan rakenne ja politiikka on tämmöistä. Jos joku on onnellinen niin turpiin vaan. Jos joku on onneton niin potkitaanpa vähän lisää.
Tuo nuori oli vielä lapsi tänne tullessaan. Ehkä ei edes halunnut tänne.
Onko oletus että hiljainen lapsi sopeutuu vieraaseen paikkaan, pärjää ja menestyy? Kysyttiinkö häneltä itseltään? Saiko hän mitään henkkoht tutorointia tai palvelua? Riittikö rahat? Huolehtiko hygieniastaan? Nukkuiko? Söikö tarpeeksi ravitsevasti?
Voiko lapselta odottaa tuota kaikkea?
Missä se kuuluisa lastensuojelu, kun kyseessä on ollut maaliskuulle asti alaikäinen?
Olisi tarvinnut luotettavan tukijan. Kokemuksen että kannustetaan ja välitetään. Apua suomalaiseen monimutkaiseen systeemiin.
Ei onnellisuuspillerit mitään auta. Ja mistä sen tietää, oliko käynyt opikelijaterveydenhuollossa.
Lääkkeet ei tätä maata enää pelasta. Ihminen ei ole kone. Moni uupuu henkisen kuorman takia.
Äitinä olisin hommannut pojan takaisin kotiin, ruokkinut ja pistänyt pesulle.
Muuten antanut olla rauhassa. Levätä ja toipua.
Yleensä jos joku katoaa vesistön lähellä niin sieltä sitten löytyy. Niin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti lähtenyt muualle eu:n alueelle pimeisiintöihin.
Olisi hyvä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Reddyn mukaan siskonpoika on sellainen, joka viettää paljon aikaa sisällä huoneessaan ja katsoo animea. Kesäksi tämä oli kuitenkin kertonut etsivänsä osa-aikatyötä.*
Intialaiselle kielitaidottomalle mahdotonta saada kesätöitä kun ei suomalaisetkaan opiskelijat saa.
Höpsistä. Ihannetyövoimaa jonkin ison firman palvelunumeroon lomittajaksi.
Kyllä saa kesätöitä, ilman suomen osaamista suuremmista kaupungeista /Helsinki, Tampere/ pieniä helpommin < https://tyomarkkinatori.fi/en/personal-customers >. Pikaruokaketjut palkkaa englantia osaavia ja SOL palkkaa ulkomaalaisia kesätöihin. Posti ei vaadi perustoimintoihinsa suomen osaamista. Marjojen poimintaan ei vaadita suomenkielen osaamista. Eri asia tarvitsisiko työluvan.
Joku intialaisten mafia iskenyt ja on nyt jossain intialaisravintolassa ihmisorjana?