Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN TOUKOKUU

01.05.2009 |

Uusi kuukausi, uudet kujeet... Huomenta sairastuvalta ja oikein ihanaa Vappupäivää kaikille!

Uusille tervetuloa joukkoon ja osanottoni menetyksen kokeneille.

Ja minulla on sitten oikein mukavat keskustelunavausjutut, joten pieni varoitus näin alkuun... Tässä ollaan viikon verran pian podettu toisenlaisia kuumeita ja oksutauteja, tuo vauvakuume jotenkin aina haihtuu näissä puuskissa. Ensin sairastimme kakkonen ja minä, sitten kolmonen,ja viimeksi isäntä ja esikoinen. Vauva ei tainnut onneksi tautia saada, vaikka koko ajan olenkin normaalisti imettänyt. Eilen illalla, kun piti mennä nukkumaan, kakkonenoksensi taas aivan ilman mitään varoituksia sänkynsä. Kuitenkin oli nyt vain se yksi kerta, taisi eilen mässyttää liikaa nakkia, sipsiä, simaa, tippaleipää ym. taudin jälkeen ettei vatsa vielä kestänyt.

Mitähän tässä nyt, pitänee lukea viikon viestit vielä uudelleen ajatuksella, josko siellä oli jotain mihin piti jotakin kommentoida. Ja yritän palata seuraavalla kerralla hieman mukavammin jutuin... Nämä tällaiset viikot vain jotenkin saavat ajattelemaan, miten paljon helpompaa elämä olisikaan, kun olisi vain yksi lapsi, joka voisi sairastua. Toisaalta vahinko on jo tapahtunut ja tautiset ajat ovat tälläkin poukalla varsinaista rumbaa, joten yksi potentiaalinen pikkupotilas lisää ei enää paljon pakkaa sekoittaisi!

Katjalah+tervehtyvä terroristikatras

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihteeksi vapaapäivä, joten jotain ehdin kirjoitella taasen.

Onnittelut ihan ensteksi 5mamalle (meniköhän oikein..) raskaudesta ja Riesalle kanssa!! :) Ja Nektariinalle tervetuloa mukaan!!!

Meillä oli siis edellisviikon perjantaina jälkitarkastus. Kaikki oli hyvin, eikä mitään syytä keskenmenoon löytynyt. Toisaalta hyvä, ettei ainakaan ollu itsestä kiinni pikkuisen kuolema. Siis ei mitään tulehduksia tms. Se vaan on niin herkkä ja ainutlaatuinen se pikkuisen elämän alku. Tosi mukava lääkäri meillä oli, tuntui ymmärtävän hyvin meidän surun. Otti sitten ehkäisynkin puheeksi, otin e-pillerit nyt joksikin aikaa. Miehen kaa jutskailtiin, että jos nyt vaikka puol vuotta söisi niitä ja katsoisi sitten sitä uuden vauvan yritystä <3

Menkat alkoikin sitten samana viikonloppuna, joten pääsi aloittamaan ne pilsut. Täytyy vaan toivoa, ettei suurempia sivuvaikutuksia tulisi. Pientä tiputtelua on ollu, mutta se on kai ihan normaalia. Ihme kyllä, miten nopeasti kroppa palautu raskaudesta. Ihme hormonihyrrä! Ja nyt on ollu muutenkin helpompaa, suru on pikkuhiljaa helpottanu.

Roikun nyt kuitenki täällä, vaikkei olekaan yritystä päällä. Mukava lukea teidän juttuja :) :)

Sanna

Vierailija
82/107 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoh, että ketuttaa tää tauti.. Taas meni yksi kaunis päivä ihan haaskuuseen.. =(

Ja lapsi rassut on ihan poikki, tai no nyt taas alkaa neidilläkin tuo meno olla entisenlaista.. Poika saa mennä huomenna kouluun kun ei sillä ole oireita ollut sunnuntain jälkeen.

Pikku pojat edelleen vähän ripuloi..

Likainen raportti meidän olosta.. =)

Meillä on muuten kummia olleet nuo vatsataudit, pari kertaa oksennusta ja päivän parin vaan ripulia ja sillä ohi.. (onneksi - koputtelen puuta)

Kun usein kuulee että on viikkonkin jompaakumpaa tai molempia..

Vai eikö sitä enää pysy laskussa mukana..

Mitens muuten muilla, tuli tuosta neidin touhuilusta mieleen.. tuo kasvatus/kurinpalaute?

eli miten uhmaa / muuta "pelleilyä" kitkette?

Jos sopii udella?

On myönnettävä, mulla on aika usein sormi suussa neitosen kanssa, on NIIIN temperamenttinen tapaus...

Tänäänkin poikien neuvolakäynnillä taisin puhua vain neidin ja minun ongelmista. :(

Käytössä on jäähyt ja palkkiot hyvistä, silti tuntuu ettei riitä.

Nyt tosiaan ollut ihanan rauhallista kun on ollut kipeänä eikä ole jaksanut riehua..

Ja ei en aio laittaa päiväkotiin siksi.. Luin toiselta palstalta nimittäin tovi sitten

keskustelua kun äiti kysyi mitä tehdä neljä vuotiaiden kaksosten kanssa kun riehuvat ym.. Olipa tullut vastauksia että laita tarhaan...

Eihän sen tarhan tätien tehtävä ole kasvattaa minun lapsiani.. =)

No jo, menipä vähän ohi aiheen.. =D

(olenko vähän mökkiintynyt tän tautilaistenlaumani kanssa.. Hih.. )

Nyt puuron laittoon.. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis piti kommentoida tuota opelahjaa.. en ainakan tiedä että meillä olis kerätty mitään, taisi viimekin vuonna kaikki tuoda omansa, siis ketä toi..

Aika vähäistä on muutenkin tuo yhteydenpito muihin vanhempiin.. Parin "parhaimman kaverin" äidin kanssa sovitaan treffejä mutta ei sen ihmeempää.

Ja siis Riesaan "tutustuin" kaiketi odotuspuolella.. (muisti on onneton.. ja tauti vei vähäisemmätkin...)

Huoh, taas neiti-show alkoi.. Pitäsi nukkua ja hän huutaa veljelleen että heräää!!!

Huoh......

Vierailija
84/107 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minähän se oli siinä yhteisössä, mutta ei siitä tullut mitään kun sen käyttäminen oli aivan älyttömän vaikeeta varsinkin kun se siirtyi johonkin toiseen paikkaan eli tänne kirjoittelu on huomattavasti helpompaa vaikkein noi vauva-sivut aina toimi miten haluaisi. Kiva kuulla että teille tulee kuudes.

Muuten mitä mieltä olette: Meillä on nyt sellainen tilanne että lapsilla lauantaina koulupäivä ja kaikilla jotain erikoista jonne vanhemmat voi mennä mukaan. ainoa ongelma tässä on se että kun meidän lapsilla on vain kaksi vanhempaa. ja kuitenkin neljään eri paikkaan pitäisi samaan aikaan päästä. nyt sitten pyysin äitiäni ja siskoani auttamaan mutta kumpikaan ei siis halua vaan kauhean saarnan sain kun en kuulemma itse lapsiani hoida. Pisti taas kerran oikein vihaksi kun en tosiaan koskaan muilta apua pyydä ja nyt sitten kun lasten takia pyydän ja kyseessä on retki yhteen kartanoon jossa luontopolku ja eväiden syönti, sitten toisella grillausretki luokan kanssa . Nämä molemmat jutut siis ovat sukulaisteni mielestä niin vastenmielisiä ja hommina niin tylsiä etti he niihin halua osallistua. Mieheni on yhden kanssa urheilukilpailuissa koko päivän ja minä yhden kanssa hänen luokan retkellä jossa menee koko päivä. eli raskaimmat hommat me ollaan otettu itse ja nämä kaksi retkeä olisi kl 10-13 eli ei kyllä edes koko päivä siihen uhraantuisi. Miten nyt teen ??? pitäisiköhän pitää kaikki pois koulusta koko lauantai kun meni niin vaikeaksi meille vai vaan kaksi ja ottaa heidät mukaan toisen luokan juttuihin.

Onko teillä muilla vastaavia tilanteita???

Annlinn

Vierailija
85/107 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko täällä ketään muuta jonka lapsia ei koskaan hoida muut ?

Silloin kun odotin neljättä lastani ja kolme poika oli vielä aika pieniä meillä riehui kauhea oksennustauti ja vielä kun olin raskaana ja tosi kipeä uskaltauduin soittamaan äidilleni joka asui silloin naapuritalossa että voisiko hän tulla auttamaan laittamaan poikia nukkumaan kun mä en vessasta pois pääse.

Äitini huusi mulle puhelimessa että: "tuliko tämä sinulle nyt täytenä yllätyksenä että jos hankkii lapsia niitä pitää myös sairaana hoitaa" "mitä ihmettä te sillä neljännellä lapsella teette jos te ette edes kolmea saa hoidettua(mieheni oli silloin työmatkalla eli olin yksin kotona) olisikohan teidän parasta antaa kaikki lapset adoptoitaviksi kun ette niitä saa hoidettua.

Voi taivas miten näiden äitini sanojen jälkeen itkin ja itkin vielä monta viikkoa. Sen jälkeen ei ole kyllä käynyt mielessä että pyytäisin häntä meidän lapsia hoitamaan. Jos menen mieheni kanssa jonnekin pidemmalle niin meillä on aina kaikki +koirat mukana. me ei tarvita muiden apua ylipäänsä koskaan ja oikein suututtaa kun koulu järjestää tälläisen tilanteen että hölmönä luulin taas ulkopuolista apua saavani. Täytyy varmaan pakata lapset ja koirat ja katsoa kerkiäiskö vielä lähtemään Ruotsinpuolelle pika käynnille niin olisi noilla hyvä syy olla poissa koulusta lauantaina.

Annlinn

Vierailija
86/107 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika Annlinn, millaisia lähisukulaisia sulla on! Ja asuvat kuitenkin lähellä.

Onko teillä muuten hyvät välit? Kuulostaa kyllä siltä, että ei tuollaisten kommenttien jälkeen, minkä sait äidiltäsi, haluaisi edes pitää enää mitään yhteyksiä.

Mites, pärjääkö vanhimmat lapsesi jo itsekseen niillä retkillä tai sitten jos sovit heidän parhaimpien ystäviensä vanhempien kanssa, että ottavat sinun lapsesi heidän mukaansa.

Meillä myös se tilanne, ettei apua lastenhoitoon juurikaan ole. Viimeksi oli palkattu hoitaja yli vuosi sitten, kun oli tämä rakennusprojekti pahimmassa vaiheessa.

Meidän vanhemmat ovat jo niin vanhoja, että pikemminkin me hoidamme heitä ja sisarukset asuvat aika kaukana, että ei heitäkään oikein voi vaivata.

Jotenkin sitä on niin tottunut selviämään yksin ja itse. Nyt tosin naapurissa asuu samassa tilanteessa olevia äitejä, joten autamme kyllä toisiamme esim. lääkärireissujen aikana.

Mutta lastemme isovanhemmat kyllä varmasti haluaisivat olla lastenlastensa kanssa jos vain kykenisivät ja jaksaisivat, että voin vain kuvitella miltä sinusta on tuntunut tuo äitisi reaktio.

Meillä muuten jyllää tuo vatsatauti parastaikaa. Nuorimmainen alkoi oksentaa ja ripuloida aamulla, osa onneksi on jo parantunut ja itselläni oli vain kuumetta ja ripuli. yäk.

Hellyttävää on se kun tuo 7 vuotias on niin hoitamassa pienempäänsä. Oikein sanoi että hän on nyt hyvä hoitaja, kun hänellä tauti on jo ohi. :)

Jaksamista vaan kaikille, viimeisiä koulupäiviä viedään,

moccatryffeli

Vierailija
87/107 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annlinn - Aika kamalaa varmaan kun oma äiti noin sanoo. Oletteko ihan hyvissä väleissä muuten? Mietin vaan että mä en kestäis äidiltäni tuollaista kommenttia ja varmasti katkaisisin välit.... Vaikka olisihan sekin kamala tilanne.

TAHDON NIIN KOVASTI OLLA RASKAANA! On sellainen tunne että olen, mutta täytyy varautua tietenkin negaankin, ettei tulis niin suurta pettymystä sitten.

Meillä on vaan nyt tosi ristiriitainen tilanne: neljättä vauvaa halutaan/odotetaan ja mies joutuu ehkä nyt myymään meijän auton, rahallisista syistä :( Meillä kun olisi nyt jo valmiina iso auto, 7h grand voyager ja mä olen niin rakastanut sitä autoa. Mutta jotta hieman talous helpottaa se on pakko kai myydä.... Sitten käytössä vaan tavallinen farkku, toyota farmari, joka on tilava sekin mutta ei kuuden hengen auto. Mietittiin ja pohdittiin asiaa - ja päätettiin että sitten vaan reissut joissa kaikki oltava mukana, lomat tms. kahdella pienemmällä autolla mentävä. Meillä on molempien vanhemmat 2km säteellä ja autoja löytyy... munkin vanhemmille molemmilla omat - niitä saa aina avokätisesti lainata. Mutta olsi se niin kiva kun olisi yksi iso auto johon kaikki mahtuu.... :( MITEN TE MUUT, MITEN MAHDUTTE KULKEMAAN/ MILLAISIA AUTOJA TEILLÄ ON? Kun mies ilmoittiauton myynnistä, ekaksi tuli tunne että nyt pitää luopua sitten vauva haaveistakin... mutta haaveet palas äkkiä takaisin. Mietittiin että ei me nytkään kovin usein liikuta koko perheen voimin. Kaupassa käyn yleensä yksin ja mummilat kuljetaan kävellen yhdessä kaikki, asuvat niin lähellä.

Tietääkö kukaan kuin aikaisin raskaustesti vois näyttää plussaa? Aina sanotaan että sinä päivänä kun kuukautisten pitäis alkaa... mutta jos ei tiuedä koska ne pitäis alkaa? Kierron pituus nyt hukassa kun viime kierto oli pillereillä...

Noora + neidit 1, 2 ja 3

Vierailija
88/107 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt kyllä kurkkimassa tekstejä mutta en oo jaksanut kirjoittaa. Ihan vetämätön olo. Kamalin pahoinvointi alkaa olla kai onneksi takana, enää ei tarvii oksentaa kuin kerran pvässä jos sitäkään, toki etovaa oloa on usein ja tunne että MELKEIN tulee oksu.

Meillä on tuo 7 kk vanha kamalassa räkätaudissa. Ihanaa, naapurin pph kävi kysymässä että voisiko meidän kesällä 6-vuotias lähteä heidän mukanaan retkelle tuohon parin kilsan päähän leikkipuistoon, että olisi seuraa heidän hoitopaikan 5-vuotiaalle pojalle (muut kun siinä ryhmässä on pienempiä). Voitte arvata mitä vastasin??? No, sinne siis läksivät...

Noora kyseli autoista, meillä 7h:n voyager, johon siis nyt viimeistä penkintäytettä odottelen, siihen onkin sitten hyvä lopettaa...Haikeella mielin pikkuisen oon kun tiedän tällä kertaa satavarmasti tän olevan viimeinen. Enää en ala "hengellä leikkimään". Sterilisaation oon ottamassa sektion yhteydessä. On meillä toinenkin auto, ihan normi 5:n hengen seat toledo. Aluksi mietittiin että onko järkee olla 2 autoa kun oon kotona mutta hyvä kun on ollut. Kaikkiin paikkoihin kun ei niin helpolla pääse ilman autoa...

Annlinn, kamalia nuo sukulaistesi kommentit! Minähän loukkaannuin ihan hirveesti viime raskaudessa siitä kun anoppi oli mieheltäni kysynyt että oliko 4. vahinko?? Eli jotenkin sellaisessa käsityksessä että Suomessa saa tehdä vain 3 sektiota, huoh. Mitähän nyt kommentoi kun saa tietää?? Mies kyllä silloin tokaisi että ihan on yrittämällä saatu aikaan ja tosi rakas laspi meille onkin. Oli tuo anoppi sit hiukan nolona kun sitten kerroin että minulla oli se keskenmenokin ollut siinä välissä, oli sitten ihan hiljaa... Anoppi on jo 76-vuotias eikä jaksa/pysty hoitamaan ainakaan tuota nuorimmaista. Isompien kanssa ehkä just jaksaisi tulla toimeen- isäni on vielä työelämässä.Eläköitymässä tosin tänä vuonna ja ihan ok kunnossa. Äitini selkä/jalat ovat aika heikot, joten rajallista on sekin miten voi pyytää lastenhoitoon. Ei oikein pysty nostelemaan tuota meidän jässikkää, joka painaa jo 10 kg...Joten aika vähissä meilläkin on tuo ulkopuolinen apu. Olen ajatellut, että aika aikansa kutakin... nyt jo haaveilen toisaalta siitä kun tää masuasukki olisi jonkun parivuotias, silloin voisimme "hajasijoittaa " muskut hoitoon siskolleni, veljelleni ja mummilaan, ja ehkä pääsisimme parin päivän ulkomaanresulle. Ollaan miehen kanssa päätetty lähteä käymään parin vuoden päästä keväisessä Prahassa...

Mutta nyt huudetaan, pakko mennä

Tanni

Vierailija
89/107 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Annlinn mimmoinen äitee ja sisko sulla on. Ihme, jos oot vielä väleissä. Ite en ole vanhempieni kanssa väleissä ollu yli vuoteen, meille riitti se heidän alkoholin käyttönsä. Sitä kun on lapsesta saakka katsellut sitä kännäystä niin ei halua enää lapsilleen näyttää. Lisäksi mun faija kritisoi kännipäissään meidän lapsilukua ja että tuleeko lisää. Sanoin sille, että se ei kuulu sille ja että teen vaik kymmenen muksua jos siltä tuntuu.

Meillä appivanhemmat on onneks superihanat ja auttaa mielellään ja ottaa lapsia hoitoon ja yökylään :)

Meillä on chevy astro kahdeksalle hengelle. Semmoinen bensasyöppö automaatti, ainakin mun helppo ajaa kun mulla kortti ollu vasta pari kuukautta. Eli vielä mahtuis vauva kyytiin :). Miehellä myös semmonen vanha porshe vai miten se nyt kirjoitetaan. Kulkee sillä kouluun ja käydään sillä pienemmällä porukalla esim. kaupassa.

Kelläs taas oli vatsatautia perheessä? Voimia, on siinä kanssa viheliäinen tauti. Meillä on ollu minimaalisesti tauteja, vaikka kuopuskin aloitti päiväkodissa tammikussa. Koputetaas puuta.

Eipä mulla taida mitään järkevää enää pään sisällä olla...

Sanna

Vierailija
90/107 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jo Annlinn - kyllä osaa olla ymmärtämättömiä ja vielä noin lähisukulaisia :(

Ymmärrän hyvin ajatuksen, että itse lapseni hoidan... Kurjaa kysyäkään, jos vastaukset on tuota laatua.

Noora, mun mielestä niitä raskaustestejä löytyy, jotka näyttää useitakin päiviä ennen kuukautisten alkua.. koetapas googlettaa.. tai sitten jollai palstalla voisi joku hyvinkin kertoa tarkan merkin, millä voisit testata.

Meil on 7paikkainen ford ja sillä mennään koko sakilla. Tosi paljon tykkään, on ison auton tunne, muttei liikaa, ulospäin kuin 'pieni henkilöauto';)

Mun anoppi ja appi on kivoja, nykyään auttavat hyvinkin, kun eläkkeelle ovat molemmat jääneet. Tosin ovat meneviä, omia harrastuksia omaavia, joten miten ja milloin vain ei tosiaankaan käy. Eikä tarviikaan.

Oma äitini asuu kauana ettei siitä ole lapsenammaks.

Nyt lopetan ja menen laittamaan iltapalaa esille..

kuulumisin :)

s

91/107 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuolla Neliapiloissa "vaikutava" kolmen pojan (14v, 9,5v ja 1v9kk) 33v äiti, joka on teinitytöstä asti haaveillut suurperheestä...eli viisi lasta (vähintään) on ollut jo pitkään mulla haaveena...Nyt siis olen enemmän tai vähemmän kuumeillut sitä neljättä aina kuopusen syntymästä lähtien, mutta tuloksetta...

Nyt aattelinki kokeilla uutta taktiikkaa (kuten tuolla pinossa jo mietittiinki, että tuntuu muissa pinoissa vaan niitä plussia tulevan vaan ei meidän =D) eli auttaiskohan se lyöttäytyä jo teidän matkaan ja pinoon mukaan...Vaikken vielä itteeni suurperheen äidiksi tunne mutta ku se haave on kuitenki kova olla joskus sellainen....Mutta jospa se vaikka meidän tärppiinki lisäpinoilut auttais =DD

Siispä kysynkin...mahdunko mukaan?

Tosiaan olen nyt tammikuusta 08 asti enemmän tai vähemmän kuumeiljoissa roikkunut mukana ja ollut montaa Neliapilaa tuonne ootuspuolelle saattelemassa...siis toista vuotta jo...(monet heistä ovat jo vauvautuneetki)....mutta tässä sitä edelleen ollaan ja haaveet kuopuksen ja nelosen pienestä ikäerosta murenevat enemmän ja enemmän...

Menkat alkoivat viime syyskuussa (muistaakseni) mutta niitä edelsi (ens viikolla tulee vuosi täyteen) mielestäni aika rajukin km (elokuussa vasta olin "tyhjä")...nyt on sitten tissittelytkin kk sitte lopetettu (vihdoin) tärppiä hidastamasta =D enää ei taida olla esteenä (miehen mukaan oiva ehkäisyväline) ku mun paino joka ei ota laskeakseen vaikka kuinka yrittää...Testejä on tehty jo....ööööö...monta (lue= kymmeniä =DD) varmaan joka kierrossa ku jostain syystä joka kk on just ne oireet...(ihan ku ei niitä muka jo tiedä)...mutta sinnikkäästi tuo täti on aina tänne löytänyt...Yrityksestä meitä ei ainakaan voida syyttää...mutta mikä onni ku se on kivaa =D

Annlinnille mun pitää kommentoida tuota isovanhemmat juttua...todella kurjaa että olet tuollaisia inhottaviakin kommentteja saanut...pahoittelen...mutta samalla täytyy kyllä sanoa että aika tutulta kuulostaa... :( meillä lähinnä nuo appivanhemmat on tuollaisia...meidän pojat ei ole vielä kertaakaan olleet heillä tuntia kauempaa ilman meitä (siis ja esikko on yli 14v)...kuulemma jokainen saa hoitaa ja kasvattaa omat lapsensa, hän on jo oman työnsä tehnyt ja lapsensa kasvattanut (mutta ompa tainnu anoppi unohtaa ne melkein joka lauantaiset humppajumppa sessiot, jolloin on heidän omat vanhemmat tulleet sitten heidän lapsiaan hoitamaan että ite pääsevät tansseihin..) ja ei heitä nyt omalla lomallaan voi hetkeksikään ottaa ei koska (hänen sanojaan lainaten) "heillä on oikeus viettää kesälomaa", mutta samaan hengenvetoon arvostellaan omaa äitiäni joka poikia lomalla heille pyytää.....ikää heillä on vielä alle 60

Aikoinaan ku tuo meidän keskimmäinen teki tuloaan..makasin rv31 sairaalassa raskausmyrkytyksessä ja alennuin soittamaan anopilleni ja pyytämään (lue=itkien anelemaan) häntä tulemaan esikkoamme hoitamaan....tylyn "EI":n sain vaikka häntä eivät mitkään asiat oikeasti olisi estäneet...onneksi meillä asui naapurissa aivan ihana perhe joka otti pojan päiviksi hoitoon...

Mutta on tästä jotain hyvääkin seurannut siis appivanhempien käytöksestä....olemme totisesti oppia ottaneet...ainakaan tuollaisia vanhempia emme halua omille lapsillemme olla!

Meillä siis hoidetaan lapset 99,99% kokonaan itse (vanhemmat asuvat kaukana) ravintolaan yms. mennään koko poppoolla =D

uppista tulipa heti avauduttua...sori...huomaatte varmaan että on aika arka asia edelleen...

Kovasti plussaonnea teille kaikille, sitä toivoville!

nani koopeet 18

Vierailija
92/107 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se on varmaan tulla ilmoittautumaan kun olen jo tovin käynyt lueskelemassa näitä kuumeilupuolen viestejä. Mikähän kumma siinä on, että tänne aina vaan tieni löydän uudelleen.

Täällä on joitain vanhastaan tuttuja kuumeilijoita ja paljon on uusiakin mukana joten sen verran meistä, että uusioperhe ollaan ja molemmilla kolme lasta edellisistä liitoista ja nyt yhteisiä on neljä ja viidettä meillä varovasti ollaan alettu kuumeilemaan. Yritystä ei vielä olla aloitettu kun meidän tämänhetkinen kuopus on vasta 3,5kk. Toisaalta meillä on ikää jo yli neljänkymmenen molemmilla, joten eipä meillä sitten viitsitä enää aikaillakaan. Ajoittain ollaan molemmat oltu sitä mieltä, että meidän lapset ovat nyt tässä, mutta molemmilla kuitenkin kaihertaa mahdollisuus kokea tämä kaikki ihanuus (raskaus+vauva-aika) vielä kerran. Meidän yhteiset ovat kaikki syntyneet lyhyellä ikäerolla eli meiltä löytyy pojat -04, -06 ja -09 sekä tyttö -07. Yksi poika olisi vielä mukava saada joukon jatkoksi.

Ikävää on aina lukea noista huonoista väleistä lähipiiriin, mutta voi miten tutulta se kuullostikin. Meillä ei minun äitini enää jaksa ikänsä ja terveytensä puolesta hoitaa lapsia vaikka kovasti haluaisikin. Anoppi ja appi eivät ole koskaan hoitaneet hetkeäkään meidän lapsia eivätkää muutenkaan käy meillä kun korkeintaan kerran vuodessa ja silloinkin saa kovasti maanitella. Nyt alkavat olla jo sen verran huonossa kunnossa, että enää eivät varmaankaan tännepäin tule. Anoppi ei kaiketi voi minua sietää enkä usko, että koskaan kukaan on riittävän hyvä hänen pojalleen. On erittäin kova selän takana puhuja ja kovasti on minua haukkunut mieheni vanhimmalle lapselle. Aivan sama mulle mitä meistä puhuu, pääasia on, että meillä miehen kanssa menee hyvin.

Mua jo valmiiksi hirvittää jos vielä joskus raskausuutinen on läheisille kerrottavana. Ystävät kyllä tukevat ja oikein jo odottavat milloin seuraava tulee, mutta sukulaiset muistavat jatkuvasti muistuttaa, että eiköhän se nyt jo riitä. Ei taida heiltä herua sympatiaa. Toisaalta olen kaikille aikoinaan ilmoittanut, että emme kysy keneltäkään asiaan lupaa ja niin kauan kun joku lapsilukuumme puuttuu niin niin kauan niitä tulee aina vaan lisää. Ei se taida kuitenkaan enää onnistua vaan jos yhden vielä saisimme niin onnekkaita olisimme.

Nyt on pakko vielä pikaisesti laittaa neidille aamuksi juhlavaatteet valmiiksi kun olemme poikien kerhon kevätjuhlaan menossa. Aamulla voi olla sen verran hässäkkää meillä joten nyt kun kaikki nukkuvat niin saa rauhassa valmistella.

Kirjoittelemisiin Vaahtis

Vierailija
93/107 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa vain toivottamaan kaikki uudet tervetulleiksi.

Nani, älä yhtään epäile etteikö joukkoon mahtuisi - tänne sopii aina. Kuten meidän kaikkien perheessäkin on aina tilaa vielä sille yhdelle.

Inhottavia sukulaisia teillä, ei voi muuta kuin olla pahoillaan puolestanne. Itseäni on siunattu maailman ihanimmalla anopilla, joka ei ikimaailmassa sano pahaa sanaa lapsiin ja niiden lukumäärään liittyen - totta puhuen hän on ainoa ihminen jolle olen lisälapsihaaveistani jutellut. Itse seitsemän lapsen äitinä on saanut jo aikanaan 70-luvulla kuulla melkoisesti kommentteja (tuolloinhan perheet olivat nykyistäkin useammin 1-2 lapsisia ). Hän on jopa kehottanut hankkimaan lisää lapsia (muilla lapsillaan on korkeintaan 1-2 lasta, tämä pojista nuorin on ainoa tarpeeksi hullu suurperheen hankkijaksi) Oma äitini kommentoi nelosen synnyttyä "Eiköhän jo ala riittää", mutta hänenkin kommenttinsa liittynee jotenkin siihen, että raskauteni ovat aika hankalia eikä niinkään siihen etteikö lisää lapsenlapsia ottaisi vastaan.

Autosta, meillä on 8-paikkainen mitsu ja tarvittaessa siihen saa vielä lisäpenkin yhdeksännelle... eli vielä on paikkoja vapaana. Tuo on sellainen pakettiauton näköinen "tila-auto" eli tavaratila on ihan olematon. Muuten kyllä kiva, kun sovitaan koko poppoo ihan reilusti. Mökkireissut ja välillä jopa kauppareissut ovat vähän probleemallisia, kun tuntuu ettei kassit sovi minnekään.

Pitää tästä pikapuolin vääntäytyä aamupalalle ja kolmosta herättelemään. Nelosella on 4kk neuvola tuossa puoli kymmeneltä ja ennen sitä on vielä käytävä hakemassa rotarokoteannos apteekista ja vietävä kolmosen atarax-resepti uusittavaksi, eli ennen yhdeksää pitäisi päästä liikenteeseen.

Palaillaan... ja plussatuulia Nooralle ja muille niitä toivoville. Itsekin noita toivoisi, mutta kun vielä on (melkein) täysimettäjä niin tuskin vielä vähään aikaan nappaa. Aloiteltiin eilen nelkun kanssa soseita, mutta eipä tuo vasta ole kuin maissia kerran maistellut... Saisi ne kuukautiset joskus alkaa, mutta vielä menee varmaan muutama kuukausi. Toisaalta nyt ollaan helmen kalastuksessa ja kun mulla on jo kolme perättäistä laskettu aikaa osuneet helmikuulle niin miksei neljäskin...

Vierailija
94/107 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih Vaahtis, ihanaa kun tulit mukaan. Ollaan sun kanssa niissä kultaisissa 60 lukulaisissa, mulla nyt eri nikki, mutta tunnistat varmaan tän ikuisen vauvakuumeisen. Mullahan meni nyt tämä viimeisin kesken, mutta kuten huomaat niin vauvatoiveissa ollaan edelleen.

Tosin mies pari päivää sitten tuumaili, että olikohan se nyt kuitenkin tässä, mutta mä ajattelin vielä ylipuhua sitä. Tämä ikähän se on se joka tökkii, vaikka ei vanhimmasta päästä vauvatoiveisia olla, mutta ei kaukanakaan siitä.

Nanille myös tervetuloa!

Mut nyt se jatkettava aamutoimia, ettei kukaan unohda lähteä kouluun, tuolta meidän tokaluokkalaiselta se onnistuisi ihan suvereenisti.

:)

Moccatryffeli

Vierailija
95/107 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riesa taas riesaa kaikkia teitä...

Vaahtis on tullut mukaan taas, terve vaan sinne! Samoin pitäisi tervehtiä kaikkia muitakin uusia sekä erityisesti vanhoja kanssasisaria, joiden kanssa olen sanaa vaihtanut monta kertaa...kerrassaan mukavaa!

Täällä siis ollaan onnellisesti etuhelman taskut täynnä, eli siis tammivauvaa odotellaan, jos niin luoja suopi. Kovin ollaan alussa ja kokemuksesta siis tiedän että kaikkea voi sattua (onkin sattunut elämän varrella monta kertaa) joten hiljaa hyvä tulee. Mies oli ihan ällikällä lyöty ja ei voinut muuta kuin päätään ravistella ja nauraa. Rupesi heti etsimään isompaa autoa, kun tuo meidän pari vuotta hankkima auto (chrysler stow and go) jää armotta pieneksi. Tai siis itseasiassa on sitä jo. 7 paikkaa ei riitä, pitää olla 9. Tämä rouva kun on ajanut automaatilla kymmenen viimeistä vuotta niin on hankala löytää autoa jossa olisi meidän perheen kriteetit täyttävät standardit. BLÄÄH!

Onneksi täällä Ruotsissa ovat autot halvempia, joten hintaa voi nostaa ylöspäin etsimällä hieman parempaa. Tosin oman auton hinta on mennyt alas, vaikka vuosimalli onkin 05. Että ei kannata autonosto eikä autokauppa sitten loppujen lopuksi...pitäisi olla viisas kaukaa ja ostaa kerralla kuorma-auto ja hankkia siihen vielä c kortti, kun ei oma abe yhdistelmä riitä...

Ei tänne muuta. Kone käynnissä ja pikkuleivän teko alla. Lupasin tehdä useaa sorttia koirankasvattajalle tuonne 500 kilometrin päähän kun heillä on juhlat viikonloppuna. Samalla haetaan itsellemme TAAS yksi talousnisäkäs lisää, kun ei vielä tuota tekemistä ole tarpeeksi. Eli Tippa, Täti ja Tuuri saavaat huomenna kaverin ensimmäisestä poikakoirasta, valkoisesta sellaisesta tällä kertaa. Kääpiö villakoira luulen että siitä tulee, tuskin pysyy toy kokoisena. tässä näkee että nälkä kasvaa syödessä...mikään kun ei riitä ja enemmän on saatava...

Ja meillähän on jo ennestään musta ja hopea tytöt, molemmat siinä Toy koon rajalla...Tää on hullua ja yleensä ahneella on kakkainen loppu....mutta mukavaa joo kyllä tämä on. Urheilijasielu kun on niin aina täytyy hikoilla...jos ei urheilun niin sitten perheen parissa. :-)

Talossa siis kersoja sekä koiria. Eli kaikille uusille tiedoksi että perheestä löytyy viisi tyttöä ja poika, haitarilla 94, 96, 99, 03 07, 08 sekä tämä uusin tulokas vuodella 2010. (hienoo jos syntyisi 20.01.2010 niinkuin on tuo laskettu...)

Taas niitä nimiehdotuksia kiitos, meillä kun ollaan niin kovin nopeita nimenvalinnassa...mitä sanotte Tanner nimestä? (Tollo meillä on mutta se on laitettu sijoitukseen toiseen perheeseen, joten sitä nimeä ei voi käyttää)

Nyt menen....kiirekiirekiire.

Pusut kuonoon!

Riesa

Vierailija
96/107 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! ja kiitos kaikille myötätunnosta. Meillä noi sukulaissuhteen on aivan kaaottiset eli siis anoppi on vielä pahempi kuin miun äiti.

Meillä on autona 9h opel vivaro eli hyvin mahtuu vaunut kokonaisina taakse ja kaikilla on tilaa ihan riittämiin.

Taas on hommia yllinkyllin eli kauhea päivä tulossa.

annlinn

Vierailija
97/107 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minä sinut Moccatryffeli tunnistin kun olen niin aktiivisesti teitä jo lukenut ja taisin tunnistaa melkein samantein kun tulit uudelleen mukaan. Ja ihanaa kun täällä on niin paljon tuttuja, mutta sitten myös uusia aktiivisia kirjoittelijoita.

Meillä on autona tällä hetkellä 7-paikkainen Citroen C8, johon meille mahtuu vielä yksi pikkuinen kun ei nuo isoimmat meidän kanssa enää liiku. Mullahan kaks vanhinta asuu jo omillaan ja heillä on jo omat puolisot sekä ihanat tyttäret molemmilla. Kotona asustelee viikon päästä täysi-ikäisyyden eli 18v iän saavuttava neiti, joka on hiljalleen suunnitellut hakevansa opiskelija-asuntoa. Aikoo kuulemma vuoden päästä viimeistään muuttaa omilleen. Tilaa meillä on sitten tässä kerrostaloasunnossa kohtalaisesti kun meillä on pikkusien vaille 100 neliötä.

Nyt saapuikin mies töistä kotiin, joten en viitsi pidempään kirjoitella, ettei heti huomaa millä sivuilla jälleen kirjoittelen. Tänään muuten hyvä ystäväni teki positiivisen testin, joten sen aasinsillan kautta taidan taas miestä pehmitellä jos vaikka heti annettais lupa vauvalille. Osittaisimetän vielä joten se todennäköisesti hidastaa, mutta mitäpä sitä sitten estelemäänkään.

-Vaahtis

Vierailija
98/107 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän kuuluisin jo tuonne odotuspuolelle, mutta en teitä vaan osaa jättää, ihania olette!!

Eipä täällä ihmeitä, mies soitti just että joutuu jäämään ylitöihin, joten täytynee ottaa tuo pienimmäinen lauluharkkoihin mukaan. Lauantaina olisi laulukeikka kvartetin kanssa 80-vuotissynttäreillä ja sunnuntaina yhden luterilaisen papin läksiäisisjuhlissa. Sunnuntaina naapurin pian 18v tyttö (meidän nuorimman kummi) lupasi katsoa pienimmäistä sen aikaa kun oon siellä laulamassa, kun mies lähtee su-aamuna Saksaan työmatkalle viikoksi... (Just ihanaan aikaan ittensä sinne särjesti kun kaikki kevätsembalot yms on tietty just ens viikolla. )

Monta päivää pahoinvointi on ollut ihan kuosissa mutta eilen illalla repesi, yrjösin pariin otteeseen niin, että kuolema meinasi tulla. Yhtään ei asiaa kyllä helpottanut se, että mies oli saanut työkaveriltaan korvasieniä, ja vaikka en ollut koko samassa tilassa ja kämppä oli tuuletettu (läpiveto) pitkän aikaa, niin silti nenä haistoi ne sienet ja oksu lensi....

Veli soitteli pari päivää sitten ja kerroin vauvauutisista, sisko on viikonloppuna tulossa kylään joten kai se on hänellekin kerrottava. Veli ja veljen vaimo olivat ainakin aidosti onnellisen oloisia meidän puolesta, luulen että kommentteja matkan varrella kuulee suuntaan jos toiseenkin...

Mutta täytyy mennä kastelemaan istutukset, istutin tänään 4 uutta pensasta myyrätuhoista kärsineiden tilalle ja kesäkukkiakin ostin ja istutin ruukkuihin. Tuli heti ihan kesäfiilis!

Pitäisi tässä pikkuhiljaa ruveta leipomaan noita miehen juhliakin varten, kesäkuun puolivälissä viettää nelikymppisiä ja vieraita tulee 40-50.

Eilen sainkin olla hetkisen sydän sykkyrällä kun radiosta tuli uutinen että meidä lasten koululla oli pommiuhka ja koko koulu oli evakuoitu. Neljäsluokklainen soitti itkuisena kotiin mutta rauhottui sitten. Onneksi pommia ei oikeasti ollut. Oli jonkun seiskaluokkalaisen "viaton" pila.

Huomenna onkin pojalla jalispelit 60 km:n päässä, ollaan koko perhe lähdössä kannustamaan jos on hyvä keli mutta jos sataa saa pelkästään mies mennä.

Mutta nyt meen!!

Mukavaa loppuviikkoa

Tanni

Vierailija
99/107 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti taas tosi moneen kommentoida, mutta jäin lueskelemaan tuota av:n annetaan 10kk- avausta..

Voi kuinka se sai sydämen ahdistumaan.. Toivon todella että on jonkun provoilua..

Oikeasti melkein tuli itku silmään kun mietin sitä lapsi parkaa joka joutuu elämään tuollaisessa ilmapiirissä, tai siis äidin kanssa.. :´(

Itsekin kun ollaan mietitty sijaisperheeksi ryhtymistä, sitten kun omat on "tehty".

Ja varmaan ryhdytäänkin. Jos siis vaan vielä muutaman vuoden kuluttua rahkeet riittää.. =)

No joh... Koitan siis muistella.. Autoista oli juttua, meillä ei ole kuin ihan perus 5h pikkuauto johon ei siis kaikki mahduta, iskä menee töihin ja tarvittaessa jonnekin kaupoille pääsee jne.

Ei ole koettu tarpeelliseksi isompaa hankkia, asutaan kuitenkin metron varrella ja isot kaupat (+kauppakeskukset) lähellä.

Ja mulla mahdollisuus vuokrata kohtuuhintaan isoa autoa tarvittaessa.

Ja aina on saatu miehen vanhemmilta jommalta kummalta jos on tarvis. Pääseehän sitä kahdellakin..

Tosin olihan se kiva päästä kulkemaan koko retkikunnalla, mutta..

Tannille piti tuosta pommi-jutusta, varmasti on ollut aika kamala tunne huh, onneksi oli väärähäly.

Taas herää ajatus miksi seiskaluokkalainen hakenut huomiota näin.. No harmi juttu. Kaiken kaikkiaan.

Kivaa kun on paljon keskustelijoita,Tannikin saa mieluusti kuulumisiaan tänne kirjotella.. =)

Jos lähtis laittaa röpelinpulikoita.. =)

(neidillä tänään ollut ihmeen kiva päivä, ei yhtään hölmöilyjä.. =) jesh!! )

Vierailija
100/107 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne sitten hävisi bittiavaruuteen kaikki parin viime päivän tekstit.. Huoh..

Onpa totuttelemista tähän ulkonäköön taas..

No joh..

Pinnakäyrän mukaan en taida olla raskaana, ei taas hermo kestä noiden huligaanien heilumista.. Joku kokoajan mankuu ja märisee.. Huoh..

Masuakin nipistelee kokoajan ihan normaalikiertoisesti.. Pah..

Mitens Sinuvilla etenee oireilut? Toivottavasti paremmin..?

Hoh, eipä tuo kotitöiden määrä taida tuolta hävitä koneella istuen.. Palamisiin siis..

(sorry kamalaa purkautumista.. )