Esikoishaaveilijoiden kesä :)
Kommentit (270)
Näinpä :) Pitäisi keskittyä työntekoon, mutta se on aika vaikeaa, kun uudet projektit siintävät jo edessä!
Kiitos Venla kun kerroit omista kokemuksistasi - toivotaan että nämä hormoonit asettuvat normaaleiksi.
Hassua, kun olen lukenut Orkidean viestejä aiemmilta viikoilta huomasin, että minullakin on ollut päänsärkyä pitkään ja välillä yököttää, puhumattakaan mielialan vaihteluista...
Hmm, pitäisiköhän sitä myös testata, vaikka täti oli kyllä visiitillä aiempaa vihaisempana yli viikko sitten?
nyt jännittää, Orkidea! Varovaiset onnittelut :)
Outii
Ai SINUA jännittää? Mua ei yhtään. ;)
Varovainen onnittelu täältäkin suunnalta :)
Siulla ois tärpänny nyt sit ekasta kierrosta jos kaikki menee hyvin vai kuinka?? :)
Deeli ja outii: Mie oon puhunu äipän kanssa jo ajat sitten raskausjutuista ja hän sanoi raskautumisen olevan aika nopeaa meidän suvussa kuulemma mutta eihän se taida perinnöllistä olla? No juu, toivotaan et plussia nyt satelisi muillekkin ja Orkidean haamu vahvistuisi!
On: hiljasta, ovista odotellessa ja pitäs nyt peittoja heilutella ahkeraan mutta aina ei huvita :(
manta1 kp10
Manta1: Ekasta kierrosta olis tärpänny, jos nyt on totta nuo haaleet viivat. Pari testiä tein ja molemmat samaa näyttää. Käytiin ostamassa "Apteekin raskaustesti", joka meinasin tehdä huomenaamulla.
En kyllä mitenkään pysty uskomaan tähän. No, jospa tuo viiva tuosta tummenee..
Eilen oli kummallinen olo koko päivän. Iltapäivällä alkoi pieni tuhruilu, illalla kummallinen viiltävä kipu alavatsassa poikittain. Koskaan ei ole sellaista menkkakipua ollut. Nyt kyllä päätä särkee hiukan (saattaapi johtua painostavasta säästäkin)..yöllä ravasin vessassa...tuhrut ja muut voivat enteillä tädin tuloa..tai sitten...hmh.. äsh.. katselin kalenterista, että jos nyt täti tulee niin ovis on ollut tosi alku vaiheessa kiertoa, epäilinkin silloin, että voisi olla, mutta koska menkat oli vasta loppuneet en jotenkin uskonut..ja peitto ei heilunut kun oli kiukkupäivät menossa.. nyt ärsyttää.
ärrärr Outii
Täti tuli sitten tänään vihdoin ja viimein. Pettynyt - ehkä hieman, mutta sitäkin enemmän helpottonut, että kaikki ok ja nyt päästään seuraavaan yritykseen. Tänään tai huomenna tulee ne ovistestitkin, joten pääsen niitäkin sitten testaamaan, kun tosiaan ei voi tietää, millon on ovis. Ehkä sitä samalla oppis tuntemaan sen jo ilmankin niitä testejä, tällä hetkellä en voi kyllä sanoa, että erottaisin merkkejä oviksen tullessa.
Eli, kait se on sitten kp 1 ja yk 5 (tjsp) tänään. Toivottavasti ens kierrosta määkin saisin kertoa niitä plussauutisia!!! tahtootahtootahtoo... :-)
outii: toivotaan, että ois vaan jotain välituhrua, eikä täti tulis oikeesti kylään...
Tein aamusella apteekin testin ja plussaahan se näyttää. Viiva ei ole yhtä tumma kuin kontrolliviiva, mutta selvä kuitenkin. Ajattelin, että uskon näillä tuon kotona testailun ja soitan aikaa verikokeeseen, niin kattokoot viisaammat siitä sitten.=)
Mutta sillä ajatuksella mennään, että ei enää kp28, vaan viikot 3+5. Mies yritti eilen tälleen loogisesti huhuilla alavatsaan "Onko siellä joku? Isi täällä." Sekopäitä ollaan siis molemmat. Onnea vaan lapselle, jos nyt on tullakseen...=D
Pelottaa siirtyä tuonne odotus -puolelle...Huh.
Ihana uutinen Orkidea! Älä kokonaan häviä; tulethan kertomaan jatkossakin mitä sulle kuuluu ja miten raskaus etenee!!
Toivottavasti mäkin plussaisin!!! Tänään kp 32/32-41. Yhden ainoan kerran ollu tuo kierto sen 41 päivää, muuten aina noin 32 (30-32). En aio testata ennen perjantaita. Viikonloppuna olis sit kemut ni sit testaan jos ei oo se sikamainen täti tullut ennen sitä... :(
Mä olisin NIIIIIIN valmis jo äidiksi.
Tuosta äitien kanssa juttelusta.. Tiedän että oma äitini olisi todella iloinen jos ilmoittaisin olevani raskaana. Sen tiedän että omilla vanhemmillani kesti kauan saada lapsia, mutta jostain olen lukenut ettei hedelmällisyys ole periytyvää. Aikas paljonhan tuohon raskautumiseen vaikuttaa se mieskin ;) mun miehen puolella ollaan taas aika hedelmällisiä, et ota tästä nyt selvää :D
mutta, ei mitään tätejä enää kellekään vaan PLUSSIA ++++
Venla
Miljoonasti onnea Orkidealle ja tervemenoa o-puolelle (tosin tänne saa tulla kertoon kuulumisia!). Ja vetoapujakin sinne o-puolelle kaivataan, että ota nyt ees joku meistä mukaan ;-)
Mahtavia uutisia siis päivää piristämään!
Tulkaa kaikki mun mukaan vaan! Kyllä sinne mahtuu.=) Änkäsin itteni tuonne "huhtikuun haneihin" vai mikä lie ollut. Huvittaa kyllä nuo pinojen nimet.=O
Soitin hätäpäissäni neuvolaan, että mikä niillä on käytäntö verikokeisiin pääsyn kanssa. Kyseli kierrot ja edelliset menkat ja onko minkä verran myöhässä. Totesin, että ei havaintoa, millon pitäis alkaa, kun eka kierto menossa. Että kp 27 nyt. "Nyt pitäis malttaa odotella pari viikkoa ja tehdä sitten uusi testi. Tai käydä täällä meillä, jos haluaa sen verran säästää. Verikokeita ei tehdä, jos ei epäillä kohdunulkopuolista raskautta. Ne kuukautiset joko alkaa tai ei. Jos alkaa,niin ovat mahdollisesti tavallista runsaammat ja kivuliaammat. Jonkinlaisesta keskenmenosta siis kyse. Soita parin viikon päästä, jos ei ole alkaneet, niin varataan syyskuun alkuun neuvola-aika." Näin sanoi neuvolan täti.
Pelottavaa. Mietin vaan koko ajan, että ei tässä hyvin voi käydä...Nytkö se pelkääminen jo alkaa.=/ Mutta käyn täällä varmaan vielä panikoimassa jatkossakin...=)
En ole nyt kirjotellu aikoihin, kun on ollu aika vaikeeta tässä viime aikoina miehen kanssa. ollaan vaan tapeltu ja mökötelty varmaan juhannuksesta asti. Johtuu molempien mielestä siitä, kun ei ole sitä lasta nyt tullu ja molemmat sen niin kovasti haluis, mutta ollaan nyt kuitenkin päädytty siihen, että seuraavien menkkojen jälkeen aloitetaan kondomin käyttö. Mennään kyllä sinne lapsettomuustutkimuksiin kun sinnekkin päästään seuraavien menkkojen jälkeen ja otetaan selville mikä on vikana vastasuuden varalle. Tultiin tähän tulokseen sen takia, että ei haluta tehdä sitä tyypillistä virhettä, että ajatellaan, että lapsi pelastaa kaiken. Vaikka molemmat on sitä mieltä, että nää ongelmat johtuu tästä lapsettomuudesta ei haluta silti ottaa riskiä, että jos siinä on jotain muutakin. Yritetään ajatella sen lapsen parasta ja hoidetaan tai ainakin yritetään hoitaa tää parisuhde kuntoon ensin.
En nyt osaa sanoa, että käynkö täällä enää. Varmaan parempi olis, että en kävis niin ei tuntuis niin pahalta, mutta on kyllä toisaalta kiva kuulla teijän kuulumisia. :)
Reetu1 yk 12 kp 26/30-
Kurjaa lukea että on menny huonosti.. Pakko kuitenkin sanoa että voitte olla itsestänne todella ylpeitä kun osaatte ajatella tuon asian noin kypsästi!! Moni tekisi juuri sen virheen että paikkaisi suhdettaan vauvalla. Uskon ja toivon, että kun siirrätte projektin vähäksi aikaa sivuun ja keskitytte toisiinne, huomaatte ongelmienne johtuneen juuri tuosta vauvanteko-stressistä :)
Kaikkea hyvää teille ja toivottavasti kuulemme sinusta vielä :)
Ihanaa, Orkidea :) Onnea, malttia, positiivista ja iloista mieltä teille! Varmasti tuntuu nyt niin jännältä odotella ja tunnustella oloa, voin vaan kuvitella - kun tää plussan-häivähdyksenkin odottelu on näin rajua hommaa!
Mun teksi kanssa kauheesti mieli puhua omille vanhemmille meidän vauva-ajatuksesta. Tiedän että tulisivat tosi onneliseksi pelkästä yrityksestäkin.. Mut en kyllä kestäis sitä, että nää muut mun odotusta odottavat kyselis ym. touhottaisi. Mahdolliset pettymykset tädin tulosta kun on ihan tarpeeksi itsellekin. Mies ottaa vielä iisisti, ja sanoo ettei pety, vaikkakin olis onnellinen jos tärppäisi mitä pikimmin.
Piinaviikkoni lähestynee loppua: kp 26/27-28
Anss kattoo kuin käy. Testi (Onni:))oottaa valmiina, jos tarvetta tulee.
onnea orkidea, toivottavasti kaikki seuraa sua sitten heti kohta perässä :) toivottavasti kaikki menee hyvin!!! ^_____^
ja reetu1, pahoitteluni, itelle kävi vähän samalla tavalla. eli ei oo mulla enää miestä kenen kans touhuilla... ainakaan virallisesti. hmmmph.
monny with kauheat menkkakivut...
Reetu1:lle sanoisin, että tuo on varmasti kypsä päätös, mutta samalla myös hyväksi parisuhteelle, sillä paineen alla hyväkin suhde alkaa rakoilemaan. Paljon tsemppiä ja uskon täysin siihen, että pian näette toisenne jälleen siinä valossa, kuin alunperin ihastuessanne :)
Tapasin eilen ystäväni, joka saa pian vauvan ja sen innottamana kävin hakemassa itselleni ovisliuskat. Tänä aamuna testi näytti miltei yhtä vahvaa, kuin kontrolliviivakin, joten puhaamista tiedossa!
Lueskelin muilta sivuilta ja näyttää siltä, että moni on osannut ajoittaa oikein sänkykammaripuuhat testiliuskojen perusteella ja plussanneet pian sen jälkeen. Hmmm, onkohan tämä vain sitä, että ne onnekkaat ilmoittavat siitä keskustelupalstoilla ja ne, jotka eivät ole olleet yhtä onnekkaita vaikenvat asiasta?
No mutta, se selviää vain kokeilemalla! Turhauttavaa vain, että naisella on niin harvoin mahdollisuus hedelmöittyä!
Reetu1: Kuulostaa erittäin järkevältä päätökseltä.. Vaikka tietysti kurjaa, että niin kävi! Silti..kyllä parisuhteen pitää olla kunnossa ennen kuin vauva voi tulla. Läheltä joudun katselemaan yhtä, jossa vauvan ehkä odotettiin muuttavan suhteenkin hyväksi.. Tsemppiä parisuhteen kunnostukseen, toivottavasti kuitenkin nähdään pian täällä (tai mieluummin o-puolella!)
Piinailijoille tsemppiä, ainakin Han on ihan lähellä plussaa :)
Ja tätä omaa napaa sitten sen verran, että täti tuli. Yk3 pyörähti käyntiin. Ovis oli tosiaan sillon ihan alkukierrosta kun vielä vuotoakin..en sitten tajunnut/uskonut. No mutta, uusin eväin uuteen kiertoon:) Jos ei muuta hyvää tädin tulemisesta niin se, että kierto lyheni normaaliksi, toivottavasti pysyykin :)
Outii yk3 kp2/27-42
Heippa Outii,
tässä ovat tiedot minutsa, jos haluat lisätä listaasi:
Saturnin, pk-seutu
minä -77, mies -75
yritys aloitettu heinäkuussa -09
olisiko muuten mahdollista lisätä listaasi myös plussanneet - olisi kiva seurata miten porukka pärjää :)
Saturnin: Lisäsin tiedot meidän listaan ja lisäsin myös plussan :)
Kysymys kuuluukin nyt; haluatteko plussanneet omaksi ryhmäkseen meidän muiden alle, vai onko tarpeeksi selkeä niin, että plussaus löytyy henkilön tietojen perästä??
O
Kylläpäs tänään tulee postailtua, mutta eipä se mitään...
Orkidea: toivotaan täälläkin, että haamu vahvistuis! Mutta kuten Venla sanoi, yritä nyt unohtaa edes pariksi päiväksi koko haamu, niin kestät ehkä vähän paremmin. Ja sitten vaan heti infoamaan meitä, että mikä oli tulos! *peukuttaa*
ON: mulla lähtee järki, tulis jo se täti! Meen torstaina tk:hon, mutta sitä ennenhän olen jo kehittänyt itselleni PCO:n tai sitten olen raskaana... eli joo, tämä netti on pahasta, kun ei muuta tuu tehtyä kun luulosairasteltua (tai siis luuloraskauduttua). Pitäs tosiaan keskittyä noiden töiden tekoon (mitä tuossa pöydällä on aimo kasa), mutta kun aika vaan menee lukiessa erilaisia viestejä ja juttuja. Mä oon kyllä tosi kärsimätön...sori...
Nyt pois täältä netistä ja töiden pariin!