Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN TOUKOKUU

01.05.2009 |

Uusi kuukausi, uudet kujeet... Huomenta sairastuvalta ja oikein ihanaa Vappupäivää kaikille!

Uusille tervetuloa joukkoon ja osanottoni menetyksen kokeneille.

Ja minulla on sitten oikein mukavat keskustelunavausjutut, joten pieni varoitus näin alkuun... Tässä ollaan viikon verran pian podettu toisenlaisia kuumeita ja oksutauteja, tuo vauvakuume jotenkin aina haihtuu näissä puuskissa. Ensin sairastimme kakkonen ja minä, sitten kolmonen,ja viimeksi isäntä ja esikoinen. Vauva ei tainnut onneksi tautia saada, vaikka koko ajan olenkin normaalisti imettänyt. Eilen illalla, kun piti mennä nukkumaan, kakkonenoksensi taas aivan ilman mitään varoituksia sänkynsä. Kuitenkin oli nyt vain se yksi kerta, taisi eilen mässyttää liikaa nakkia, sipsiä, simaa, tippaleipää ym. taudin jälkeen ettei vatsa vielä kestänyt.

Mitähän tässä nyt, pitänee lukea viikon viestit vielä uudelleen ajatuksella, josko siellä oli jotain mihin piti jotakin kommentoida. Ja yritän palata seuraavalla kerralla hieman mukavammin jutuin... Nämä tällaiset viikot vain jotenkin saavat ajattelemaan, miten paljon helpompaa elämä olisikaan, kun olisi vain yksi lapsi, joka voisi sairastua. Toisaalta vahinko on jo tapahtunut ja tautiset ajat ovat tälläkin poukalla varsinaista rumbaa, joten yksi potentiaalinen pikkupotilas lisää ei enää paljon pakkaa sekoittaisi!

Katjalah+tervehtyvä terroristikatras

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan ekoja kuukautisia keskenmenon jälkeen. Jos kierto olis heti normaali niin pitäisi viikonlopulla alkaa, mutta veikkaanpa että pidemmälle menee. Ärsyttävää kun ei tiedä kauanko tässä saa varuillaan olla ja kulkea siteet mukana.

Mikä sulla 99noora onkaan syynä tuohon vauvalupalääkärikäyntiin? No toivottavasti lääkäri näyttää vihreää valoa ja siinä tapauksessa toivon pikaista plussausta. :)

Tannin pahoinvointi kuulostaa tosi inhottavalta, kunpa se pian helpottaisi.

Meillä 8 vuotias sai yöllä vatsataudin ja oksenteli vähän väliä, mutta jo puoliltapäivin alkoi ruoka maistua, joten aika helpolla meni ohi. Nyt jännätään iskeekö se muihin.

Moccatryffeli

Vierailija
62/107 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään lörppösuuna paljasti työkavereille raskausuutisen. Huvittavaa oli, että yhtään onnittelua ei tullut, pikemminkin huvittuneita naurahduksia ja kommentteja että mehän ollaan aina sanottu että kuuteen poikaa ei saa lopettaa, se seitsemäs on tehtävä=)

Minä olen sikäli tannin kanssa samassa tilanteessa, että hain uutta työpaikkaa huhtikuussa, kävin haastattelussa, enkä silloin arvannut odottavani. no viime viikolla sain viestin että minut on valittu(sikälikin liippaa läheltä tannia, että minä olen lastentarhanopettaja). Työsopimusta ei ole vielä allekirjoitettu, enkä oikein tiedä miten toimisin. uusi työ alkaisi vasta lokakuussa, ehtisin olla siinä kolme viikkoa ennen äitiyslomalle jäämistä. tuntuu vähän tylsältä ottaa se vastaan, toisaalta onhan vielä mahdollista että tämä meneekin kesken aj sitten olen ilman sitä paikkaa. mulla on kyllä nytkin vakipaikka eli mitään pakkoa ei ole vaihtaa. Tämä uusi olisi vaan lähempänä kotia, menisi työmatkoihin vähemmän aikaa. ja päiväkoti olisi uusi vasta valmistuva.

Muuten oma olo alkaa olla tosi raskaana olevan oloinen. Ostin jo ensimmäiset mammahousut. maha on niin turvoksissa että normaalivaatteet ahdistaa. Kuvottava olo vaivaa lähes vuorokauden ympäsi, oksentanut en onnekseni vielä ainakaan ole. Väsyttää,ei jaksaisi tehdä mitään kotitöitä, Just ja just jaksaa raahautua töihin. onneksi tietää että tämä helpottaa muutaman viikon kuluttua.

Onneksi isoilla pojilla rupeaa harrastukset jäämään kesälomalle,s aa olla illat kotona eikä tarvitse kuskata laumaa paikasta toiseen.

Alun järkytyksen jälkeen ajatus vauvasta alkaa tuntua jo ihan mukavalta. Ihailin jo vaunuja kauppakeskuksessa pyörähtäessäni. lapsille ei olla vielä kerrottu, haluan käydä ultrassa ensin. Vähän myös huolettaa vauvan terveys, toisaalta kuopuksen sairauden myötä olen oppinut että erityislapsikaan ei ole katastrofi, lähes kaikesta selviää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas tullut ihanan paljon tekstiä ... yritän saada kommentoitua jotain...

katjalah - hyvä ettet pidä taukoa, sähän olet yksi ylläpitäviä voimia tällä palstalla :)

Hassu nainen - kyllähän sinä tiedät miten niitä lapsia tehdään, ja miten raskaudutaan...eli lähes aina on mahdollisuus, ellei ole ehkäisy päällä. Mutta sisimmässäsi tiedät että jos vauva on tulossa - se on tervetullut :)

Niin minäkin ajattelen...kaikella on tarkoituksensa.

ellada - toivottavasti kierto palautuu mahd pian... että pääsisit jännäämään. (vai olitko se sinä, joka sitä mietit..)

-Nektariina- - tervetuloa joukkoon minunkin puolestani :)

Kyllä sinulla pieni onkin tuo pienimmäinen, ihana.... mun pieni on yli 9kk ja vauvakuume on kova - välillä syyllinenkin olotila, kun haluan lisää...enkä tyydy tähän....

..kirjoitit että sun lapsilla on se 3v ikäeroa... minkä ikäinen itse olet.. minä 38 ja tuntuu että kiire kiire mokoma hätyyttää tässä lasten hankinnassa...

haaveilija2009 - aika törkeetä olet saannut kuulla, että onko samalta isältä.. huh huh, niimpä kuulukohan se heille???? voi taivas! Mulla on vähän sama juttu, että kun on antanut itselleen luvan haaveilla vauvasta, se kyllä tehokkaasti on mielessä..

Isotikru - tervetuloa mukaan taustailija!!! Kiva että meitä on muitakin neljää kymppiä lähenteleviä äitejä...Ihanaa, kun sun miehes on vauvakuumeinen, meillä minä olen enempi - mies ajattelee, että jos minä kuumeilen, ei hänellä ole 'valtaa' sanoa että ei. elikkä jos hyvin käy, voipi olla että meille vielä pieni joskus saadaan..tai sitten pienet:) enpä jaksa uskoa, että meille sattuisi kaksoset tulemaan, mutta niinhän se on että puhumatta paras. Ei koskaan tiedä ennenkuin omalle kohdalla sattuu. Mummuni on ollut kaksonen, sekä siskon poika sai kaksoset, mutta taitaa olla vähän kaukaa haettua...

Törkeä kommentti on kyllä tuommoinen:tuplavahinko%!&!???Käsittämätöntä, miten joku kehtaa! Ottaa oikein päähän sun puolestasi!

tanni - eihän tuossa mitään ole, vaikka töihin menetkin syksyllä... hienoa että odotat sitä, sehän on vaihtelua, kun tietää että saa hetken päästä jäädä sitten vauvalomalle... ihanaa! Ymmärrän hyvin sun taikauskosi.

99Noora99 - mitä se sun lääkäri sanoi vauvaluvan suhteen? Toivottavasti sanoi että täysillä vaan eteenpäin :)

Varsinkin kun sulla on olotila, että pullat ois uunissa :)

moccatryffeli - toivottavsti mahatauti on vain tuolla sun 8v'llä. otan osaa jos muutkin sairastuu. Mulla mahaa vaääntää pelkkä ajatuskin.. eli sympatiat on kyllä sun puolellasi.

Me käytettiin esikoista tänään lääkärissä yksityisellä, ja kirurgi sanoi että hoitokeino on leikkaus, jos vaiva jatkuu... eikä ihan pieni olisikaan, hirmu arvet tulis tuonne solisluun tienoille.. huh, toivottavsti ei tarviis sitä. kantositeessa on pitänyt nyt muutaman päivän. (ennnen yksityistä käytettiin tk'ssa. mies sanoi että tuntui että siellä oli mies, joka taisi olla ekaa päivää lääkärin hommissa, joten päätettiin vielä yksityiselle mennä)

No, eipä tässä suurempi nyt, ovista odotellessa - toiveet olis korkealla, jos tuon miehen saisi kellistettyä...

hope so.

sinuvi

Vierailija
64/107 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun tervetulotoivotus kaikille uusille, ihanaa aina saada uusia ajatuksia joukkoon, itse kun usein tuppaa toistamaan itseään.

-Nektariina- : Ihanaa, että täällä on kuumeilemassa muitakin, joilla on näin pieniä. Itse olen vauvakuumekroonikkona aloittanut tämän kuumeilun ja tällä palstalla roikkumisen tuossa helmikuussa, kun kuopus oli kuukauden ikäinen.

sinuvi: Joo, kyllähän mä noin suurin piirtein tiedän, mistä lapset tulee ja että mahdollisuus on aina olemassa. Eihän mikään ehkäisy ole 150% pitävä, ei edes minun hieno lapsimuurini saa sitä olla. Pientä jännitystä pitää aina välillä saada muuten tulee liian tylsää. Etenkin nyt, kun esikoisen koululla olleet probleematkin on taas toistaiseksi selvitettyjä ja sovitettuja.

Kaksososistahan minä olen leikilläni sanonut ne tyttökaksoset haluavani, mutta totta puhuen hirvittää, että jos oikeasti rupeaisin tuplia odottamaan niin tuskin pysyisivät sisässä täysaikaisiksi ja sitten olisi kaksi keskosvauvaa. Yhdessä keskosessa on työtä tuplaten täysaikaiseen verrattuna joten en yhtään epäile etteikö kaksosten kanssa olisi alku rankkaa. Eli oikeasti todella suuret aplodit kaikille teille jotka olette tuon työn joutuneet tekemään.

Edellisellä neuvolakäynnillä jo mainitsin tädille, että kyllä varmaan itsekin taas palaan asiakkaaksi eikä vain lasten kanssa käydä näytillä. Eipä tuota kieltänyt totesi vain, että siinä sitten taas olisi minulla jännittämistä, kun kohdunsuuta pitää taas vahtia.

moccatryfffeli: Toivottavasti tauti ei tule kaikkiin, meillä oli mahatauti ennen vappua ja se sitten oli kivaa.... Ensin oli mussa ja kakkosessa sitten miehessä ja esikossa. Kolmonen ja nelonen ei sairastuneet.... mutta mun vanhemmat oli meillä yötä juuri silloin, kun me kakkosen kanssa sairastuttiin ja he saivat taudin täältä ja sitten veljeni meini heillä käymään juuri, kun olivat taudin saamassa, joten hän sai taudin sieltä ja noin ne pöpöt leviävät.

ellada: mulla on kolme edellistä la:ta olleet helmikuussa (esikoisella, ainoalla ajallaan tulleella oli tammikuussa), ja noista helmistä yksi tuli joulukuussa ja loput kaksi tammikuulla... eli mun lapset ei selvästi halua syntyä helmikuulla. Ihan kurilla piti käydä katsomassa, että jos nyt tärppäisi niin se olisi sitten la1.2.2010 ja taas saisi jännätä. Kakkoselle (sille joulukuun helmelle) olen juuri hakenut koululykkäyksen eli aloittaa tänä syksynä eskarin, koulutoimisto kun olisi laittanut ykköselle!

Taidan päättää romaanini tältä erää tähän.

Ai niin, toivottavasti Noora sai vauvaluvan ja plussatuulia niitä jo toivoville!

Vierailija
65/107 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccatryffelille heti alkuun: Mun vauvalupa-lääkäri tarkoitti sitä että mun kolmannen lapsen sektion epikriisissä on maininta kohdun ohentumasta, ja leikkaava lääkärikin tuolloin varoitteli seuraavista raskauksista. Siitä siis kävin kyselemässä eilen, että miten olisi nahdollisuuksia uuteen raskauteen.

Kävi sitten sillain että en ole kovin paljoa viisaampi kuin ennen lääkäriä. Kertoi kylmästi faktoja kohdunrepeämä vaarasta(jotka jo tiesin!) mutta ei ottanut kantaa että kannaattaako unohtaa haaveet vauvasta vai ei.... Lääkärit ei kuulemma anna kieltoja tai kehoituksia! Mitä hittoa!!! Olen tosi pettynyt. Mieluummin olisin halunnut sitten vaikka sen selkeän kiellon, kun tälläisen epäselvän vastauksen. Eli käski miettiä asiaa ihan itse. EI LUPAA - EI KIELTOA !!! Mutta mulla jäi muutenkin huono fiilis lääkäristä, se on naistentautien- ja synnytysten erikoislääkäri, mutta toimiin pääasiassa lapsettomuushoitojen parissa väestöliitossa. Eli se kuin paljon sillä on KOKEMUSTA synnytyksistä mietityttää.

Tannille!!! Sullahan oli kanssa mainintaa aiemmassa raskaudessa ohentumasta. Onko siitä mitään nyt puhuttu/varoiteltu?? Kun se raskauksien pidempi väli ei kuulemma siihen vaikuta. Ohentuma ei paksune koskaan. Toikin lääkäri sanoi mulle että odottaminen ei tätä tilannetta muuta.

Jos nyt olen raskaana, sehän ratkaisee sen että miettiä ei tartte. Vauva on tervetullut ja sitten otetaan vastaan se mitä tulee. Mutta jos en ole, niin sitten mietitään taas uudelleen yritetäänkö enää. Kun tää on niin vaikeaa.... Tahdon ihan hirveästi vauvan mutta sitten ei haluais ottaa isoja riskejä kun kotona on kolme pientä jotka tarvii äitiään. Ei nyt mitään kuoleman vaaraa tai sellaista oo mutta jos vaikka joutuisin loppu raskaudessa sairaalaan makaamaan moneksi viikoksi se olis kauheeta. Tai jos jotain sattuis ja vauva syntyis ihan liian aikaisin ja joutuis jäämään sairaalaan... tai jos se ei sitten selviäiskään. Lääkäri sanoi että rv30 kun pääsee niin se olis hyvä, mutta sitten joutuis keskolaan jäämään. Mutta jo rv35 vois olla ihan "normaali" vauva jos kaikki kunnossa, ja ei olis sairaalaan jäämisen vaaraa.

Rankkaa tehdä päätös kun tietää että kaikki voi mennä hyvin riskeistä huolimatta, mutta jos huono tuuri niin voi olla käykin jotain.

Vierailija
66/107 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minulla oli maininta kolmannen sektion jälkeen epikriisissä että kohdun istminen osa ohentunut. Minusta lääkärin kuitenkin pitäisi jo sektion yhteydessä kuitenkin mainita jos hänen mielestä seuraava raskaus olisi suurempi riski. Minulle vain sanottiin; seuraavakin sektiolla. Kolmannen ja neljännen sektion välissähän aikaa oli yli 5v ja nyt ei mitään mainintaa nelosen jälkeen kohdun tilasta. Toki kysyin sitä nyt sairaalassa kun 4. sektio tehtiin ja lääkäri sanoi että "hyvässä kunnossahan tuo näyttää olevan. Ei kun tervetuloa uudelleen." Tiedän , oon kuullut myös että lääkärit ei sano kieltoja, mutta toisaalta, tuskin olisi noin avosydämisesti toivotellut uudelleen synnyttämään, jos riskit hirmu suuret olisivat. Kohtuhan kyllä voi ohentua jo normuiraskauksisakin mutta sitä ei vain näe samalla tavoin kuin sektiossa. En tiedä olisiko sillä mitään merkitystä, että kolme ekaa sektiota vaakaviillolla (tosin kohdussa on jo ekassa sektiossa jouuttu tekemään jonkinlainen pystyviilto jotta vauva saatiin ulos) ja nyt 4. pystyviillosta. Kuten sit tää viideskin. Riippuuko sit synnytyssairaalasta...en tiijä. Kolme ekaa synnytin Jorvissa, nelosen Mikkelin keskussairaalassa.

Kysyin neuvolassa että onko tarkempaa kontrollia kun jo 5. sektio tulossa, sanoi että riippuu hirmu paljon sairaalalääkäristä. Katsellaan nyt. Minullahan piti olla ultra ens ma, mutta soittivat just sairaalasta ja peruivat ajan. Blääh. Uuusi on vasta 26.5. vähänkö ottaa päähän, kun mies on sillon työmatkalla Saksassa eikä pääse mukaan....

Miä en stressaa tässä vaiheessa riskeistä, varmaan myöhemmässä raskauden vaiheessa pelotkin mm. kohdun kunnosta jyräävät mielen. Nyt yritän olla cool....

Mutta tällä hetkellä ottaa päähän vaan tuo ultra-ajan siirto....

tanni

Vierailija
67/107 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille vanhoille tutuille!! Riesa on taas linjoilla, tosin uudella RIESA75 nimimerkillä, kun piti kirjautua uudestaan tänne palstalle.

Valtakunnassa kaikki hyvin. PIIITTTKKÄÄÄÄ tauko välissä, kiireitä sunmuuta. En ole edes ehtinyt lukea kanssasisarien kertomuksia.

MITÄ TEILLE KUULUU????

Itse olemme sitä seitikkoa odotelleet tulemaksi.... ja sitten tänä päivänä, menkkojen ollessa myöhässä vain KAKSI PÄIVÄÄ, tein viimeisen Predictor Ovis testin ja näyttää huippua. Eli siis, se on varma tapaus!! Ainakin minun tapauksessa.

Kun en ole ensikertalainen, niin tietää jo tuntemuksista että kaipa tämä sitä on. Jomottelee, mutta eri tavalla. Menkkakipuja ja kuitenkin ei samanlaisia.

Joka kuukausi olen heittänyt pyyhkeen kehään, mutta nyt on tuntemukset niistä tavanomaisista erilaiset.

Ihan mukavaa, Viimeisin ipana on vain sen 5 kuukautta vanha. Vanhin täyttää sen 15. Ihanaa kerta kaikkiaan. Mutta en ala tuulettemaan vielä, kun alku on aina arvaamatonta. Niin mahdottoman arvaamatonta. Senkin tiedän, kun olen ollut mukana epäonnessakin. Eli hiljaa hyvä tulee.

Työkalupakkia ei ollut sängyn alla, mutta toivotaan parasta senkin suhteen....(akkavalta talossa)

Eli kauriin odotamme tulevan taloon ensi tammikuussa....ihanaa!

Sitten onkin talo täynnä elukoita, kun on kaksi skorpparia, rapu, leijona, kala, oinas...eläintarha valmis.

(siihen vielä nuo omat ihan oikeat koirat...jos joku vielä muistaa) Tannille tiedoksi että viimeisestä koirasta tuli TUURI. :-)

Yksi juttu mikä alkoi jo mietityttämään on tämä jojo painonnousu....olen hemmetin päättäväinen ja menen vaikka läpi harmaan kiven jos olen niin päättänyt, 5 kuukautta on mennyt aikaa viimeisestä kersasta ja painoni olen saanut melkein 47:ään Työtä, treeniä, hikeä ja efedriiniä nesteenpoistoon. Eli mahdoton viimeinen kuukausi on ollut. Noh, ja juuri kun on päässyt taas siihen maaliin niin alkaa painonnousu ja sen vahtiminen ettei liikaa nouse!!!!

Noh, mutta se siitä. (sairas mikä sairas)

Kertokaa siskot mitä teille kuuluu??? Ikävä on ollut teitä!!!

Riesa75 ja sirkus Finlandia.

Vierailija
68/107 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riesa - jo oli aikakin ilmoittautua!!! Sinua on huudeltu.

Mutta mutta, onneksi olkoon!

Hellitä hyvä nainen tuo painontarkkailu - ei liikaa, vaan sopivasti :)

omaa napaa...lakanoita on pöllytelty, ovista tikuteltu vaan ei napattu...mutta pientä nippailua ollut, että luulis olevan tulossa. No, pitää vielä kiehnätä miehen kyljessä muutaman päivän päästä... en kuitenkaan viitti aiheuttaa sille paineita mainitsemalla mitään mahd ovisajasta :)

nyt adjö

-s-

Vierailija
69/107 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aivan hirveä kiire ollut koko ajan, eli vähän loitommaksi nyt jään tänne taustalle pyörimään...

tän kiireen lisäksi mua ÄRSYTTÄÄ hyvin moni asia, taas kerjätään kouluissa opettajien lahjoihin rahaa, se siis on yksi mitä inhoan yli kaiken. Miten vanhemmat voi sanoa että he haluavat antaa opettajille muiston lapsista ja käytännössä se tarkoittaa sitä että vanhemmat ostaa jotain ja lasten ei tarvitse tehdä asian eteen mitään... niin eihän täälläpäin lapset muutenkaan tee mitään kun ne tuodaan kouluun ja haetaan eftiksestä pois , viedään harkkoihin ja haetaan sieltä pois , niin ymmärtäisin sen jos välimatkat olisi pitkiä mutta kun kaikki on kahdenkilometrinsäteellä ...näin opettajana voin sanoa että riittäisi aivan hyvin kortti jokaiselta lapselta vaikka valokuvan kera...niitä pieniä tarrakuvia kun jokaisella tutuu jäävän yli tarpeen.

Taisi muutama äiti oikein suivanntua kun sanoin että "rahalla saa ja hevosella pääsee" mutta kuinka moni ajattelee minkälaisen arvomaailman he lapsilleen antaa....

Kauhea vuodatus taas kerran mutta täällä tuo opettajien lahjominen on sitä luokkaa että 200€ opelle ja 50-100€ asistentille. Eli mistään aivan pikkujutusta ei ole kysymys varsinkin kun osa vanhemmista yrittää kerätä 90€/lapsi luokkien kassan rahaa sekä syksyllä että keväällä.

pakko mennä ..kutsu käy mutta jatkan kohta...

Vierailija
70/107 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan että alpsi oppii siihen että hyvästä työstä kiitetään ja on kohteliasta viedä lahjoja. ja on huomattavasti helpompaa osallistua kimppalahjaan ja saada jotain kivaa viemistä kuin yrittää itse keksiä muutamalla eurolla jotain järkevää hankkimista.

Meillä ostetaan jouluna ja keväällä kaikkien opeille(ok ei yläasteelle), päiväkodin henkilökunnalle, soitonopettajille, eli paketteja kertyy lähes 20. toisaalta olen tyyppi joka antaa jouluna paketin myös monelle muulle, esim. kuopuksen vakkarilääkäreille, joskus jopa postinkantajalle. Minun mielestä on kiva kiittää hyvin tehdystä työstä.

Toisaalta myös itse päiväkodin opena on kiva saada paketteja. Tulee sellainen olo, että vanhemmat arvostavat sitä työtä jota tehdään

Vierailija
71/107 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta summat pitää toki olla kohtuullisia. Meillä ainakin opettajien keräyksiin on kerätty maksimissaan 5e/oppilas ja tuolla summalla jo saa ihan mukavan lahjan.

Meillä on kerätty rahaa kimppalahjaan vain open vaihtuessa eli esim. kun poika siirtyi kakkoselta kolmoselle ja ope vaihtui. Jotain pientä annetaan aina, usein esim. joku pieni kukka keväällä ja itse tehty kortti, samoin kuin 5Xmamma, myös soitto-opelle, kerhotädille jne.... Itse myös tykkään antaa lahjoja, koulussakin annan yleensä ainakin lähimmille työtovereille. MUistan naapureita jouluna, pääsiäisenä, ystävänpäivänä jne. Mutta kukin tyylillään, en loukkaannu jos minulle ei lahjaa koulussa keväällä anneta, pelkkä kortti tai suullinen kiitoskin toki riittää, mutta kuten 5Xmamma, kokee että on arvostettu kun jotenkin muistetaan.

Meillä pienimmälle iski hillitön räkätauti, blääh. Kauhulla odotan tulevaa yötä....

Tanni

Vierailija
72/107 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatautia tälläkin suunnalla... Onneksi pikkuisilla ei niin pahana kuin meillä isommilla muilla..

Tässä kohtaa sitä hetken miettii että olikohan ihan järkeväätämä moni lapsisuus, siis pesukone pyörii 24h ja lakanat loppuu kesken vaatteista puhumattakaan..

Pahimmillaan kun tuntui että just kun on saanut edellisen siivottua taas kuuluu brlaah..

Tosin onneksi oksentelu on taas jäänyt vähemälle, toisesta päästä toki senkin edestä..

josta puheen, taas täällä haisee.. Huoh..

Riesalle piti tervetulot heittää, joskus viime vuonna jo kun näitä tuplia odotttelin taustailin tätä pinoa ja jäit jotenin mieleeni.. =)

palaamma terveenpänä...

Vierailija
73/107 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas näyttää ettei viestit tulekaan läpi, joten kopsaan tuon äskeisen tähän...ja tietty niitä sitten kohta on tuplaten - höh!

haaveilijalle ekaks porukalle pikaista paranemista!!! Tuo on niiiiiin viheliäin tauti.. mulla ainakin on sydän sykkyrällä, kun oikein kovasti sairastavat, että milloin on raja lähtee vie lääkäriin, jos alkaa ihan kuivumaan. Tuo osmosal on kyllä hyvä lääke antaa, mutta se on vaan näppärä mamma joka saa lapset vielä sitä ottamaan..

Meillä täällä ei suuremmin kerätä rahaa.. toki luokka kimppalahjat antaa, mutten ole ajatellut sitä mitenkään rasittavana, päin vastoin, hyvä kun on porukkalahja.. pääsee paljon helpommalla. Mutta luulisin nuo 'lahjukset' olevan varsin kohtuullisia, ettei kenellään tule paineita niistä.

Meil on rippijuhliin lähtö edessä ja viel olis kummipojan synttärit, mutta synttärit saattaa mennä huomiseen, kun ei tiedä milloin tuolta kaupungista palataan toisista juhlista.

Toivottavasti kesä tästä alkaa....

sinuvi x4+haave

Vierailija
74/107 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas... viikonloppu menikin turvassa ilman sähköjä ja kantoveden varassa, oltiin siis mökkeilemässä. Tällä kertaa pieninkin viihty oikein hyvin, en tiedä mikä lie ollut edellisellä kerralla.

Riesa, tervetuloa takaisin ja tervemenoa odottajiin. Äläkä enää karkaa kuumeilijoista minnekään, kroonikkona voit hyvin jo alkaa kuumeilla kasia. Minäkin muistan sinut, kunsyksyllä odotettiin yhdessä, tällä kertaa niin ei taida käydä, tai....... kukapa tietäisi, kun mullakin ehkäisy on mitä on vaikkei varsinaista yritystä meillä olekaan päällä.

Vatsatautisille pikaista paranemista! Vatsataudista tulikin mieleen, että pitäisi muistaa hakea toinen annos rotarokotetta vauvalle ennen huomista neuvolaa,

Annlinn, minä olen nyt komeilla ilmoilla ottanut sen pään, etten kuskaa. Meillä tosin ei harrastuksiakaan tenavilla ole, vanhimmalla vuoroviikoin 4H- ja sähly, mutta nuokin jo kesätauolla. Joskus iltaisin poika haluaa koululle palloilemaan ja silloin saa mennä pyörällä, matkaa kuitenkin vain 7 km sivu. Ja jos ilma on huono niin eipä ole mitään menoa sinne koululle muutenkaan pojalla eli ei tarvi kyyditä.

Täällä ei harrasteta kimppalahjoja, kukkasen saatan opettajalle ostaa ja joskus ollaan askarreltu kortteja, mutta tänä vuonna ajattelin jättää väliin. Kerho-ohjaajia sitten muistetaan rällä kertaa, kun kakkonen on lopettamassa kerhoa ja siirtyy eskariin Ajateltiin kortit askarrella, tapanani ei ole ketään lahjoa.

Äitini muuten kantaa postia ja muutama mummu aina muistaa joulisin (yksi myös pääsiäisenä), mutta useimmat huomioivat kantajaa vain jos on jotain ongelmia (esim. tulee myöhään tai jokinj lehti puuttuu), ja voin sanoa, että ongelmat yleensä eivät ole kantajan vika.

Vierailija
75/107 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi suurperheellinen, tosin tällä hetkellä ei varsinainen kuumeilija, sillä kuutonen köllii masussa rv:llä 34+ :) Olen kuitenkin tätä teidänkin pinoanne säännöllisen epäsäännöllisesti seuraillut, kroonisena kun tätä munkin kuumettani kai voi pitää :) No, kunhan nyt tämä vauva saadaan kunnialla maailman, niin katselllaan sitä kuumetta sitten taas uudemman kerran...

Toinen syy, miksi nyt tänne tunkesin, oli se, että minä ja muutama muu suurperheen äiti kirjoittelemmme myös suljetussa yhteisössä, johon aina kaivattaisiin vähän lisääkin väkeä. Siksipä tulinkin nyt ihan vain mahdollisuutena antamaan teillekin tämän yhteisön osoitteen, johon siis pääsee jäseneksi minulle hakemuksen laittamalla. Jo olemassaolevat jäsenet ovat kaikki alunperin tälläkin palstalla kirjoitelleita ihmisiä, eli ihan vierasta porukkaa (kaikki ainakaan) sielläkään ei ole :) Ymmärrän toki senkin, että läheskään kaikki eivät halua paikkaan, jossa joutuu luopumaan tämän palstan antamasta anonyymiydestä, joten tämä "kutsu" on siis vain mahdollisuus liittyä.

Ja tässä siis tuo osoite:

http://suurperheidenaidit08.multiply.com/

Toinen vaihtoehto liittymiselle on, jos sinulla on s-postiosoite, jonka voi tänne laittaa, niin siihen voin sitten lähettää kutsun liittymistä varten.

Toivottavasti kukaan ei nyt pahastunut, kun tänne tällä tavalla tulin "mainoksineni", mutta eihän kukaan voi kys. yhteisöstä tietää, ellemme siitä kerro :)

Nyt ei muuta kuin ihanaa ja aurinkoista viikon alkua kaikille suurperheen äideille ja kovasti onnea kuumeiluun tai jo odotukseen!

Misti (joka muuten myöskin on lto :) ) kera viiden sekä masukkaan

Vierailija
76/107 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin...lopulta sitten meidän ekaluokkalaisen vanhempien kanssa pidettiin askartelupäivä eilein. Moni muukin oli aivan lopen kyllästynyt noihin rahankeräilyihin ja vain kolme äitiä jätti tulematta meille.

Valmiiksi saatiin hevoskanstanjoista tehty pihakoriste. Eli silloin kun me asuttiin Etelä-ruotsissa niin keräsin aivan hulluna hevoskanstanjoita jotka sitten kuorin ja hedelmän kuivatin. Nyt niitä kuivatettuja hedelmiä mulla on iso kasa täällä ja niihin me porattiin puuterällä pienenpieni reikä jonne liimattiin pieni tikku ja sitten kävin ystävältäni hakemassa pajua hän kun on aivan mahtavan hyvä pajukorien tekijä ja osaa talven yli säilöä pajunoksia jotka käy korien tekoon.

Itsekin olen pajukoreja useita tehnyt ja nyt opetin äitejä tekemään korin jonne laitetiin muutama kivi painoksi pohjalle ja sitten liimattiin maalattu tyrokspallo puoliksi korin sisään. Siihen sitten lapset sai tökkiä noita hevoskastanjoita ja liimalla kiinni .

Niitä sitten tuli tosi tiheästi koko pallo täyteen ja lopuksi lapset maalasi sen venetervalla. Eli on nyt sään kestävä. Kauhea homma mulla on ollut organisoida kaikki mutta aivan ihana oli loppu tulos.

Katjalah: Ihana sä olet , mutten tarkoittanut teitä maalla asuvia ettei lapsia saisi kuljetella, täällä vaan homman nimi on se että lapset on niin laiskoja kun vanhemmat tekee kaikki heidän puolestaan ja päiväkodissa jo huomataan ne lapset joita kuljetetaan jos matka on pidempi kuin auton mitta. Esim. mun pojan eskarivuonna tehtiin retki Korkeasaareen, sen retken jälkeen puolet vanhemmista oli aivan järkytyyneitä kun heidän lapset oli joutuneet kävelemään KOKO päivän.

Tänään aloitan kestovaippojenompelusession, siis aivan hermoja lepuuttaakseni. Vuorossa on aivan NB-kokoiset vaipat ne kun on niin syötävän söpöjä. Lisäksi olen löytänyt aivan ihanaa pitsiä josta tarkoitus on tehdä vauvanlakanoihin koristeraita.

Voi kun tää vauvakuume vaan yltyy mutta kesä vielä täytyy odottaa ....

Vierailija
77/107 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä ohessa taas täällä.

Meillä oli muuten mökillä vieraillut karhu, oli pemuuttanut kaikki murkkupesät ja repinyt viimekesäisen ampiaispesän.

Annlinn: tiedän, ettet tarkoittanut maalla asuvia, mutta kerropa nuo terveiseni niille joka paikkaan kuskaajille. Ainakin mun poika on vaan tyytyväinen kun saa mennä omia teitään vaikka soittelen perään ja hoputan kotiin.

Nyt ulos!

Vierailija
78/107 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin itsenäisesti löytää sinne ja kirjauduin mutten löytänyt mitään oikeaa!Miten siis mun tulisi toimia???Mulla ei ole sellaista s-postia jonka tähän voisin laittaa!

Leanna

Vierailija
79/107 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minä kun olen yhteisön perustaja, niin mun ei ole koskaan tietenkään tarvinnut hakemusta jättää ja siksi tämä neuvominenkin on vähän hankalaa :( Mutta jos uskallat laittaa s-postisi mun s-postiin, niin voin sitten sen kutsun sulle lähettää. Eli mun s-posti on: sassu74 at gmail.com (ilman välilyöntejä ja @-merkillä :) ) Ja toki muutkin saavat näin tehdä. Arvelinkin, että tässä voi käydä näin, kun aiemminkin on ihmisillä ollut hankaluuksia päästä hakemusta lähettämään....

M

Vierailija
80/107 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana päivä ollu tänään.Ollaan oltu pienten kans koko päivä pihalla,mä olen tyytynen vain keinussa istumaan kun reidet on niiiiin kipeenä eilisestä kun piti puita heitellä kuorma-auton lavalta ja vielä vähän kastakkin niitä.Ja on tuo alaselkäkin siitä kyykistelystä vähän kipeä.

Sinuvi....onko sun vauva jo niin iso?Justhan se synty:) Mä muistan sut kun tuli roikuttua nuorimmaisen aikana samoilla sivuilla,toki en nyt niin säännöllisesti kuitenkaan.Mä täytän loppuvuodesta 32v. ja musta tuntuu että se biologinen kello tikittää jo!!Ja toisaalta nyt haluaisin kovasti pienemmän ikäeron.

Tanni....luinko nyt oikein että sinä odotat vauvaa?Onneksi olkoon!!En ole vielä lukenu koko pinoa läpi et en ole ihan perillä kaikesta.Kuinkas vanha se sinun vauva on?Eihän siitäkään ole kauan ku synty?

Nyt mun täytyy mennä tekemään ruokaa!

Nektariina