Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN TOUKOKUU

01.05.2009 |

Uusi kuukausi, uudet kujeet... Huomenta sairastuvalta ja oikein ihanaa Vappupäivää kaikille!

Uusille tervetuloa joukkoon ja osanottoni menetyksen kokeneille.

Ja minulla on sitten oikein mukavat keskustelunavausjutut, joten pieni varoitus näin alkuun... Tässä ollaan viikon verran pian podettu toisenlaisia kuumeita ja oksutauteja, tuo vauvakuume jotenkin aina haihtuu näissä puuskissa. Ensin sairastimme kakkonen ja minä, sitten kolmonen,ja viimeksi isäntä ja esikoinen. Vauva ei tainnut onneksi tautia saada, vaikka koko ajan olenkin normaalisti imettänyt. Eilen illalla, kun piti mennä nukkumaan, kakkonenoksensi taas aivan ilman mitään varoituksia sänkynsä. Kuitenkin oli nyt vain se yksi kerta, taisi eilen mässyttää liikaa nakkia, sipsiä, simaa, tippaleipää ym. taudin jälkeen ettei vatsa vielä kestänyt.

Mitähän tässä nyt, pitänee lukea viikon viestit vielä uudelleen ajatuksella, josko siellä oli jotain mihin piti jotakin kommentoida. Ja yritän palata seuraavalla kerralla hieman mukavammin jutuin... Nämä tällaiset viikot vain jotenkin saavat ajattelemaan, miten paljon helpompaa elämä olisikaan, kun olisi vain yksi lapsi, joka voisi sairastua. Toisaalta vahinko on jo tapahtunut ja tautiset ajat ovat tälläkin poukalla varsinaista rumbaa, joten yksi potentiaalinen pikkupotilas lisää ei enää paljon pakkaa sekoittaisi!

Katjalah+tervehtyvä terroristikatras

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä otti koville saada omat tunnukset toimimaan..olisi voinut jossain lukea että käyttäjätunnus on sama kuin sähköpostiosoite!!!

No, nyt pelittää täällä.

Haaveilija, eipä täällä kummenpia oireita ole, mielikuvitus kehittää tarvittaessa, ei oikein tunnu mitään todellista. Menkkaoireina tuntuu jalassa, polven takana ja sivussa pullisteleva iso suoni/-kohju. Että niitä odotellessa, tosin vasta ensiviikon lopulle.

Miten tannilla masun kasvatus edistyy?

Kauhea se pommiuhka - järkyttävää että tuolla aiheella vielä leikitään. Onneksi kaikki hyvin.

Katjalah ja Annlinn, teillä on ollut surua lähisukulaisten katoamisista. Olen pahoillani.

Sitten omaa porinaa..

Meillä kakkonen sai surua hiuksistaan, käytin sitä kampaajalla, leikkaus ja vaaleat raidat. Saman lainen leikkaus kuin aiemmin, hieman lyhyempi vaan. No malli muuttui täysin, ja oli lyhyt. Vähänkö 11v itki ja huusi kotona. Sanoi ettei mene kouluun huomenna eikä päättäjäisiin lauantaina.

Minä hain suoristusraudan jolla taivuttelin ja laitoin hyvää vahaa tukkaan ja sitä pörröttelin.. Tytön tukka oli nätti, mutta tyystin erilainen kuin luulimme molemmat siitä tulevan.

No, iltaan mennessä neiti pystyi sanomaan että kyllähän itse asiassa tykkää tukastaan. Onneksi, en tiedä mitä olisin keksinyt jollei olis tuumannu kouluun mennä.. Vaati vain aikaa tottua uuteen malliin, jota ei edes sovittu. Minä olin pienten kanssa asioilla kampaajareissun ajan, eli en ollut paikalla, palasin vain lunastamaan neidin ulos.

No, rauha maassa. Kävin esikonkin kanssa kävelyllä ja jopa naurua riitti meille :) mikä on iso juttu. Hieno kävelykeikka.

Kesä tulee, ei mahda mitään. Kuinkahan tuo tv ja tietokoneen yhdistäminen arkeen sopii. Onko teillä jotain diilejä lasten kanssa kesäloman aikana niitten käytöstä?

Nyt taidan mennä juomaan teetä, see you ladyt!

sinuvi 28/35(otan tuohon tuon mahdollisen pitkän kierron)

Vierailija
102/107 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tässä testailen näitä uusia sivuja. Mä en myöskään päässyt lainkaan kirjautumaan sisään, joten pikkuisen piti nimimerkkiä vaihdella, viiva vain eteen ja iso kirjain alkuun.

Täällä on toisilla jo jännät ajat ja jospa tänne taas pikapuoliin uusia plussiakin tulisi. Me ei varsinaisesti olla vielä aloitettu yritystä ja mä odottelenkin menkkoja alkavaksi. Eilen alkoi nousta leukaperään näppyjä, joten eiköhän ne viimeistään ens viikon alussa ala. Jospa sitten pääsis yrittelemään.

Nyt nukkumaan jotta jaksaa aamulla avoimen kerhon kevätjuhlaan lähteä. Paremmalla ajalla enemmän.

-Vaahtis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä puoli tässä uudistuksessa ainakin näyttää olevan, pääsee muokkaamaan viestejään. Eli enää ei tarvitse terrorisoida palstaa sadalla peräkkäisellä viestillä, jos jotain unohtaa sanoa.

Minä täällä edelleen kehittelen raskaus/edes ovulaatiohaaveita. Just laskin yhdellä raskauslaskurilla, että jos/kun kerran viimeksi, kun purin ehkäisymuurini, ei tärpännyt. niin jos jollain ihmeellä onnistuisin tänä viikonloppuna niin saisin saman lasketun ajan kuin kakkosella. (...Ja sitten kai taas synnyttäisin joulukuussa....) Kun nyt vain voisin taikoa ovulaation tähän saumaan.

Ja muurin purkaminen on näillä näkymin aika toivotonta, vauva roikkuu tississä yöt ja kolmonen kun ei ole sittenkään ihan vielä terve vaan köhii köhimistään, käytiin eilen lääkärissäkin. Ja ohjeet oli tyyliä:" yskä paranee yskimällä", mitään tulehdusta ei ainakaan ole. Lisäksi erehdyin näin koivuaikana tekemään ruokakokeiluja tytölle (lampaan lihaa annoin) ja siitähän neidin iho tykkäsi! Ei siis sovi sekään vaan jatketaan porolla ja kalkkunalla, joista jälkimmäistä ei löydä mistään täältä kuin marinoituna ja sehän ei tietysti käy. Eli siis porolla mennään kuin joulupukki konsanaan.

Miä tulee ärsytysmittariin, niin voisin hyvinkin olla raskaana, pihisen kuin ampiainen, mutta kun ei niin ei!

104/107 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudella nimimerkillä mukana!

Olen ollut sairaana enkä jaksanut kirjoitella ja nyt ei vanhoja viestejä näy joten *Misti*

jos olet lukemassa niin laitatko s-postisi uudelleen,niin yritän päästä liittymään suurperheiden äiteihin!

Kiitos;)

Vierailija
105/107 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana päivä!! Siis aivan super ihana ainakin täällä pääkaupungissa.. =)

Aamupäivän olin tuolla meidän puistossa kirpparilla ja nyt poskipäitä kuumottaa.. Arvatkaa vaan onko aurinkovoiteet kaivettu naftaliinista....

Taas kaikki nukkuu samaan aikaan, hiljaisuus on mitä mahtavin.. Ja taas pitäis hirveästi ehtiä.. Huomenna olis koulunpäättäjäisten jälkeen vielä pojan synttärit. Pitäis leipoa ja siivota yms..

Mutta imuroi nyt tässä kun neito nukkuu sisällä.. =)

Tästäpä pärähti kysymystä, mitenkäs muilla on noita kaverisynttäreitä järjestetty?

"joudun" tänä vuonna ilmottamaan pojalle ettei vietetä kaverisynttäreitä kun en jaksa niitä organisoida.. Ja en tiedä kummalla oli pahempi mieli.. :´(

Minä kun en oikein osaa ajatella järjestäväni kutsuja muuten kuin kotosalla.. Ja vapaalla meiningillä. Oikein välillä "hävettänyt" kun poika on käynyt jos jossain järjestetyissä synttäreillä, siis näitä tyyliin mäkkäri jne jne..

Esikko on muutenkin vähän huonossa asemassa kun tosiaan nuo synttärit osuu just tähän koulujen loppumiseen, ja toisaalta kesälomanalkuun.

Tänään taas nuita "oireita" puskee.. heh.. vaan tuskin silti..

Kävin muuten laskemassa pesu:n sivulla ja sen mukaan kierto oliskin 32 päivää, itse näköjään laskeskellut ihan omiani.. No reilu viikko silti tässä "tuskailtava"..

No joh, jos koittais jotain saada täällä aikaseksi ennenkuin tuo termiittilauma taas herää Siis siivoaminen oikeasti ihan turhaa kun on vain n.1sec kun on samannäköistä.. Pojilla varsinkin on tapana vaan levittää ohimennessään tavarat ja taas matka jatkuu.. =D

Nauttikaa mammat ihanan aurikoisista keleistä, nyt on luvattu alkuviikkoon asti kaunista keliä..

Muoks: ainiin piti sitä kommentoida että on iso plussa kun pääsee omaansa muokkaamaan, ei tosiaan tarvitse palstaterrorisoida.. =D

Vierailija
106/107 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne oli tullut paljon uusia kirjoittajia, mukava saada teitä lisää. Itse olen ollut muka niin kiireinen että olen ollut kirjoituslakossa, olen kyllä käynyt lukemassa.

Kesälomaa täällä odotan myös minä. Ei tarvitse aamulla nousta kiskomaan ja hoputtamaan tyttöjä kouluun. Täällä on ollut ihan kamalat tuulet loppuviikosta, ei ole paljon tullut ulkona käytyä. Ja meillä on taas oksennustauti. On kyllä aika uskomatonta että kuukausi sitten meillä oli viikon kestävä tauti ja nyt jo tuli uusi pöpö. MInä ja kaksi pienintä ollaan vielä oksentamatta. Toivottavasti ei edes tule meille. On onneksi mennyt nopeaa ohi tämä uusi tauti.

Sängyssä ollaan tehty lähes ennätys, no, hääyöhön nyt ei koskaan pystytä! Toivottavasti se olisi tuottanut myös tulosta. Jotenkin pessimistisesti suhtautuu koko asiaan ja oikeastaan välillä nyt voi jo nauttia tilanteesta. Olen yrittänyt takoa päähän itselleni, että nauttisin nyt kun pienin on pienin ja pieni, tuli tammikuussa vuoden. Mutta on vielä vauvana kun ei osaa kävellä. Mutta silti aina laskee miten iso maha jo olisi ja paljonko olisi raskausviikkoja.

Oli noista sukulaissuhteista puhetta. Monilla on anopin kanssa ongelmia, mutta minulla on maailman ihanin anoppi. Mutta sitten täällä myös on yksi jolla ei ole hyvä äitisuhde. Joku muukin vissiin oli täällä saman kokenut. Oikeastaan olen aina tuntenut olevani ei-toivottu lapsi. Olen tosi katkera aika ajoin. Äitini saattaa sanoa tosi loukkaavasti esim. ulkonäöstä. Tiedän että hän säälii yli kaiken kun minulla on näin paljon lapsia. Hänen mielestään varmaan koko minun elämäni on mennyt pilalle tämän perheen kanssa.

Isänäiti asui samassa talossa meidän kanssa silloin kun olin lapsi ja hän oli se naispuolinen turva silloin. Yleensä olimme isän kanssa ulkohommissa ennemmin kuin äidin kanssa sisällä. Asuimme maalaistalossa. Äidille aina pojat olivat kaikki kaikessa ja me tytöt saimme sen kyllä kokea.

Tämän takia olen mennyt nuorena naimisiin, että pääsin kotoa pois, iäksi. Ja sain onneksi ihanan anopin. Hän on korvannut minulle äidinkin. Jos anopin kanssa voisi olla ystävä niin hän olisi juuri sitä. Anoppi auttaa tosi paljon, samoin appi. Asuvat tuossa parin sadan metrin päässä.

Mutta nyt jotain muuta, iloisempaa. MInä en myöskään tykkää oikein järjestää kaverisynttäreitä ja syksyllä uhkasinkin tytöille ettei niitä tänä vuonna pidetä. Nimittäin vanhimman tytön, 2-luokkalaisen, synttäreillä vieraat käyttäytyivät niin törkeästi että olisi tehnyt mieli komentaa kaikki kotiinsa. Nimenomaan pöydässä olivat tavat kankkulan kaivosta.

Nyt iltapalan laittoon, vaikka meillä on aika hiljaista. Taisi koko lauma mennä iskän kans mummulaan. Täytyy mennä tutkimään mikä on tilanne.

Iuiu

Vierailija
107/107 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pyyntö kerran täällä oli :)

Eli Swaddle, tässä se minun s-postini, johon voit laittaa oman s-postisi, jotta pääsen lähettämään kutsun yhteisöön :) sassu74 at gmail piste com (ja siis tietty miukumaukun ja oikean pisteen kera :) )

M