Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä uskottelee aina tietävänsä ihan kaiken. Onko tuo pysyvä piirre?

Vierailija
28.10.2022 |

Tapailun alussa ajattelin, että ehkä hän on vaan epävarma ja haluaa antaa itsestään perehtyneen kuvan, mutta nyt toi alkaa jo vähän pitkästyttää. Aihe voi olla lähes mikä tahansa, jopa sellainen, josta hän ei oikeasti tiedä mitään, ja silti mulle on viimeisen kuukauden aikana selitetty enemmän tai vähemmän ontuvasti mm. mitä erilaiset remontit maksaa, mistä moraali on peräisin, minkälainen auto on hyvä, miten kannattaa sijoittaa ja miten syödään oikein. Kuten arvata saattaa, mikään tästä suuresta tietämyksestä ei näy hänen omassa elämässään: esim. varallisuutta on vähän, vyötärönympärystä paljon. Onko tällainen selittäjä patologisesti ja pysyvästi tällainen vai voiko hän muuttua? Onko kenenkään mies rauhoittunut ja lopettanut selittämisen suhteen vakiinnuttua?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valitettavasti pysyvä luonteenpiirre.

Vierailija
2/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirvittävän rasittava piirre. Nämä tyypit esittävät tietävänsä jopa sun työstä ja opiskelualasta enemmän kuin sinä itse vaikka heillä ei itsellään ole omaa kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirvittävän rasittava piirre. Nämä tyypit esittävät tietävänsä jopa sun työstä ja opiskelualasta enemmän kuin sinä itse vaikka heillä ei itsellään ole omaa kokemusta.

Aarrgh, tunnistan ihmistyypin. Olen joskus seurannut sivusta, kun joku insinööni-Matti selitti poliittisen historian jatko-opiskelijalle jotain liittyen tämän tutkimusaiheeseen.

Vierailija
4/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörien vaivoja. Tämähän perustuu siihen että itse uskovat omiin juttuihinsa. Jos useampi inssi esim. samassa autossa työmatkat, niin ehtivät keksiä ihan psykedeelisiä juttuja joita puhuvat muualla tosiasioina, ei ne mitään mistään tarkistele, riittää että se toinen insinööri sanoi näin. Fortumilla näitä on.

Vierailija
5/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavamiehen erikoisalaa on neuvoa, miten vanhaa omakotitaloa huolletaan ja remontoidaan. Se ei ole alan ammattilainen eikä ole koskaan asunut omakotitalossa. Se myös tietää, minkä verran omakotiasujaa voi tai saa väsyttää tää kaikki homma.

Vierailija
6/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there. Tai hän ei oikeastaan esittänyt tietävänsä kaikkea mutta hän selitti kaiken. Jos minulla oli vaikka joku asia hoidettavana, niin hän alkoi selittää, kuinka minun pitää soittaa asiasta ja mitä minun pitää sanoa puhelimessa. Kun lisäksi tuli hyvin nopeasti ilmi viitteitä mustasukkaisuudesta, niin lopetin tapailun muutamassa viikossa.

Vierailija
7/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "tiedot" pystyy helposti tarkistamaan. Jos toinen puhuu potaskaa, niin siitä kannattaa ehdottomasti sanoa. Sen jälkeen voi sanoa, että luennoi keskenäsi, mutta älä minulle ja läheisilleni.

Itse en jaksaisi mitään luennoivaa tyyppiä. Jos hän ei tajua lopettaa, niin hänellä on varmasti diagnoosi taustalla.

Vierailija
8/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika pysyvä piirre yleensä. Mun mieskin harrastaa tuota, mutta mä annan mennä korvasta sisään ja toisesta ulos, ei se minua häiritse.

Vierailija
9/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

älykkäät ihmiset oppii kaikilta, tavalliset ihmiset kokemuksesta ja tyhmät tietää jo kaiken?

Vierailija
10/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavamiehen erikoisalaa on neuvoa, miten vanhaa omakotitaloa huolletaan ja remontoidaan. Se ei ole alan ammattilainen eikä ole koskaan asunut omakotitalossa. Se myös tietää, minkä verran omakotiasujaa voi tai saa väsyttää tää kaikki homma.

Aaaaargh!! Kuulostaa todella raskaalta tyypiltä!

Vierailija
11/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä, on pysyvä piirre. Kokemusta on

Vierailija
12/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on tollanen. Aluksi pidin hienona että tietää paljon monesta asiasta. Jossain vaiheessa huomasin että monet asiat perustuvatkin mutuun vaikka esittää ne faktoina. Vänkää viimeiseen asti tietävänsä, vaikka näyttäisin miten vedenpitävät todisteet niin ei silti usko vaan suuttuu. Tuskin muuttuu ikinä. Olen oppinut että löpinä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. On kuitenkin kiva tyyppi muuten.

Vierailija
13/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellisiä. Itse en kestäisi.

Sinänsä mielenkiintoista, mistä tuo kumpuaa. Mitää rajaahan ei ole. Kerran työpaikan kahvipöydässä juttelimme tuoreiden äitien kesken imetyksestä, niin eiköhän tästä taudista kärsivä mies jo väliin huuda; "Itse asiassa..."

14/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen naisen neuvo;

Kaikki ominaisuudet on pysyviä.

Jos jokin asia alussa ärsyttää, se ärsyttää lopussa vielä enemmän. Jos miehesi selittää sinulle asioita kuin lapselle, olisin huolissani. Pitääkö hän sinua tyhmänä vai keskusteleeko?

Muusta, että ihmistä ei voi muuttaa. Hyväksyt tai hylkäät, mutta otat koko paketin.

Vierailija
15/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumpe, tunnistan niin tuon "itse asiassa":- D ollaankohan samassa työpaikassa? Tai pikemmin, paljonko näitä oikein on...

Vierailija
16/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on tollanen. Aluksi pidin hienona että tietää paljon monesta asiasta. Jossain vaiheessa huomasin että monet asiat perustuvatkin mutuun vaikka esittää ne faktoina. Vänkää viimeiseen asti tietävänsä, vaikka näyttäisin miten vedenpitävät todisteet niin ei silti usko vaan suuttuu. Tuskin muuttuu ikinä. Olen oppinut että löpinä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. On kuitenkin kiva tyyppi muuten.

Varmaan kirjoittelee täällä, täältä kun löytyy joka alan asiantuntijoita kasapäin

Vierailija
17/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei oikeastaan koskaan siivoa ja jos siivoa se on sitä, että imuroidaan keskilattia. Ei siis koskaan pesisi mitään , eikä pyyhkisi pölyjä jne, mutta silti saattaa tulla minua neuvomaan siivoamisessa ja esim imurin käytössä(jos meille on hankittu uusi imuri) Minä olen miehelle sanonut, että minä olen käyttänyt imuria jo silloin, kun sinä et ole tiennyt sellaista laitetta olevan olemassakaan, että enköhän minä osaa sitä käyttää, vaikka se olisi uusi ja erilainen  malli. Mies tietenkin loukkaantuu, kun ei neuvot kelpaa.

Minua ei loukkaa se, että joku neuvoo asiaa jota en itse tiedä enkä osaa, mutta jos minä olen jotakin tehnyt vuosikymmeniä ja tämä neuvoja ei oikeastaan koskaan, niin se suututtaa.

Vierailija
18/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvis miesselittää jos alkaisit jumaliste naisymmärtämään.

Vierailija
19/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama piirre, mutta opettelin lisäämään selityksen alkuun, että: Olen tullut siihen päätelmään, että.

Jotta todella selviää, että kyse ei ole faktasta vaan omasta päättelystä.

Vierailija
20/47 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa opiksi. Kerää luusi ja häivy paikalta ensimmäisen varoitusmerkin kohdalla. Sääli on sairaus.