Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas tänään Tapiolan uimahallissa - opetelkaa nyt hyvät ihmiset käyttäytymään!

Vierailija
21.04.2009 |

Minä olen ainakin lapselle selittänyt, että joillain on lupa tulla saunaankin uikkareissa. Myönnän kyllä mulkoilleeni sellaisia teinejä, jotka ovat uimapuku päällä saunassa, mutta heillä on ollut myös naama ja tukka täydessä tällingissä, joten olen aika varma, ettei uimapuvun käyttöön ole ollut lupaa..

Kommentit (245)

Vierailija
81/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uimahalleja. Luuletko ihan tosissasi, että KAIKKI kuuraavat joka lävensä putipuhtaaksi ennen altaaseen menoa. Luuletko, että kaikki edes kehtaavat hinkata jotain anaaliaan ja läskipoimujaan perusteellisesti uimahallissa. Ja aivan salettiin joku näpelöi perseisillä käsillään suihkua ja sitten sitä saunan kahvaa jne...

Ja tiesitkö, että monet pultsarit käyvät pesetymässä ja pulahtamassa uimahalleissa ja että jotkut pissaavat ja sylkevät altaaseen jne... Eiköhän siinä kuule jonkun uikkari saunassa ole aika pientä.

Vierailija
82/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe, että uikkareillani olisi mitään todistettua yhteyttä muiden ihmisten terveydentilaan. Jos joku tukehtuu ilkeyteensä, niin saa puolestani tukehtua. Tässä on nyt kysymyksessä sinun hysteerinen hygieniavouhotuksesi, eikä mikään todellinen ja reaalinen riski.

Jos uikkareiden pitämisellä saunassa olisi niin järisyttävä vaikutus muiden ihmisten terveydentilaan, että sillä olisi jotain merkitystä, niin uimahalleissa tuskin olisi sallittua saunoa uikkareissa edes merkin kanssa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä tuota merkkivastaisuutta. Itse ajattelen sen niin että kun kuitenkin osa on uikkarit päällä saunassa niin kyllä mä ainakin hyväksyn niiden uikkareissa saunomisen joilla se merkki olisi mutta en tietenkään niiden jotka on aiheetta uikkareissa.

Tokikaan asia ei mulle kuulu eikä tulisi mieleenkään huomautella asiasta kenellekään, olenhan aikuinen.

Vierailija
84/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä elämässäsi OIKEASTI mättää?

Jätä jo ihmiset rauhaan omalta erinomaisuudeltasi!

Vierailija
85/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se uikkarimerkin (joka alunperin on syöpäyhdistyksen merkki) käyttö minusta kovin paljoa keltaisesta tähdestä eroa. Molemmilla leimataan ihminen johonkin ryhmään kuuluvaksi. Vastaa nyt, suostuisitko itse käyttämään merkkiä, joka leimaisi sinut johonkin marginaaliryhmään kuuluvaksi?

Uikkareita minulla on paljon, koska käyn uimassa useita kertoja viikossa, olen aikaisemmin harrastanut aktiivisesti uintia, matkustelen paljon jne... Vuosien mittaan on vain tullut hankittua paljon kivoja ja erilaisia uikkareita. On minulla aika paljon muitakin vaatteita, osa toki joutaisi kirpputorille kun kerkeäisi lajittelemaan...

ap

Vierailija
86/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tässä on nyt kyse siitä, että on olemassa sääntö, jonka rikkominen on yleisesti paheksuttavaa.

Ap:llä on poikkeuslupa rikkoa sääntöä, mutta hän ei periaatteellisista syistä halua kertoa muille, että hänellä on siihen lupa ("ompelisitko itse keltaisen tähden uimapukuusi?")

Minusta on aika ymmärrettävää, että hän herättää pahennusta.

Vähän vastaavaa kuin jos jollain näennäisesti normaalisti liikkuvalla olisi invatunnus, mutta hän kieltäytyisi pistämästä sitä autonsa ikkunaan ja narisisi täällä, miksi hänelle ilkeillään, kun hän parkkeeraa invaruutuun... (ok, siitä saa sakot, jos ei pidä invatunnusta klasissa, mutta periaate on ihan sama näissä).

Minusta sinun on ap joko pantava se merkki esille tai siedettävä huomauttelu. Laita vaikka ketjussa kaulaan, kun tulet pesuhuoneeseen ja olet menossa saunaan. Ei sitä tarvitse koko aikaa kanniskella - mutta sääntö on olemassa, eikä kukaan muu voi tietää, miksi yksi on röyhkeä ja viisveisaa siitä.

Vai oletatko, ettei kukaan syyttä mene uikkarit jalassa saunaan? Kyllä sitäkin taitaa tapahtua - tosin itse en ole kälätellyt sellaisille (joten en voi varmuudella tietää, mistä syystä he uimapuvussa saunassa istuvat), korkeintaan mulkaissut....

Vierailija
87/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ihmettelen ap:n kuvaamaa tilannetta, jossa ihmiset sipisevät ja supisevat ja tuijottelevat, jos näkevät ulkoisesti poikkeavan kehon. Käsittämätöntä! Enemmän kuin merkin käyttöä/sairauden piilottelua penäisin muilta ihmisiltä käytöstapoja ja suvaitsevasuutta.

Itselläni on lapsi, jolla on isot leikkausarvet vatsan seudulla. Ikinä en ole hänen vartaloaan piilotellut uimahallissa tai vastaavassa, eikä kukaan ole koskaan mitään sanonut eikä mielestäni sipissyt tai ihmeemmin tuijotellutkaan. Toivon hartaasti, että hänellä on aikuisena niin hyvä itsetunto, ettei omaa kehoa tarvitsi hävetä ja peitellä!

Arvet ovat osa elettyä elämää.

Vierailija
88/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä, että juuri näistä yhteisistä pelisäännöistä johtuen sääntöjenrikkojaa paheksutaan. Koska sinä olet uimapuku päällä saunassa, niin sinua pidetään tällaisena sääntöjenrikkojana. Osa ehkä ottaa mielessään huomioon, sen että sinulla on erityisoikeus pitää uimapukua, mutta samalla toteaa, että todennäköisempää on kuitenkin se, että olet vain välinpitämätön. Tästä suuremmasta todennäköisyydestä johtuen saat paheksuvia katseita, eikä se asia muutu. Sinuna sanoisin syyn paheksujille. Jos et halua, niin sitten vain kestät ne paheksuvat katseet.

Vierailija
89/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on arpia enemmän kuin ap:lla konsanaan, niitä ei edes uikkarit peitä ja koskaan en ole huomannut kenenkään kauhistelevan itseäni. En tiedä mitä selän takana puhuvat, enkä liioin välitä.

Vaikea uskoa että ketään kauhistelisi tai säälisi ap:tä

Vierailija
90/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemalla uikkari päällä saunassa. Se sinun on vain hyväksyttävä. Sitten voi itse valita, kuulutko paheksuttavaan marginaaliryhmään (on välinpitämättömyyttään uikkari päällä saunassa) vai hyväksyttyyn marginaaliryhmään (on erityisoikeus olla uikkari päällä saunassa). Olet aika yksinkertainen, jos kuvittelet voivasi olla täysin neutraalisti rikkoen sääntöä. Kun ajattelet asiaa tarkemmin, ehkä tajuat. "Vammasi" tai mikä sinulla nyt onkaan ikävä kyllä erotut - sille nyt ei vain voi yhtään mitään.

Vierailija
91/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne bakteerit kulkeudu suurimmaksi osaksi altaaseen ihan muuta tietä kuin merkillisten saunojien uimapuvuissa!!

Esikoisen kanssa tuli käytyä vauvauinnissa vaasan tropicklandiassa ja siellä näki kyllä vaikka minkälaista!! Ennen kurssin alkua teroitettiin kuinka tärkeää on tulla altaasen ilman meikkiä, koruja ja hiukset kiinni, mutta joka kerta eräät äidit tulivat altaaseen täydessä tällingissä muista välittämättä. Lisäksi isommat lapset pissaavat lämpöiseen veteen ihan satavarmasti joka kerta!!

Vierailija
92/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät katso tai etsi merkkiä, eivätkä kysy. merkki on minulla kädessä, josta sen kyllä huomaa jos osaa katsoa (eli etsii katseellaan onko minulla merkkiä).

Vaan kun ihmiset eivät katso, eivätkä etsi. Tänäänkin kaikki huomauttajat huomauttivat asiasta taatusti ennen kuin olivat ehtineet pukuani, kaulaani tai käsiäni tutkia. Mummot ehtivät nähdä minut vain takaapäin ennen kuin huomauttivat asiasta eivätkä olleet merkistä moksiskaan edes sen jälkeen kun sen heille esittelin. Naiset tulivat saunaan kun istuin lauteella polvet koukussa ja kädet polvien ympärillä, joten eivät nähneet uimapuvustani kuin murto-osan. Äiti lapsineen meni ihan toiselle puolelle saunaa kuin missä minä olin eikä nähnyt kuin toisen sivun uikkaristani.

Minä en ole kieltäytynyt näyttämästä merkkinäni, vaan paheksuntaa huomatessani olen jopa yrittänyt pitää sitä niin että se on havaittavissa. Periaatteessa toki vastustan sitä, että merkki olisi pidettävä esillä, koska mielestäni yksityisasiani eivät kuulu ventovieraille. Merkillä ei kuitenkaan ole käytännössä mitään merkitystä, koska ihmiset eivät sitä joko huomaa, tunnista tai välitä sen olemassaolosta. Ja kuten aikaisemmin kirjoitin, niin niillä tuttavillani joilla merkki on ommeltu uimapukuun on ihan sama kokemus. Itse asiassa olen kerran istunut saunassa naisen kanssa, jolla merkki oli ommeltu pukuun ja ihan yhtä lailla meitä molempia paheksuttiin.

ap

Vierailija
93/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uikkaria. Toivotaan, ettei tule ohivuotoa lämpimässä saunassa.

Vierailija
94/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
95/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Yksi puku päällä saunova uimari koko vahvasti klooratussa tai muuten vahvoilla aineilla käsitellyssä altaassa ja sä yleistät näin: )

Entä ne kakrut, jotka tasan pissailee isoon altaaseen, kun ei jaksa mennä veskiin jne.

Vierailija
96/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämättömiä hygieniahysteerikkoja ja törkeitä minäminäminäihmisiä täällä! Tulee jopa mieleen, että nuo haukkujat ovat noita uimahallissa ap:tä moittineita ihmisiä, jotka nyt yrittävät selitellä jotenkin tekonsa oikeutusta.

Ap puhuu asiaa ja on oikeassa. En ole "merkillinen" enkä ole aikaisemmin asiaa edes ajatellut, mutta kyllä minulle on silti päivänselvää, että aikuinen ihminen ei voi mennä toista aikuista ihmistä paheksumaan tai moittimaan julkisesti, oli tilanne mikä tahansa. Jos oikein överiksi näyttää menevän niin haetaan henkilökuntaa paikalle. Mutta että ylipäänsä kiinnittäisi huomiota toisten uikkareihin saunassa... haloo, eikö teillä ole muuta tekemistä?

Vierailija
97/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se uikkarimerkin (joka alunperin on syöpäyhdistyksen merkki) käyttö minusta kovin paljoa keltaisesta tähdestä eroa. Molemmilla leimataan ihminen johonkin ryhmään kuuluvaksi. Vastaa nyt, suostuisitko itse käyttämään merkkiä, joka leimaisi sinut johonkin marginaaliryhmään kuuluvaksi?

koska sehän on valintakysymys loppujen lopuksi meneekö uikkarissa saunaan vai ei. Tokihan sinäkin voit mennä ja näin ollen ei tarvitse leimata itseään merkillä.

Okei, siinä tapauksessa sairautesi/vammasi paljastuu muille. Entä sitten? Se on osa sinua.

Jos et halua ihmisten näkevän sitä, käytät uikkaria ja merkkiä, jos et halua leimautua "johonkin ryhmään kuuluvaksi" olet ilman.

Merkki ei muuta sitä tosiasiaa, että olet erilainen siltä osin. Se sinun vain on hyväksyttävä. Merkki viestittää muille, että sinulla on joku muu syy kuin välinpitämättömyys yhteisiä sääntöjä kohtaan mennä saunaan uikkareilla.

Vierailija
98/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
99/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silti hikoat saunassa ja menet likaisena uimaan (hikoilethan saunassa, tai estäkö ihmemerkkisi senkin?)

mitkä voisivat olla oikeutukset sellaiselle käytökselle ettei peseyty kunnolla ja toiset joutuvat kärsimään???

mielestäni sellaisten "merkkien" olemassaolo on TÖRKEÄ. poikkeuksia varteen olkoon erilaiset terapiavuorot/laitokset.

itsellesi. Ehkä ne henkisesti häiriintyneillekin järjestää sellaisen ettet ole myrkyttämässä ilmaa meidän normaalien ihmisten seassa.

Vierailija
100/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvähän se sinun on olla uikkarisi "suojissa" ja levittää omia paskojasi pitkin lauteita... sallisitko kaikille muillekkin uikkarin käytön saunassa,ja itse istuisit siellä paljaana?

entä; pesetkö itsesi ennen ja jälkeen saunan ILMAN SITÄ SAAKELIN UIMAPUKUASI,HUUHTELETKO SEN UIMAPUKUSI SAUNASSAKÄYNTISI JÄLKEEN,ENNEN ALTAASEEN MENOA?

vai kaikkine paskoinesiko vaan pulahdat uimaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän