Esikoishaaveilijoiden kesä :)
Kommentit (270)
outiin uni oli ihana...ja ehkä vähän sekava. Henk. koh. en tahtois ikinä Housen ruodittavaksi ;-)
Viikonloppuja lähinnä tulin toivottamaan. Katsotaan testaanko vielä ees sunnuntaina, jos täti ei sitä ennen tule kylään. Ahdistaa vaan niin sen ainaisen negan näkeminen siinä tikussa, että mielummin ei tekis sitä ollenkaan. Katotaan nyt, mitkä on fiilikset su aamuna. Oireita on ja ei oo, riippuu kysytäänkö mun järjeltä vai tunteelta. Hih.
Aurinkoa luvassa koko viikonlopuksi, joten yritän nauttia ulkona olosta ja unohtaa koko testin...
Hauska uni outiilla! :D Jännä miten alitajunta sekoittelee asioita. Itsekin näen äärettömän mielenkiintoisia unia aina... :)
On se jännä miten päähän ei nyt sitten muuta mahdukaan kuin tämä vauva-asia. Ja joka puolella näkee raskaanaolevia ja pieniä vauvoja... Järjetöntä! Ei oikeasti ole kaikki voineet yhtäkkiä posahtaa sen kummemmin paksuksi kuin ennenkään... Siltä kuitenkin tuntuu.
Tänään pääsee touhuilemaan! :) Hyvä vaan, jos mihin aikaan vaan kiertoa voisi tärpätä. Mutta odotan silti, että mies ihan kotiutuu, niin ei tarvitse vaan viikonloppuna touhuilla. Sekoittava kesä... Mutta enää ensi viikko tätä epänormaaliustilaa.
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! :)
-Ronja-
Ronja: tervetuloa joukkoomme! kiva saada uusia kuumeilijoita :) haluaisitko sieki tehä tuon esittelyn, kato tuolta eka viestistä mallia niin saatais sunki esittely sinne sitte :D
Outii: ihanaa unta oot nähny kyllä, mä oon kans monesti nähny et oisin raskaana ja yks viikko KOLME kaveria oli nähny unta että olin saanu poikavauvan :D ja tallinnastavauvamukaan.com:)
manta1: niin, en mäkään usko et se jälkiehkäsy enää vaikuttais, mutta otin sen neljä kertaa tyyliin kuukauden sisällä :D mut ei kait se toivottavasti vaikuta..
orkidea: nauti rokista munki puolesta, ite ei päässy sit minnekkään festareille töiden takia:( ois ollu ihan kiva käyä ees kotkan meripäivil..
venla: me ainaki pupuillaan melkein joka päivä normaalisti, mut tässä kierrossa ei olla niin paljoa ku ollu vieraita ja muuta jutskaa mikä estäny :(
musta tuntuu vähä et ei ollu ovista ollenkaan tässä kierrossa... mut eihän sitä tiedä jos ois vaikka ollukki. kaveri sai viime yönä melkein nelikilosen poitsun =) ihanata! tuntuu että kaikki kaverit saa lapsia jos niillä ei ole jo. mut eiköhän se meidän kaikkien aika koita joskus:) tosi ihanaa ku tää on niin vilkas tää palsta, melkein kaikki jotka on esittelyssäki niin kirjottelee ainaki muutaman päivän välein! mahtavaa ku on niin aktiivista porukkaaA!!! :)
lämpimin terkuin
MonnY kp 21/27-30
Olen kyl samaa mieltä et kiva kun kaikki niin aktiivisia toki tuntuu et oon ite välillä vähä liianki aktiivinen:D
Ja tuohon piti tulla kommentoimaan ku edelliseen viestiin jäi kirjottamatta. Eli ku on nyt ollu täälä paljo puhetta tuosta kuinka usein pitäisi yrittää jne. niin en tiedä onko loppuviimein väliä mulla nimittäin se raskaus tuossa keväällä joka sitten päätyi keskenmenoon niin alkoi sellaisesta kierrosta ettei juurikaan harrasteltu eli ei siihen välttämättä tarvi montaa kertaa...eli kannattaapi varmasti harrastella ainakun siltä tuntuu;D
Testi tehtiin aamulla ja täytyy sanoa, että oliko taas suuren suuri pettymys, kun nega tuli, vaikka toisaalta sen arvasinkin. Pah! Taas! Ei jaksa enää!
Kait tämä tästä...ja uutta yritystä heti kun täti vaan suostuu olemassa olostaan taas huomauttamaan, vielä kun sekään ei ole tullut kylään. Sais kyllä tulla vaikka heti!
Näihin tunnelmiin tällä kertaa...
Voi himputti, menkat alkoivat la-aamuna järkyttävällä vatsakivulla ja jopa pahoinvoinnilla :(
Toisaalta hyvä kun mahikset raskaudesta niin pienet mutta toisaalta niin ärsyttää kun olin jo toisaalta innoissani josko sen plussan oisin testannut pian :(((((((((
No ei auta kuin uutta yritystä mutta toivon hartaasti että kierrot ei venyis näin pitkiksi kuten nyt joku kp 51!! Varmaankin pilsut vielä vaikuttanu kun jätin helmikuun lopussa pois niin kestää tämä"oma" käynnistyminen koska aikasemmin menkat ollu kp28-35 ja ei oikeastaan pahempia oireita kuten nyt aivan hirvee vatsajomotus!! Onneksi särkylääke auttoi pian!
Luin muuten buranan ohjeteksteistä et se saattaa heikentää/ vaikeuttaa raskaaksi tuloa? En muista onko aikasemmin keskustelua täällä siitä mutta kuiteski enpä sit napannut sitä vaan ibumaxia äidiltä, tietääkö kukaan vaikuttaako se särkylääke samalla tavoin?
Mukavaa alkuviikkoa ja kertokaahan pian tuliko tät vai ehkä PLUSSA :),ne joilla piinapäivät lähenee.. toivottavasti ei tätiä ja PLUSSA :)
mant1 kp2/28-51
Heippa,
ilmoittaudun mukaan!
Meillä menossa yk1. Testasin jo negan eilen :(, taisi olla kp25 menossa, eli ehkä vielä on toivoa :). Mulla on nimittäin kaikki mahdolliset oireet, mitä voi olla - ainakin omasta mielestä ;).
Jos ei ole tärpännyt tästä kierrosta, ajattelin ostaa ovistikkuja. Aluksi vannotin, etten tikuttamiseen lähde, "tulee kun on tullakseen". Pah. Nyt on optimoitava mahdollisimman paljon :D. Hullua touhua tämä kuumeilu, ja vie niin mennessään!
Reissusta ostin jo ihanan vaaleanpunaisen mekon. Pojallekin varmasti sopii ihan hyvin XD.
Odottelen kovasti keskiviikkoa, jolloin ajattelin seuraavan kerran testata, ellei ole täti tullut käymään sitä ennen (toiv. ei!!!).
Onnenpotku kaikille persauksiin plussia edistämäään!
Manta: Höh harmitus :( Tsemppiä sitten vaan isosti seuraavaan yritykseen :) Mulla on vahva käsitys, että ibumaxissa (samoin kuin muissakin ibu-alkuisissa)on sama vaikuttava aine kuin buranassa, eli ibuprofeeni. Kannattanee suosia parasetamolia, eli paratabs, panadol jne. Mutta tuskin ne kropassa pitkään vaikuttavat nuo ibumaxit, joten en usko että on haittaa jos menkkakipuihin ottaa.
Mulla kaiketi ovis ohitettu ja hyvin yritelty, nyt sitten jännäilllään seuraavat pariviikkoa.
han
Niin se sitten loppuviimein saapui viime yönä...Eipä tässä auta kun jatkaa yritystä..
Ajattelin taas pitää taukoa täältä ainakin nyt tämän kierron koska uskon vahvasti aiankin omalla kohdallani että kun yritän olla ajattelematta asiaa voi joskus tärpätäkkin koska nyt varmaan liikaa ressaan asiaa...Koitan jos tällä kertaa onnistuisi paremmin täältä pois pysyminen kun viimeksi..
Mutta paljon plussatuulia teille kaikille:)toivottavasti niitä saa lukea paljon kun tulen seuraavan kerran lukemaan:)
yk8 kp 1/27-35
Täällähän oli tosiaan niin paljon tekstiä, että aikaa hurahti lukiessa hyvä tovi!
Täällä menossa nyt ensimmäisen luomukierron kp 39 ja kierron pituudesta ei mitään hajua, kun pillereitä tuli syötyä kuitenkin yli 10v. Negat oon testaillu jo kahteen kertaan ja vaikka kaikki lapsia omaavat ystävät muistuttaa, että mikään ei oo varmaa ennen kun menkat alkaa (eikä välttämättä sillonkaan...) niin oon aika realistisilla mielialoilla sen suhteen, että tämä on vaan normaalia hormonien sekavuutta.
Mielialat on edelleen ollu aika synkkiä, tai lähinnä kiukkusia ja alan oikeesti olla kohta tosi harhanen ja äkänen haaveilija. En tiedä onko PMS-oireet vähän venähtäny pitkäks niitä menkkoja odotellessa, vai mistä nyt tuulee, mutta kaikki näyttää tosi synkältä, inhottavalta, ärsyttävältä ja suorastaan pas**lta. Yritä siinä sitten harrastella iloisin mielin seksiä ja nauttia muutenkin toisen läheisyydestä, kun vois senkin toivottaa johonkin kuuseen. Kokemuksia kenelläkään onko tota pillereiden lopettamisen jälkeistä hormonimyllerrystä?
Nyt lienee pakko vaan lähtee hierojalle, akupunktioon tai johonkin muuhun rentoutukseen, että laukee normaalisti pirteen ja sosiaalisen ihmisen kiukkupussikausi.
Mihis ne plussat on jääny siskot? Hirveesti piristäis oikein kunnon plussataifuuni tässä viestiryppäässä, joten nyt kaikki pupuilemaan!
p.s. Silti ehkä aika kiva lähtee viikonloppuna Särkänniemeen leikkimään. Eipä onnistuis raskaana, ei! =)
elikkä haluan nyt tulla teille kaikille kertomaan että meiän yritykset loppu sitten tähän. tässä kierrossa toki mahdollista että oon raskaana, mut ainaki nega tuli äske ku tein testin.
eli lauantaina olin viettämässä ekan kerran tyttöjen iltaa parin työkaverin kans. mies haukku mut aivan pystyyn, vaikka mitään en ollu tehny. koko päivän haukku ja moitti vaan, sen takia koska olin lähössä tyttöjen kans ulos ilman sitä. enhän mä jaksanu enää vastata sen viesteihin ku niitä alko tulee joku 10-15 per minuutti, heti ku oltiin päästy tyttöjen kans lähtee meidän asunnolta. mies jäi juomaan mun isän kans. olivat menneet lähipubiin ja mieheltä tuli viestiä joskus puolen yön aikaan. se oli ottanu mun auton ja lähteny ajelee. ajanu sen ihan paskaks, ei sille itelle käyny mitään. mut en tajua, miten joku voi olla noin mustasukkanen mun kavereista. se jäi poliiseille kiinni, ihan täysin oikein sille. erottiin, se haki kamansa ja lähti. oon aika rikki. mut ei kait kukaan tollasta suhdetta voi jatkaa.
oli ihanaa tutustua ja jutella teidän kanssa. ootte ihania ja toivon että pitäisitte ton munki esittelyn tuolla, mut voitte poistaa sen mun miehen vm siitä. jospa sitä joskus vielä pääsis piireihin mukaan.
tsemppiä kaikille ja tehkää niitä plussia nyt munki puolesta!!!!
with love, very sad
MonnY
Mä oon tosi pahoillani sun puolesta... :( onko se sit aina ollu noin mustasukkainen vai onko vielä mahdollista palata yksiin? Mutta voimia joka tapauksessa, ja jos järjellä ajattelee, niin jos teitä ei ollut tarkoitettu yhteen niin ehkä onkin parempi että saat lapsen sitten "sen oikean" kanssa!! Haleja *rutistus*
Mutta siis... tikuteltu ovista jo viikko enkä saanu sitä näkyviin... voi olla et oon kuitenkin ovuloinu (tai sit en, kuka tietää) sillä tänään lukiessani tikutteluohjeita tajusin etten ollut käyttänyt tikkuja täysin oikein... Hyvä minä :D
Ohjeissa sanottiin että tikku tulee kastaa virtsaan max-rajaan asti (ei kuitenkaan yli). Muistin ohjeista vain tuon "ei max-rajan yli, joten en ole kyllä kastanut tikkuja lähimainkaan max-rajaan asti... Onko sillä väliä? Kokemuksia?
Noh... se siitä.. Pupuiltu on enemmän ku kuukausiin :D joten saa nähdä miten käy :)
Voimia sulle, koita jaksaa! Varmasti rankkaa. Mitähän tässä nyt sitten sanois...:(
ON: Eipä niin mitään kuulu. En varmana oo raskaana tästä kierrosta, mutta elämä jatkuu. Oon muuten huomannu sen, että välillä ei lainkaan huvita pupuilla alkukierrosta, innostun asiasta vasta sitten jossain puolivälin jälkeen. Ehkä olen silloin rennompi, kun ajattelen, että ei sitä plussaa enää tässä vaiheessa saada. :)
Yritin muuten tässä kierrossa ihan tietoisesti olla laskematta kiertopäiviä, jotten niistä ottaisi paineita. Hieman vaikeaa, kun kerran menkat alkoivat 1.7.... Väkisinkin muistaa, mones päivä menossa.
Eipäs muuta tällä erää. Aurinkoisia päiviä toivotellen,
deeli yk 6 kp 20/24-39
Voi ei! Tosi pahoillani olen minäkin MonnY, että teillä kävi noin. Todella ikävää ja varmasti elämä on nyt hieman sekaisin. Voimia ja jaksamista. Ja voihan sitä tänne kirjuutella, vaikkei se mies nyt kuvioissa oiskaan, kuulumisia päivitellä ja silleen. Vertaistuke on varmasti saatavilla!
Itse odottelen tätiä, jota ei vieläkään kuulu. Kp nyt vissiin 34/33, eli vaikka nega tuli, niin toivoa on niin kauan ku tätiä ei näy. Toivottavasti ei nyt venys ihan hirveän pitkään, että pääsis taas uudelle yrityskierrokselle. Tai jos venyy pitkään, niin venys sitten jo syystä ;-)
Voimia tosiaan Monnylle ja plussatuulia meille muille!
Aivan hirveetä. Sä ansaitset paljon parempaa, kun tuollaista kohtelua. Uskon, että tuntuu aivan kamalalta. =( Koeta kestää ja päästä eteenpäin. Mun puolesta voit vallan hyvin tänne kirjotella jatkossakin. Voimia ja ajatuksia täältä.
MonnY: Tosi surullista :( Nyt vaan kauheesti voimii ja tsemppiä..eteenpäin vaan!
IntoPiukka: Piti just tulla kirjottamaan tänne omista puhureistani. Oon ollut nyt usein tooooodella kiukkunen ja ihan yhtäkkiä. Eikä kyse voi olla PMS:stäkään kun tätä on ollut ihan kaikkina kuukauden aikoina.. Tiedä sitten kuinka ne pillerittömyys vaikuttaa..vai onko syynä väsymys ja stressi. Kyllä on tosi hankalaa tämmösessä mielentilassa lemmiskellä..plaah ja plääh sanon minä.
Outii kp19/jotain purkaa nyt kiukutuksen kaalilaatikon tekemiseen (vaikka pitäis kai tehdä jotain ihan muuta......).
Oon MonnY tosi pahoillani tuosta kaikesta! Toivottavasti joko saatte yhdessä, ehkä ulkopuolisenkin avun turvin, selvitettyä tilanteen, tai sitten aloitat oman itsenäisen elämän rakentamisen hiljalleen. Sinullekin on kuitenkin onni odottamassa, siitä voit olla ihan varma!
Outii: Täällä on koettu tänään käsittämätön ilon purkaus, jonka ei pitäis kuulua tähän elämänvaiheeseen ollenkaan. N. tunti sitten luonto yllätti tuomalla tädin kylään ja vastoin kaikkia odotuksia, meinasin revetä onnesta itkemään.
En tiedä millon olisin ollu näin onnellinen kuukautisista, mutta tällä kertaa ne selittää niin paljon kaikkia omituisia oireita itku-, raivo- ja naurukohtauksista turpoamiseen ja särkyihin, jotta en voi muuta kun hymyillä! Että nyt onkin hyvä olla, kun tiedän olevani terve =).
Nyt siis alkakoon virallisesti yk 2, kp 1/? (viimeks 39)
p.s. Toivottavasti lähtee tämä täti kuitenkin pian vetelemään, koska yllättäen nyt himot peittojen väliin onkin suurensuuret! ;)
Heti alkuun: olen minäkin täällä kovin pahoillani puolestasi MonnY! Onneksi selvisi todellinen luonne tässä vaiheessa, eikä sitten, kun plussa olisi jo tullut. Ei ehkä ole tasapainoiseksi isäksi ihmisestä, joka lähtee ajamaan humalassa autolla... Eli vaikka tuntuu taatusti äärettömän pahalle, niin tiedä, että varmasti tulee vastaan tasapainoisempi mies.
Ja sitten osuuteen murinaa ja mutinaa... Olen tänään niiiiin pahantuulinen ja itkuherkkä. Rintoja aristaa jo monennetta päivää ja alavatsa pömpöttää ja on kumma. Alkaako uudet kuukautiset jo nyt? Toisaalta olisi hyväkin, jos ei ole nyt vielä tärpännyt, niin ainakin voi aloittaa taas "puhtaalta pöydältä". Minä kyllä haluan vauvan ja sillä sipuli. No joo, jos ei se tule nyt, niin sitten myöhemmin varmasti. Nyt ei kuitenkaan tee mieli tehdä mitään muuta kuin vetäytyä omiin oloihin suklaan ja jonkun leffan kera. Vaan kun täytyy olla ihmisten ilmoilla, kuten töissä. Pah.
Näin viikonloppuna vauvaunia. Voi miten suloisia ja ihania... Raskaana olin. Kyllä tämä tilanne tulee uniinkin. Ja eilen illalla suihkussa huhuilin mahalleni, että olisipa kiva kun siellä olisi jo joku... :D :D Joo, tässä taitaa pää pehmitä...
Kiitosta vaan kovasti kaikille tervetulotoivotuksista! Joo, outii, lisää minutkin listaan vaan:
Ronja -83, Mies löytyy :)
Pirkanmaa
Yritys aloitettu 07/09
kovasti tsemppiä ja jaksamista sinulle.
).( Blaah...oon alistunu jo siihen, et pitkät kierrot sit todella palas. Tänään kp 44. Masentaa vähän, kun huvittais päästä taas yrittään ja nyt on varsin todennäköistä etten ovuloi. :( Viikon parin päästä soittelen kyllä lääkäriaikaa, en haluu tuhlata meidän muutenkin vähäisiä yritysmahdollisuuksia pitkien kiertojen takia. Josko sais viel normaalikierronkin järjestymään ennen ku mies sit taas lähtee töihin.
Ja nyt niitä plussia hyvät naiset!!!
-ray
Pakko tulla kertomaan teille viime yön hauskasta unesta :D
Alkoi siitä, että meidän koiralla oli jotain vikaa ja piti viedä eläinlääkärille. Jotenkin matkan varrella uni muuttuikin sellaiseksi, että vikaa olikin minussa..siis joku outo sairaus. Lääkäri ei tiennyt eikä osannut ja homma siirtyi dr. Houselle :D House oli ensin tosi nihkeä ja se sen apuri, se Cameron, sitten tutki mut ja käyttäytyi jotenkin oudosti..olin ihan paniikissa kunnes se paljasti, että olen viidennellä kuulla raskaana :D Aloin heti hihkua, että tahdon ultraääneen ja kuvia vauvasta ja kerroin Houselle, että tää raskaus sitten selittääkin tän kamalan turvotuksen ja oudon olon :))
Hihhihhihiiii :D
Outii hihittää satamassa matkalla Tallinnaan :)