Miehen kaljuuntuminen. HELP!
Mitkä asiat on oikeasti toiminut miehen kaljuuntumiseen? Öljyt, pillerit, shampoot yms? Onko kellään kokemuksia miesten kaljuuntumisesta T. M30 jolla alkaa näkyä jo ensimmäisiä merkkejä
Kommentit (449)
Finasteridilla ja minoksidiilillä on aika yleisiä haittavaikutukset niin itse olisin mieluummin kalju kuin käyttäisin niitä
Ei-kirurgisia toimivia vaihtoehtoja on kolme. Finasteridi mikä on reseptilääke ja anti-androgeeni. Voi aiheuttaa erektiohäiriötä, myös pysyvän sellaisen. Finasteridi estää osittain testosteronin muuttumisen dihydrotestosteroniksi. Tämä DHT on se mikä aiheuttaa kaljuuntumista, koska se kuihduttaa hiustuppeja. DHT on erittäin androgeeninen hormoni, sen takia sulla parta kasvaa ja penis seisoo.
Minoksidiili on resepti-vapaa, ja stimuloi hiustuppeja. Voi palauttaa jo kadotettua tukkaa. Näitä kahta käytetään usein yhdessä.
Ketokonatsoli-shampoo, reseptivapaa, löytyy apteekeista. Kilpailee DHT:n kanssa imeytyessään päänahkaan. Tätä kannattaa käyttää joka päivä, anna imeytyä ainakin 5min.
Sitten on hiussiirre, joka on kallis mutta usein ainut vaihtoehto jos haluaa kunnolla palauttaa vetäytynyttä hiusrajaa.
Vierailija kirjoitti:
Finasteridilla ja minoksidiilillä on aika yleisiä haittavaikutukset niin itse olisin mieluummin kalju kuin käyttäisin niitä
Harvinaisia. Niiden yleisyys on mainittu kyseisissä lääkkeissä, kuten lääkkeissä yleensäkin.
Miesten hiustenlähtö googleen niin rupee löytymään ratkaisuja https://vuodenmies.com/miesten-hiustenlahto/ aika lailla geeneistä riippuu useimmilla. Tuolla ehdotettu mm. lääkkeitä, SMP-päänahkatatuointia, hiusvitamiineja ja hoitoaineita sekä shampoota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisia. Niiden yleisyys on mainittu kyseisissä lääkkeissä, kuten lääkkeissä yleensäkin.
Finaa en suosittele kenellekkään. Vei seisokin. Minosta taas tuli sydän ongelmia ja kun microneulauksen jälkeen laitoin minoa niin tuli kunnon huimaus. Mino toimii mutta ongelmia senkin edestä että kannattaa harkita tarkkaan kannattaako.
Vierailija kirjoitti:
Eipä siihen mikään muu auta, kun hiustensiirto.
Tuota ei kannata tehdä ilman lääkkeitä, sillä se vasta tyhmältä näyttääkin, kun kaljuuntuminen etenee muualta kuin niistä hiussiirteistä. Mieti vaikka kun Halla-aholla olisi edessä pari tuhatta hiusta ja sen takana kilometrin pituinen kalju
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finaa en suosittele kenellekkään. Vei seisokin. Minosta taas tuli sydän ongelmia ja kun microneulauksen jälkeen laitoin minoa niin tuli kunnon huimaus. Mino toimii mutta ongelmia senkin edestä että kannattaa harkita tarkkaan kannattaako.
Et sä voi tietää johtuuko erektiohäiriö lääkkeestä vai ei. Miehiltä lähteee joskus stondis ilman lääkkeitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet. Finasteridi, minoksidiili ja ketokonatsoli.
Mulla tuli minoksidiilist sydänongelmia, mutta mitä netistä luin niin ne pitäis parin viikon jälkeen alkaa helpottamaan kun sydän tottuu muutoksiin verenpaineessa. Tai sit pitäis aloittaa pienemmillä annoksilla. Nykyään vedän vaan ravinteilla eli d-vitamiini, biotiini ja sinkki.
Grow Perfect Shampoo + viamiinien otto toi tukan takaisin 6kk käytöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet. Finasteridi, minoksidiili ja ketokonatsoli.
Mulla tuli minoksidiilist sydänongelmia, mutta mitä netistä luin niin ne pitäis parin viikon jälkeen alkaa helpottamaan kun sydän tottuu muutoksiin verenpaineessa. Tai sit pitäis aloittaa pienemmillä annoksilla. Nykyään vedän vaan ravinteilla eli d-vitamiini, biotiini ja sinkki.
"Sydänongelmilla" tarkoitat varmaan alhaista verenpainetta? Kysessä kun on alunperin verenpainelääkkeeksi suunniteltu lääke. Tosin ei sitä ehjän päänahan läpi kovin paljoa elimistöön imeydy, jos kättää ohjeen mukaisia annoksia.
Ihan normaali asia, miksi siitä stressaat? Ei se aivotoimintaan mitään vaikuta, sen sijaan nuo lääkkeet voi vaikuttaa kyllä terveyteesi negatiivisesti. Aito rakkaus ei sitä paitsi piittaa toisen ulkonäöstä juurikaan, kaikki tässä vanhetaan.
Omalla mielellä tuli lapsena alopecia, ei ollut mulle mikään kynnyskysymys.
Aja siiliksi.
Tervetuloa kerhoon bro. Aja tukka vaan kaljuksi ja ala nauttimaan elämästä.
mikään ei auta! ihan turha kuormittaa itseensä kemikaaleilla tämän takia.
T: kalju setämies
Siis ihan rehellisesti kaljuuntuminen on mulle yksi isoimmista ickeistä miehessä N26
On vain kolme vaihtoehtoa. Tyytyy olemaan kalju, ryhtyy käyttämään peruukkia tai mene hiustensiirtoon. Minä valitsin ensimmäisen vaihtoehdon.
Ikää vasta 30 ja hiukset lähtee jo päästä. Kohta peilin takana odottaa Bruce WIllis ilman karismaa 😆😆