SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN TOUKOKUU
Uusi kuukausi, uudet kujeet... Huomenta sairastuvalta ja oikein ihanaa Vappupäivää kaikille!
Uusille tervetuloa joukkoon ja osanottoni menetyksen kokeneille.
Ja minulla on sitten oikein mukavat keskustelunavausjutut, joten pieni varoitus näin alkuun... Tässä ollaan viikon verran pian podettu toisenlaisia kuumeita ja oksutauteja, tuo vauvakuume jotenkin aina haihtuu näissä puuskissa. Ensin sairastimme kakkonen ja minä, sitten kolmonen,ja viimeksi isäntä ja esikoinen. Vauva ei tainnut onneksi tautia saada, vaikka koko ajan olenkin normaalisti imettänyt. Eilen illalla, kun piti mennä nukkumaan, kakkonenoksensi taas aivan ilman mitään varoituksia sänkynsä. Kuitenkin oli nyt vain se yksi kerta, taisi eilen mässyttää liikaa nakkia, sipsiä, simaa, tippaleipää ym. taudin jälkeen ettei vatsa vielä kestänyt.
Mitähän tässä nyt, pitänee lukea viikon viestit vielä uudelleen ajatuksella, josko siellä oli jotain mihin piti jotakin kommentoida. Ja yritän palata seuraavalla kerralla hieman mukavammin jutuin... Nämä tällaiset viikot vain jotenkin saavat ajattelemaan, miten paljon helpompaa elämä olisikaan, kun olisi vain yksi lapsi, joka voisi sairastua. Toisaalta vahinko on jo tapahtunut ja tautiset ajat ovat tälläkin poukalla varsinaista rumbaa, joten yksi potentiaalinen pikkupotilas lisää ei enää paljon pakkaa sekoittaisi!
Katjalah+tervehtyvä terroristikatras
Kommentit (107)
Mulle tehdään jälkitarkastus sairaalassa, ajan sain samalla kun olin siellä hoidettavana keskenmenosta. Naistentautien polilla, siis ikäänkuin äitipolilla. Samat tilat.
Näin täällä etelässä.
Sanna
Aivan ensiksi:
Iuiu: Suuri KIITOS ,tiedät kyllä mistä, tuntuu taas niin hyvältä ..... meitä suurperheeläisiä ei niin vaan lannisteta.
Kauheeta kun tuossa Lemmen viemässäkin (tulee subilta)Tanja koki keskenmenon. Mulla on kyllä välillä niin synkät fiilikset kun ajattelen että eihän mulle mitenkään voi kuulua seitsemättä lasta, kun en ole kokenut yhtään keskenmenoa. Toisaalta taas en tiedä miten siitä selviäisin vai unohtaisinko koko vauva toiveet....eli myötätuntoa tunnen kaikkia teitä keskenmenon kokeneita kohtaan ja toivoin ettei kenenkään ikinä tarvitsisi sitä kokea.
nyt tuli kiirus...palaaan pian...
Muuten onko kellaään teistä ollut oviskivut niin kovat että olette luuleet sen olevan aivan jotain muuta...esim. umpisuolentulehdus. eilen ystäväni juuri soitti ja kertoi että hän oli joutunut sairaalaan edellisenä iltana kauheiden kouristeluiden vuoksi jotka sitten todettiin oviskivuiksi ja siellä hän sitten oli muutaman tunnin maannut tippakädessä kun kipu oli ollut aivan mielettömän kova. Hänellä on kuuden kuukauden ikäinen vauva.
Luoja miten säikähdin hänen puolestaan aivan kauhea kokemus- varmaan....
niin piti vielä lisätä että en nyt mitenkään liian enrgistä kuvaa halunnut antaa, mulla vaan mies raataa töissä keskimäärin vähintään 12h päivässä +työmatkat melkein joka viikko hän joutuu reissaamaan jonnekin, ja olen aika paljon yksin lastenhoidon ja kodinhoidon kanssa joten pakko olla niin tarkka ettei tänne kaaos synny. Sellaista se on kun on omat yritykset eli pakko painaa hommia niin paljon kuin niitä on, ja niitähän riittää....
Tänään meillä on muskari ...Sottis on jo treenannut Imse vimse spindel-kappaletta koko aamun. Ihana Sottis kyllä on ....niiiiin söde ettei voi kuvitella.....näin muute eilen muutaman viikon ikäisen vauvan ja voi että se oli pieni mun Sottikseen verrattuna ja kun tuo Sottiskin on pieni niin sehän oli siis miniatyyri- babys.....
Mukavaa päivää kaikille!!!!
annlinn
jostain meikäläinen TAAS kehittänyt niin vauvakuumetta, että alkaa jo vähitellen nyppiä, kun niistä kuukautisista ei ole hajuakaan. Imetystäkään en viitsisi vielä alkaa rajoittamaan, joten kai tässä on kierrottomana kärvisteltävä toistaiseksi. Ja mullahan on VAUVA 3kk, pakkoko mun on koko ajan tässä kuumeilla. No, tämä on taas näitä päiviä. Naputtelusta ei nyt tule kuitenkaan kummempaa, pakko keksiä tuolle vauvalle touhua, kun huutaa kuin syötävä, alkaa tympiä tässä istuminen (on sylissä)...
Ihana sä Katjalah olet...niin että kyllä se raskaus voi alkaa kuukautisten puutteesta huolimatta. Mulla ensimmäisen ja toisen välissä 1v ja 11päivää ja aivan yllättäen sitä olin raskaana vaikka imetin eikä kuukautiset olleet alkaneet.
Mulla on nyt ongelmana toi imetyksen lopettaminen , se kun ei siis onnistu millään...Sottis on niin ihastunut tuohon tissin lutkutukseen . En siis voi olla tiukkana ...en siis millään.
Minne muuten kaikki suurperheeläiset onkaan kadonnet....taitaa kiirettä olla.
Muuten miten te muut haluatteko että lapsenne käy peruskoulun jälkeen lukion vai saako lapsi itse valita vaikka ammattikoulun? Mie kun olin tuon poikani koululla ja siellä on niin kunnianhimoinen meininki, ammattikoulu ei siis ole mitään lukion rinnalla. Itse taas arvostan eniten kädentaitoja ehkä siksi koska itse en ainakaan tullut hullua hurskaammaksi vaikka opettajaksi olenkin opiskellut . Miehellänikin on korkeakoulututkinto, mutta hän on samoilla linjoilla kanssani. Joka tapauksessa meillä saa pojat itse päättää meneekö lukioon vai ammattikouluun ja sitä ratkaisua kyllä tuen aivan 100%sesti.
Annlinn
Pidetään me tätä pinoa sitten framilla, Annlinn, jos ei muut nyt juuri ehdi sitä tekemään.
Joo, kyllä kai sitä raskaaksi voi tulla ilman kiertoakin, muttei kuitenkaan ilmasta (kai, luulisin?).... ei siis pienintäkään pelkoa moisesta tällä hetkellä, mun ehkäsisymuuri pitää hyvin, se on suorastaan ärsyttävän aukoton. Eli kaksi pienintä nukkuu meidän välissä. Tosin tässä nyt muutamana iltana jo olen hieman siirrellyt noita ja siirtynyt vähän lähemmän ukkokultaa........ Ei kuitenkaan viellä NIIN lähelle.
Meillä lapset saavat itse päättää ammattinsa, miehenikään ei ole lukiota käynyt, mutta hyvin tuo yrittäjänä pärjää. Itse olen yliopistossa opiskellut, mutta niin vain tuohon kädentaitopuolelle perheyritykseen sitten päädyin. toisaalta, etenkin pojat eivät välttämättä vielä peruskoulun jälkeen ole varmoja siitä, mitä haluavat elämältään, ovat vielä keskenkasvuisia niin silloin lukio varmasti tuo pohjaa tulevalle, vaikka sitten sen jälkeen päätyisikin opiskelemaan ammattitutkinnon, johon ei lukiopohjaa välttämättä tarvitsisi.
Täällä on nyt paikat niin pukkelissa, että pitää alkaa siivoilemaan....Adjö! Palaillaan................................
Hyvä Katjalah, että sinä edes kerkiit tänne... ettei tarvitse yksin kirjoitella. Aika kiva ehkäisykeino teilläkin, luomu, mutta lähes 100%varmuus. Meillä kun tuonne sänkyyn tuppautuu tuon Sottiksen lisäksi toinen koirista. en sitten millään voi sitä ajaa pois(siis sitä koiraa) kun se meille silloin aikanaan tuli niin sen mukana saatiin ohjekirjanen jossa luki "pentu kun tulee taloon se on TÄYNNÄ rakkautta" no niihän tuo tuntuu vieläkin olevan. Ja se niin auliisti osoittaa sen. Toinen koirista ei saanut samaa ohjekirjaista mukaan ja se onkin ihan hurjan ärhäkkä tapaus mielellään puree lapsia ja miestäni. Mutta jotenkin sen luonne on sellainen että minä taas en voi muuta kuin rakastaa sitä, samoin vanhin pojistani on aivan myyty tuon purevan koiran suhteen.
Meillä on käsityökerho tänään....
annlinn
Tulin kolmanneksi pyöräksi ettei teijän tarvii ihan kaksin kirjoitella =))
Juu, tietty meilläkin saa lapset itse valita koulutuksensa. Lukio on ihan ok varsinkin jos ei oo ihan varma vielä mitä tahtoisi ja taas silloin jos jo tietää mitä tahtoo ja se vaatii lukiota...Ja nykypäivänähän voi helposti opiskella ammatin ja lakin samalla, meidän nuorimman kummitäti opiskelee just näin tällä hetkellä, valmistuu samalla sit ammattiin ja saa valkolakin. Toki aika rankkaahan se on. Meillä miä oon ylioppilas mutta mies ei eikä tuo mitään haittaa. MIes on kyllä jatkanut noita opintojaan ja tlläkin hetkellä siis työn ohessa opiskelee ammattikorkeassa insinööriksi. AIka rankkaa kyllä sekin (ihan koko perheelle). Mutta sit jos pistää lukion ihan läskiksi niin parempi olisi jättää käymättä koska sit sillä huonolla yo-todistuksella ei pääse enää mihinkään kouluun.
Paha olo kurkistaa päivittäin. Yksi pvä oli kai välissä että en yrjönnyt-kuvotti vaan koko päivän. Mutta eilen taas laatotettiin... Yritän sinnitellä np-ultraan ettei kerrottaisi muille, se olisi 18.5. Onneksi sai ajan ennen miehen Saksan matkaa (työreissu) niin pääsee sekin mukaan ihmettelemään....
Tanni
Minä tulen sitten neljänneksi pyöräksi, vaikka totuuden nimissä mun pitäis olla leipomassa tuol keittiössä, mutta tärkeimmät ensin. :D
Niin ei mulla siis mitään asiaa ole, mutta tuosta koulutuksesta sen verran, että itsekin sain ylioppilaslakin päähäni vasta aikuisena, työn ohessa lähdin silloin koulun penkille, kun eihän se silloin 16 vuotiaana jaksanut kiinnostaa.
Lapset saavat myös itse päättää mihin aikovat, koska ei sitä väkisin se tieto siellä päässä pysy ja menee motivaatiot ihan harakoille.
Kuitenkin tämä meidän vanhin eli 11-v ilmoitti talvella että hän menee sitten sellaiseen lukioon, jossa on laskettelulinja.
Oli pongannut sen jostakin lehdestä. Ikävää on se, että se sijaitsee muutaman sadan kilsan päässä, joten samalla hän muutta sitten pois kotoa. Kääk, sanon minä, mutta hyvä on, jos on tuossa iässä jo suunnitelmat selvät.
Itse kun vieläkin mietin, että mikä musta tulee isona.
nyt sinne keittiön puolelle.
moccatryffeli
.
Kiiretttä pukkaa... varmaan tulee kirjoitusvirheitä, alkää välittäkö..
koulutuksesta puhetta, kyllä nuo nuoret itse saa olla päättämässä, tokihan keskustelua käydään. Nyt tuo toiseksi vanhin puhui eilen, että aikoo ensisijaisesti hakea erääseen urheilulukioon (tunnin ajomatka, pitäisi varmaan asua siellä) tai sitten tuohon 50km päähän kaupunkiin lukioon.. olis lukioita ihan lähelläkin, en tiedä mikä se tuo kaupungin lukion houkutin on.. no aikaa siihen vielä on.
Tärkeintähän on että nuorella on itsellään se motivaatio siihen mitä tekee, oli se sitten ammattiopinnot tai lukio ym.
Olen tässä imuroinut..ja nyt olis luuttuämpäri tuolla valmiina, kalakeitto odottaa liedellä syöjiään, nuorin pitäis laittaa pian unilleen.. eilen tein ihanan sitruunajuustokakun, oli todella kevyt, voi iloisin mielin lapata suuhun :) mieskin tykkää kun keveitä herkkuja teen. Ollaan nääs herkkusuita, muttei tykätä ylimääräisistä kiloista :O)
mitäs muuta, ihanaa tanni lukea sun laatoituksistasi - oikeasti - tuo on niin kaivattu olotila täälläkin..
Jukra kun aika rientää, sulla on jo np-ultra aikakin!! Hienoa!
Ens viikolla pitäis olla ovisaika, jos kierto ymmärtää yhtään olla niinkuin on joskus ollut. Siis satsaan sinne. Miehen leikkuujälki pitäis varmaan jo silloin kestää pienet iloittelut..eilen vähän vihjailin että milloinkas tohdittais iloitella, toinen vaan virnuili... noooh oottakoon ens viikkoon!!!!
Moccatryffeli - onko teillä muuta juhlaa tiedossa kuin äitienpäivä, kun leipomisesta puhuit?
Annlinn - teilläpä on juhlakuukausi!!! Siitä se kesä alkaa :)
nyt syömään,
sinuvi
Taas tää kone teki sen! Sain just pitkän sepustuksen ja sitten tää tilttaa! tällä kertaa ei tainnut olla vauva-sivuston vika.
Oikein ihanata kevättä kaikille!
Onnea Iuiu haamusta! varmasti se vahvistuu!
Ihana kun miehesi huomaa tuollaiset asiat, mistä ihmeestä ne sen kyvyn saa?
Mun mies on kyllä myös kerran huomannut ennen mua. Olin ostamassa vähäksi aikaa ehkäsypillereitä, kun mies sanoi että pitäskö ostaa ensin tää testi, kun olen katsonut sua sillä silmällä. Ja plussaahan se näytti!
Tanni: ihana tuo sinun 11-vuotias. Kyllä ne lapsetkin ajattelee asioita aika syvällisesti. samantapaista meillä sanoi vanhin tyttö.
Sinuvin galluppiin: Yöunta nukun n. klo23-6:40 ( nukkuisin mielelläni klo 9:30 jos olis mahdollista) ja illasta en malttaisi kyllä aina mennä nukkumaan. Väsynyt olen aika usein. Verenpaine on korkeahko.
Annlinn: kävin lukemassa sun viestin siellä vaunuosiossa ja ihme miten joku keksii aina kielteistä sanottavaa toiselle asiasta mistä tämä pitää itse, taitaa olla sellaine verissä joillakin. Miten hän muuten perustelisi että retrot on vaaralliset vauvalle? huvittava väite. Meillä oli toisella lapsellamme retrot ja ihanat olivat. saatiin ne tutuilta ja itse ompelin rimsut kopan reunaan kun se oli kulunut, muuten olivat hyvät. Kolmas saikin sitten ihan uudet kun ne retrot sitten kyllä hajosi.
Meillä vanhin haluaisi lukioon, mutta kun on niin laiska lukemaan.....
Santsulla on pian jälkitarkastus, tulehan kertomaan miten kävi. Minulle lääkäri teki sisätutkimuksen ja kysyi kauanko olimme yrittäneet vauvaa ja kun sanoin että vuoden hän sanoi ettei sitten mitään ehkäsyä minulle tarjoa. Siinä vaiheessa ei vielä vauvan tutkimustuloksista ollut tietoa, kysyin me myöhemmin sairaalasta.
Moccatryffelikö ei päässyt jälkitarkastukseen, tosi kummallista, kun raskaus oli kuitenkin niin pitkällä. Kannattaisko sun kysyä kuitenkin vielä sieltä neuvolasta?
Joku joskus kyseli kuukautisoireilusta, ja minä kyllä olen tosi kiukkuinen, olis sillon parempi kun kukan ei olis tiellä ärsyttämässä, kuulee kyllä kunnianssa. Tälläistä oli taas eilen ja eikös se täti aamulla tullutkin..... musta oli kyllä muutamanpäivän selviä raskausoireitakin, mutta testi näytti negaa, että kait tässä ollaan sitten vielä luulosairaskin =)
Nyt pitää hakea eskari koulustaan. Mukavaa päivää kaikille!!!!!
Meillä esikoinen aloittaa ensi syksynä lukion aj itse sinne päätti pyrkiä. Suurin syy oli varmaan se ettei todellakaan tiedä mille alalle suuntautuisi ja näin saa muutamaan lisävuoden aikaa miettiä. Seuraavaksi vanhin on intohimoinen musiikin harrastaja ja siirtyy ensi vuonna yläasteelle toiseen akupunkiin. Tunnin bussimatka aamuin illoin, mutta itse sinne haluaa, joten kai motivaatiota kulkemiseen riittää.
Oma olo on kauhea=( Meillä on siis kuusi poikaa ja kuopuksen piti ehdottomasti olla viimeinen. palasin syksyllä töihin ja viihdyn siellä. Talvella alkoi kuitenkin välillä vauvakuume vaivaamaan ja kun kiertoni on tosi pitkä aj suurin osa lapsista saanut alkunsa hormooneilla, niin päätettiin jättää ehkäisy pois ja katsoa mitä tuleman pitää. En siis todellakaan uskonut raskautuvani.
No nyt on niin selvät rasakusoireet, että tuskin mitään epäselvää on. Mutta kun en enää tiedä haluaisinko enää vauvaa. Tiedän vähän myöhäistä katua, mutta kun... En ole siis testiä tenyt ja jotenkin en uskalla sitä tehdäkään kun sitten se on täysin varmaa. nyt voin vielä ajatella että tämä pari viikkoa jatkunut kuvotus onkin vatsatautia. Raskauslaskurin mukaan oltaisiin jo viikolla 8, mutta kun kierto on pitkä ei viikkoja voi olla vielä niin apljon kasassa.
Viikonloppuna on pakko ostaa testi ja tehdä se. neuvolaan pitäisi soittaa, haluan ehdottomasti np-ultraan. ja kun kuopuksella on omat synnynnäiset ongelmanasa päästään myös naistenklinikalle sikiötutkimusyksikköön tutkimuksiin.
Toisaalta kun asiaa ajattelee niin välillä se seitsemän veljestä ihan kutkuttaa, mutta suurimman osan ajasta toivoo ettei raskaana olisikaan. Kamala olo, väsyttää ja kuvottaa...
Ihan aluksi 5xmammalle: teehän se testi ja sitten ajatuksia uudestaan kasaamaan.. täällä myös kyllä ajatus muuttuu vauvakuumeesta äärilaitaan ja taas toistepäin.. Todennäköisesti kauhistuisin enempi kuin innostuisin alkuun jos nyt raskaustesti näyttäisi positiivista. Mutta näin on ollut melkeinpä jokaisen kohdalla ja pian on kyllä ajatukset muuttuneet niin, että vauvaa on ruvennut odottamaan malttamattomasti :) Voimia sinulle.
Täällä on juttua tullut ja en kerennyt kaikkia edes lukemaan. Olen muutaman päivän töissä käynyt ja ei kyllä koneelle enää ole jaksanut vääntäytyä! No, huomenna viimeinen työpäivä (ONNEKSI!) ja arki taas jatkuu normaalina. Siis tällaisen lyhyen sijaisuuden tein ja en kyllä yhtään enempää olisi jaksanut. Kaaos kotona on hirveä jo nyt ja esikoisen synttäreitä pitäisi lauantaina juhlia. Alkuun vielä näytti, että lauantaiksi pitäisi vielä töihin mennä mutta onneksi työt on nopeasti mennyt eteenpäin ja urakka kohta tehty. Tällä hetkellä siis ei minusta näköjään riitä töihin ja kotiin mutta toisaalta tilannetta ehkä katselisi toisin silmin jos tietäisi, että töihin menen pidemmäksi aikaa. Kyllähän sitä äkkiä siihenkin arkeen sitten sopeutuisi mutta tällainen äkkipyrähdys työelämään oli kyllä melkoinen shokki ;) No, jokainen euro on kotiin päin..
Mutta ilmoittelin tässä itsestäni ja hengessä mukana :) Pitää nyt lueskella jutut ja lähteä iltapalan laittoon.
Aurinkoa ja lämpöä suurperhekuumeilijoille :)
Vimpula
Tann: Ihanalta kuulostaa noi sinun raskausoireet....aiotko muuten np-ultrassa kysyä suuntaa antavaa arviota sukupuolesta. Mulla kuudetta odottaessa lääkäri sanoi että jos rahaa pitäisi likoon pistää niin hän veikkaisi poikaa olisi suurempi todennäköisyys voittaa ja poikahan se tuli.
Moccatryffeli: Enpä tiennyt että on laskettelulukioitakin...ei varmaan ihan täällä etelässä.
sinuvi: Kyllä mullekin tuo sitruuna juustokakku maistuisi sääli kun tuo ei niin kevyt suklaakakkukin juuri loppui....
Ellada: aina niitä epäilijöitä ja suunnitelmien alas ampujia löytyy oli asia mikä tahansa.
5xmamma: minusta seitsemän veljestä kuulostaa aika hyvältä , mutta ajattele jos sieltä tulisikin se prinsessa.....
Vimpula : kiva kuulla sinustakin...ja jaksamista töissä.
Meillä oli aivan kauhea aamu...kaikki niin väsyneitä että oli ihan sääli laittaa noita kouluun.
Mukavaa päivää teille kaikille! Pakko rientää jo perhekerhoon.....
Annlinn
Mammax5, samoissa fiiliksissä, todella nyt toivon, että en ole raskaana.
Meillä miehen työmaalla tulossa irtisanomisia, joten minun on ryhdyttävä perheen päätoimiseksi elättäjäksi, mikäli häneltä työt loppuu. Ja mun työ niin raskasta, että odotusaika olisi kamalaa... Lisäksi tuo km lisäsi valtavasti pelkoa raskaudenaikaisia menetyksiä kohtaan. Nyt vielä pääsin helpolla, niin paljon pahemminkin voisi käydä :( Mutta saa nähdä. Ollaan kyllä kumia ja keskeytettyä käytetty, joten raskauden mahdollisuus ei suuren suuri ole, mutta teoriassa mahdollinen. Tiedän kyllä, että mikäli vielä vauvan joskus syliini saan, olen siitä mielettömän onnellinen. Mutta siis tuota raskausaikaa en haluaisi...
Toivottavasti Iuiulle on plussa vahvistunut.! Plussaonnea myös muille sitä toivoville!
Miimu
käyn täällä päivittämässä tilannetta. Kovasti toivotte plussaa, mutta meillä alkoikin japanin kansallisviikko! Se siitä plussasta. Uudella onnella uuteen kiertoon. Pettyneitä olemme molemmat, mutta ei voi mitään.
Minulla on hyvä kohde purkaa pahaaoloa. Siivoan kuin hullu. Nyt olen vahaamassa keittiön lattiaa. Ensin sen harjalla pesin kontaten. Kova työ pitää nyt lapset pois keittiöstä että vaha saa rauhassa kuivaa. Haaveena on saada vielä eteinen ainakin vahattua. Muu talokin odottaa siivousta, mutta onhan tässä huominenkin aikaa.
Nyt väki menossa ulos, täytyy mennä tarkistamaan mitä laittavat päälle. Ei taida mikään lämmin ilma olla.
Iuiu
Pahoittelut iuiu. Japanin kansallisviikko oli minulle aivan uusi ilmaisu, mutta ymmärsin kuitenkin.
Siivoaminen onkin hyväksi koettu tapa purkaa kiukkua ja pahaa oloa.
Mammax5 ja Miimu74, tunne on tuttu itselläkin, mutta kyllä se iloksi aina on muuttunut. Miimulle vielä tiedoksi, että meillä on kolme lasta saanut alkunsa tuolla samalla ehkäisyllä mikä teillä on käytössä.
Mut nyt mun täytyykin jatkaa hommia, iloista ja aurinkoista viikonloppua nyt kaikille, jakselkaa pesueidenne kanssa!
Moccatryffeli
onhan siitä omaakin kokemusta ; ). Mutta tarkoitus vain tämä yksi kk keplotella, jos menkat tulee, niin aloitan pillerit. En halunnut heti km-vuodon aikaan niitä aloittaa. Jotenkin jäi vaivaamaan, että tyhjenikö se kohtu kunnolla, koska vuoto oli normi menkkoja paljon niukempaa. Mutta raskaustesti muuttui hyvin pian negaksi, eikä mitään tulehdusoireita ole ollut. Mutta arvelen siis, että seuraavat menkat voisivat olla super-runsaat...
ja toki jos raskaana ollaan, niin onhan se vauvan alku heti rakas. Mutta, mutta... pieni miettimistauko tekisi hyvää kuitenkin.
taisi tällä kertaa sitten mielikuvitus tehdä miehelle tepposet ja toivoi niin näkevänsä nuo oireet, että erehtyi. Tuohan on tuttua sinänsä omalta osalta itse kullekin, ainahan me itse osaamme kehittää ja löytää "oireita", kun toivomme raskautta. Toivotaan teille tärppiä seuraavassa kierrossa. Ja minä olen kyllä harkinnut, että kutsun teidän perheen meille kylään, kun itse rupean jännäämään, niin saa miehesi sitten kertoa onko mitään toivoa.
Ja 5*mamma, nuo tunnot ovat niin tuttuja... Aina sitä alkuun hieman alkaa tuntua siltä, että haluaakin vetäytyä koko touhista ja teilläkin kun on tuota kokemusta sairaasta lapsesta niin varmasti jännittää, vaikka lasta sitten yhtä varmasti rakastaa ihan hirveästi, kun ajatukseen tottuu.
Tämä omakin tunnetila on koko ajan sitä soutamista ja huopaamista vauvakuumeasian kanssa. Nyt, kun takana on taas pari tosi risaista tytön kanssa valvottua yötä niin miettii sitä, että näitä saattaa saada vielä X vuodeksi - jopa loppuelämäkseen eihän tuota koskaan voi tietää.
Miimulle voimia, olet varmaan vielä keskenmenon jäljiltä sekavissa tuntemuksissa, miettimistauko varmasti kirkastaa ajatukset.
Tannille voimia, kohta varmaan jo alkaa olokin helpottamaan!
Minulla oli jälkitarkastus, raskaus ehti kestää sinne 14 viikolle. Siellä ei tehty muuta kuin ultrattiin alakautta ja katsottiin ettei kohtuun ole jäänyt mitään. Myös pissanäytteen vein labraan, kait tuo on nega ollut. En ole sen kummemmin siitä kysellyt. Lääkäri kyseli vointia ja vuotoasioita. Ei siellä kauan mennyt. Ehkä sun moccatryffeli kannattaa siitä kysyä. Sairaalassa, missä tyhjennys tehtiin, sanottiin että noin kuukauden päähän varaat omasta neuvolasta jälkitarkastusajan.
Että tällainen käytäntö oli täällä, pohjoisessa.
Iuiu