Esikoishaaveilijoiden kesä :)
Kommentit (270)
en sit malttanu odottaa perjantaihin, vaan tein testin tänään :D aivan selkeä nega! On tää jännä tää ihmismieli ku viimeeksi olin aivan maassa, mut nyt on ihan hyvä mieli :) ehkä ensi kuussa; mitä sitä turhia synkistelemään :)
tein tuon testin siksikin jo nyt (kp33/32-41) koska ajattelin et jos on nega ni annan tällätavalla menkoille ns. luvan tulla. Ettei ne ainakaan stressin takia myöhästyisi! Nyt toivon että ne piakkoin alkaa, ettei tule taas megakiertoa..
Tarkoittaako pitkät kierrot sitä ettei ovuloi?! Ajattelin vaan et jos alkaa olla tuota yli 40 päivää ni otan kyllä yhteyttä neuvolaan, lääkäriin tai johonkin :)
Hyvää mieltä ja paljon plussia kaikille!! :)
Venla
Ihania plussauutisia, perästä tullaan, toivottavasti koko kööri ja mahdollisimman pian:)!
Tätiä pelkään, tänään kp32, edellisessä kierrossa täti tuli juuri 32. päivänä. Ennen pillereitä mulla oli kyllä epäsäännöllinen kierto 30-35, joten en uskalla tehdä testiä vielä... Tiedättehän, niin kauan kuin ei ole varmaa tietoa, voi toivoa:). Vessassa pitää rampata koko ajan, kun tuntuu, että housuihin tulee vuotoa. Kaikenkaikkiaan mulla on aina ollu lähes kivuttomat kuukautiset ja ensioireena on aina vuoto, joten oon ihan hermoheikko nyt! Onneksi mulla on sellainen kesätyö, jossa ei ehdi raskautumista ja vauvoja miettimään, eli 8 tuntia vuorokaudessa on suhteellisen vapaata aikaa... Toissayönä näin unta, jossa meillä oli ihana pieni tyttövauva! Iltaisinkaan en oo oikein ehtiny nettiin teille purkamaan. Sekoaa tähän tilanteeseen! Onneksi Orkidea antoi toivoa ja luottoa, jospa se plussa joskus muillekin tulee.
Tsemppiä kummien kiertojen kanssa, toivottavasti gynekologilla tulee joku tolkku tilanteeseen.
Onnea Orkidealle plussasta!! :) Aivan ihana uutinen! Toivottavasti muutkin pääsisi plussaimuun.
Meillä pyörähti yk2 käyntiin. Onneksi vähän rennommissa tunnelmissa kuin yk1. :) Pohdiskelin, että varmaan yk1 oli sen takia niin jännittävää aikaa, kun aloitusta olin odottanut kauan. On tää jännää vieläkin, eli varmaan taas testailen liian aikaisin! Ei millään jaksa odottaa...
En sittenkään ostanut ovistikkuja, jos vielä pärjäisi ilman... Ovis alkaa luultavasti pikku hiljaa lähenemään, joten täytyy olla aktiivinen! :)
Plussa & ovis onnea kaikille!
Ihan samaa mietin, kuin Venlakin, että onko nuo pitkät (+40) kierrot niitä ei-ovulaatiota kiertoja? Osaako kukaan sanoa? Vai venyykö kierto jostain muusta syystä pitkäksi?
Tosi rasittavaa, kun ei yhtään osaa sanoa omasta kierrosta, kun ollut kaikkea 24-42 väliltä. Tai tuo 24 nyt oli heti pillereiden jälkeen, että ehkä ennemminkin 28-42. Silti aika iso haarukka. Voi siis mennä tässä ekassa testikuussa aika monta ovistikkua, kun ajatelin alkaa tikuttaan tuon 28:n mukaan... huoh...
Tänään kp3. Yritän pysyä positiivisena, että kyllä se meidänkin vuoro vielä tulee. Oikeastaan tämä raskautuminen on aikamoista arpapeliä, joten ei kait tämä yk 5 vielä ole edes paha...
Plussatuulia vaan koko joukolle!
Varovaisesti tulen kertomaan aamuni tapahtumista.. Koska täti on ollut outo..oikeastaan vaan pikku "roippeita" viskonut, (käytän kuukuppia, joten vaikea sanoa onko tuhrua vai mitä) niin päätin tänään testata..varmuuden vuoksi, huvikseni, kun yksi testi kaapista löytyi.
Kahden minuutin kuluttua piti hieraista silmiä moneen kertaan, sillä testissä oli haamu..haalea haamu, mutta silti.. Googlettelin heti clearbluen mahdollista viivanpaikkaa ja lukemieni keskustelujen perusteella en todellakaan uskalla ajatella viivaani plussana. Täytyypä kokeilla parin päivän päästä eri merkkisellä testillä..jos ei täti päätä tulla ennen sitä.
Vatsaa nippaa ja päätä särkee.. tiedä tästä sitten.
Outii
Jännää jännää! Pidetään peukkuja että kyseessä on ehta PLUSSA! Meinasinkin jo silloin paripäivää sitten laittaa, että ettei ny vaan olis kyse jostain kiinnittymisvuodosta kuitenkin.. Tsemppiä!
Mulla tänään kp 28/28. Ja tunnustelen oloa tiiviisti, kuten arvata saattaa. Toivon niin, että pääsisin tohon jännäilykerhoon kanssa eikä täti tulis latistamaan tunnelmaa!
Han
Tosi kiva kuulla tuollaisesta haamusta. Oliko kyseessä siis haamu vai haalea viiva? Kun mä erehdyin jossain mainitsemaan "haamusta", niin heti vaadittiin tarkistusta, että haamu vai HAALEA viiva. Haamu kun tuntuu olevan sellanen, että sen juuri ja juuri voi siihen kuvitella..On se tarkkaa.=)
Minä panikoin täällä puuttuvien oireiden kanssa. Kaikkea sitä voikin keksiä.=/ Eilen tosin rintaa - niin toista vaan =D - viilsi kun olis puukolla vedetty (ei tosin ikinä ole, mutta ajattelin, että siltä se varmaan tuntuis. =) ) Sitten se meni ohi ja tuli kohta takas..Tänään ei taas mitään. Vessassa käynti on kuin trillerileffaa, "Eihän ole alkanu, eihän ole alkanut"...
No, nyt jo jopa viikot 4 tasan. Kyllä tämä tästä.=)
Varovainen jee Outiille, myös :) Ja Orkidealle, ihan varmasti raskaus lähtee siitä hyvin etenemään :) Positiivista mieltä vain!
Itse täällä tuskailen, kun olen leikkinyt ovisliuskojen kanssa ja hieman hämmentyneenä ihmettelen kuinka vahva sen viivan pitäisi nyt olla... tuntemukset ainakin sellaiset, että nyt voisi olla otollinen hetki, mutta sitten miehen innostus näyttää laantuneen! Ehkä on liikaa vaatia, että yli kolmekymppinen mies heiluttelee niitä peittoja joka päivä...! Mutta, ai hitto, kuinka turhauttavaa, sillä jos nyt ei miestä nappaa, niin sitten voi jo odotellakin kuukauden seuraavaa yritystä.... harmittaa :(
Ensin onnea plussanneille joita näyttää kertyvän aika paljon tähän kuuhun?? Ja uutta puhtia meille muille ;)
Niin sitä vaan vuodattamaan että näin avioliitossa elävänä omakotitalon asukkina tuossa yks kaunis päivä pynttäydyin ja laitoin ihan ihmisen vaatteetkin päälle ja painuttiin kauppakeskukseen ihmettelemään muita ihmisiä. Siellä katsahdin peiliin ja totesin että oma naama kerrankin miellyttää ja ihan niinku olis posket kaposemmat. Mies sitten totesi vielä samaan päivään että olen laihtunut melkoisesti viimeaikoina... Nooooh... pari päivää venytin ennen kun uteliaisuus voitti ja hyppäsin vaa-an niskaan... JUMPETTI!!! En oo koskaan painanut näin paljoa ja saatikka vielä diagnosoinut sitä väärin peilin ja oman kehon kautta... MISSÄ SE IHRA NYT PIILEKSII?? 5kg lisää massaa tässä rungossa yleensä tuntuu ja näkyy. Nää on taas näitä pillerien lopettamisen mukavuuksia varmaan kun alkaa se "muoto" menemään niihin paikkoihin missä kuuluukin? Tissejä se ei oo vielä kuitenkaan löytyny mutta kai toi istuinpehmuste on sitten levahtanu?
Sitten tähän vauvakuumeiluun... Nyt on sitten viikon sattunu alavatsa ja kaikki muut elimistö tuossa mahan seudulla oikeen urakalla. Yritän pistää sen edelleen herneiden ahmimisen piikkiin. Autoa ajaessa useimmiten ja toisinaan ihan istuskellessa järkyt menkkakipukrampit kiusii. Tänään repelin aamulla oikeen kunnon rytmihäiriörumbat ja päädyin popsimaan beettasalpaajia vaikka niistä olen yrittänyt nyt eroon pikkuhiljaa.
Sopivasti tuo ukko lähtee viikon työkeikalle ja sen jälkeen viikon "poikien jalkapallomatkalle" juuri silleen sopivasti kun pitäis monsuunien alkaa tai sitten olla alkamatta... Mahtaa olla mukavaa täällä kotona sitten plussailla lintujen kanssa :D (mähän meinaan plussata vaan siitä syystä että piti lopettaa tämä yrittäminen viimekuuhun työllisyyteen vedoten ja katin kontit se sitte amatööriltä ihan niin onnistunu. Olin varmaan ajatellu sisimmässäni varmat päivät väärinpäin... :D)
*muoks! Niin vielä piti lisäämäni että jumpetti mitä finnejä voi ihmiselle tulla. Pistetään nekin hormoonien piikkiin tai jotain. Ei mulla oo elämässäni ollu kun ehkä pari jalkapallon kokosta paisetta selässä ja nyt niitä on monta viikossa ja naamassa kukkii kans. Siis ISOJA kukkia... Aika näyttää olisko ne jotain "esioireita" ;)
Jee, siis onnea outiillekin! Aivan loistavaa, nyt vaan pidetään peukut ja varpaat pystyssä täällä. Heti kertoon, kun teet sen toisen testin :-)
Saturnille pakko sanoa, että kyllä mä ainakin kotona "vaadin", että yli kolmikymppinen ukkoni saa heilutella peittoja joka toinen päivä. Ei luulis vielä tuolla iällä iän painavan...että ei ole liikaa vaadittu ;-)
Mä täällä nyt sitten jännitän muiden puolesta, kun itsellä täti vielä kylässä... voih, kun tulis viikon päästä perjantai äkkiä niin pääsis tikutteleen ovista...
AIElle - meillä näyttää olevan miehet samanikäisiä :) Ei kyllä luulisi vielä lopahtavan kiinnostus kammarin puolella, mutta ehkä tosiaan on liikaa vaatia väsynyttä miestä aamuin illoin... mutta kyllä se ottaa hieman itsetunnolle, kun toinen ei vain jaksa! Onneksi mies on uskotellut kiinnostustaan sen verran, että kattellaan josko ne peitot heiluisi tänä yönä :)
Huh, taas sattuu vatsaan ja mieliala nousee ja laskee, kuin vuoristorata...
Han: Joko olet testannut vai tuliko se tyhmä-täti kyläilemään? Jännittävää!
Orkidea: Se oli haamu. Mieskin sen näki, joten en kai nähnyt näkyjä, vaikka vähän epäilinkin :D nyt jännäillään.. Jos viiva vahvistuu, niin meillä onkin sitten sama LA, jos laskuriin on luottamista.. hauskaa:) Tsemppiä plussapuolelle, kyllä se olo siitä varmistuu!
Saturnin: nyt vaan kaikki keinot käyttöön, että saat miehesi peittojen alle:)
Yrittäjä: ahhihhii :D kyllä noin hauskaa tekstiä vaivautuu lukemaan !
ON: olen tässä eilisaamusta lähtien kuulostellut kehoani niin, että korviin sattuu! Illalla suihkussa silittelin alavatsaa ja ajattelin positiivisia ajatuksia ja sitten vielä ennen nukkumaan menoa käskin miehen jutella mahdolliselle masuasukille, että pysyykin siellä sitten :D mutta kaiken kaikkiaan yritän kuitenkin suhtautua joten kuten järjellä (ei varmaan kuulosta siltä:D) ja tiedostaa sen, että raskaus on saattanut alkaa ja loppua yhtä nopeasti..taisi olla kuitenkin liian aikaista testailla.. Tuhru jatkuu edelleenkin, mutta tädiksi ei ole yltynyt. Odottelen viikonlopun yli ja maanantaina tsekkaan millaiseksi viiva on muuttunut. Jos nyt jotain "oireista" uskaltaa sanoa, niin sen, että vasemmalla alavatsassa tuntuu pistos melkeinpä koko ajan...hmh...
Outii kp30/43 tjtn
Tulen mukaan, jos sopii :)
Eli esikoisesta haaveillaan, minä 24 ja mies 27. Pillerit (Yasminelle) jätetty pois kesäkuun lopussa kolmen vuoden syönnin jälkeen, nyt siis menossa ensimmäinen kierto ja tätiä odotellessa (toiveenahan on, ettei se sieltä tulisi :)). Kierto taitaa olla jotain 27/31, (tai sinnepäin, en osaa oikein laskea :(), ja ihme kyllä, oviksen huomasin jo ensimmäisessä kierrossa.
Nyt kovasti toiveita, että olisi jo tärpännyt, jos ei ole nii yritys jatkuu seuraavalla kierrolla. Kovasti olen itselleni kaikennäköisiä raskausoireita keksinyt, kuten menkkamaisia tuntemuksia vatsassa ja rinnat on olleen tosi arat, mutta voivathan nuo enteillä myös että täti olisi tulossa... :( Testejä ollaan ostettu montakin kappaletta, ja yhden olen jo tehnytkin (tiedän, liian aikaisessa) mutta en vain jaksanut odottaa :) ja negahan sieltä tietenkin tuli...
Outii: Oliskin aikamoinen mäihä, jos saatais sama LA.=) Toivottavasti teilläkin on nyt tärpänny! Olis kivaa saada "tuttuja" tuo o-puolella samaan pinoon. Ja ei ole hölmöä puhua mahalla, munkin mies huhuilee aina välillä, että onhan siellä varmasti joku, että pysy mukana.=)
Ja uudelle esikoishaaveilijalle tervetuloa.
Omaa napaa - tai paremminkin alavatsaa:
Tänä aamuna sain mahdollisesti ensimakua siitä, mitä tuleman pitää. Juoksin vessassa koko aamun. Aamupuuroa syödessä sain lusikallisen takas suuhuni ja reippaana tyttönä se nielasin. Siitä lähtikin sitten kuvottava olo, joka jatku useita tunteja. Olin oikein hymyilevä kassaneiti töissä, kun mietin, että tuleeko ihan oikeasti yli vai tuntuuko vaan siltä! =O Lisäksi asiakkaat haisi pahalle, kun on niin helteinen päivä. *saako niitä käskeä suihkuun?* Täydellistä kaikin puolin.
Odotan huomisaamua innolla, millaseks tämä menee. Toisaalta olen iloinen, että jotain oireita on, kertoo ainakin, että örkki on vielä menossa mukana.
Ja mies! Ai, että se onkin ihana.
Tervetuloa Riksulille :)
Olisin muuten kysynyt tämän ryhmän jäseniltä ovisoireista. Itse en ole koskaan kiinnittänyt niihin mitään huomiota (kun en ole koskaan aiemmin vauvaa yrittänytkään) ja olen hämmästynyt kuinka paljon tuntemuksia kierron aikana saattaa ilmetä, kun niitä pysähtyy tarkkailemaan! Ja puolet niistä varmaan päässä kehiteltyjä ;)
Mietin vain, että mitä te muut tunnette missäkin vaiheessa, sillä minulla on ilmennyt päänsärkyä, alakuloisuutta, pahoinvointia, rinnat ovat herkät, vatsassa nippaa, jne. Mutta oireet ovat levittäytyneet aika laajalle ajalla kierrosta - päätä särki viikon kuukautisten jälkeen, seuraavalla viikolla alkoi kuukautisen tapaiset vatsakivut, ja nyt rinnat ovat arat. Miten ihmeessä tiedän milloin ovuloin!? Eilen ja tänään jopa tunsin pientä kipua oikealla alavatsassa, mikä viitaisi ovulaatioon.
Olen testaillut ovisliuskoille tiistaista lähtien ja ne ovat joka kerta näyttäneet miltei yhtä vahvaa kuin kotrolliviivakin, mutta ei kai ovulaatio kestä sentään neljä päivää!
Olen kyllä aika ymmälläni... ja kyllä, olen testannut viimeksi tänään näyttäisikö ClearBlue positiivista, eikä se näytä :(
Eli kanssasisaret, kertokaa mitä tuntemuksia teillä on milloinkin!
Tänä aamuna töihin lähtiessään huikkas perussuukkonsa lisäksi vielä että "Nuku sinä vaan vielä vauvan kanssa vähän aikaa. Heippa toukka!" Toukka on siis miehelle vauvan "tekonimi". =) On se vaan ihana mies. Onhan se aikaista vauvasta puhua, mutta sehän sieltä toivottavasti tulee.=) Ja kyllä tuollainen pelkkä puhekin ja hyvä mieli saa luottamaan siihen, että toukka pysyy menossa mukana.=)
-Orkidea, 4+1-
Ps. Haittaako, kun vielä kirjottelen tänne? Kun tuo o-puolen huhtikuu 2010 on niin vaisu.
enhän mä malttanut odottaa maanantaihin! laitoin kuvan..saa nähdä näkyykö siinä mitään :) haamu oli vahvistunut eilisestä ja nyt alkaa tosissaan jännittää! (mieskin sanoi, että: no nyt hän alkaa jännäileen, kun ei enää tarvitse tihrustaa valossa ja käännellä ja väännellä testiä, jotta viivan näkee:D)
Orkidea: kyllä mä kovasti yritän tulla sinne o-puolelle! tulis nyt jotain oiretta edes.. ja vahvempi viiva.. voi tätä odotusta, oon niin malttamaton :D tsemppiä aamupuuron kanssa!
riksulille tervetuloa! mäkin keksin ekassa kierrossa kaikki mahdolliset oireet:D ja tein lähemmäs kymmenen testiä, kaikki ilo irti vaan :)
saturnin: mä luulen, että tunnistin ovikseni "limoista".. ja siis halutti paaaljon enemmän.. joten sillon puuhailtiin kun mun teki mieli.. kokeilin myös ovistestejä, mutten saanut niihin mitään merkkiä ovulaatiosta..en ehkä osannut käyttää :<
nyt töihin, hauskaa viikonloppua kaikille!
Outii ja haamu
muoks. noh..ei tuossa kuvassa nyt paljoa näy...oikeasti se viiva on vahvempi :D !
Outii- Melkeen onnittelunu ;) Kattotaas jos minäkin saisin tartunnan kun kerran samalla suunnallakin asutaan...
Itsellä on taas "niin varma olo" :D Maha vihloi hillitöntä jatkuvaa menkkakipua lähes kolme päivää ja vihdoin lopetti eilen. Todella kiinnostaisi tietää mistä moinen johtui... Hulluahan tämä elämä on... Jos en olisi yrittämässä lisääntymistä, olisin varmasti jo juossut oudon kivun takia lekurille vinkumaan mutta nyt kun kuvittelee kipujen johtuvan jostain muusta niin tyhmä vaan uskoo omiin aatoksiinsa...
Hei kaikille!
Pari viikkoa olen seurannut keskusteluanne ja uskaltaudun nyt vihdoin itsekin mukaan. Toivottavasti vielä mahtuu, vaikka kesä alkaa pian vaihtua syksyksi?
Olen 27-vuotias esikoishaaveilija. Avomiehen kanssa seurustelua takana reilut pari vuotta ja toiveena saada perheeseen nyt muitakin jäseniä :) Pillerit jätetty kesäkuun lopussa pois ja nyt menossa ekat "omat" menkat pillereiden jälkeen. Viime kierto mentiin kumikavereiden kanssa kierron tasoittamiseksi, mutta nyt ehkäisy jäänyt kokonaan pois ja yritys alkakoon. Rennolla asenteella mennään (ainakin toistaiseksi), mutta iloinen yllätys olisi jos tulosta ilmenisi ilman suurempaa stressiä. Katsellaan :) Menkat alkoivat to, eli nyt menossa kp3?
Älkää eristäkö mua mihinkään omaan ryhmään teidän alle! =D Sovin ihan samaan sakkiin, jos sopii.=) Ihan pelottavaa tuo "PLUSSA 7/09". No, jospa se siellä kestäis. Odottelen pikkupaniikissa koko ajan, että menkat alkaa ja menee kesken...
Onkohan missään vaiheessa raskautta hyvä ja varma mieli? Minä kun olen maailman herkin ihminen muutenkin, niin jokainen mahan nippaus tuntuu siltä, että nyt se varmaan meni...Ei kovin fiksua. Omituista on myös se, että ei ole ollut enää mitään oireita. Liekö ollut aiemminkaan, vai johtuivatko vaan siitä, kun niin kovasti tätä halusin. =) Mutta niin kauan, kun ei ole mitään vuotoja, niin kaikki on hyvin. Näin yritän ajatella. Ja niistä oireitten puuttumisestakin pitäis olla vaan iloinen, kun ei tartte pönttöä halata. =D