Milloin aikaisintaan raskaustesti?
Heips, olemme juuri lopettaneet ehkaisyn ja nyt olisi ensimmainen mahdollisuus olla raskaana. Ovulaatiosta on nyt 1,5 viikkoa ja kuukautisten pitaisi normaalisti alkaa kahden paivan paasta. Nyt minulla on kuitenkin ollut vuotoa jo 4 paivaa. Kuukautiseni ovat tahan asti olleet aina saannolliset. Tarkoittaakohan tama sita, etta kuukautiseni alkoivat vain tavallista aiemmin enka ole raskaana vai voisiko tama nyt olla jotain " tyhjennysvuotoa" , mista olen jostain lukenut. Jos kyse olisi jalkimmaisesta, milloinkohan sitten kannattaisi tehda raskaustesti - missa vaiheessa positiivinen tulos voi nakya? Kiitos vastauksista !! Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita :)
Kommentit (6)
sitapa en tiennytkaan, etta se sitten voi ilmoitella plussaa jo ennen menkkojen oletettua alkupaivaa. En ole oikein viela perehtynyt naihin juttuihin... Taytyypa ehka jo huomenna testata !! Entas, onko mitaan tietoa tuosta vuodosta, etta onko se kuinkakin tavallista, etta vuotoa tulee viela raskauden aikana ja voiko sita tulla useinkin?
ehka runsaampaa, jotenkin erilaista kuin normaalisti (tai sitten vain toiveissani kuvittelen...) mutta joka tapauksessa ei ainakaan niukempaa. Heti eka paivana tuli paljon, kun tavallisesti alkaa tiputtamalla.
kiertosi on vain nyt hieman heittänyt, koska olet juuri lopettanut ehkäisyn. Mullakin ehkäisyn kanssa oli ihan säännölliset kierrot, mutta sen jälkeen kun ehkäisy lopetettiin kierrot ovat saattaneet heitellä neljälläkin päivällä.
Ehkäisyn kanssa yleensä myös vuodot ovat niukempia, joten olisi ihan normaalia, että nyt vuotosi on runsaampaa, kun ehkäisyä ei enää ole käytössä.
Kiitos vaan viestistasi stiipiliina. Minulla kavi niin, etta muutama kuukausi pillereiden lopettamisen jalkeen oli ihan saannollinen kierto ja tunsin ovulaationkin, mutta sitten nyt viimeisimmalla kerralla en tuntenut ovulaatiota ja kuukautiset tuli melkein viikon etuajassa. Siksi en meinannut uskoa, etta kierto nyt olisi heittanyt niin pahasti, mutta ei kai se sitten auta kuin uskoa...
Mutta toisille testit näyttää vasta 2 viikon päästä siitä, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Eli yksilöllistä!
AIHA Rv 6+4