Esikoishaaveilijoiden kesä :)
Kommentit (270)
Siis en tajua, ei vieläkään tätiä kuulu eikä näy. Omituista. Kp tänään 37. Pitää käyttää siis aika hyödyksi varalta ja heilutella peittoa ;-) Ja jos ei lauantaina kuulu, testailenpa uudemman kerran. Eikö tuo olis jo korkea aika saada yksi plussa tähänkin pinoon? ;-)
Hiljasta on muuten ollut muidenkin suunnalla, eikö kellään ole mitään jaettavaa? Minäkin kun olen ollut aika oireeton ja suhteellisen tasaisilla tunteilla, niin eipä juuri ole raportoitavaa. Harmi.
Plussatuulia toivottelee,
AIE
tänään :(. Positiivista on se, että näyttäis kierto olevan sittenkin suht säännöllinen. Viime kierto oli normaalia pidempi ja pelkäsinkin, että heittääkö se nyt just häränpyllyä.
Pitäis ehkä alkaa tikuttaa ovista, mut toisaalta en jaksais. Onko se hirveän työlästä, ilmeisesti pitää joka päivä tikutella oletetun oviksen lähipäivinä?
Monnylle paljon tsemppiä!
Yk2 lähtee siis täälläpäin käyntiin kunhan menkat tuosta loppuvat.
Joku tuossa tosiaan erehtyi sanomaan, että kenelläkään ei ole mitään raportoitavaa. No, täällä tämä yksi vasta yrittämisen aloittanut on jo ihan sekoamassa! Kuvittelen jo vaikka mitä ja kuuntelen itseäni enemmän kuin laki sallii.
Menossa meillä siis yk1, kp 21. Jos kierto olis sitä, mitä ennen pillereitä, niin ovis olis pitänyt olla viime viikon loppupuolella, joskus ke-la. Olinkin tuntevinani jonkin sortin vihlaisuja, mutten enää edes muista, tunsinko ovulaation ennen pillereitä. Eilen illalla sitten nukkumaan mennessä alavatsa taas kipuili. Vatsallaan olo ei tuntunut mukavalta ollenkaan ja jotenkin painoi inhottavasti. Miehelle marmatin, mutta luulotautisena se taitaa jo pitää - ja sitä kyllä vahvasti olenkin! Nyt sitten lueskelin kiinnittymiskivuista ja kaikesta mahdollisesta ja olen liiankin toiveikas ja ihan pimahtamassa.
Tämä lapsen yrittäminen on kyllä aika kamalaa. Pitinkin mennä tilaamaan niitä testejä, kun on houkutus niin kovin kova niitä käyttää. =/
Huoh. Sanokaa nyt edes, että rauhoitu. Ei kai kukaan nyt ekasta kierrosta sentään...
Orkidea: Mulla oli muka kaikki mahdolliset oireet ja olin jo tooosi varma, että nyt tärppäs ekalla kierrolla. Testasin kp 25 ja kp 28 (eilen) ja tänään sitten alkoivatkin menkat. Buu.
Hulluutta tämä on!! :D Mutta omituisesti tänään on ihmeellisen rauhallinen olo. Toivon, että olisko yk1, joka laittaa käymään ylikierroksilla kun kaikki on niiin jännää ja "uutta". Jospa se tästä vähän tasaantuisi :).
Tsemppiä sulle, toivottavasti sulla on parempi onni!
Orkidealle pakko sanoa, että eipä sun tarvi rauhottua, nauti nyt vaan ihan täysin siemauksin! En tarkoita sitä, että niitä oireita pitäs itselleen jatkuvasti keksiä (kukapa meistä ei sitä tekis), mutta saa hössätä ja iloita ja olla "aivan varma plussasta". Sehän tästä hommasta kivan tekeekin. Vaikka tiedän kyllä, mitä se omallekin päälle tekee, jos liikaa intoileen. Mutta jatka samaan malliin!
Ensinnäkin Monny, olen tosi pahoillani. Koita kestää nyt, elämä näyttää sulle varmasti pian myös kauniimpaa puoltaan - ota päivä kerrallaan :)
Kuten täälläkin raportoin YK1 irroitteli aika paljon tuntemuksia mullakin, unia ja ovulaatiotuskaa sekä niitä "kiinnittymis"- ja "raskaus"oireita. Tää yk2 on ollut vähän rauhallisempi varsinkin noiden fyysisten tuntemusten suhteen. Rinnat tuli taas araksi ovulaation aikaan ja kipeäksi vähän jäivätkin.
Nyt sit uusin oire -ja kyssärinä myös muille pillerit lopettaneille: tällä viikolla, eli n.2kk pillereiden lopetuksen jälkeen huomaan että hiukset ja iho rasvoittuu reilusti enemmän kuin ennen.. Ei (vielä:/) mitään finnisyyttä mutta yleistä rasvasuuden tunnetta.. Karmeeta! Onko tää nyt joku perus pillereidenlopetukesen seuraus? Vai oisko syynä uusi turhan hoitava hoitoaine? Vai se positiivisin kaikista eli plussa?? Heh. siltä ny ei niinkään tunnu, kun ei oo niitä "dramaattisia" vatsan pistoksia edes ollu tässä yk:ssa ;)
Kaikille ihanaa intoilua, kyllä se kannattaa! Valtava määrä energiaa ja ajatuksia tästä vauvakuumeilusta pulppuaa - jännittävää.
plussia!Han
Eli se siitä taas tässä kierrossa, vaikka oviksen bongasin kahden päivän tikuttelulla. Mutta eihän sitä ole joka kierrossa kuin 20-25% mahdollisuus tulla raskaaksi, vaikka ovuloisikin.. Kiva kuitenkin tietää että joskus ainakin ovuloin. :)
Tässä kierrossa ei ollut kauheasti "kuviteltuja" oireita niinkuin yleensä, mutta lähipäivinä toivo heräsi kun menkat ei meinanneet millään alkaa. Pientä tuhrua tuli tänään jo neljättä päivää ja mahaan koski. Yleensä tulee vain menkkoja edeltävänä päivänä ja ei mulla ikinä mahaan koske.
Toivo tässä pikkuhiljaa alkaa mennä raskautumisen suhteen. Katson vielä tämän kierron ja sitten varaan ajan gynelle.
Tsemppiä Monnylle!
Esmeralda kp1/28-31 yk9
Jos en kerran saa rauhottua, niin pitää sitten sekoilla...=)
Eilen illalla taas nukkumaan mennessä pisti mahaan. Pitää oikein ääneen valittaa, kun sattu. Ei nyt minkään menkkojenkaan pitäis vielä alkaa, eikä ole selkäkipuakaan ole ollut, niin kuin oli pillereitä syödessä menkkojen lähestyessä...Huoh, ei oo kivaa vielä viikkoa venailla. Tai tiedä, miten kauan vielä ennen kuin luomumenkat tulee.
Onneks mies intoutu uuden sohvan hankkimisesta (omin päin, voitteko kuvitella??!), niin voin purkaa vaikka kodin sisustamiseen tätä tuskaa. =)
Mitenkähän kova liikunnallinen rasitus vaikuttaa raskaaksi tulemiseen?
Niin. Lisäksi on ollut päänsärkyä ja huimausta. Ehkä mulla onkin aivokasvain, eikä vauva tulossa...
Antakaa mulle porttikielto tänne. =D
Heippa kaikille,
tässä uusi tulokas tähän keskuteluketjuun. Olen yli kolmekymppinen, juuri mennyt naimisiin ja haaveissa perheen perustaminen. Jännittää kovasti, kun on kuullut ja lukenut monella kestäneen pitkään raskaaksi tuleminen, mutta ei kai sitä voi muuta kuin ottaa päivä kerrallaan :)
On huojentavaa lukea täältä kuinka vauvan yrittäminen voi saada pään hieman sekaisin! Itse olin jo ehtinyt ihmettellä miten pakkomielteisesti olen ryhtynyt suhtautumaan tähän projektiin... mutta en näköjään ole yksin.
Ensimmäiset kuukautiset ehkäisyn jättämisen jälkeen ovat takana, joten nyt jännitetään miten tämä odottaminen lähtee käyntiin. Tsemppiä kaikille!
Tervetuloa Saturnin!
Kivaa saada samanhenkisiä vauvasta haaveilevia lisää tähän meidän pinoon :) Kyllä tämä on jännää touhua ja jopa pakkomielteistä hommaa kuten totesit :)
Han: kiitos vinkistä, täytyy ostaa panadolia kaappiin kipujen varalle :)Ja tuo ihon ja hiusten rasvoittuminen voi hyvinkin johtua pilsujen lopetuksesta, täällä ainaskin vaikuttaa selvästi koska oon syöny pilsuja ennen myös ihon kunnossapitämiseen ku oon nuorempana kärsiny aknesta..nyt kyllä rasvottuu ja pientä näppyä kerää aikas paljon..pitää olla hyvät tuotteet käytössä ja hiuksissa kevyempi hoitoaine :)
Orkidea: mietin samaa tuosta liikunnasta että mitenköhän vaikuttaa jos liikkuu paljon mutta toisaalta en usko et vaikuutais pahemmin, jos on hyvä peruskunto jo ennen raskautta niin luulis jaksavan paremmin odotusaikanakin, varmaan tärkeämpää ettei ole stressiä tai uupumusta muuten mikä vois olla riskinä keskenmenolle? :)
esmeralda: voisitko olla raskaana vaik tuhruileekin? :) tee uutta testiä? :)
have: juu tämä palsta on aika petollinen et jää koukkuun ja jotenkin sitä ajattelee koko ajan enemmän kun täällä surffailee, ois ihanaa huomata ilman stressiä ja hirveetä jännitystä et onkin raskaana :)Tsemppiä yritykseen :)
intopiukka: tuttuja fiiliksiä kiukkuisuudesta ja olosta että kaikki on päin peetä, hormonit ne siellä jyllää kun on pilsut lopettanut niin ns."oma" toiminta rupee käynnistymään, koita kestää uskon mielen tasoittuvan kyllä :)
Monny: Uskomatonta käytöstä, kuulostaa aika kypsymättömältä mutta älä ihmeessä lannistu ja sinäkin ansaitset parempaa ja kyllä se vauva tulee varmasti kun on se oikea ihminen rinnalla :)
Koita jaksella:)
On: kp6 menossa ja seuraavaa ovista odotellessa mutta en aio tikutella mutta ei kiitos mitään kp51 kiertoa tällä kertaa. Nyt vaan peittoja heiluttelemaan vähän ahkerammin :) mieskin on nyt jo enemmän mukana touhussa ja puhuu vauvasta!!!
Plussia nyt sisarukset ja nauttikaa kesästä!!
manta1 kp6/28-51?
Ihanaa, että en ole ainoa joka sekoilee ja höpöilee tän vauva-asian kanssa :D Päätin, että otan kaiken "ilon" irti ja teen testejä niin paljon kun huvittaa..yk1 kuitenkin kesti päälle 40 päivää ja se aikalailla poisti sen riemukkaan fiiliksen ja jännityksen. Tilalle tuli huoli ja murhe siitä, onko kaikki kunnossa..ovuloinko ollenkaan.. Nyt olen sitten vähän ovistikkuja käytellyt..sekin on ollut hankalaa kun en kiertoni pituutta tiedä.. valivalivali :) Piti olla pirteämpi viesti, mutta vähän masentavaksi se muuttuikin sitten..höh.
nyt menossa siis yk2 ja fiilis on rauhoittunut..odottelen kierron tasoittumista. Jos se jatkaa samaa liian pitkää rataa, niin sitten kyllä käyn yksityisellä tsekkaamassa tilanteen.
outii kp22/40+?
Mäkin odotan kauhulla tuota kierron sekoilua. Siitä kun ei tosiaan ole vielä mitään havaintoa. Varmaan sitten viimeistään helisen, kun menkat alkaa joskus kp:n 827 jälkeen!
Ei ole oikein kivaa tämä vauvasekoilu nyt, kun pitäis opinnäytetyötä väsätä. Voi mun kanssa. Onneks voin täällä sekoittaa teidän muiden päitä!
Tuossa heinäkuun alussa kävinkin täällä stressailemassa, sittemmin olen ollut vähän huonosti netin päässä. Mutta nyt sitten taas täällä vertaistukiryhmässä:)
Olin tosiaan aina ajatellut, että lapsenteko olisi jotenkin mukavaa hommaa, mutta hermothan tässä menee! Vauvakuume ollut monta vuotta ja kun mies viimein alkoi lämmetä vauva-ajatukselle ja jätimme ehkäisyn pois, niin en jaksaisi MILLÄÄN odottaa! Ja se siirtyy aina kuukaudella kerrallaan... Tosin ei meillä pitkä yritys olekaan, yritys on aloitettu kesäkuussa, kahdet luomumenkat takana. Pillereiden lopettamisen jälkeen käytimme kuukauden kortsua, että kierrolla olisi mahdollisuus tasaantua kunnolla. Mieskin selvästi alkaa kuumeilla ja puhuu vauvoista yms. Aika kovasti pitää sitten keskittyä, ettei huuda, että tämän yrityksen olisi voinut aloittaa jo aiemmin jos se herralle vain olisi sopinut! Että joka tapauksessa plussasta menee se 9kk vauvan tuloon. Miesten logiikkaa on joskus vaikea kestäää...
Edellinen kierto oli 32 päivää, se tulisi ensi tiistaina. Nyt sitten odotellaan...
Tsemppiä kaikille, etenkin MonnYlle!
Outii, minutkin voi lisätä listaan:
kielo
minä -84, mies -85
Pohjois-Suomi
yritys aloitettu 06/09
Hellunrei!
Nyt on toivo mennyt sitten tämän kuun tärpin suhteen, koska hikoilen kuin pieni porsas ja minulla on aivan toivottoman kuuma!!! Näin aina yleensä menkkojen aikaan, että kai ne hillohetket on kohta sitten käsillä...
Tänäänkin olen nähnyt ainakin miljoona raskaana olevaa naista. Voi kade... Uimahallissakin oli sellainen nuori nainen maha pömpöllään (ei kuulosta positiiviselta ilmaukselta, vaan on) ja en mahtanut mitään sille, että piti vähän väliä vilkaista... Siis kyllä voi raskaana oleva nainenkin olla kaunis! Minäkin haluan sellaisen masun jo!!
Kyllä tässä alkaa hätäilemään kaikkea, että tekeekö jotain huonosti, onko ottanut nyt kaikki asiat huomioon jne. Kuten huomasin, että Hyvää Päivää -juomassa, kuitupitoisessa, on lisättyä A-vitamiinia. Olin juonut sen jo melkein kokonaan ja olin ihan järkyttynyt asiasta (lienee kuitenkin liioittelua tässä kohtaa...). Toinen mitä huomasin, oli se, etten saakaan syödä allergia-lääkkeitäni. Mikä suuri järkytys ja kauhu iski kun tajusin, että olen niitä tässä yrityksen aikana syönyt... Hui kamala! Tänään kuitenkin kävin lääkärissä ja selvisi, että Zyrteciä voi luottavaisin mielin käyttää, samoin kaikkia cetiriziini-vaikutteisia. Mutta miten sitä osaa ottaa kaiken huomioon... Pitää vaan kaikki mitä suuhunsa laittaa syynätä tosi tarkkaan... Olen varmaan ihan vainoharhainen odottaja sitten... Kun olen jo nyt vainoharhainen odotuksen odottaja...!! :D Mutta voi pojat kun tuntuu hyvältä, etten ole yksin tässä asiassa, kiitos teidän! :)
Minun pitää odottaa vielä noin kaksi viikkoa, että alkaa joko menkat (jos rytmi nyt jotenkin kohdallaan), tai pääsee kokeilemaan testiä. On kyllä liian pitkä tämä aika... Toisaalta jos se olisi tiheämpi, niin sitten kun ei haluaisi raskautua tulisi hulluksi ainaisten kuukautisten kanssa... Huoh... Tää haluu vauvan, nyt, heti! Tai siis raskautua... Voih, huh, tarvitsen minäkin kohta porttikiellon tänne.
Nyt plussia tänne, niin saadaan muutkin sitten toivoa elämään! :)
-Ronja- yk1
Ihanaisia sekopäitä koko ketju täynnä! =)
Mä tulen hulluksi viimeistään tän päänsäryn kanssa. Kun nousee seisomaan, särkee aina jonkin aikaa päätä. Välillä pitää vähän nojailla seiniin, kun tuntuu, että huimaa. No, jospa se tästä. Varmaan jotain kivoja pillereiden poisjättämisestä tulevia oireita...
Nyt otan neuleen esille ja keskityn Ex listiin. =)
Hei kaikki!
Olen nyt muutaman viikon ajan lukenut teidän keskustelujanne suurella mielenkiinnolla. Itselläni on siis valtava vauvakuume, mutta yrityksen aiomme aloittaa käytännön syistä (opiskelu ym. aikataulut) vasta syksyllä. Välillä tuntuu, että en millään jaksaisi odottaa yrityksen aloittamista ja entä sitten jos ei heti tärppääkään.. Onko silloin aikaa "heitetty hukkaan" odottelulla... Olen täältä oppinut sen, että ei ne suunnitelmat aina mene niin kuin on suunniteltu ja toivottu. Haluankin toivottaa teille jokaiselle oikein paljon tsemppiä ja jaksamista! Yrittäkää nyt ottaa kaikki ilo irti tästä vaiheesta ja nauttikaa! Ihan varmasti jokainen teistä vielä saa sen oman nyytin syliinsä :)
Plussausonnea kaikille toivottaa uusi innokas jäsen!
Kielo: olen meinannut itse tehdä ihan samaa viime aikoina miehelleni. Toissa päivänä hän niin iloisena ilmoitti, että oli lueskellut mun vauvalehtiä. Hienoa, mutta todellakin, tämän yrittämisen ois voinut aloittaa jo aiemmin, jos herralle vaan olisi sopinut! Mutta ei, kun ei ne ymmärrä sitä, että minimissään se on 10-11 kk mitä menee, ennen kuin vauva tulee, yleensä se on 6 + 9 kk.. Että näin. Onneksi sentään ne miehet ovat nyt innoissaan...
Tänään kp 39. Huomenna tarkoitus testata uudestaan, viakka olen 100% vakuuttunut, että kyseessä on vain häiriö kierrossa, kuten niin monella muullakin on täällä ollut. Teinhän jo viikko sitten yhden negan (joojoo, tiedän, että tilanne voi muuttua...).
Aurinkoista perjantaita ja plussaisia tuulia kaikille!
Pikkuinen: kiitos kannustuksesta ja onnea teille yrityksen aloittamiseen ja nopeaan raskautumiseen :) On se jännä miten ensin odotetaan et millon voidaan aloittaa yrittäminen ja sit odotetaan et milloin tulee raskaaksi ja sit odotetaan pelonsekaisin tuntein et meneekö kaikki hyvin jne.. Tuntuu ettei tämän asian tiimoilta voi koskaan relata... Näin ainakin meillä :)
Jeps, itselläni menossa kp 28/32-41?! en siis tiedä yhtään millon menkat tälläkertaa alkaisivat... Mulla on viikon verran tuntunut "menkkakipuja" aika-ajoin. Varsinkin illalla saattaa kipristää mahaa. VARMASTI ollu kiinnittymiskipuja jne.. :D Miten sitä pitääkin NIIN tarkkaan kuunnella omaa kroppaa... Murrrr! Jos käytettäis ehkäisyä ni en varmasti tuntisi mitään :D
Mut siis, mitään raskausoireita en oo nyt kehittäny, mut silti jotenkin kauhean optimistinen olo :) Kai johtuu hyvä olo siitäkin että meillä miehen kanssa menee erittäin hyvin! Jos en nyt ole raskaana ni sit pyörähtää yk5 käyntiin! Itsestäni tuntuu tällähetkellä että ei haittaisi vaikka raskautuminen kestäisikin vielä muutaman kuukauden JOS vaan voisin tulla raskaaksi!! Omituinen pelko koko ajan että mussa on jotain vikaa; en ovuloin tms... Ei siis mitään järkiperäistä!
MUTTA... missä hitossa on kaikki plussat???? Sovittanpas niin et mä plussaan tuossa muutaman päivän päästä ja te KAIKKI seuraatte sit mua!!
Voimia, haleja ja rutistuksia kaikille kanssasisarille :)
Venla yk4 kp 28/32-41?
Oon pitanyt tassa vahan taukoa, kun olen lomalla, eika ole oikein paassyt koneelle.
Paljonhan tanne on kirjoituksia tullut, mutta mita ihmetta!! Ei vielakaan plussia! Onkohan tassa meidan pinossa joku huono karma....? ;)
MonnYlle kovasti pahoitteluja suhteen karitumisesta. :( Mutta niinkun muutkin ovat sanoneet, niin se vauva tulee sitten varmasti joku piava sullekin, sitten kun olet "sen oikean" kanssa! Tsemppia kovasti!! :)
Itsella ei ihmeita. Kaikki PMS-oireet on, eika mitaan raskausoireita, etta menkkoja odotan alkavaksi la-su. :( Ja sitten vaan yk6 kayntiin... Hohhoijaa!!
Nytpa ei muuta... Muksaa kesan jatkoa kaikille!! Ja aurinkoisia paivia!! :)
Tinttis kp27