Muistatteko, kun taksit olivat fiksuja, turvallisia ja luotettavia suomalaisia miehiä?
Nykyisin sellaiseen törmää todella harvoin.
Uskalsin nuorenakin mennä yksin taksilla. Nyt olen keski-ikäinen eli siitä on jo aikaa. Nyt vältän.
Menin kesällä kerran Helsingissä, kun oli pakko, ja silloin onneksi osui vanhan polven suomalainen. Olen kiitollinen siitä.
Kommentit (56)
Käytä luotettavan suomalaisen taksifirman appia, kun tilaat taksin, niin ei tarvi pelätä. Tolpalta voit myös itse valita kenen kyytiin hyppäät.
Jaa. Minä olen elänyt aikaa, jolloin taksikuskeissa oli paljon naisiakin. Ei ole helsinkiläisissä takseissa naiskuskeja näkynyt bernerin jälkeen.
Muistan lapsena 80-luvulla kun menimme taksilla koko perhe. Isä istui edessä ja keskusteli fiksuja taksikuskin kanssa. Taksikuskia ihan arvostettiin, tai näin lapsena koin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Haittaako jos taksia ajaa seksinhimoinen ñéeƙeŕı?
HAITTAA KUKA TAHANSA TAKSIKUSKI; JOKA ON SEKSINHIMOINEN ASIAKKAILLEEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jos haluaa tulla leimatuksi rasistiksi, kannattaa kovaan ääneen kailottaa, että haluaa taksikuljettajakseen ruotsinkielentaitoisen naisen.
Minä ajoin ysärillä maaseudulla taksilla bileistä ja heräsin siihen että oli taksikuskin käsi reidellä hyvin ylhäällä. Keski-ikäinen suomalainen mies.
Kohtasin teininä 80- luvulla taksin taholta ehdottelua ja seksuaalista häirintää-ihan suomalaiset keski-ikäiset sedät asialla, en sitten uskaltamut yksin taksiin mennä-enkä uskalla vieläkään-vaikka ikä suojelee .
Pelottavaa oli 2000 luvun alussakin-lapsi kulki taksilla kouluun ja naapurikunnassa taksikuski- keski-ikäinen suomalainen mies oli käyttänyt hyväkseen vammaisia lapsia kyyditessään heitä kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Muistan lapsena 80-luvulla kun menimme taksilla koko perhe. Isä istui edessä ja keskusteli fiksuja taksikuskin kanssa. Taksikuskia ihan arvostettiin, tai näin lapsena koin. Ap
Todellakin arvostettiin! Taksikuskit oli kaikkien kavereita ja tärkeä lenkki kunnan liikenteessä. Tiesivät paljon asioita ja toimivat jopa viranomaisten apuna etsinnöissä (poliisi välitti tietoa taksikuskeille jotka pitivät silmänsä auki).
Nyt on vähän toinen meininki.
Itselleni tapahtunutta (erillisiä tapauksia):
-kuski lukitsi ovet ja vaati maksamaan käteisellä lisähinnan, jotta hän päästäisi minut ulos
-kuski ei löytänyt perille osoitteeseen ja myöhästyin palaverista
-kuski alkoi kommentoimaan ulkonäköäni ja puhui erittäin rasvaisia juttuja, tällöinkin olin matkalla töihin
-lisäksi useamman kerran on laskutettu mitä sattuu
Kyllä niitä limanuljaskaukkoja on taksia ajanut ennenkin, mutta yleensä se on jäänyt rivoihin puheisiin ja ehdotteluun. Kenenkään yksinäisen naisen ei pidä koskaan mennä eteen istumaan, se on silkkaa tyhmyyttä. Nykyään ei riitä rivoudet, vaan ulkkarikuskit myös käy käsiksi ja raizcaa. Älkää naiset menkö yksin niiden kyytiin!
Eihän täällä voi keskustella, kaikki viestit blokataan ja ketjut häviää.
Nähdään Ylilaudalla se on 24/7 avoinna ja toimii ilman capthaa ym.
Yleensä yritän järjestää itselleni kyydin. Käskytän miestä tai poikiani hakemaan. On mulla omakin auto, mutta pippaloista tarvitsen kyydin.
Lappeenrannasta Helsinki-Vantaan lentokentälle maksoi taksi n. 500 ysärillä.
Lukemattomat suomalaiset taksimiehet ovat flirttailleet kanssani ja heidän puheitaan kertaamalla saisi paljon kohuotsikoita aikaan.
Yleensä käyttämäni tummemmat taksikuskit ovat olleet ihan mukavia. Johtuu varmaan siitä, että olen vanhempi nainen, jolta ei sana ja ääni lopu.
Tätä ketjua lukiessa saa kuvan, että suomalaiset kuskit ovat taksien pääongelma nykyään.
En. Ysärillä joskus yksin otin taksin kotiin baarista 18-vuotiaana, ja kuski yritti päästä mukaan "nukkumaan vuoron päätteeksi kun kotiin on pitkä matka ja meillä voisi olla kiva yö yhdessä."