Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas tänään Tapiolan uimahallissa - opetelkaa nyt hyvät ihmiset käyttäytymään!

Vierailija
21.04.2009 |

Minä olen ainakin lapselle selittänyt, että joillain on lupa tulla saunaankin uikkareissa. Myönnän kyllä mulkoilleeni sellaisia teinejä, jotka ovat uimapuku päällä saunassa, mutta heillä on ollut myös naama ja tukka täydessä tällingissä, joten olen aika varma, ettei uimapuvun käyttöön ole ollut lupaa..

Kommentit (245)

Vierailija
161/245 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn säännöllisesti uimahallissa, enkä käy IKINÄ siellä saunassa. Se on ihan hervottoman iso, ei siellä ole edes kunnon löylyjä. En halua käyttää minuuttiakaan aikaa siellä istumiseen. Onko kaikkien mielestä uimahallien saunassa niin ihanaa että siellä käydään joka kerta kun käydään uimassakin?

Vierailija
162/245 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiallisesti kertonut, miksi olen uimapuku päällä jos joku saunassa ihmettelee. En selitä, että minulla on merkki vaan, että minulla on ollut rintasyöpä ja siksi saan pitää pukua päällä.

Ei ole ollut ongelmaa.

Toivon todella, että kukaan näistä huutelijoista ei saa koskaa suurta palovammaa tai rintasyöpää. Voisi kyllä ääni muuttua kellossa silloin, ehkä ymmärrys kasvaisi, mutta enpä silti semmoista voi heille toivoa.

Ja kyllä se yhäkin on ihan selkeesti esillä uimahalleissa suurin kirjaimin kirjoitettuna merkin tarkoitus. On ollut vuosikausia, jos minäkin jo pikkutyttönä tiesin siitä. Että turha huuella "ei siitä kerrota!" jos ei itte avaa silmiään.

Jaksamista ap:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/245 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uima-altaassa on nopeasti laskien 375 kuutiota kloorattua vettä (375 000 litraa), niin yhden normaalisti hygieniastaan huolehtivan hiet ei tunni missään. Ja itse olen nähnyt uikkari päällä olevan ihmisen saunassa vain pari kertaa, joten ei niitä ole siellä jatkuvasti. Siellä vedessä on räkää, valkovuotoa, hikeä, jalkasilsaa, kusta jne. Kun katsoo sitä peseytymisen tasoa, mikä uimahalleissa on, ei yhden ihmisen jutut tunnu missään. Harvoin näkee, että joku peseytyy oikeasti ennen uimaan menoa, kyllä se 95% hyvin pintapuolista suihkuttelua.

Pitäisiköhän Flamingo Spa laittaa käyttökieltoon, kun siellä on kaikki uikkareissa saunassa. Samoin ulkomailla. Ja hotellien altailla, ihmiset ottavat aurinkoa ja hikoavat, sitten pulahdetaan altaaseen ja taas uudestaan...

Järki käteen, pliis.

Vierailija
164/245 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sen merkin saa? Uskonnolliset syyt vai mitä?

Inhottavaa että joudut kokemaan tuollaista, koitahan jaksaa silti käydä uimassa!

t. utelias

Vierailija
165/245 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiallisesti kertonut, miksi olen uimapuku päällä jos joku saunassa ihmettelee. En selitä, että minulla on merkki vaan, että minulla on ollut rintasyöpä ja siksi saan pitää pukua päällä.

Ei ole ollut ongelmaa.

Toivon todella, että kukaan näistä huutelijoista ei saa koskaa suurta palovammaa tai rintasyöpää. Voisi kyllä ääni muuttua kellossa silloin, ehkä ymmärrys kasvaisi, mutta enpä silti semmoista voi heille toivoa.

Ja kyllä se yhäkin on ihan selkeesti esillä uimahalleissa suurin kirjaimin kirjoitettuna merkin tarkoitus. On ollut vuosikausia, jos minäkin jo pikkutyttönä tiesin siitä. Että turha huuella "ei siitä kerrota!" jos ei itte avaa silmiään.

Vierailija
166/245 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
167/245 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uima-altaassa on nopeasti laskien 375 kuutiota kloorattua vettä (375 000 litraa), niin yhden normaalisti hygieniastaan huolehtivan hiet ei tunni missään. Ja itse olen nähnyt uikkari päällä olevan ihmisen saunassa vain pari kertaa, joten ei niitä ole siellä jatkuvasti. Siellä vedessä on räkää, valkovuotoa, hikeä, jalkasilsaa, kusta jne. Kun katsoo sitä peseytymisen tasoa, mikä uimahalleissa on, ei yhden ihmisen jutut tunnu missään. Harvoin näkee, että joku peseytyy oikeasti ennen uimaan menoa, kyllä se 95% hyvin pintapuolista suihkuttelua.

Pitäisiköhän Flamingo Spa laittaa käyttökieltoon, kun siellä on kaikki uikkareissa saunassa. Samoin ulkomailla. Ja hotellien altailla, ihmiset ottavat aurinkoa ja hikoavat, sitten pulahdetaan altaaseen ja taas uudestaan...

Järki käteen, pliis.

näiden kaikkien huutelijoiden keskellä.

Ja ap:lle tsemppiä; sun hygieniasi ei ole kenellekään vaarassa :)

Vierailija
168/245 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
169/245 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uikkaria saunassa. Ei kai sitä kukaan epäile?

Sen sijaan en ymmärrä puheenvuoroja, joissa valitetaan paheksuvia katseita ja uimapuvusta huomauttelua JA samaan hengenvetoon uhotaan että en kyllä selitä mitään enkä näytä merkkiä vaan käsken pitää turpansa kiinni.

Miksi odottaa kanssaihmisiltä tapoja jos niitä ei sen vertaa löydy itseltäänkään että asiallisesti hoitaisi tilanteen?

Vierailija
170/245 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen uimahallissa käynyt n. 10v sitten Helsingin itäkeskuksessa, ja sillon ei kyllä ole mitään kylttejä asiasta ollut, eli ihan uusi asia minullekkin.

Itsekin kävin n.10v. sitten uimahallissa ja edelleen muistan merkin tarkoituksen!

Vierailija
171/245 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tullut mieleenkään että uikkaria saisi pitää arpien, puuttuvan rinnan tms. takia. Olen ajatellut että ne ovat vähän kuin joku amputoitu tai muuten puuttuva raaja tai sormi, iso syntymämerkki tms., erikoisempia jälkiä mutta ei nyt mitään minkä olemassaolosta kukaan ei tietäisi muutenkin. Oikeastiko ihmiset huomauttelevat että hyi kauhee tai jäävät tuijottamaan jos tällainen arpisempi ihminen on ilman uikkaria?

Olen siis kuvitellut että kaikilla joilla se uikkarimerkki on on syynä just joku avannepussi, ihosairaus tms. joka tarvitsee jotain erikoissuojausta ja uikkari auttaa siinä (esim. pitää jonkun suojuksen paikoillaan paremmin tmv.).

Vierailija
172/245 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille, joille se ei kuulu. Itse olen alalla, jolla on tarjolla lähinnä pätkätöitä ja vakituisista paikoista on huutava pula. Ymmärrän hyvin, että vastaavassa tilanteessa olevat, rintasyövästä täysin toipuneet naiset eivät välttämättä halua, että syövästä tiedetään yleisesti. Vaikka kuinka haluaisi uskoa työnantajien täydelliseen objektiivisuuteen, ennakkoluulot voivat vaikuttaa työnsaantiin. Valitettavasti.

ei ole tullut mieleenkään että uikkaria saisi pitää arpien, puuttuvan rinnan tms. takia. Olen ajatellut että ne ovat vähän kuin joku amputoitu tai muuten puuttuva raaja tai sormi, iso syntymämerkki tms., erikoisempia jälkiä mutta ei nyt mitään minkä olemassaolosta kukaan ei tietäisi muutenkin. Oikeastiko ihmiset huomauttelevat että hyi kauhee tai jäävät tuijottamaan jos tällainen arpisempi ihminen on ilman uikkaria?/i]

Vierailija
173/245 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen taas vähän viisaampi ja sivistyneempi. En oikeasti ole edes tiennyt noista merkeistä.:O

En kyllä myöskään ole paheksunut tai motkottanut kenellekkään uimahallissa uikkarin käytöstä saunassa.

Ap:lle ja muille tsemppiä.

Vierailija
174/245 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen voi saada mm. tulehdusherkyyden vuoksi, näkyvien sairauksien, vammojen tai epämuodostumien vuoksi, tai sukupuolisen erilaisuuden vuoksi (transskupuoliset ja intersukupuoliset)

merkki on kooltaan iso ja siksi myös melkoisen leimaava. On syytä miettiä, onko merkin käyttö enemmän huomiota herättävää ja intimiialueille kiinnostusta herättävää kuin avoin poikkeava olomuoto.

Vierailija
175/245 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn säännöllisesti uimahallissa, enkä käy IKINÄ siellä saunassa. Se on ihan hervottoman iso, ei siellä ole edes kunnon löylyjä. En halua käyttää minuuttiakaan aikaa siellä istumiseen. Onko kaikkien mielestä uimahallien saunassa niin ihanaa että siellä käydään joka kerta kun käydään uimassakin?

Vierailija
176/245 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkki on kooltaan iso ja siksi myös melkoisen leimaava. On syytä miettiä, onko merkin käyttö enemmän huomiota herättävää .

joten onko se oikeasti leimaava, kun ei ihmiset edes tiedä mikä se on? MInä olen nähnyt tuon uimahallin saunan ovessa mutta en todellakaan tunnistaisi jos jollain tuollainen on käytössä

Vierailija
177/245 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 30.

Käyn uimahallissa ehkä pari kertaa vuodessa.

ettei tiedä, että joillain voi olla oikeus uimaukuun saunassa?

Itse olen 36v ja olen lapsesta asti tiennyt asiasta!!! eli melkoisen monta vuosikymmentä.... Ja mä olen sentään Turuust........... ;)

Vierailija
178/245 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa uimahalleissa on erikseen tilaus/ pienryhmä/ invasaunat ja jos sinulla on tarve sen käyttöön, se on sinulle ilmaista.

Vierailija
179/245 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten peseytyy uimahallissa? Uimapuku päällä ei kyllä puhdasta tule, ja jos joutuu riisumaan uikkarit peseytyäkseen kunnolla (niin kuin toivottavasti kaikki tekevät), onko sillä enää väliä, vaikka sitten olisi ilman uikkaria siellä saunassakin (tai sit vaikka pyyhe ympärillä)?

Tätä en oikein ymmärrä...

luullaanko täällä, että jos pitää saunassa uimapukua päällä, ei kävisi suihkussa ennen altaaseen menoa? Miten ne liittyy toisiinsa?

Vierailija
180/245 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä pitäisi olla suihkukopit. Näin voisivat kaikki rohkeasti pestä itsensä ilman uimapukua ja varsinkin ilman kyylääviä katseita. Tällä palstalla on monta kertaa tullut todistettua, että uimahalleissa on ihan järkyttävä kyyläysmentaliteetti. Sen päälle vielä ne äijäpervot, niin avot, hauskaa on.

Kopit eivät maksaisi paljon mitään, jos niistä tehtäisiin kevytrakenteisia, ei mitään kokokoppeja ja yksityisyys olisi suojattu.

Minkään merkin kanssakaan en menisi saunaan siellä uimapuku päällä. Sehän oikeuttaa lähes kuolemantuomioon täälläkin.