Taas tänään Tapiolan uimahallissa - opetelkaa nyt hyvät ihmiset käyttäytymään!
Minä olen ainakin lapselle selittänyt, että joillain on lupa tulla saunaankin uikkareissa. Myönnän kyllä mulkoilleeni sellaisia teinejä, jotka ovat uimapuku päällä saunassa, mutta heillä on ollut myös naama ja tukka täydessä tällingissä, joten olen aika varma, ettei uimapuvun käyttöön ole ollut lupaa..
Kommentit (245)
sillä itse koen nöyryyttäväksi ja alentavaksi kuljettaa mukanani MERKKIÄ. Sehän tarkoittaa, että olen kaikkien muiden silmissä MERKITTY.
Usko pois, ei ole hyvä idea että merkkejä kuljetetaan mukana. Kohta sanotaan, että ruotsin kielisillä pitää olla merkki, että tiedetään millä kielellä heitä palvella.
Tai että raskaana olevalla pitää olla mukana merkki, että saa ilmaisen neuvolapalvelun.
Pitää olla fiksumpi keino. Rannekekin kuulostaa paremmalta.
Minusta on pienempi paha, että nimeni tai vaikka tunnusluku löytyy jostain rekistekistä kuin se, että kuljen merkittynä ympäriinsä. Merkistä kaikki voivat alkaa pohtia, että mikähän sillä on vikana.
mutta sehän ei tietenkään kuulu ap:lle mitenkään, eihän?
Olen kanssa sitä mieltä, että ne ketkä eivät suostu uimapukua ottamaan pois saunassa jääköön tulematta saunaan jos haluaa uimahallissa käydä.
Ap on just sellainen minäminä tyyppi.
Miksi merkki ei ole kiinnitetty uikkariin:
- Merkkejä saa ilmaiseksi tasan yhden kappaleen, loput maksavat useita euroa / kpl. Itselläni on kymmenittäin uikkareita, joita käytän vaihtelevasti.
Yhden hinnalla saisit jo monta merkkiä.
Jos hygieniani tai uimapukuni häiritsee sinua, niin yhtä ystävällisesti suosittelen sinulle oman uima-altaan hankkimista. Niin minulla kuin kaikilla muillakin on oikeus käyttää uimahallia, joka maksamillamme verorahoilla on rakennettu.
ap
Ja mitä ihmettä tekisin useammalla samanlaisella merkillä?
ap
Tokihan sinulla on oikeus mielipiteeseesi. En tiedä elämästäsi mitään. Mutta ajattelepa vaikka, että sinulta on toinen tai vaikka molemmat rinnat poistettu. Rakastat uimista, olet aina rakastanut. Ja saunomista. Rintojesi lisäksi luovut sitten myös niistä asioista, joita rakastat. Niinkö?
Minulle on kovapaikka olla erilainen kuin muut. Saunassa tuijotetaan, sipistään ja supistaan vai vihkaa. Pahalta tuntuu.
Et sinä ap:n uimapuvun käyttöön todennäköisesti kuole. Ellet sitten tukehdu ilkeyteesi. Meillä on paljon suurempia epäkohtia tässä maailmassa, jotka vaarantavat terveytemme ja hyvinvointimme.
En ole ap. AP:lle terveisiä ja älä välitä näistä ilkiöistä.
mutta on myös opettanut, että saunaan mennään ilman uimapukua. Paitsi poikkeuksena nämä merkilliset jotka saavat mennä uimapuku päällä.
Suomessa olen käynyt uimahallissa ehkä 15v.sitten ja siltikin muistan tämän merkin tarkoituksen!
ei siihen kylttejä ole tarvittu kun äiti on opettanut. Aika harva uimahallin sääntö on sellainen ettei sitä ilman kylttejökin tietäisi jos on lapsena (ennen kuin on oppinut lukemaan) uimahallissa käynyt.
Ja ei, en ole koskaan kiinnittänyt huomiota mihinkään kukkakylttiin. Ja minäkin olen sen verran likinäköinen että kyltit jäävät yleensä sen verran sumuisiksi ettei niitä tule luettua (paitsi just jotkut saunan ovien tms. jotka tulee automaattisesti nähtyä läheltä).
Seinällä on sellainen n 50 cm halkaisijaltaan oleva kyltti jossa asiasta kerrotaan. Eli se joka ei siitä tiedä ei ole lukenut muitakaan uimahallin kylttejä, ja tuskin ymmärtää että tukka pitää kastella (ja pestä) ennen uintia jne.
ihmisen jolta sairauden takia poistettu molemmat rinnan ja hänellä on kyseinen merkki. Monelle ihmiselle on järkytys nähdä nainen ilman rintoja isot arvet vain tilalla.
Ja mitä ihmettä tekisin useammalla samanlaisella merkillä?
ap
Et välttämättä mitään, mutta perustelit sillä, että merkit maksavat useita euroja kappale (jos niitä haluaisi ommella eri uikkareihin).
Hassua, jos on varaa ostaa kymmenittäin uikkareita, niin ei raskisi ostaa muutaman euron merkkiä...
heille suorat sanat. Itse en ymmärrä tuotaq uimapukukieltoa muutenkaan.
vai vihkaa.
Tuota ei enää voi edes yhdyssanavirheeksi kutsua :D!
Mutta niin kauan kuin tässä maassa on yhteisesti demokraattisesti sovitut pelisäännöt ja lait, niin pidä ne omat mielipiteesi ihan omana tietonasi, äläkä tule solvaamaan muita omien mielipiteidesi kanssa.
Uimahallit ovat verorahoilla rakennettuja urheilupaikkoja KAIKILLE KUNTALAISILLE. Uimahalleissa on säännöt ja niissä säännöissä on maininta merkistä, jonka kanssa saunaan on lupa mennä uimapuku päällä. Merkin myöntämiselle on olemassa tarkkaan perustellut kriteerit.
Niin kauan kuin minä toimin lakien ja sääntöjen mukaan oletan, että saan niin tehdä rauhassa. Jos sinulla on jotain uimapuku päällä saunomista vastaan, niin lähde viemään asiaasi eteenpäin viranomaistietä, jotta sääntöjä muutettaisiin. Veikkaan, ettet siinä onnistu, mutta se on ainoa oikea ja todellinen tie, jota voit edetä. Sääntöjen mukaan toimivien solvaaminen ei ole asiallista.
ap
...Tapiola rakennettiin pääasiassa 50 vuotta sitten, ja täällä on varmasti paljon enemmän mummu- ja faari-ikäisiä kuin uudemmissa kaupunginosissa. Ja he ovat töpäkkää porukkaa, selvästikin tottuneet kertomaan mielipiteitään, vaikkei aina niin pyydettäis. Mutta valtaosin heidän kanssaan on kyllä ihan kiva haastella. Ikävä että ap:n kohdalle on osunut paljon näitä happamampia tapauksia. Vanhemmiten ihmisten pinna ei veny niin kuin ennen, luonteenpiirteet kärjistyvät ja samalla mielipiteet.
Muuten täällä asuu kyllä mukavaa porukkaa, Espoon koulutetuimmasta ja hyvätuloisimmasta päästä. Tiesittekö muuten, missä Espoon kolkassa asukkaiden koulutustaso on kaikkein alhaisin? No, Otaniemessä tietysti :D
Varmasti todellinen asia monelle, mutta ap:n tyyli ja kaikki haiskahtaa ilmiselvälle porvoon plikalle ;).
Hinta oli vain yksi pieni syy, ei mitenkään oleellinen. Varmasti jos katsoisin jotenkin perustelluksi ja aiheelliseksi ommella jotain muoviläpysköitä kaikkiin uikkareihini, niin hinta ei olisi se ensimmäinen vitutuksen aihe...
Ompelisitko sinä keltaisia tähtiä uikkareidesi rinnuksiin?
ap
sen verran, että nämä kaksi mummoa olivat vasta toiset mummoikäiset, jotka uikkareihini Tapiolassa puuttuivat. Loput tämänpäiväiset olivat arviolta 30-40-vuotiaita naisia. Aiempienkin puuttujien ikähaarukka on ollut keskimäärin 30-60 luokassa. Iäkkäämmät mummot ovat useimmiten jo laantuneet ;)
ap
ymmärrä, että juuri näistä yhteisistä pelisäännöistä johtuen sääntöjenrikkojaa paheksutaan. Koska sinä olet uimapuku päällä saunassa, niin sinua pidetään tällaisena sääntöjenrikkojana. Osa ehkä ottaa mielessään huomioon, sen että sinulla on erityisoikeus pitää uimapukua, mutta samalla toteaa, että todennäköisempää on kuitenkin se, että olet vain välinpitämätön. Tästä suuremmasta todennäköisyydestä johtuen saat paheksuvia katseita, eikä se asia muutu. Sinuna sanoisin syyn paheksujille. Jos et halua, niin sitten vain kestät ne paheksuvat katseet.
Vähän sama asia on yli-ikäisiä lapsia rattaissa julkisissa liikennevälineissä kuljettavat. Heitä tuijotetaan pahasti, vaikka tiedossa on, että lapsella saattaa olla vaikka jalkavamma. Koska todennäköisempää on kuitenkin se, että vanhempi on vain itsekäs pummi, niin ikään kuin varmuuden vuoksi katsotaan tyyppiä halveksien.
Mutta niin kauan kuin tässä maassa on yhteisesti demokraattisesti sovitut pelisäännöt ja lait, niin pidä ne omat mielipiteesi ihan omana tietonasi, äläkä tule solvaamaan muita omien mielipiteidesi kanssa.
Uimahallit ovat verorahoilla rakennettuja urheilupaikkoja KAIKILLE KUNTALAISILLE. Uimahalleissa on säännöt ja niissä säännöissä on maininta merkistä, jonka kanssa saunaan on lupa mennä uimapuku päällä. Merkin myöntämiselle on olemassa tarkkaan perustellut kriteerit.
Niin kauan kuin minä toimin lakien ja sääntöjen mukaan oletan, että saan niin tehdä rauhassa. Jos sinulla on jotain uimapuku päällä saunomista vastaan, niin lähde viemään asiaasi eteenpäin viranomaistietä, jotta sääntöjä muutettaisiin. Veikkaan, ettet siinä onnistu, mutta se on ainoa oikea ja todellinen tie, jota voit edetä. Sääntöjen mukaan toimivien solvaaminen ei ole asiallista.
ap
Ompelisitko sinä keltaisia tähtiä uikkareidesi rinnuksiin?
Ja kerro pliis kun kiinnostaa, että MIKSI sinulla kymmenittäin uikkareita? Onko sulla uikkarifetissi? Ei normaalisti ihmisella ole kymmenittäin yhtä ja samaa vaatekappaletta. Etenkin kun uikkareita harvempi kai edes päivittäin käyttää ;).
Kituuttavat varmaan jossain kerrostalokaksiossa Stubbitkin.