Esikoishaaveilijoiden kesä :)
Kommentit (270)
Täti tuli, ihan yllättäen, ilman mitään varoitusta tai sen kummempaa oiretta. Katotaan nyt yltyykö ihan kunnon tätiviikoksi vai onko tää joku ihme häiriö TAAS. Viime kierto siis 42 päivää, tämä 22 päivää?
Nyt varaan yksityiseltä gynen..ei siitä haittaakaan voi olla.
Joku vois kyllä nyt ilostuttaa näitä harmaita päiviä plussalla! :)
Outiiiiih
Että täti tuli sitten kyläilemään. Outii: oudot kierrot täälläkin! Oli peräti 16 kokonaista päivää tässä alkamispäivien välissä. Taas siis menkat... Outoa... Itseasiassa helpottavaakin, kun tiesi, että oli niin vähäistä touhuilua tässä, että kunhan mies palaa reissusta, niin reilun viikon päästä pääsee ihan kunnolla "tositoimiin" kiinni. :) Toivo elää ja silloin lähtee käyntiin yk 2.
Iloista viikonloppua kaikille! :)
Ronja yk1
Voi Outii & Ronja ja kummaa kiertoa!
Mäkin oon suunnitellut gynelle menoa, perus vuositarkastukseen ja samalla kyselemään ja tutkituttamaan raskautumiseen liittyvät jutskat (hmm. täytynee ruveta laatimaan asialistaa). Ajoitusta mietin tuolle käynnille..heti menkkojen jälkeen tuntuu "turvallisimmalle", vai voisko gynen ronkkimisesta olla haittaa, jos oliskin jo raskaana? onko tämä vähän kaukaa haettua?
Mulla piinaviikko käynnissä. Ens viikon keskivaiheilla sit täti tulee meille tai pääsemme testailemaan! Oireita oon tuottanut tällä kierrolla niukemmin kuin viime -heh: Nyt enää nännit arat ja satunnaisia vihlasuja jossain jota kuvittelen munasarjoiksi;) Mitään kiinnittymisen merkkejä en oo kyllä havainnu :( Puoli-skeptisenä, semi-toiveikkaana siis ens viikkoon!
Onko muita jotka testailee ens viikolla (jos siihen asti päästään, tietenkin)?
plussia meille!
Han kp 23/27-28, yk 2
ensinäki, kiitos tosi paljon kaikille tsemppauksista yms :) ootte ihania
ensinäki, kiitos tosi paljon kaikille tsemppauksista yms :) ootte ihania !
mä todella todella toivon, että olisin raskaana. tiedän että voisin lapsen kasvattaa yksinki, ja kyllä toi ex-ukko hyvä isä on (ku sillä on jo yks lapsi) mut että onhan tää raskasta aikaa huhhuh!
ja pakko myöntää että en todella voinu vastustaa kiusausta ja pakko oli heilutella peittoja ton eksän kans (oon ehkä oikeasti vähän pönttö!!!) :s mut teki se ainaki hyvää ;) mut oon sanonu että yhteen ei palata, ehkä joskus kuukausien päästä ku huomaan että se todella, todella on muuttunu!!! eihän kukaan voi mua noin kohdella, sehän on ihan varma. ja sanoinki sille että nyt jos ottaisin sen takasi jne niin sehän ois sama asia ku sanoisin että "tee vaan lisää tollasia virheitä, kyllä mä annan sulle kaikki anteeksi..." mut ei se nii mee. :) onneks on kaverit tukena ja kyllä tästä joskus alkaa helpottaa.
mahaa juili eilen ja toissa-aamuna, mutta menkoista ei yhtään mitään merkkejä! testasin negan torstai - ja tänäaamuna. mut kylhä sitä toivoa sopii että se plussa tulis siltikki vielä. ku aloin miettii niin voi olla että ovis ollu vasta kierron loppupuolella, koska silloin oli selvät merkit ; limat, kivut yms... niin eihän se näkyis sit näin äkkiä (?) vai mitä ootte mieltä? mut todella toivon että olen!!!
plussatuulia kaikille.
rakkaudella
Monny yk6 kp 29/27-30
Kiva, huomata, että jotkut testailee mua enemmän. =D Vaikka munkin tekis mieli joka aamu pistää testit kehiin.
Ja kukas siitä ensi viikolla testaamisesta kysy. Mä testailen ens viikolla, jos ei siis menkat ala ensin. Keskiviikkona ajattelin (jos maltan sinne asti). =D En tosin usko, että olis tärpänny, kuitenkin eka yk menossa. Tänään taas vihlo mahaa ihan tosissaan, piti oikein kippuraan mennä, kun oli kun olis puukolla vetäny. En ymmärrä, tollasta ollu nyt enemmänkin. Tosin eilen tuntu, että loppu kaikki "oireet", nyt sitten tänään taas oli tuo kipu. Eka ajatus oli tietty, että jokin, mikä on kyytiin päässy, jätti kyydin kesken..Huoh.
Otin oikein itkupotkuraivaritkin tänään, kun haluan niin kovasti ja usko on niin vähissä. Ja ekassa yrityskierrossa jo. Ei ihan tervettä. Onneks sai pyyhkiä nenän miehen paitaan ja koira tykkää kyynelten suolaisuudesta. =)
Mutta tänään leffailtaa.
Ronja: voi kökkö..täti osaa olla aika arvaamaton :<
Han: Mä vaan varasin sellasen ajan, joka sopi kalenteriini ja oli gynellä vapaana..En tullut edes ajatelleeksi mahdollista raskautta.. enkä kyllä tiedä onko tätikin sillon kylässä..hmh.. Mutta ajattelin, että peruutan sen sitten tarvittaessa..
Osaisko kukaan kertoa mitä se mahtaa tsekata vai tsekkaako mitään? Mulla kuitenkin vasta tää yritys ihan alussa..jotenkin vaan menkka-historiani tuntien olen huolissani ja haluan tarkistaa asian ennemmin kun myöhemmin.. pelottaa vaan, että se käskee oottaa rauhassa..ettei ota tosissaan..:( En kyllä tiedä mitä aion gynelle sanoakaan..tai kysyä..voi eiiii..
Niin ja taas täti kävi vain kääntymässä. Siis yhden päivän kummallinen pikkuvuoto... (tietysti elättelen täällä toiveita kiinnittymisvuodosta :D) muttamutta..vois kai olla sitä ovisvuotoakin.. en tiedä.. ääähhh
Tsemppiä piinailijoille, pupuilijoille ja odottelijoille :)
Outii kp24
Hauska kuulla Ronja, etta jollain muullakin ongelmia hikoilun kanssa menkkojen aikaan! :) Ma aina mietin, etta millanenhan ma oon sitten vaihdevuosiaikaan, kun nyt jo noin hiottaa.... :D
Sanoko sulle muuten laakari, etta cetiriziinia voi kayttaa raskauden aikana?????? Toivottavasti huomaat taman kysymyksen, kun olen tuota niin miettinyt! Ma oon ite kayttany Loratadiinia ja aattelin sit lopettaa kun/jos raskaudun. Kun meilla on kissa, niin pakko sen takia syoda allergialaakkeita..... ;) Mutta voisin tosiaan vaihtaa tuota merkkia, jos kerran tuota toista voi syoda raskauden aikana.
Han: Mulla kanssa ollu tosi rasvoittuvat hiukset pillerien lopettamisen jalkeen! :( Ja nappyjakin tulee... Jouduinkin tuossa yhdessa vaiheessa kayttamaan antibiootti-voidetta, joka tepsi.
Mulla tanaan taas se paiva, kun mieli on NIIIIIN maassa! :( Tuhrua rupes tuleen eli huomenna alkaa kunnon menkat. Vaikka kyllahan ma tossa ylempana sanoinkin, etta ei oo mitaan muita kuin menkkaoireita, mut kyllahan sita silti aina toivoo... No, yk6 sitten kayntiin vaan.
Mitahan muuten kuuluu Reetulle?? Ootko taustalla, vai lopettanut taalla pyorimisen?? Kerrohan kuulumisia, jos taustailet! :)
Terkkusin Tinttis (kp31/32) joka lahtee huomenna etelan lampoon! :)
eihän tuota v*tutuksen määrää voi edes kuvailla, ku enää ei ole kenen kanssa edes yrittää sitä lasta.
mut plussatuulia kaikille, nauttikaa pupuilusta ja pitäkää kii omista kullistanne ;)
nyt röihin
monnY (olis alkanu yk7)
Tinttuliina: Mä söin ennen Loratadinia, mutta vaihdoin sen Cetiriziiniin. Pakkausselosteessakin lukee, että Cetiriziniä voi syödä raskauden ja imetyksen aikana (tietenkään ei suositella, mutta jos on pakko niin on pakko), kun taas Loratadinia ei suositella ollenkaan (syy on se, että tutkimustuloksia ei sen vaikutuksista ole saatu, mutta ei se nyt kovin paljon pahempi kuin muutkaan allergialääkkeet voi olla.) Aiemmin mulle sanottiin, että Loratadinia voi syödä siihen asti, kun saa tietää olevansa raskaana, ja sitten pitäisi lopettaa. Mieluummin sitä kuitenkin syö Cetiriziniä, sitä kun saa jatkaa raskausaikana. Mulla on onneksi vain ristiallergia (siitepöly + jotkin mausteet ja vihannekset, joten ei tarvitse lääkitystä kuin kesäajan). Lisäksi lekuri puhui, että kaikista parasta olisi, jos pärjäisi vain paikallisesti vaikuttavilla lääkkeillä, eli silmätipoilla ja nenäsuihkeella, mutta ainakin minulla pitää pahimpana aikana olla näiden lisäksi vielä ne tabletit käytössä.
ON: Minulla on vauvakuume jäänyt kovasti taka-alalle. Koiramme lopetettiin juuri, ja muutakin surullista on tapahtunut lähipiirissä. Toisaalta haave vauvasta on aiheuttanut sen, että jotain positiivista ajateltavaa vaikeinakin päivinä. Murheiden takia emme ole oikein jaksaneet makkarin puolella touhuilla, joten haaveet raskautumisesta ovat tässä kierrossa olemattomat. Eipä sillä, kaikki aikanaan.
Ai niin, yksi juttu, joka ei ainakaan mieltä piristänyt: puhuin tuossa eräs päivä äitini kanssa vauvoista (hän ei tiedä yrityksestämme). Satuin sitten kysäisemään, että oliko hänen vaikea tulla raskaaksi (hän kun on aina puhunut avoimesti kahdesta keskenmenostaan yms, ja olemme suurperhe). Äiti naurahti ja sanoi, että "Se oli joka kerta kuule että noin vain, heti ehkäisyn pois jättämisen jälkeen!" Kolmatta lasta he kuulemma joutuivat yrittämään pidempään (hän on monesti sanonut, kuinka rankkaa oli, kun halusi jo olla raskaana) - todellisuudessa yritystä kesti peräti puoli vuotta....just. Lisäksi äiti vielä sanoi, että "Me olemme kuule tosi hedelmällinen suku, mieti vaikka tätejäsi ja enoasi.
Sori tämä vuodatus...Enpä taida ihan heti äidille puhua vauvajutuista. Hänellä on lisäksi tapa puhua halustaan tulla mummoksi todella usein. Argh.
Eipäs tässä muuta, kuulemisiin! Ja nyt plussia pinoon!
- deeli yk 6 kp 26/24-39
Mä täällä tuskailen kummallisten alavatsakipujen kanssa, jotka menee ja tulee. Mietin, että millon olis luotettavaa ensi viikolla testailla, jos ajattelee, että kierto olis ton 28 luokkaa - mitä ei varmasti ole...Tänään kp 25, eli ajattelin, jos ke-aamuna testais. Onkohan mitään ideaa vai tuleeko vaan karmee testailukierre, kun se näyttää tietty negaa.
Mitähän kummaa noi alavatsakivut on? Onko ollu kokemusta pillereiden poisjätön jälkeen?
täällä tuskaillaan kans alavatsakipujen kanssa, ja oon melkein 100%:sen varma et menkat alkaa pian :( mä en silloin tuntenut mitään menkkakipuja ku söin pillereitä (en kyl niitä kuulostellukkaan näin tarkkaan) mut nykyään oon tuntenu et menkat on tulossa..
Niinhän nuo raskautuneet ovat sanoneet että alkuraskaudesta on samanlaisia "menkkakipuja" mut kyl mä luulen omalla kohdallani olevan kysymys juuri niistä...
Itse oon noiden testien kanssa päättänyt tehdä niin että testaan vasta ku menkat on tosissaan myöhässä! ORKIDEA: oon itse sitä mieltä että se todellakin aiheuttaa kierrettä :D itselle kävi tuollein viime kierrossa ku kierto oli 41 päivää!!! Sit ku stressaa niistä testeistä ni pitkittyy vaan! Näin siis mä tunnen!
Vähän "hapan" fiilis on ku jotenkii tuntuu et toivo menetetty tässä kuussa vaikkei ne menkat olekaan vielä alkanu... PLÄÄÄÄÄÄH!! :( :( :(
toivottavasti muilla on parempaa fiilistä!!
Venla yk4, kp 31/32-41?!
Tinttuliinalle ja MonnYlle pahoittelut ei-toivotusta tädin vierailusta!
Orkidealle ja Venlalle lähtee täältä toiveet, että alavatsakivut johtuis jostain kivemmasta kun tädistä, tähän pinoon on saatava plussia!
Ja deeli, mun on tehnyt mieli kysyä äidiltä, että kuinka helposti/vaikeasti raskautui, mutta en ole voinut.. äiti arvaisi heti, mitä täällä on tekeillä :D Koitahan jaksella murheista huolimatta..
Ja sitten omaa napaa.. Oiretta ei ole mihinkään suuntaan..viime kierrossa olin tähän mennessä keksinyt jo vaikka mitä :D Nyt taitaa vaikuttaa se, että en usko että ovuloin (no joo..oon vähän negatiivinen), en tiedä koska menkkojen pitäisi alkaa ja tuntuu, että peitot ei ole heiluneet tarpeeksi. Eli siis en usko, että olen raskaana, joten keho ei kehittele mitään muka-oireitakaan :)
Outii kp26/jotain..toivottavasti vähemmän kun viimeksi.
Menin sitten rikkomaan omat "periaatteeni" ja tilasin netistä ovistestejä (noloilee itsekseen). Meni vaan hermot, kun ei menkkoja vieläkään ole tullut. Syksystä on tulossa tosi kiireinen koulun ja työn ja muiden velvollisuuksien kans, niin varmistanpahan ainakin sitten sen, että osuu oikeelle kohdalle peiton heiluttelu, jos ei muuten jaksa / ehdi kovin usein heilutella.
Tänään siis kp 42! Täytyy soittaa lääkäriin, kunhan ne vaan aukaisee ovensa. Mutta voishan tuo täti jo tulla kylään. Meni siihenkin lauantaina hermot, niin piti sitten juoda vähän viiniä potutukseen. Mietin, että oiskohan tämä kuitenkin vain kropan oma tapa laittaa vähän jarruja päälle tämän kuumeilun kans? Ainakin se mulla tuntuu helpottaneen sitä pahinta kuumeilua, kun kerta menkkoja ei vain kuulu. Mene ja tiedä, mutta kait tähän nyt joku syy on...???
Plussailkaa muut kanssasisaret, kun minä en! Elokuun alkuun enää muutama päivä ja siihen mennessä olis hyvä jonkun plussata! :-)
Tämä tyttö tärisee.
Testasin tuossa äsken haamuviivan.
Ihan viiva se, haalea kylläkin. Miehelle piti ottaa kännykällä kuva ja laittaa, kun meinasin seota täällä koiran kanssa kaksin. Eipä ole vastannu, varmaan luulee, että tussilla piirsin, kun niin kovasti lasta haluan...
Mitenkähän päin tässä pitäis olla. Ajattelen vain, että jokin virhe siinä varmasti on, että tein testin väärin tai jotain. Että kohta alkaa menkat ja testit näyttää negaa.
Huoh. Mies tulee töistä 16.30 jälkeen mitä se sekään auttaa...
En todella uskon, että olis voinu tärpätä. Näkyiskö edes vielä..?
-Orkidea, kp 26/ei-mitään-havaintoa-
*jälkeen päin muokattua: Eikä ikinä ole ollut näin paljon kirjoitusvirheitä mun teksteissä. =D*
Jaiks!! Onnea!!!! eikös ne sano et haamu sit vaan tummenee et voisin tässä varovaisesti onnitella!!
Laita heti viestiä ku testailet uudelleen!!
Mä jo niin suakin masentelin ku itsellä on kans noita alavatsakipristelyjä :D johtuispa munkin oireet raskaudesta *toivoo NIIN kovasti*
Venla kp 32/32-41
Lueskelin tuossa muutamista paikoista noista haamuviivoista. Vaikutti siltä, että monesti ne on vaan huuhaata. Tai sitten raskauksia, jotka loppuu ennen kuin kunnolla alkaakaan...
Myös noita erittäin herkkiä liuskatestejä oli arvosteltu epäluotettaviks. Tiedä häntä. Onko kokemuksia teillä?
Alavatsaa painaa koko ajan, tuntuu, että vessassa sais käydä jatkuvaan. Varmaan vaan jännittää niin älyttömästi. =D
Jännittävää Orkidea! Toivottavasti viiva vahvistuu :)
Ja tervehdys uuteen viikkoon myös muille plussaa odottaville.
Olisin sellaista kysynyt, että onko teillä ehkäisyn lopettamisen jälkeen tullut mitään muutoksia mielialaan? Itse jätin ehkäisyn yli kuukausi sitten ja olen ollut tosi alakuloinen viimeiset viikot :( Mieli on maassa, vaikka mitään konkreettista syytä ei ole. Työ maistuu puulta (sepä ei ole kovinkaan ihmeellistä näin aurinkoisina päivinä!), epäilyttää onko mies vielä rakastunut (vaikka näyttää kovin tyytyväiseltä) ja tunnen itseni kovin pieneksi.
Hormonaalisilta nämä tunteiden läikkymiset vaikuttavat, mutta olisi kiva kuulla onko muilla ilmennyt vastaavanlaisia oireita?
Saturnin: mulla kyl kans vaikutti ehkäisynlopettaminen mielialaan, mutta päinvastaisesti ku sulla. Mä luulen et musta tuli jotenkin hieman iloisempi, jotenkin "vapaampi" ku jätin ehkäsyn! Mutta mä luulen et tuo on ihan normaalia et hormoonit hakee paikkaansa ku lopettamisesta on jo kuitenkin VASTA kuukausi. Itse lopetin jo vuodenvaihteessa!
Jaksamisia noiden tunteiden kanssa! Onneksi kuitenkin tiedostat itse ettei kurjalle mielelle ole mitään syytä!
Orkidea: tiedän että on turha sanoa, mut koita unohtaa tuo haamu-asia edes pieneksi hetkeksi! :) Tee jotain kivaa mikä sais unohtamaan! Tosiasia kun on että asialle et mitään itse mahda! Toivon koko sydämestäni et haamu vahvistuu :)
Me muut tullaan kyllä varmasti ihan pian perässä plussiemme kanssa! =)
Eilen illalla ei enää pistellyt mahaan niin kuin jo monena ilta nukkumaan mennessä. Tänään ei ole ollut edes päänsärkyä..Voih, jospa edes oksentaisin kohta. =D
Kyllä tämä tästä. Ihanaa, kun kaikki jaksaa kannustaa toisiaan. Sain jo tän mun seudun omalta mammapalstalta hirmusesti tukea ja tapaamisiinkin toivottivat tervetulleiks.=)
Plussia kehiin ihmiset, ehkä minäkin sitten ensi viikolla...Jos vaikka ihme tapahtuis.