SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN TOUKOKUU
Uusi kuukausi, uudet kujeet... Huomenta sairastuvalta ja oikein ihanaa Vappupäivää kaikille!
Uusille tervetuloa joukkoon ja osanottoni menetyksen kokeneille.
Ja minulla on sitten oikein mukavat keskustelunavausjutut, joten pieni varoitus näin alkuun... Tässä ollaan viikon verran pian podettu toisenlaisia kuumeita ja oksutauteja, tuo vauvakuume jotenkin aina haihtuu näissä puuskissa. Ensin sairastimme kakkonen ja minä, sitten kolmonen,ja viimeksi isäntä ja esikoinen. Vauva ei tainnut onneksi tautia saada, vaikka koko ajan olenkin normaalisti imettänyt. Eilen illalla, kun piti mennä nukkumaan, kakkonenoksensi taas aivan ilman mitään varoituksia sänkynsä. Kuitenkin oli nyt vain se yksi kerta, taisi eilen mässyttää liikaa nakkia, sipsiä, simaa, tippaleipää ym. taudin jälkeen ettei vatsa vielä kestänyt.
Mitähän tässä nyt, pitänee lukea viikon viestit vielä uudelleen ajatuksella, josko siellä oli jotain mihin piti jotakin kommentoida. Ja yritän palata seuraavalla kerralla hieman mukavammin jutuin... Nämä tällaiset viikot vain jotenkin saavat ajattelemaan, miten paljon helpompaa elämä olisikaan, kun olisi vain yksi lapsi, joka voisi sairastua. Toisaalta vahinko on jo tapahtunut ja tautiset ajat ovat tälläkin poukalla varsinaista rumbaa, joten yksi potentiaalinen pikkupotilas lisää ei enää paljon pakkaa sekoittaisi!
Katjalah+tervehtyvä terroristikatras
Kommentit (107)
5xmammalle isot onnitteluhalit! Upeeta!
Nyt ei oikein ajatus luista, mutta oli pakko tulla onnittelemaan. Mukavaa viikonloppua tässä perheen kanssa vietetty. Uutena asiana olisi kun löysimme ihanan talon vuokralle. Mies voisi sieltä käydä töissä, mutta lasten koulut vaihtuisi, ja se ei taas olisi minusta oikein hyvä asia. Nyt asumme ihan keskustassa kerrostalossa, joten olishan se hieno juttu ja vuokrakin olis pienempi vaikka isompi asunto, mutta olisko se lasten kannalta kuitenkaan parempi? Tälläisiä asioita tässä pähkäilen.
Vauvakuume kyllä on kova, harmi kun ei taaskaan onnistunut. Mutta eiköhän se vaavi sieltä sitten ilmoittele itsestään kun oikea aika on.
Kaikille teille hyvää viikolopun jatkoa ja hedelmöitymisiä!
T: ellada jälkikasvuineen+mieskulta
Itsellä on ihan omituinen olo, eilen en voinut juurikaan pahoin ja tänäänkin vain aamulla oksensin. Pystyin jopa juomaan hyvin 2 kuppia kahvia kun naapuri kävi pyytämässä päiväkahville. Heti rupesin ajattelemaan että onkohan kaikki kunnossa?? Hermoheikkona olen kyllä!! Onko teillä muilla kokemusta oireiden (pahoinvoinnin lähinnä) loppumisesta viikolla 9 ja risat ja että silti kaikki olisi ollut ok??
5Xmamma, minulla kuukautisten mukaan la 9.12. mutta pitkän kierron takia la tod.näk. noin viikon myöhemmin eli jotain 16.12. Ja minulle tehdään sektio, viimeeksi viikoilla 38+5. Eli jokatapauksessa joulukuun puolella jos nyt ei jotain hälyyttävää sitä ennen. Jos siis kaikki ok.
Ihan hullun touhua kuulostella omaa oloaan. Mies naapurin ukon kanssa Tallinnassa joten ei voi hänellekään tuskastella...niinpä te joudutte uhriksi...
Kerrottiin vauvelista viikolla muillekin sisaruksille. Voi että toivon että kaikki olisi ok!!
Mukavaa huomista äitienpäivää kaikille ihanille suurperheiden äideille!!
tanni
Ja Onnea 5xmamma! Upeaa! :))
Itselläni nyt ensimmäinen tunnistettava ovis PITKÄÄÄÄÄÄN aikaan. Kunnon nippailua monen monta päivää ja limat ja kaikki eikä me aiota tehdä asialle mitään.. TURHAUTTAA! : / Mutta joka tapauksessa huippua kun tiedän milloin ovis taas tapahtuu. Voin jonkun syyskesän oviksen metsästää.. ;) Tänäänkin kyllä uhkailin miestä ahdistella, mutta sanoi pysyvänsä minusta kaukana.. ;)
Tervetuloa myös uusille kirjoittelijoille! :))
Palailen paremmalla ajalla. Nyt prinsessat unille!
Omppis ja viisikko (ovis ja turhat toiveet)
Onnittelut 5*mamma! Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja saat aikanaan pikkuisen syliin. Teillä ei taida nimipulmia olla, se on sitten joko hännänhuippu Eero tai Venla.
Täällä toivutaan vähitellen äitienpäivästä. Eilen aamulla huvitti hieman se, että sain kuusi äitienpäiväkorttia, vaikka lapsia vain neljä - noita tuli yksi esikoiselta, kaksi kakkoselta ja kolme kolmoselta, vauva ei vielä kortteja antanut, mutta samalla logiikalla tulen saamaan häneltä jatkossa neljä korttia! Niin ja kaikki tietysti itsetehtyjä.
Tässä taas tuli todistettua ehkäisyni vedenpitävyys....... Melkein pääsi pettämään tuossa viikonloppuna, mutta viimehetkellä heräsi ensin vauva ja kun olin hänet saatellut takaisin untenmaille ja melkein purkanut barrikadin uudestaan niin kolmonen heräsi ja siinä sitten vedettiin rasvaa nilkkoihin taas toista tuntia, jonka aikana sitten jo mies nukahti, kun katsoi tietysti, ettei mitään toivoa, kun kerran tyttö ropsutti ropsuttamistaan. Pojat aina saa nukkumaan nopeasti, mutta tuo ei niin vain nukahdakaan. Höh, minä kun jo iloitsin siitä, että pääsen taas vaihteeksi jännäämään ja kehittelemään oireita........ mutta ei sitten! Mulla kun ei edelleenkään hajuakaan kierrosta niin olisihan tuota voinut sitten muutaman viikon elää toivossa.
Kyllähän se niin on, että mieli sopeutuu nopeasti vauvan tuloon, vaikkei se aina juuri sopivaan hetkeen sattuisikaan. Vähän haikealta tuntuu vieläkin nähdä tuo päivämäärä, 19.12., olisi ollut minunkin laskettuaika.. Itse olen tosi paljon hormonien vietävissä, joten tuo raskaus-km hormonimyllerrys kyllä pisti pään pyörälle. Mutta eiköhän se tästä tasoitu.
Täällä alkoi piinailuviikko, nyt vaan vähän eri merkeissä kuin aiemmin. Pilleriresepti on viety uusittavaksi, toisaalta myös pari superherkkää testiä tilattu. Jos saisin jo ti tai ke vähän osviittaa, mitä tuleman pitää. Nivelkipujen vuoksi syön säännöllisesti särkylääkkeitä, sen puoleen haluan tietää mahd. raskaudestakin tosi varhain.
Töissä on ollut mukavaa, kiva palata "aikuisten maailmaankin". Tällä viikolla 3 työpäivää, että vähän niinkuin harrastuksena mennee : )
Mukavaa viikoa kaikille!
Miimu -vielä pikkuisen jalka ovenvälissä...
Onnea 5xmammalle minultakin!
Ihana kuulla plussauutisia. Ja näin kesän kynnyksellä on hyvä se raskaus aloitella, kun sitä yleensä väsyttää ja etoo ja vaikka mitä, niin ehkäpä se kesällä olisi vähän helpompaa.
Tannille rauhoittavia säteitä täältä, eikös ne pahimmat oireet usein juuri noilla viikoilla ala helpottaa ja eikös sulla ole viikon päästä se ultrakin. Mutta tiedän, hermoilu kun alkaa, niin siitä ei niin vaan pääse irti, vaan sitä alkaa heti miettiä kaikenlaista ja kuulostella itseään.
Kaikista paras raskausalku mulla oli kolmosen kohdalla, kun tajusin raskauteni vasta joskus viikolla 8, jäi monta viikkoa hermoilematta väliin. :D
Katjalah, voihan nenä, tuokin kuulostaa niin tutulta. Meilläkin nukutaan kaikki samassa huoneessa, kun lastenhuoneet on remontin alla, niin välillä ne romanttiset hetket on niin kortilla. Joskus kyllä jäädään olohuoneen puolelle, mutta silti saa olla koko ajan kuulostelemassa, että ei kai siellä kukaan herää ja ampaise paikalle.
Mitäs varten sulla olikaan tuo kierto hukassa? Ja sittenhän se voi tärpätä milloin vain, joten toivotaan parempaa onnea seuraavaan kertaan.
Meille tulossa huomenna yksi lika ja pölykammoinen naisihminen, joten arvaatte kai mitä tässä täytyy ryhtyä tekemään.
Moccatryffeli
Moccatryffelille, mulla siis ei ole vielä kuukautiset palanneet viimeisimmän vauvelin syntymän jälkeen. Täysimetän vielä, poika on vasta vajaa 4kk.(s.18.1)... Eli mulla on vauva ja krooninen kuume. Viime viikolla muuten tuli vuosi ilman kuukautisia täyteen...
Nyt pitää vääntäytyä takasin pihalle......
Juu, ei se pahoinvointi kokonaan kadonnut ja oon kyllä tänään jo aamulla yrjönnyt että ehkäpä kaikki ihan kohdussa mallillaan-aina välillä pitää vaan kehittää noita neurooseja jostain. Ekaa kun odotti niin ei osannut vielä mitään pelätä.... Ja tosiaan on minulla se ultra viikon päästä joten sit nähdään missä mennään ja varmistuu se laskettu aikakin.
Meillä nuorimmainen (7kk) tajusi tänään että miten ryömitään ja nyt ei oo enää äidillä tekemisen puute...nyt löyti onneksi isoveljen vanhan poliisiauton tuolta työhuoneen nurkasta ja toistaiseksi näyttää viihtyvän aikalailla paikoillaan sitä tutkiessa....
Meillä rupesi satamaan vettä. Mukavaa viikkoa kaikille!
Onnittelut ensiksikin mammax5'lle!!! Hieno juttu!
rupesin kirjoittelemaan utta mun pikkukaverini heräsi uniltaan eikä salli mun olla koneella.
-mutta ei mitään uutta auringon alla:)
sinuvi
ilmottaudunpa minäkin tähän ketjuun.. :)
Mulla kanssa taitaa olla tuo ikuinen vauvakuume.. :p
Eli meillä neljä lasta, nuorimpana kohta 10kk ikäiset kaksospojat.. :D
Ja -kyllä- silti lisää haaveilen.. :)
Ja miehen kanssa ollaankin jo päädytty että viides tulee kun on tullakseen, en tarkasti ole ennenkään päiviä laskenut, saati mitään ovistestejä käyttänyt joten ketju jossa ei ihan tarkasti tarvitse yrityskierroksia/päiviä jne laskeskella sopisi.. ;)
Ja ihana olisi vaihdella kuulumisia muidenkin isopien perheiden äitien kanssa.
Onnittelut minunkin puolesta plussanneille, ja pahoinvoinnista kärsiville jaksamista..
no nyt ennätän muutaman rivin kirjoittaa :)
ensiksikin tervetuloa joukkoon Haaveilija2009!
Ja sinulla on myös nuo kaksoset joita täällä yksi ja toinen 'ottaisi' :)
Minäkin olen vähän hullaantunut ajatukseen, että jos saisikin tuplapotin ?1? sitten jos ja kun raskaaksi tulisi vielä kerran.
Tanni - ihanaa että oireita riittää, se kummasti antaa voimaa uskoa että kaikki on ok. Vaikka olisi ok, ettei olisi mitään oireita, ollaan me kummallisia, mutta näinhän se menee.
Onko mammax5 oireita alkanut tulemaan, muita kuin väsymystä?
Nyt luulen että kömmin sänkyyn..huomenna sitten virkeänä uuteen päivään.
Hyvää yötä :)
-s-
ihan pakkohan tuo on tulla sanomaan, että mä sitten purin sen barrikadin väliaikaisesti eilen illalla. Ja niin kuin olin 1000% päättänyt, etten todellakaan aio ottaa pienintäkään riskiä ennen kesäkuuta (kun en taas halua mahdollista la:ta helmikuulle, olisi jo neljäs perättäin ja taas saisi jännätä tuleeko tänä vuonna vai ensi vuonna), mutta... ei tuosta VOI mitään seurata, kun aiemminkin täysaikasten lasten kanssa on mennyt vähintään puoli vuotta ennen kuukautisia (keskosen jälkeen vajaa 4kk). Mutta saanpahan kuvitella parin viikon päästä ja VARMASTI taas testailen...
Tevetuloa joukkoon Haaveilija2009!
Ja kyllä on ihana aina kuulla Tannin (ja muidenkin) oireista!
Heippa vaan kaikille ja Haaveilija2009, tervetuloa !
Kiva kun Katjalah sait barrikaadisi purettua, toivotaan positiivisia tuloksia eikä pelkkiä kuviteltuja oireita! Eikös se helmikuukin ole ihan hyvä la? =)
Kaksosten toivojille; kyllä minäkin mielelläni sellaisen paketin ottaisin, ja jos oikein saisi toivoa niin olisi tyttö ja poika, kun en osaa sanoa kumman muuten haluaisin =). Noh, kunhan tässä nyt edes raskautuisi . Oli taas ne kuukautiset niin kummalliset, että onkohan hormoonit edes kunnossa, että voisi raskautua?
Tanni, kyllä sulla varmaan on kaikki hyvin, sitä on vain tuo ihmisluonto niin kummallinen kun helposti tulee ajateltua pahimmin päin asiat. Ja onhan se
pahoinvointi välillä pahempi/parempi .
Miimu, ne tunteet on ihmeelleisiä keskenmenon jälkeen, toisaalta ei halua vauvaa ja toisaalta haluaisi, itsekään ei tiedä mitä ihan oikeasti haluaisi. Toivotaan että teillä menee asiat parhain päin.
Nyt täytyy taas mennä, mutta kaikille hauskaa päivää lapsukaistenne kanssa! T:ellada
Meillä on siis 5 lasta ja nuorimmainen on 4,5kk ja pieni vauvakuume nostaa päätään:) Mies oli sitä mieltä että 5 riittää mutta olen saanut miehen puhuttua niin että kuudes on mahdollinen:D Mulla taitaa tämä kuume olla kans jo ihan kroonista..... Niin kovasti toivoisin kesävauvaa tai syysvauvaa ehdotin jo miehelle et vauva syntyis joko ensi vuona tai sitten seuraavana vuona mutta tietenkin mielellään ensi vuona.Nyt kyllä haluaisin pienemmällä ikäerolla lapsen kun aika tasan tarkkaan meidän lapsilla on se 3v ja vähän päälle ikäeroa niin ajattelin et josko niistä ois vähän seuraa toisileen.Nyt pitää mennä!
-Nektariina-
Kaikki kolme nuorinta nukkuu.. =)
Pariin otteeseen jo koitinkin tulla kirjottelemaan, mutta aina joku (jompikumpi) oli takomassa keskusyksikköä tai repimässä usb-johtoa.. =D
Tuplista juu, meillä mies oli se joka puhui että olispa kiva kun tulis tuplat.. Ja itseasiassa ihan alkuraskaudessa sanoikin että on varma että on tuplat kun ihmettelin omaa pyöristymistäni ja oireiden kertaantumista (siis etoi tosi pahasti, "normiraskauksissa" ei juurikaan ja haju aisti oli kuin vihikoiralla.. =) )
Itse toppuuttelin että EI VOI olla kun ei kummallakaan ole suvussa...
No niinpä niin, kätilön sanat " tiesitkös tätä.. täällähän on kaksoset..." kaikuu edelleen mielessä.. :)
Ja nyt viisastuneena sillä sukurasitteella ei oikeesti olekaan juurikaan merkitystä kaksoisuudelle.. =)
Onhan se ihana seurailla kun pojat jo nyt leikkii keskenään.. Siis nauravat toisilleen ja yleensä missä on yksi on toinenkin, ainakin hyvin pian.. =)
Päivääkään en vaihtais vaikkakin on myönnettävä ettei se aina niin ruusuilla tanssimista ole.. esimerkiksi vatsataudissa ei kaksi mene siinä missä yksi.. =)
Eniten muuten tässä sapettaa tää yleinen "nähtävyytenä" olo, siis aina on joku joka tuppaa kysymään "onkos nuo kaksoset.." ja parasta aina on kun jatkavat "ai tyttö ja poika vai..." vaikka ihan poikaväreissä kuljetaan.. No varmuus ennenkaikkea.. =)
Ja kun muutakin perhettä on usein kuulee kanssa että onkos nuo kaikki sinun?? Ja onko samalta isältä.. Ihan kuin se kelleen kuuluis..... mrr..
Hoh, tulipa vuodatus.. =)
Nektariina tuossa kerroit kaipailevasi kesä tai syysvauvaa.. Meillä kaikki on kevät ja kesävauvoja, jotenkin haluaisin talvivauvan.. =)
Vaikkakaan ei ehkä heti pääse ulos jne mutta...
Tai ehkä tässäkin piilee viimekesän nähtävyysvatsana olon muisto.. Heh..
Taidanpa koittaa vähän ommella vielä tässä rauhan hetkessä, esikkokin kohta tulee kotiin.. huh..
Kaunista kesän odottelua!!
Heipat vaan kaikille !
Käyn lukemassa päivittäin teidän juttujanne mutta kirjoittamaan säännöllisesti
musta ei näköjään ole,
Ehkäpä joku muistaakin minut mutta kertausta, kohta 40-v äippä pääkaupunkiseudulta ja lapset poika vm-93, tyttö vm-96, kaksostytöt vm-00 ja poika vm-07.
Töihin palasin äippälomalta syksyllä ja nyt kuun vaihteessa jää kolmeksi kuukaudeksi kotiin, hoitovapaalle ja kesälomalle :-)
Vauvakuume on ihan on-off- vaiheessa toisinapäivinä tuntuu että kierukka pois just sillä sekunnilla ja toisinaan taas tuntuu että hyvä näin meidä muksut on tehty.
En tiedä vielä kumpi vaaka-kuppi kallistuu mutta aika näyttää.
Isännällä tuntuu olevan tosi kova vauva-kuume mutta mulla ihan oikeasti jarruttaa pelko että meille tulisi kaksoset !!
Mun kaksosethan täyttää 9-v ja täytyy sanoa että jonkinlaiset traumat on ekasta vuodesta jäänyt, toki siihen liittyi paljon muutakin, ikäviä juttuja lähipiirissä jne mutta en tiedä haluaisinko enään kahta vauvaa kerralla ja anteeksi nyt vaan mutta arjen läpikäyneenä voin sanoa etten suosittele kenellekkään niin ihania kun vauvat onkin niin ihanimmat vauva-ajat mulla on näiden "yksösten"kanssa
ollut.
Muutenkin inhottaa kun kaksoset on niinkuin jotain näyttelykappaleita aina päät kääntyy ja kommentteja tulee jos jonkinlaisia, loukkaavin mun mielestä oli kun ventovieras ihminen katseli tyttöjä melkein vastasyntyneenä vaunuissaan ja tokaisi että ai oikein tuplavahinko.. voi p...e että silloin ahisti :-) ois tehny mieli tirvasta sitäkin mummoa !
Täällä oli kivasti tullut plussiakin, onnea ja tarra-sukkia vaan jokaiselle salamatkustajalle ja äipälle :-)
jaahas nyt tuo mun vauvani 1v5kk heräsi ja eikun ruokaa laittamaan ja illaksi koululle kuuntelemaan kun kakkonen siirtyy ylä-asteelle !
Mukavia kevätpäiviä, paljon plussa-tuulia kaikille ja ennenkaikkea jaksuja arkeen !
Isotikru
taidan itekseni täällä notkua.. =D
Kummka juttu tää kuumeilu, onneksi tädin vierailu just päätty joten kohta voi alkaa ihan "tosissaan".. =DD
Tosin ehdin jo miettiä tääs että pitäis kai soitella neuvolaan vielä, mulla kun tuossa kaksosraskaudessa maksa ei tykännyt tilanteesta, ja arvot vähän nousi.
Ja hepatogestoosin takia se sitten käynnistettiinkin..
Eli nyt mietin vaikuttaako tuo jotenkin tulevaan, siis tällä aika välillä..
Kesälle on kyllä laitettu jo labralähete kun vuosi tulee täyteen kattovat arvot onko ok jne..
Ei vaan malttais.. =D
Tosiaan ihme juttu, nyt kun on antanut itselleen luvan kuumeilla ei oikeastaan muuta juuri mielessä olekaan..
Muilla tälläistä??
No joh, neiti haluaa jäätelöä.. Kai on mentävä antamaan se välipala ensi, kun lupasin että välipalan jälkeen saa.. =)
Kirjotelkaas muutkin kuulumisia, Tanni odotustunnelmia (ja olisko muita jo odottajia..?? )
Minullehan kävi niin, että ehdin silloin huhtikuussa ilmoittaa töihin, että palaan opeksi syksyllä ja kun plussasin, en taikauskoisena viittinyt perua puheitani; ajattelin, että jos kerron että jäänkin kotiin ja sit taas äitiyslomalle, niin se on joku paha enne ja saan varmasti keskenmenon... Niinpä olen menossa syksyllä töihin!! (Oon varmaan pikkusen hömelö..., mutta sittenhän oon!!) Eli meillä muksut aloittaa syksyllä hoidon, nuorin menee pph:lle ja toiseksi nuorin eskariin. Kaikista hassuinta on, että oon itse asiassa ihan mielissäni palaamassa töihin kun tiedän pestin olevan niin lyhyen!! Eli äitiyslomani alkanee joskus marraskuulla.
Tänään olin tutustumassa tulevaan luokkaani (kolmasluokka siis syksyllä) ja laitoin varmuudeksi oikein löpön tunikamallisen paidan ettei orastava turvotusvatsa näy. Toki moni voisi luulla kilojen vain jääneen tästä edellisestä, mutta elellään nyt varman päälle- syksyllä elokuussa kun koulu alkaa ei vatsaa varmasti voi enää peitellä =))
Ja sekin on hassua, eilen voin niin hirmu pahoin ja illasta kun ei ollut enää muuta oksennettavaa, yrjösin vain keltaisia mahanesteitä...Tänään -kun sitä ihminen psyykkaa itsensä- on olo ollut ihan kohtalainen!!
Mutta tämmöisiä tällä erää, täytyy mennä ruuanlaittoon!!
Tanni
Ihanaa kun täällä on odottajia, paljon paljon onnea 5xmamma ja Tanni(en muista onnittelinko jo tannia)
Uusi palstailijoitakin on, tervetuloa.
Paljon en ole kerennyt nyt koneella olla, on tota pihahommaa julmetusti. Tänään mulla on se "vauvalupa" lääkäri. Saas nähä mitä sanoo. Tosin me ollaan kyllä jo nyt yritetty, eli voi olla että raskaudun joka tapauksessa, sano se lääkäri mitä hyvänsä. Ollut nyt nää kriitiset päivät menossa ja peitto heilunut sen mukaisesti. On sellainen olo että "se suuri ihme" on tapahtunut. Mulla jokaisen kanssa käynyt niin että tärpännyt heti kun olen halunnut.
Palaan vielä illalla kertoon mitä lääkäri sanoi.
Nyt kun asiaan on jo vähän totutellut ei se niin kamalalta tunnukaan, ja kuten joku totesi rakastaahan sitä lasta aina. Ihanaa että kuitenkin ymmärsitte, ei tällaisia tunteita voi tuuletella ketjuissa joissa kovasti toivotaan ensimmäistä. tai ollaan pitkään kuumeiltu ja ei vaan tärppää.
Ajatukset alkaa kääntymään vauvaan ja suunnittelin jo eilen ristiäisiä, aikas huvittavaa. Ajatukset täytyy koota vaan uusiksi. sain viime viikolla tiedon että minut valittiin uuteen työpaikkaan, oli määrä aloittaa lokakuussa. Työsopimus pitäisi allekirjoittaa kesäkuussa ja nyt kamppailen omantunnon kanssa, kerronko raskaudesta ennen sitä vai en. Kun toisaalta voihan tämä mennä kesken, ei haluaisi menettää tuota haluamaani paikkaa.
Olo on kamala, pakko syödä koko ajan että vähän helpottaisi. Väsymys ei ainakaan vielä ole niin totaalista kuin mitä muistan aikaisemmista raskauksista. Töissä jaksaa hyvin käydä aj iltaisinkin puuhailla jotain.
tanni, milloin sinulla on laskettuaika? Mennäänkö suht samoissa? Mulla menkkojen mukaan 19.12, mutta pitkän kierron takia luulen ekassa ultrassa siirtyvän vähän eteenpäin.