Esikoishaaveilijoiden kesä :)
Kommentit (270)
Tulin tuossa muutama tunti sitten lomailemasta ja heti piti tulla tanne katsastamaan mika taalla on tilanne! Ja voi miten jannittavia uutisia taalla olikaan! Paljon onnitteluja Orkidealle plussasta!! Ja jospa Outiillakin viela tuo haamu vahvenee! :) Etta rupeshan niita plussia ropisemaan tahankin pinoon!! =) Niin ja mielellaan me taalla luetaan Orkidean raskausjuttuja, eiko?? Musta ainakin on jotenkin saali, kun plussanneet aina karkaa tonne odotus-puolelle, kun olis mukava seurata miten heilla menee. Ainakin alkuunsa. Joten mun puolesta ainakin saa plussanneet kirjotella tanne! :)
Niin ja tervetuloa uudet kuumeilijat, kylla tahan porukkaan mahtuu!
Harmi kuulla Reetu, etta teilla on vaikeampi elamantilanne meneillaan! Tsemppia!
Ja kiitos Deeli (olikohan oikein....?) vastauksesta mun allergialaake-ihmettelyyn! Ja ikava kuulla teidan koirasta! Varmaankin kyseessa samainen koira, joka jokin aika sitten oli huonossa kunnossa? Voimia!
Ma paatin itsekseni, etta se mun (meidan..) vauva odottaa vaan aitinsa synttareita! Haluaa antaa aitillensa parhaan synttarilahjan. Juu, niin se on! Eli mun synttarit on huhtikuun lopulla ja jos nyt tasta kierrosta tarppaisi, niin la olis vissiinkin jossain huhtikuun lopulla/toukokuun alussa. Etta sitahan se vauva odottelee! ;D
Mun serkku sai juuri vauvan ja tippa tulee linssiin, kun hanen vauva-kuviaan katselee! Ihana sopolainen on vauva ja aiti nayttaa niin onnelliselta! Tahtoo kanssa!
Eipa tassa nyt muita ihmeita... Kp8 meneillaan, etta ovista odotellessa... Vaikkakin mulla se ovis on yleensa tuolla kp 17-18 tienoilla, etta vielahan tassa saa odotella...........
Mukavaa viikon alkua kaikille! Tinttis
Kyllä se haamu on vahvistunut ja tänään sain ihan kunnollisen viivan testiin :>
huolettaa kuitenkin tällä hetkellä kovasti eilen uudelleen alkanut tuhruilu, vatsaakin vihloo välillä aikasta paljon.. huomenna soittelen lekurille, josko pääsisin antamaan verinäytteen, josta katsottaisiin nuo hormonit ja parin päivän päästä uudestaan, että näkee nouseeko arvo vai laskeeko.. ettei vaan ole alkuraskauden km :< pelottaa.
en oikein osaa vielä olla tuolla odotuspuolella, eli kertoilen kyllä kuulumisiani täällä edelleenkin ja seurailen teidän keskustelujanne.. ensi viikolle on luvattu hellettä, nauttikaahan kesästä :) !
outii (uskaltaisiko jo/vielä kirjoittaa rv4+3?)
Hei kaikille!
Olen vm 75 ja mies vm 81. Meistä miehellä on se vauvakuume. Mulla ei ole vielä vauvakuumetta mutta kun ikä "painaa" ajateltiin aloittaa lapsen teko heinäkuussa.
Mulla on ollut sellaista äklö oloa ja päänsärkyä aika usein viimesen parin viikon ajan, sekä myös migreeniä useammin. Mutta lueskenneltua erilaisia palstoja tuon pahoinvoinnin ei pitäisi alkaa näin pian. No, syynä voi olla se ettö lopetin tupakan polton samaan aikaan kun yritys alkoi. Tuo lopetus voi aiheuttaa kaikenlaisia oireita närästyksestä ja pääysärystä lähtien.
Viimeiset kuukautiset alkoi joskus heinäkuun ekoina päivinä, en muista tarkemmin. Ja kierron pituudesta ei myöskään ole tietoa... Mutta nyt on rinnat turpeat ja kipeet, kuten yleensäkin ennen kuukautisia. Eli perins euraavan päivän aikana pitäisi menkkojen alkaa, jos ei niin ostan testin.
Uusille tervetuloa!
Ja outii: pidetään peukkuja, että kaikki menee ok, eikä mitään vakavaa olis kyseessä...
Orkidea: mielellään me täällä kuullaan sun kuulumisia. Ei haittaa yhtään, vaikka tännekin kirjoittelet. Ehkä me siitä saadaan niitä plussatuulia ;-)
ON: tätin vierailu viikonloppuna oli suorastaan omituista. Perjantaina vuoto loppu kuin seinään, mutta la-su sitten ihme ruskeeta tuhrua. Samapa se sille, ovista alan tikutteleen kuitenkin kp11 eli perjantaina. Jotenkin tuntuu myös, että miehellekin on nyt vähän järkeistynyt tämä homma, eli on varmaan vähän suostuvaisempi peiton heilutteluun...tähän asti ollut vähän jäykähköä tämä homma. Lohtua antaa se, että kaikki tässä elämässä näyttää aina lutviutuvan, vaikka kuin itse ei siihen uskois.
Viikonloppu oli hyvä ja sain paljon aikaan. En siis paljon miettinyt lisääntymistä ja muutenkin aivot sai vähän "levätä" tämän asian suhteen. Tekee ihan hyvää, kun tuo kuumeilu on välillä aika raskasta ;-)
Tsemppiä ja plussia kaikille!
Uutta pukkaa :) Eli olen 24 ja mieheni 26, yhdessä on oltu viisi vuotta ja nyt esikoista toivottaisiin meidän perheeseen. Kauan on mietitty milloin on oikea hetki, mutta nyt kun tuttavapiiriin on alkanut ilmestyä vauvoja ja rauskausmasuja niin ajateltiin, että turha sitä ”oikeaa” hetkeä on odotella…rahallisesti sitä tuskin tulisi koskaan, kun tulot kasvaa niin myös menot ;) Kuume kasvaa…
Tässä kuussa vasta aloitettiin peiton heiluttelu lapsi taka-ajatuksissa, mutta plussaa tuskin turha odottaa kun kierto on aika lopuillaan. Mitään stressiä hommasta ei oteta vaan ajatus on, että tulee jos tulee…ehkä ajatusmaailma muuttuu jos plussaa ei ala kuulumaan..heh :)
Saatan olla aika noviisi näissä raskaus ym vauva jutuissa ja mietinkin mitä nämä kaikenmaailman täti ym lyhenteet tarkoittavat?
Mullekin nuo lyhenteet on aika hepreaa.
Me aloiteltiin vaanto heinkakuun alussa. Viimeiset menkat alkoi vissiin 03/07 ja uusia ei ooe viela kuulunu. Mutta vaikka mulla on ollu huonoo oloa tms niin nyt kylla on aika normaalit pms oireet. Mutta tassa kuussa uudelleen :)
Ihanaapa tosiaankin! Laskeskelin kierron viimeksi väärin, olikin todellisuudessa eilen jo kp 28/28! Mieskin jo huomautteli,oli kuulemma itse osannut laskea sen oikein. Noh, kuiteskin, eilen jännässä odottelimme joskos se täti tulisi (tai jättäisi tulematta), ei kuulunut, ja ihmeellisiä tuntemuksia oli illalla ja yöllä massussa.
Tänä aamuna tein sitten testin, ja negaa näytti
:( Meinas itku päästä, kun se tätikin sit päätti tulla siihen samaan syssyyn :(
Eli siis kaikki oireet mitä aiemmin kuvailin olikin johtuneet vain pillereiden lopettamisesta. Kyllä oikeasti pisti ketuttamaan, mut ei se auta kun seuraavalla kierrolla uudestaan...
Tervetuloa Pomenalle ja Emilylle :)
Ja AIE - olen kuullut, että myös raskaana voi tulla kuukautisten tapaista vuotoa, oletko varma ettei sittenkin olisi tärpännyt...?
Niin, tosiaan, kyselin niistä ovulaatio-oireista mitä teillä on ollut, jos joku muu haluaisi vielä listata niitä?
Itse olen seurannut ovisliuskoilla ja viime viikolla tuli ti, ke, to ja la yhtä vahva viiva kuin kontrolliviivakin, mutta su ei sitten tullut viivaa lainkaan. Peittoja heiluteltiin jonkin verran, mutta enpä tiedä oliko sitä tarpeeksi. Nyt sitten pitää odotella puolitoista viikkoa josko saisin sen plussan...
Sillä välin sitten vierailen näill sivuilla ja toivon kovasti, että voisin liittyä Orkidean ja Outiin seuraan :)
orkidea ja outii:
kyllä minäki mielelläni lukisin teiän kuulumisia täälläkin:) ONNEA molemmille kaikista eniten, vauvaliimaa ja tarrasukkia mukaan että pysyy pienet kyytissä!!! :)
AIE:
mulla tuli kans mieleen sama ku Saturnin tuossa sanoi.. eli ootko varma että oliko se sittenkään täti? :)
ja sitten UUDET :
tervetuloa ja näillä pääsette "alkuun"
TÄTI = kuukautiset (tulee jostain enkun kielisestä lauseesta, en muista tarkkaan miten meni)
KP= kiertopäivät eli kun menkat alkaa niin se on kp 1 :)
YK= on yrityskerrat / yrityskierrot. =)
toivottavasti oli jotain hyötyä. heheee.
plussatuulia, moon kans saanu heiluteltua vähä peittoja (sen eksän kanssa sitten kuiteski...) =D
sydämmin MonnY
Viime aikoina on riittäny kiireitä, mut edelleen oon mukana.
Ihan ensiksi onnittelut Orkidealle ja outiille. Ihanaa kun saatiin vihdoin plussauutisia. :) Toivottavasti kaikki menee hyvin. Mullekin passaa vallan hyvin, et kirjottelette edelleen kuulumisia tänne.
Tervetuloa uusille. :)
Reetu1: Kovasti tsemppiä sinulle.
).( Menkat ei oo alkanu vieläkään. :( Kp 57 jo menossa. Tänään on auennu kesätauon jälkeen perhesuunnitteluneuvola, mut en kerenny kiireisen työpäivän keskellä sinne soittamaan. Jospa huomenna heti aamusta ja sais sitten ajan ja jotain apua ovulaation avittamiseksi melko pian. Toivottavasti ottavat tosissaan, eivätkä oo sitä mieltä et katellaan nyt vielä puoli vuotta tms. Varmaan palaan sitten teille huomenna taas valittamaan aiheesta, jos en saa niitä vakuuttuneeksi, siitä et mulla oikeesti on tosi epäsäännölliset kierrot ja tahon nyt heti välittömästi jotain apua. Miehelle ei viitsi hirveästi asiasta valittaa, kun sitä meinaa välillä masentaa kaikki lähipiirin vauvauutiset yms.
plussatuulia...
-ray
Tulin puuhkumaan plussatuulia tänne päin! puuuuuuuuuhhhh, puhallaan teitä odotus-puolelle!
ja AIE, minä plussasin omituisten menkkojen jälkeen..täti oli niukka ja tuhruinen ja päätin testata huvikseni, kun testi siinä lähettyvillä oli :)
on: ensimmäinen verikoe otettu.. tosin tänään on heti ollut sellainen olo, että kyllä se beibi siel viel mukana keikkuu, koska rinnoissa arkuutta ja etova olo iltaa kohden (tässä just mietin, että juoksenko vessaan vai meneekö ohi..) siis varmaankin, toivottavasti, turhaan labrassa nyt juoksen..noh, katsellaan..
ja uudet, laittakaahan omia tietojanne viestiin mallin mukaan, niin lisäilen niitä tuonne ylös :) syksyn pinon aloittaja saapi sitten kopsata listan tuolt :)
outii rv 4+4
Hieno homma Outii etta sun plussa muuttui vahvemmaksi ja oireitakin on tullut! Musta ainakin on tosi kiva lukea taalta sun juttuja! :) Loppuko sulla muuten se vuoto??
Tinttis
Tinttis, vaikea tätä on vielä todeksi uskoa :) tuhruilu jatkuu, mutta oireet antavat ymmärtää, että kyseessä olisi harmiton vuoto.. yritän ajatella positiivisen järkevästi ja iloita raskaudesta tuhruista huolimatta :)
toivottavasti nähdään pian o-puolella :)
Outii
Joo, oli se täti, mikä mun luona vieraili, olen siitä varma. Oli kuitenkin ihan menkkavuotoa ne kolmisen päivää, mitä niitä nyt kesti, että ei siitä voi erehtyä. Mutta kiitos positiivisista ajatuksista, niitä aina tarvitaan.
ON tai ).( eli Oma Napa (uusille tiedoksi): ei mitään uutta tällä rintamalla. Ovista odotellaan edelleen ja sitten taas odotellaan, että tärppäskö. Onhan tämä jo yhtä odottelua tämä odotuksen odottelu! huhhuh! :-D
Plussatuulia muille, tarrasukkia plussanneille!
Tässäpä tietoa minusta/ meistä: pk-seudulla asutaan, minä-82, mies-84, yritys alkanut elokuussa -09.
Oon samaa mieltä muiden kanssa, eli lukisin oikein mielelläni jo plussanneiden kuulumisia ja raskauden herättämiä tuntemuksia :)
Kiva, että oli muitakin rennolla mielellä yrityksen aloittavia! Saas nähdä kuinka kauan jaksetaan mennä tulee jos on tullakseen -asenteella, hih ;)
Aattelinpa kirjotella tännekin keskusteluun kun olen ihan uusi täällä :) Itse olen vm. -82 (minkä ehkä vois nikistä päätellä;), mies myös vm. -82. Asutaan Pirkanmaalla, ja ekaa lasta yritetään. Pillerit lopetin ennen joulua, eli aikas pitkään tässä ollaan jo hommailtu.
Tätin piti tulla sunnuntaina, kp 28, mutta nyt tässä on kyllä jotain omituista :D La kp 27 mulla tuli pikkusen vuotoa, oikeastaan sellainen pieni kökkö vaan, su ja eilen vain tuhrua. Tänään ei enää mitään ja kp nyt jo 30! Mulla on pillereiden lopettamisen jälkeen ollut tosi säännölliset kierrot, kp 25/28. Eilen tein testin, mutta negaahan se näytti. En kyllä tehnyt aamuvirtsasta niinkun testissä neuvottiin ja onhan tämä vielä melko aikaista... Mutta siis, pointtini oli että onko jollakin teistä tullut myös pientä vuotoa vaikka olettekin ollut raskaana? Täti se ei mun kohdallani todellakaan ollut, koska mun menkat on aina ollut tosi runsaat ja pitkäkestoiset. On mulla ollut vähä kaikenlaisia tuntemuksiakin kuten nännit arat jne :) Karsee vauvakuume ollut jo pari vuotta!
Tervetuloa uusillel!
Ma sitten eilen tein testin. Negahan se sielta tuli. Kylla arsytti varsinkin kun on PMS aksyily paalla :). Saisi tulla sitten akkia jos on tullakseen, silla miehella on viikon reissu keskella kuuta ja jos ei Tati tuu pian niin paras aika menee ohi.
outii : on tosi ihana lukea noita juttuja, mun mielestä ainaki :) antaa uskoa ja toivoa että itelläki on joskus sama edessä :D
sitten, hassu kysymys kaikille :D
Soppiiko jos perustan jo syksyn pinon???? :)
tässä on jo niin paljon tekstejä niin sillä ajattelin =)
terkuin MonnY
MonnY
Mulle ainakin sopii uusi pino :)
Mustakin on kiva lukea alkuraskauden juttuja. Joten Outii kirjoitetle pois ennekuin odottajat imaisee sut kokonaan :)
kp 31/28.
Nega testattuna. Että nyt olis se tätikin tervetullut, jotta pääsis edes sinne seuraavaan kiertoon.. plaah.
Ihanaa että kuitenki plussatuulia on ilmoilla:)